Mijn excuses voor het late antwoord! We zijn nog druk beziggeweest met het plannen, inorde brengen van zaken enzoverder, maar hier zijn we weer
Vliegtickets staan dus vast. Het was goedkoper om heen en retour te doen van Brussel naar Los Angeles en omgekeerd. Iets van een 700 EUR per persoon met American Airlines. Nadeel is dat we in de heenreis 19 uur onderweg zijn, maar dat hebben we er wel voor over voor die lage prijs :p
PSVWally, hier zal ik eventjes onze voorlopige planning uitschrijven. We zullen van 20/06 tot 12/7 onze reis plannen.
https://roadtrippers.com/trips/7024977
20/06 - We vertrekken in Brussel richting Los Angeles. Aankomst in Los Angeles, tegen 17.00.
21/06 - Verblijf in Los Angeles (i.e. Venice Beach, Hollywood, UCLA)
22/06 - Verblijf in Los Angeles om resterende bezienswaardigheden nog te voltooien. Tegen late namiddag vertrekken richting Palm Springs. Overnachting in Palm Springs
23/06 - Vertrekken vanuit Palm Springs naar Joshua NP. Van Joshua NP naar Kingman, daar overnachten.
24/06 - Vanuit Kingman eventjes Route 66 passeren, naar Grand Canyon. Kamperen in Grand Canyon NP (?)
25/06 - Drukke dag, vanuit Grand Canyon NP langs Horseshoe bend, Antolepe Canyon, eindigen in Monument Valle y NP. Overnachten in Monument Valley NP
26/06 - Op naar Arches NP, en daarna overnachten in Helper.
27/06 - Vertrekken naar Bonneville Salt Flats, daarna onbekende bestemming om te overnachten ( op de route naar Bryce Canyon).
28/06 - Vertrek naar Bryce Canyon, overnachting in Zion NP.
29/06 - Vertrek vanuit Zion NP naar Valley of Fire, daarna naar Las Vegas en daar overnachten.
30/06 - Las Vegas heel de dag.
01/07 - Vanuit Las Vegas, langs Death Valley naar stadje Bishop. Overnachten in Bishop.
02/07 - Vanuit Bishop NP naar Yosemite NP, overnachten in Yosemite NP.
03/07 - Vanuit Yosemite NP naar San Francisco, daar overnachten.
04/07 - Heel de dag San Francisco.
05/07 - Van San Francisco naar Santa Cruz.
06/07 - Santa Cruz naar Monterey
07/07 - Monterey naar Bakersfield.
08/07 - Bakersfield naar Los Angeles.
12/07 - Vertrek naar België.
Met andere woorden, die laatste dagen hebben we enkele dagen speling. Van 08/07 - 12/07 zijn we niet van plan om hele tijd in Los Angeles te blijven natuurlijk :p Misschien 3 dagen dat we ergens kunnen tussen steken of zo.
Vinden jullie dat we te veel hooi op ons vork nemen per dag in de reis? Waar zouden jullie meer of minder tijd voor nemen bijvoorbeeld.
We wilden ook eerst Yellowstone NP doen, maar dit is ongeveer zo'n 2000 km extra dat we mochten rekenen.
We zijn natuurlijk jong en avontuurlijk, dus als we onderweg iets interessants zouden zien, zouden we daar misschien wel willen passeren
Ook had ik nog een vraagje i.v.m. de reispas. Ik ben daarstraks de mijne gaan aanvragen op het gemeentehuis, dus 10 dagen na deze, kan ik die ophalen en mijn ESTA aanvragen. Alleen hoorde ik van de moeder van onze reisgenoot dat we namelijk onze verblijfplaatsen moeten opgeven? Is dit mogelijk?
Ons plan was om een beetje ervoor te plannen, maar ook on the road te beslisses en eventueel zoals een lid hier aangaf, te AirBnBen... Lijkt een beetje alsof dit niet gaat lukken als ESTA ons dwingt alles vooraf te plannen? Of is dit niet zo?
Groetjes
Steven!