Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Overnachtingen Yosemite
Overnachtingen Yosemite
We zitten van 10 tot 13 juni in Yosemite.
We gaan vanuit Mammoth Lakes naar Yosemite en willen via de Tioga Pass gaan.
Waar kunnen we dan het best overnachten? Best drie nachten op dezelfde plaats of kan dit beter opgedeeld worden?
In het park zelf zijn enkel nog tenten beschikbaar maar dat is voor ons niet echt een optie.
Is Groveland een goede optie? Mariposa?
Zijn er andere mogelijkheden in het park die niet te boeken zijn via de website van het park zelf?
We gaan vanuit Mammoth Lakes naar Yosemite en willen via de Tioga Pass gaan.
Waar kunnen we dan het best overnachten? Best drie nachten op dezelfde plaats of kan dit beter opgedeeld worden?
In het park zelf zijn enkel nog tenten beschikbaar maar dat is voor ons niet echt een optie.
Is Groveland een goede optie? Mariposa?
Zijn er andere mogelijkheden in het park die niet te boeken zijn via de website van het park zelf?
Re: Overnachtingen Yosemite
Deze ga ik even volgen 
Wij zijn er 2 nachten (6 & 7 augustus). Tenten ook geen optie voor ons. Via airbnb hebben wij wel al een aantal leuke, betaalbare huisjes gevonden in het park.

Wij zijn er 2 nachten (6 & 7 augustus). Tenten ook geen optie voor ons. Via airbnb hebben wij wel al een aantal leuke, betaalbare huisjes gevonden in het park.
welke heb je gevonden via airbnb? 
en wat mag ik verstaan onder ''betaalbaar"?

en wat mag ik verstaan onder ''betaalbaar"?

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zo'n tent is niet heel erg
en het scheelt je veel heen en weer rijden.
Ik zou die drie nachten op dezelfde locatie gaan zitten, maar als je iets anders in het park kunt vinden voor maar 1 of 2 nachten dan kun je ook daarvoor kiezen, en dan nog een nacht buiten het park.
Zowel Groveland als Mariposa liggen op ruim een uur rijden van de vallei. Buiten het park ligt El Portal het beste.
Buiten de park-accommodatie zijn er nog huizen in Yosemite-West. Dit ligt net buiten het park, ongeveer ter hoogte van het begin van de Glacier Point road. Is niet goedkoop volgens mij.
Maar je kunt weer wat verdienen door in de GC in Maswik Ldoge South te gaan zitten
Je had in dit topic al een vergelijkbare vraag gesteld. Heb je niets gehad aan de reacties daar?
Marianne

Ik zou die drie nachten op dezelfde locatie gaan zitten, maar als je iets anders in het park kunt vinden voor maar 1 of 2 nachten dan kun je ook daarvoor kiezen, en dan nog een nacht buiten het park.
Zowel Groveland als Mariposa liggen op ruim een uur rijden van de vallei. Buiten het park ligt El Portal het beste.
Buiten de park-accommodatie zijn er nog huizen in Yosemite-West. Dit ligt net buiten het park, ongeveer ter hoogte van het begin van de Glacier Point road. Is niet goedkoop volgens mij.
Maar je kunt weer wat verdienen door in de GC in Maswik Ldoge South te gaan zitten

Je had in dit topic al een vergelijkbare vraag gesteld. Heb je niets gehad aan de reacties daar?
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Hoi,
wij volgen dit lijntje ook even mee wij komen ook uit Mammoth Lakes dan via de Tiogapas naar Yosemite.
Wij zijn geen kampeerders en wilde graag in Mariposa slapen,maar omdat daar de grove gesloten zou zijn hebben we nu een hotel geboekt in Sonora
zodat we dichter bij de Toulumne grove zitten en bij Calavares Big trees.
Ook geen idee of we hier hier goed aan doen ?
Gr Miran
wij volgen dit lijntje ook even mee wij komen ook uit Mammoth Lakes dan via de Tiogapas naar Yosemite.
Wij zijn geen kampeerders en wilde graag in Mariposa slapen,maar omdat daar de grove gesloten zou zijn hebben we nu een hotel geboekt in Sonora
zodat we dichter bij de Toulumne grove zitten en bij Calavares Big trees.
Ook geen idee of we hier hier goed aan doen ?
Gr Miran
Ik weet het maar daar was nog niet echt een oplossing uit voort gekomen..
Voor de rest hebben we bijna alle overnachtingen al geboekt maar Yosemite vind ik echt niet evident..
En we verblijven er drie nachten dusja.. in het park is zelfs voor 1 nacht ook niets anders (betaalbaar) vrij dan een tent
Als we vanuit Mammoth Lakes komen en naar El Portal, Groveland of Mariposa moeten, is het wel helemaal naar de andere kant rijden
en dan is het bvb
dag 1 Mammoth Lakes - Yosemite NP door - Groveland
dag 2 Groveland - Yosemite NP - Groveland
dag 3 Groveland - Yosemite NP - Groveland
wel veel heen en weer rijden dan idd..
Maarja er zijn niet echt opties aan de oostkant van Yosemite he..?

Voor de rest hebben we bijna alle overnachtingen al geboekt maar Yosemite vind ik echt niet evident..
En we verblijven er drie nachten dusja.. in het park is zelfs voor 1 nacht ook niets anders (betaalbaar) vrij dan een tent
Als we vanuit Mammoth Lakes komen en naar El Portal, Groveland of Mariposa moeten, is het wel helemaal naar de andere kant rijden
en dan is het bvb
dag 1 Mammoth Lakes - Yosemite NP door - Groveland
dag 2 Groveland - Yosemite NP - Groveland
dag 3 Groveland - Yosemite NP - Groveland
wel veel heen en weer rijden dan idd..
Maarja er zijn niet echt opties aan de oostkant van Yosemite he..?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
@ randje35. Mariposa ligt NIET bij de Mariposa Grove dus wel of niet in Mariposa overnachten staat los van het al dan niet gesloten zijn van de Mariposa Grove (dat in het zuiden van het park ligt).
Kijk ook eens in het topic waar ik in het bericht hierboven naar verwijs.
Ik neem niet aan dat je zowel de Tuolumne grove als Calaveras Big Trees SP wilt bezoeken? Voor die laatste ligt Arnold beter. Voor de Tuolumne grove zou ik eerder aan Groveland denken. Om hoeveel nachten gaat het? Je wilt toch wel meer van het park zien dan alleen de sequoia's? Ik zou zeker niet in Sonora gaan zitten, het is daarvandaan bijna 2 uur rijden naar de vallei.
Er zijn in het park ook andere mogelijkheden dan een tent, maar je moet wel regelmatig kijken of er annuleringen zijn.
Marianne
Kijk ook eens in het topic waar ik in het bericht hierboven naar verwijs.
Ik neem niet aan dat je zowel de Tuolumne grove als Calaveras Big Trees SP wilt bezoeken? Voor die laatste ligt Arnold beter. Voor de Tuolumne grove zou ik eerder aan Groveland denken. Om hoeveel nachten gaat het? Je wilt toch wel meer van het park zien dan alleen de sequoia's? Ik zou zeker niet in Sonora gaan zitten, het is daarvandaan bijna 2 uur rijden naar de vallei.
Er zijn in het park ook andere mogelijkheden dan een tent, maar je moet wel regelmatig kijken of er annuleringen zijn.
Marianne
Wanneer gaan jullie?
Ik had eerst gelezen dat Mariposa grove vanaf mei/juni gesloten zou zijn en nu lees ik dat het voor begin juni of juli is..
http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/mg.htm
en daar lees ik dan ook dat er wel nog gedeeltelijk toegang zou zijn..
ik zou wel eens willen weten of het nu voor juni of juli zal zijn, kunnen ze dat nu nog niet zeggen dan?
want als die wel open is, kan dit toch ook meespelen voor de overnachtingsplaats..
Ik had eerst gelezen dat Mariposa grove vanaf mei/juni gesloten zou zijn en nu lees ik dat het voor begin juni of juli is..
en daar lees ik dan ook dat er wel nog gedeeltelijk toegang zou zijn..
ik zou wel eens willen weten of het nu voor juni of juli zal zijn, kunnen ze dat nu nog niet zeggen dan?

want als die wel open is, kan dit toch ook meespelen voor de overnachtingsplaats..
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het helpt altijd als je reageert op de suggesties die gedaan worden, dan komen er wel meer reacties.Lot11 schreef:Ik weet het maar daar was nog niet echt een oplossing uit voort gekomen..![]()

Ja, daar ontkom je niet aan. Het is dus niet handig om meerdere nachten aan de oostkant te zitten tenzij je meerdere wandelingen wilt doen aan die kant. Wat op zich zeer de moeite waard is.Lot11 schreef: Als we vanuit Mammoth Lakes komen en naar El Portal, Groveland of Mariposa moeten, is het wel helemaal naar de andere kant rijden
Je bedoelt de westkant? Zoals gezegd is El Portal niet slecht. Je kunt iets boeken en regelmatig checken of er een cabin in Curry Village vrij komt.Lot11 schreef: Maarja er zijn niet echt opties aan de oostkant van Yosemite he..?
Ik zou dat hooguit voor de laatste nacht laten meespelen, dan zou je bijvoorbeeld in Oakhurst kunnen overnachten en daarna naar SF rijden.Lot11 schreef: want als die wel open is, kan dit toch ook meespelen voor de overnachtingsplaats..
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 20 feb 2015, 16:15, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-ontdekker
Hoi Marianne,
Wij zijn daar van 21 Juli tot 23 Juli ,Wij blijven 2 nachten omgeving Yosemite inprincipe komen we voor tunnelview , bridalveil fall ,halfdome e.d.
Waar zouden we dan beter kunnen zitten ipv sonora?
Wij zijn daar van 21 Juli tot 23 Juli ,Wij blijven 2 nachten omgeving Yosemite inprincipe komen we voor tunnelview , bridalveil fall ,halfdome e.d.
Inderdaad Marianne, maar als ik zou weten dat Mariposa Grove open is begin juni zou ik bvb. wel voor een overnachting in Oakhurst kiezen
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Lees het topic waar ik naar verwees eens door. Daar staat al heel veel in.randje35 schreef:Hoi Marianne,
Marianne
Bedankt voor de tips Marianne!
Ik heb wel de indruk dat in El Portal niet veel aanbod is..
Heb jij al ervaring met een cabin in curry village?
Ik heb wel de indruk dat in El Portal niet veel aanbod is..
Heb jij al ervaring met een cabin in curry village?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er zijn voor zover ik weet 2 motels in El Portal, de Cedar Lodge en de Yosemite View Lodge.
Wij zaten in 2008 in een cabin in Curry Village en in 2013 in een van de Stoneman rooms in CV.
Marianne
Wij zaten in 2008 in een cabin in Curry Village en in 2013 in een van de Stoneman rooms in CV.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt Marianne we gaan het nog even onder de loep nemen.
Gr Miran
Gr Miran
Check AirBnB ook even voor beschikbare locaties.
Wij zitten ook in het park via AirBnB in een mooi appartement.
We zitten aan de westzijde van het park, weliswaar een half uurtje van de valley, maar wel van alle gemakken voorzien.
Hier het appartement in Yosemite West.
https://www.airbnb.nl/rooms/2102796
Ik betaal voor 2 nachten dagen 300 euro.
Aankomst woensdag 20-5 tm vrijdag 22-5 (Net weg voor Memorial weekend)
Hier de ligging mbt de valley;
https://www.google.nl/maps/dir/7540+Hen ... 37.7455701
Hier wat meer info over de gemeenschap in West'
Yosemite West is a community of more than 151 private residences and resort homes which can be accessed from HWY41 via Henness Ridge Road, approximately seventeen miles (27 km) inside the South Entrance of the Park. In addition, located high on top of Yosemite West at an elevation of 6,200 feet, there is a 48 unit condominium complex. Most condos are available for daily rental to guests of Yosemite National Park, while others are private vacation residences.
The land for this community was purchased and developed in the 1960s by Yosemite Highlands, Inc., a group of business and professional men from the San Jose area. They envisioned a unique Mountain Resort area accessible year round for leisure time recreation. A complete economic feasibility study was made by the Economic Research Association. [9] Six development schemes produced by Victor Gruen Associates [10] of Los Angeles, were analyzed before settling on the one now in effect.
This family oriented environment is unique in Yosemite. Unlike other communities in the park, this area was designed with all utilities underground. There are no power poles or telephone lines to detract from the serenity of living in a forest. Views from your windows are filled with evergreens, oaks and manzanita. Mule deer, squirrels, coyotes, Steller's Jays and other animals frequent the area, so it is common to see them from your window, even an occasional bear [11]. With an approximate altitude of 5,500 feet (1,700 m), Yosemite West is higher than accommodations in the valley. During the summer, this affords a cooler environment by 10 to 20 °F (5 to 10 °C) than in the Valley.
http://en.wikipedia.org/wiki/Yosemite_West,_California
Succes!
Mvg,
Anton
Wij zitten ook in het park via AirBnB in een mooi appartement.
We zitten aan de westzijde van het park, weliswaar een half uurtje van de valley, maar wel van alle gemakken voorzien.
Hier het appartement in Yosemite West.
https://www.airbnb.nl/rooms/2102796
Ik betaal voor 2 nachten dagen 300 euro.
Aankomst woensdag 20-5 tm vrijdag 22-5 (Net weg voor Memorial weekend)
Hier de ligging mbt de valley;
https://www.google.nl/maps/dir/7540+Hen ... 37.7455701
Hier wat meer info over de gemeenschap in West'
Yosemite West is a community of more than 151 private residences and resort homes which can be accessed from HWY41 via Henness Ridge Road, approximately seventeen miles (27 km) inside the South Entrance of the Park. In addition, located high on top of Yosemite West at an elevation of 6,200 feet, there is a 48 unit condominium complex. Most condos are available for daily rental to guests of Yosemite National Park, while others are private vacation residences.
The land for this community was purchased and developed in the 1960s by Yosemite Highlands, Inc., a group of business and professional men from the San Jose area. They envisioned a unique Mountain Resort area accessible year round for leisure time recreation. A complete economic feasibility study was made by the Economic Research Association. [9] Six development schemes produced by Victor Gruen Associates [10] of Los Angeles, were analyzed before settling on the one now in effect.
This family oriented environment is unique in Yosemite. Unlike other communities in the park, this area was designed with all utilities underground. There are no power poles or telephone lines to detract from the serenity of living in a forest. Views from your windows are filled with evergreens, oaks and manzanita. Mule deer, squirrels, coyotes, Steller's Jays and other animals frequent the area, so it is common to see them from your window, even an occasional bear [11]. With an approximate altitude of 5,500 feet (1,700 m), Yosemite West is higher than accommodations in the valley. During the summer, this affords a cooler environment by 10 to 20 °F (5 to 10 °C) than in the Valley.
http://en.wikipedia.org/wiki/Yosemite_West,_California
Succes!
Mvg,
Anton
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt Anton,
We gaan nog eens even om de tafelzitten
Gr MIran
We gaan nog eens even om de tafelzitten

Gr MIran
Lot11 schreef:Wanneer gaan jullie?
YES YES YES YES YES YES YES YES !!!!!

Wij zijn er eind mei, en hoopte hier echt op! Top nieuws! Mijn dag kan niet meer stuk.
Mvg,
Anton
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:

Anton, hou die link in de gaten. Het is al een tijdje geleden dat die maand aangepast is. Je kunt dit dus ook zelf zien. Handig voor de planning. Maar eind mei zit je wel goed nu lijkt me.
Marianne
We hebben voorlopig Cedar Lodge in El Portal geboekt.
En hopen dat er toch nog iets zal vrijkomen in het park..
En hopen dat er toch nog iets zal vrijkomen in het park..

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht