Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Rondreis selfdrive 4 jongvolwassenen - Best of the West. Advies?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Rondreis selfdrive 4 jongvolwassenen - Best of the West. Advies?

Bericht door Martin & Marianne »

Harry schreef:Als je via usareisen.de het speciale U25 pakket neemt zijn alle bestuurders tussen 21 en 25 jaar inbegrepen. Je betaald dus niet voor iedereen apart.
O, dat wist ik niet. Dan kan iedereen rijden.
Voor de engelstalige versie van die site zie http://www.drive-usa.de.

Marianne
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Paterswek schreef:Ik ben net begonnen met de zoektocht naar car rental, routes, bezienswaardigheden enzoverder. Ik heb de leiding maar in handen genomen en over een weekje komen we samen om eventuele opties al te bespreken.
Momenteel ben ik aan het kijken voor de auto, aangezien we voornamelijk in die wagen gaan zitten :D Die under-age fee is inderdaad wel wat! 370 dollar lees ik hier bij Alamo. (Dank aan TwentseGijs voor de link) Alamo lijkt bij de vertrouwde verhuurders te zijn voor jullie :P

Ik vroeg me alleen af, voor een trip door het Westen. Welke car-rental is volgens jullie de goedkoopste/beste? We willen inderdaad gaan voor een SUV om de ultieme Amerika ervaring mee te maken!
Ik zou eerst beginnen met je route en vlucht eigenlijk. Die auto heb je wel snel gevonden. Juni is er al snel en wil je nog leuke campgrounds of hotels boeken wacht je best niet zo heel lang meer. ;-)

Wat de auto betreft: wij boekten altijd een midsize SUV voor 2 personen. Met 4 zou ik zeker groter gaan. Standard SUV of zelfs Fullsize! En waar boeken: waar het voor jullie het goedkoopste uitkomt. Als Usareisen een goed underage pakket heeft is dat zeker een optie. Kijk maar eens op hun site. Bij hen kun je bij verschillende maatschappijen boeken. Voor ons was Alamo bijna altijd het goedkoopste. 1 keer hebben we National gehad omdat de dropoff fee daar het minste was (Denver-Vegas).
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Martin & Marianne schreef:
Harry schreef:Als je via usareisen.de het speciale U25 pakket neemt zijn alle bestuurders tussen 21 en 25 jaar inbegrepen. Je betaald dus niet voor iedereen apart.
O, dat wist ik niet. Dan kan iedereen rijden.
Wist ik ook niet, dank! :thumbup:
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Paterswek
Amerika-newbie

Bericht door Paterswek »

Jody schreef:Vrijheid,blijheid. Wij, bijna 70-ers vinden het heerlijk"zomaar rond te rijden door Amerika zonder alles vastgelegd te hebben. De route WEL ongeveer. Neem daarbij 1 of 2 dagen speling om of ergens langer te kunnen blijven of af te wijken van je schema's."Wij boeken meestal 1 dag van tevoren ons hotel voor de volgende nacht, Meestal bij het hotel zelf omdat dat domweg vaak het goedkoopste is. We hebben nog nooit buiten hoeven slapen en op grote steden na NIET echt duur. Leve het internet. We hebben nemen altijd een kamer met 2 van die grote bedden en ook die is er altijd wel. Jullie 4 kunnen daar makkelijk in.
Het voorstel van kamperen levert veel geld en mooie plekken op maar....................je hebt dan ook veel meer bagage. Zorg dat alles in je auto kan. Vaak is de kofferbak niet zo groot. Je "moet" ook plek reserveren voor een koelbox waar je wat drankjes of je lunch in kan bewaren. Niet gaan lunchen . domweg omdat je niets tegenkomt,maar zelf verzorgen is vaak erg handig. Dus zie je een subway of Wallmart in de buurt van je slaapplek koop gelijk je broodje en kiep het in de koelbox. Het is niet als in Nl dat je op elke hoek een bakker vindt. Soms is het ontbijt, wat sowieso vaak weinig voorstelt maar wel kan vullen, NIET inbegrepen en ook dan is het handig om iets in je koelbox te hebben. Koffie en thee zijn er altijd plenty. Net als shampoo en een fohn op je kamer.
Neem zo weinig mogelijk kleding mee, laagjes is erg handig, Je hebt toch altijd "hetzelfde" aan en de amerikanen zien er niet uit waar je ook heen gaat. Verder is de kleding in een outlet zó goedkoop dat je dolgraag je garderobe daar wilt aanvullen. Tegenwoordig kom je die altijd wel ergens tegen.
Je aantal dagen en de route is NU punt 1. Je krijgt op dit forum geweldige adviezen van "experts" neem ze ter harte. Daarna kun je alle andere adviezen "opvragen".
Heel veel plezier met de voorbereidingen. ALS.........je in juni weg kunt en niet perse in juli en augustus moet je dat zeker doen. Anders hebben de amerikanen met kinderen natuurlijk ook zomervakantie en is het overal echt drukker. SUCCES.
Okej, we zullen dan inderdaad beginnen met route en het aantal dagen dat we willen gaan! Preferabel 21 dagen, maar hiervoor hoop ik nog genoeg geld voor te kunnen verdienen met vakantiewerk :D Dank je voor de tips, Jody!
Dank je Harry! Handig om te weten. Een iemand van ons is net 25, maar dan zou hij als enigste moeten rijden, dus we willen zeker met meerdere drivers gaan.

Zelf had ik nog een aantal vraagjes over de route. Momenteel ben ik begonnen met het oplijsten van alle bezienswaardigheden dat we willen doen, hierna gaan we dan een selectie maken van degene die we het liefst willen zien. Volgens mij is het dan best om op basis hiervan een route uit te stippelen, toch ?
Ik vraag me alleen af hoeveel km per dag haalbaar is, om je niet elke dag te moeten haasten? Ik heb dus totaal geen idee hoeveel km we kunnen doen op 21 dagen, als we dan bv in Las Vegas 2 dagen willen verblijven fzo :D

Hopelijk ng wat advies van de experts! Ik heb er veel aan :D

Groetjes

Steven
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het aantal kilometers (of beter nog: de reistijd) wat redelijk is, is heel erg afhankelijk van wat je zelf nog prettig vindt. Wij vinden het niet erg om eens een lange rijdag te hebben zodat we dan meer tijd hebben in een stad of park. Je kunt eens naar de routekaartjes kijken om een idee te krijgen van afstanden. Of bekijk wat routes in het zuidwesten reisschema's-subforum en lees wat reisverslagen.

Marianne
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Zoals Marianne zegt: lees wat reisverslagen, bekijk wat routes. Dat geeft je direct een beeld van wat haalbaar is en wat niet. Wij kunnen je zo wat typische routes opgeven, maar het is veel leuker om eerst zelf wat te lezen. :-) Koop misschien een leuk reisboek van het Zuidwesten. Persoonlijk vind ik deze van ANWB niet slecht om een goede samenvatting te hebben van alles wat er te zien en doen is: http://webwinkel.anwb.nl/webwinkel/reis ... idsen.html . Een wegenkaart is ook handig. Hallweg nr. 5 en 6 bijvoorbeeld. Kijk ook op Ontdek-Amerika.nl naar alles wat er in de staten Utah, Arizona, Nevada en California te doen is.

En het aantal dagen dat je hebt is handig om te weten. 14 dagen of 21 dagen is een groot verschil in wat kan en niet kan. Voor tips voor reizen van 14 dagen moet je maar eens bij onze reisverslagen kijken (zie link hier onder mijn bericht). Onze eerste reis was een "standaard" route waar je zeker van kan vertrekken (wel even Napa weglaten, want dat was eigenlijk stom om mee te nemen in die route). ;-)
TwentseGijs
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door TwentseGijs »

Jullie zouden ook kunnen kijjken naar AirBNB... Dan kun je vaak best goedkope overnachtingen vinden.
Zelf maakte ik veel gebruik van Hostels... met een beetje zoeken vind je goede en goedkope hostels.
Het leven is als een boek, en mensen die niet reizen stoppen na het eerste hoofdstuk.
Paterswek
Amerika-newbie

Bericht door Paterswek »

Dankje Doockles en Marianne,

Ik ga zeker jullie reisverslagen een keertje bekijken. Ik denk trouwens dat het meer in de richting van 21 dagen gaat worden! :)

En goed idee TwentseGijs, misschien kan ik wel eens kijken op AirBNB! :D
Paterswek
Amerika-newbie

Bericht door Paterswek »

Hej Fransje hier!

https://roadtrippers.com/trips/7024977/share

Dit is momenteel de route die we hebben uitgestippeld.

Denken jullie dat dit haalbaar is?

Groetjes

Steven
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Kun je je route hier niet even, zoals ook in andere topics, per dag uitschrijven? Dat leest veel handiger als een routekaartje op een externe site waar je dan steeds hier antwoord op moet geven. En het is zo niet duidelijk hoelang je waar precies bent.
Paterswek
Amerika-newbie

Bericht door Paterswek »

Mijn excuses voor het late antwoord! We zijn nog druk beziggeweest met het plannen, inorde brengen van zaken enzoverder, maar hier zijn we weer :)

Vliegtickets staan dus vast. Het was goedkoper om heen en retour te doen van Brussel naar Los Angeles en omgekeerd. Iets van een 700 EUR per persoon met American Airlines. Nadeel is dat we in de heenreis 19 uur onderweg zijn, maar dat hebben we er wel voor over voor die lage prijs :p

PSVWally, hier zal ik eventjes onze voorlopige planning uitschrijven. We zullen van 20/06 tot 12/7 onze reis plannen.

https://roadtrippers.com/trips/7024977

20/06 - We vertrekken in Brussel richting Los Angeles. Aankomst in Los Angeles, tegen 17.00.
21/06 - Verblijf in Los Angeles (i.e. Venice Beach, Hollywood, UCLA)
22/06 - Verblijf in Los Angeles om resterende bezienswaardigheden nog te voltooien. Tegen late namiddag vertrekken richting Palm Springs. Overnachting in Palm Springs
23/06 - Vertrekken vanuit Palm Springs naar Joshua NP. Van Joshua NP naar Kingman, daar overnachten.
24/06 - Vanuit Kingman eventjes Route 66 passeren, naar Grand Canyon. Kamperen in Grand Canyon NP (?)
25/06 - Drukke dag, vanuit Grand Canyon NP langs Horseshoe bend, Antolepe Canyon, eindigen in Monument Valle y NP. Overnachten in Monument Valley NP
26/06 - Op naar Arches NP, en daarna overnachten in Helper.
27/06 - Vertrekken naar Bonneville Salt Flats, daarna onbekende bestemming om te overnachten ( op de route naar Bryce Canyon).
28/06 - Vertrek naar Bryce Canyon, overnachting in Zion NP.
29/06 - Vertrek vanuit Zion NP naar Valley of Fire, daarna naar Las Vegas en daar overnachten.
30/06 - Las Vegas heel de dag.
01/07 - Vanuit Las Vegas, langs Death Valley naar stadje Bishop. Overnachten in Bishop.
02/07 - Vanuit Bishop NP naar Yosemite NP, overnachten in Yosemite NP.
03/07 - Vanuit Yosemite NP naar San Francisco, daar overnachten.
04/07 - Heel de dag San Francisco.
05/07 - Van San Francisco naar Santa Cruz.
06/07 - Santa Cruz naar Monterey
07/07 - Monterey naar Bakersfield.
08/07 - Bakersfield naar Los Angeles.
12/07 - Vertrek naar België.

Met andere woorden, die laatste dagen hebben we enkele dagen speling. Van 08/07 - 12/07 zijn we niet van plan om hele tijd in Los Angeles te blijven natuurlijk :p Misschien 3 dagen dat we ergens kunnen tussen steken of zo.
Vinden jullie dat we te veel hooi op ons vork nemen per dag in de reis? Waar zouden jullie meer of minder tijd voor nemen bijvoorbeeld.
We wilden ook eerst Yellowstone NP doen, maar dit is ongeveer zo'n 2000 km extra dat we mochten rekenen.
We zijn natuurlijk jong en avontuurlijk, dus als we onderweg iets interessants zouden zien, zouden we daar misschien wel willen passeren :D

Ook had ik nog een vraagje i.v.m. de reispas. Ik ben daarstraks de mijne gaan aanvragen op het gemeentehuis, dus 10 dagen na deze, kan ik die ophalen en mijn ESTA aanvragen. Alleen hoorde ik van de moeder van onze reisgenoot dat we namelijk onze verblijfplaatsen moeten opgeven? Is dit mogelijk?

Ons plan was om een beetje ervoor te plannen, maar ook on the road te beslisses en eventueel zoals een lid hier aangaf, te AirBnBen... Lijkt een beetje alsof dit niet gaat lukken als ESTA ons dwingt alles vooraf te plannen? Of is dit niet zo?

Groetjes

Steven!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het is een verschrikkelijk drukke reis. Heb je al iets gedaan met de adviezen om eens wat andere routes te bekijken en wat reisverslagen te lezen?
Die speling op het laatst heb je hard nodig.
Wat wil je in Bakersfield doen?
Waarom die omweg naar de Bonneville salt flats als je al zo weinig tijd hebt? Is dat een must?
En wat denk je dat je in een paar uurtjes in Arches kunt doen?
Maak een route waarin je rekening houdt met de tijd die je nodig hebt in de parken, zonder de speling op het laatst; alleen op die manier kunnen we aangegeven of het haalbaar is of niet.

Voor de ESTA zou je eens zelf kunnen kijken op https://esta.cbp.dhs.gov/esta/" onclick="window.open(this.href);return false;. Je hoeft niet alles vast te leggen.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 04 mar 2015, 14:08, 1 keer totaal gewijzigd.
M Kactus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door M Kactus »

Zo, da's inderdaad een erg goed gevulde route... Het zijn wel heel veel kilometers, voor mij een beetje te veel en wat korte bezoekjes aan sommige plaatsen, maar het is jouw reis natuurlijk :).
Maar toch een paar dingen:
-Die Bonneville Salt Flats, ben je daar zeker van? Want vanuit Helper of Price is dat nog een heel stuk rijden, op en af, als je daarna gewoon terug rijdt naar Bryce. En het is ook een ontzettend saaie baan :) Als je het absoluut graag wilt zien, is het wat anders, natuurlijk. Anders zou ik die op een volgende reis combineren met Yellowstone, dan ben je er toch wat in de buurt. Een mooiere route nu is misschien van Moab over de i70, de 24 (via oa Capitol Reef) en de 12, zo naar Bryce. Die laatste zijn twee van de mooiste wegen in de VS.
-Eventjes R66 passeren is natuurlijk wat lastiger. Die loopt van Chicago tot LA, dus dat moet je toch een beetje specifieker plannen. Niet alle stukken van R66 zijn even mooi, en andere stukken nemen dan weer enkele dagen tijd in. Het stuk rond Oatman en rond Seligman zijn de mooiere, bekendere stukken. Dat stukje R66 hebben wij gereden vanuit Williams, tot in 29Palms, en het laatste stukje hebben we mogen voortmaken, omdat het donker was. Zonder Joshua Tree NP, dus. Met JT erbij, is het volgens mij héél krap om in Kingman te raken en nog wat te zien van de omgeving.
-Eén dag SF is wel heel weinig. Ik zou er toch twee aanraden. Dan heb je één dag voor Golden Gate en de haven te doen, een eentje voor de binnenstad. Of voor Alcatraz of een museum.
-De kustroute kan dan weer een dagje korter, als je niet in Bakersfield stopt. Dus daar kun je een dag winnen.
-Voor Moab heb je nu eigenlijk geen tijd, zoals Marianne zegt.

Ik zou dus toch zoals Marianne voorstelt de dagen volledig opgebruiken en invullen. Pas dan heb je een echt overzicht. Waar ik nog dagen zou toevoegen, zijn in Arches, die dag van Joshua naar Kingman voor R66, en in SF. En dan ook nog eentje rond de Bonneville Salt Flats, om eventueel alles te combineren met SLC, om dat lange stuk wat draaglijker te maken.

Over je vraag over de ESTA. Zo'n ESTA vul je in nadat je je paspoort op het gemeentehuis hebt. Je paspoortnummer is net de belangrijkste informatie voor je ESTA. Als je alles invult, zullen ze je vragen naar je eerste verblijfplaats. Dus niet de rest, alleen de eerste. En je bent niet verplicht om die in te vullen (Marianne mist een cruciaal woordje in haar post, denk ik;)), ze vragen er alleen naar. Dus je mag ze invullen. Ook al ga je op goed geluk, is je eerste overnachting vastleggen geen slecht idee volgens mij. Dan hoef je op z'n minst na de vlucht niet nog op zoek te gaan naar een hotel. Maar goed, het is niet verplicht. En zéker niet alle adressen. Wij gaan buiten de steden ook altijd op goed geluk.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

M Kactus schreef: Marianne mist een cruciaal woordje in haar post, denk ik;))
Héél cruciaal inderdaad! Ik heb het aangepast. :wink:

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

25/06 - Drukke dag, vanuit Grand Canyon NP langs Horseshoe bend, Antolepe Canyon, eindigen in Monument Valle y NP. Overnachten in Monument Valley NP
26/06 - Op naar Arches NP, en daarna overnachten in Helper.
27/06 - Vertrekken naar Bonneville Salt Flats, daarna onbekende bestemming om te overnachten ( op de route naar Bryce Canyon).
28/06 - Vertrek naar Bryce Canyon, overnachting in Zion NP.
29/06 - Vertrek vanuit Zion NP naar Valley of Fire, daarna naar Las Vegas en daar overnachten.
WOW! :blink:

Ik denk dat de gemiddelde reiziger over dit stuk minimaal 1 nacht Page, 1 nacht MV, 3 nachten Moab, dan als je naar de Salt Flats wilt minimaal 2 nachten Salt lake City, dan 1 of 2 nachten Bryce, 2 nachten Zion en dan naar Las Vegas gaan. Dus wat jullie in 5 dagen willen doen, doen de meeste mensen minimaal 10 dagen over....
Enorm zonde om bij Moab alleen naar Arches te gaan en Canyonlands te laten schieten bijvoorbeeld. Er is bij Moab zoveel te doen. Mountainbiken, quad rijden, Jeep huren, raften en dan de parken nog natuurlijk.
Over dit stuk, wat zijn jullie plannen hier?
Santa Cruz - Monterey is nl maar een uurtje rijden. Als je highway 1 wilt rijden of naar Sequoia NP wilt heeft de rit Monterey - Bakersfield totaal geen nut.
Als je bv een walvistocht wilt maken, doe dan San Francisco - Santa Cruz of Monterey en maak dezelfde dag die walvistocht. Wil je naar de Boardwalk in Santa Cruz en een walvistocht dan kan het, maar rij dan ipv naar Bakersfield de dag na monterey naar Pismo Beach. En dan naar LA. Je hebt niets in Bakersfield te zoeken.
Vinden jullie dat we te veel hooi op ons vork nemen per dag in de reis? Waar zouden jullie meer of minder tijd voor nemen bijvoorbeeld.
We wilden ook eerst Yellowstone NP doen, maar dit is ongeveer zo'n 2000 km extra dat we mochten rekenen.
Ja, ik vind inderdaad dat je teveel hooi op je vork neemt. Ik ben ook niet vies van een stukkie rijden, maar wat jullie gaan doen is eigenlijk zonde. Natuurlijk, het is jullie reis en je moet zelf doen wat je wilt, maar je moet gewoon op sommige plekken je auto uit en, al is het maar een paar 100m verderop, gaan rondkijken. Met alleen maar in de auto zitten en kilometers maken, wat ook mooi is, mis je toch echt de pracht van het zuidwesten.
Ik ben trouwens wel benieuwd wat je/jullie gedachte hier was hoe je hier Yellowstone nog bij zou kunnen doen.

Ik zou je zeker al adviseren om na de vlucht in LA te overnachten en de dag erna al te gaan rijden. Pak dan op het einde nog 2 volle dagen in LA bijvoorbeeld, dus met de laatste rit erheen 3 nachten en je hebt tijd om de bekende dingen van LA te bekijken en om ook nog langs of op het strand wat te doen.

Een aanzet om je op weg te helpen. Ik heb niet gekeken waar je in de weekenden allemaal zit, maar zorg iig dat je nu al even goed kijkt waar je wilt overnachten. Yosemite niet vooraf boeken betekent zeker dat je op zeg een uur buiten het park (aan de westkant moet overnachten). De route hieronder is nog vrij druk, maar ik denk beter te doen als je eigen reisplan. Salt Lake City heb ik er echt uitgehaald, dat ligt compleet uit de route.

20/06 - We vertrekken in Brussel richting Los Angeles. Aankomst in Los Angeles, tegen 17.00.
21/06 - LA - Joshua Tree - Kingman (zorg wel dat je max om 17u bij Oatman bent)
22/06 - Kingman - Grand Canyon
23/06 - Grand Canyon - Page
24/06 - Page - Monument Valley (ochtend nog in Page, vroeg in de middag naar MV rijden, dan heb je daar tijd genoeg)
25/06 - Monument Valley - Moab
26/06 - Moab
27/06 - Moab
28/06 - Moab - via de Ut24 en Ut12 naar Bryce
29/06 - Bryce - Zion
30/06 - Zion
01/07 - Zion - Las Vegas
02/07 - Las Vegas
03/07 - Las Vegas - Bishop
04/07 - Bishop - Yosemite
05/07 - Yosemite
06/07 - Yosemite - San Francisco
07/07 - San Francisco
08/07 - San Francisco - Pismo Beach (wel ver, maar volgens mij voor jullie wel te doen)
09/07 - Pismo Beach - LA
10/07 - LA
11/07 - LA
12/07 - Vertrek naar België
13/07 - Aankomst thuis
jonkw
Amerika-ontdekker

Bericht door jonkw »

Hi Steven,

Je zoekt kennelijk een guiding angel, maar als je wil kan ik jullie hele reis wel goed in elkaar zetten incl. beste vlucht, hotels, autohuur e.d.

heb er veel ervaring in en doe het ook vaak/graag voor andere kennissen.

Stuur maar een berichtje ok ?

Groet
Wout
Paterswek
Amerika-newbie

Bericht door Paterswek »

Martin & Marianne schreef:Het is een verschrikkelijk drukke reis. Heb je al iets gedaan met de adviezen om eens wat andere routes te bekijken en wat reisverslagen te lezen?
Ja hoor, ik heb reisverslagen aandachtig gelezen, alleen omdat dit onze eerste "roadtrip" is, is het inschatten van onze eigen route vrij moeilijk... Toen we het bespraken leek het allemaal haalbaar, ik weet trouwens niet hoelang je in een bepaald park zit of zo..
Martin & Marianne schreef: Wat wil je in Bakersfield doen?
Eerlijk gezegd niets speciaals. We redeneerde dat we al heel de tijd aan de kust zouden gereden hebben en dat het wel eens leuk zou zijn om een binnenstadje mee te pikken.
Martin & Marianne schreef: Waarom die omweg naar de Bonneville salt flats als je al zo weinig tijd hebt? Is dat een must?
Toen we de route aan het plannen waren, hebben we gekeken naar wat iedereen dolgraag wil doen. Het meisje uit de groep wou dolgraag langs Bonneville Salt Flats en gratis overnachten bij een mormonengroep in Salt Lake City. De rest ging er mee akkoord, omdat dit wel een leuke ervaring zou zijn.
Martin & Marianne schreef: En wat denk je dat je in een paar uurtjes in Arches kunt doen?
Geen idee hoelang we er zouden zijn? Daarom dat ik hier advies probeer te vergaren :P
M Kactus schreef:Zo, da's inderdaad een erg goed gevulde route... Het zijn wel heel veel kilometers, voor mij een beetje te veel en wat korte bezoekjes aan sommige plaatsen, maar het is jouw reis natuurlijk :).
Maar toch een paar dingen:
-Die Bonneville Salt Flats, ben je daar zeker van? Want vanuit Helper of Price is dat nog een heel stuk rijden, op en af, als je daarna gewoon terug rijdt naar Bryce. En het is ook een ontzettend saaie baan :) Als je het absoluut graag wilt zien, is het wat anders, natuurlijk. Anders zou ik die op een volgende reis combineren met Yellowstone, dan ben je er toch wat in de buurt. Een mooiere route nu is misschien van Moab over de i70, de 24 (via oa Capitol Reef) en de 12, zo naar Bryce. Die laatste zijn twee van de mooiste wegen in de VS.
-Eventjes R66 passeren is natuurlijk wat lastiger. Die loopt van Chicago tot LA, dus dat moet je toch een beetje specifieker plannen. Niet alle stukken van R66 zijn even mooi, en andere stukken nemen dan weer enkele dagen tijd in. Het stuk rond Oatman en rond Seligman zijn de mooiere, bekendere stukken. Dat stukje R66 hebben wij gereden vanuit Williams, tot in 29Palms, en het laatste stukje hebben we mogen voortmaken, omdat het donker was. Zonder Joshua Tree NP, dus. Met JT erbij, is het volgens mij héél krap om in Kingman te raken en nog wat te zien van de omgeving.
-Eén dag SF is wel heel weinig. Ik zou er toch twee aanraden. Dan heb je één dag voor Golden Gate en de haven te doen, een eentje voor de binnenstad. Of voor Alcatraz of een museum.
-De kustroute kan dan weer een dagje korter, als je niet in Bakersfield stopt. Dus daar kun je een dag winnen.
-Voor Moab heb je nu eigenlijk geen tijd, zoals Marianne zegt.

Ik zou dus toch zoals Marianne voorstelt de dagen volledig opgebruiken en invullen. Pas dan heb je een echt overzicht. Waar ik nog dagen zou toevoegen, zijn in Arches, die dag van Joshua naar Kingman voor R66, en in SF. En dan ook nog eentje rond de Bonneville Salt Flats, om eventueel alles te combineren met SLC, om dat lange stuk wat draaglijker te maken.
Dankje voor de tips i.v.m. een betere route op te stellen, die dagen extra op jouw vernoemde plaatsen lijken inderdaad wel goed op hun plaats. :)
Het helpt ons zeker, het is niet gemakkelijk om de haalbaarheid te zien van een route, als je daar geen ervaring in hebt.
M Kactus schreef: Over je vraag over de ESTA. Zo'n ESTA vul je in nadat je je paspoort op het gemeentehuis hebt. Je paspoortnummer is net de belangrijkste informatie voor je ESTA. Als je alles invult, zullen ze je vragen naar je eerste verblijfplaats. Dus niet de rest, alleen de eerste. En je bent niet verplicht om die in te vullen (Marianne mist een cruciaal woordje in haar post, denk ik;)), ze vragen er alleen naar. Dus je mag ze invullen. Ook al ga je op goed geluk, is je eerste overnachting vastleggen geen slecht idee volgens mij. Dan hoef je op z'n minst na de vlucht niet nog op zoek te gaan naar een hotel. Maar goed, het is niet verplicht. En zéker niet alle adressen. Wij gaan buiten de steden ook altijd op goed geluk.
Ahja super, zoals Marianne al vermeld had leek het idd niet nodig dan. We gaan zowieso ons eerste verblijf in LA wel plannen en in de drukke parken ook wel!
PSVwally schreef:
Ik denk dat de gemiddelde reiziger over dit stuk minimaal 1 nacht Page, 1 nacht MV, 3 nachten Moab, dan als je naar de Salt Flats wilt minimaal 2 nachten Salt lake City, dan 1 of 2 nachten Bryce, 2 nachten Zion en dan naar Las Vegas gaan. Dus wat jullie in 5 dagen willen doen, doen de meeste mensen minimaal 10 dagen over....
Enorm zonde om bij Moab alleen naar Arches te gaan en Canyonlands te laten schieten bijvoorbeeld. Er is bij Moab zoveel te doen. Mountainbiken, quad rijden, Jeep huren, raften en dan de parken nog natuurlijk.
Oh, moeten we inderdaad eens bekijken om langer te blijven rond Moab.
PSVwally schreef:
Over dit stuk, wat zijn jullie plannen hier?
Santa Cruz - Monterey is nl maar een uurtje rijden. Als je highway 1 wilt rijden of naar Sequoia NP wilt heeft de rit Monterey - Bakersfield totaal geen nut.
Als je bv een walvistocht wilt maken, doe dan San Francisco - Santa Cruz of Monterey en maak dezelfde dag die walvistocht. Wil je naar de Boardwalk in Santa Cruz en een walvistocht dan kan het, maar rij dan ipv naar Bakersfield de dag na monterey naar Pismo Beach. En dan naar LA. Je hebt niets in Bakersfield te zoeken.
Zoals eerder vermeld was het gewoon een principe van eens iets anders te zien als kust onderweg :p Een gewoon stadje zoals Bakersfield! Maar misschien is de suggestie die jij maakt wel beter ja.
PSVwally schreef: Een aanzet om je op weg te helpen. Ik heb niet gekeken waar je in de weekenden allemaal zit, maar zorg iig dat je nu al even goed kijkt waar je wilt overnachten. Yosemite niet vooraf boeken betekent zeker dat je op zeg een uur buiten het park (aan de westkant moet overnachten). De route hieronder is nog vrij druk, maar ik denk beter te doen als je eigen reisplan. Salt Lake City heb ik er echt uitgehaald, dat ligt compleet uit de route.

21/06 - LA - Joshua Tree - Kingman (zorg wel dat je max om 17u bij Oatman bent)
22/06 - Kingman - Grand Canyon
23/06 - Grand Canyon - Page
24/06 - Page - Monument Valley (ochtend nog in Page, vroeg in de middag naar MV rijden, dan heb je daar tijd genoeg)
25/06 - Monument Valley - Moab
26/06 - Moab
27/06 - Moab
28/06 - Moab - via de Ut24 en Ut12 naar Bryce
29/06 - Bryce - Zion
30/06 - Zion
01/07 - Zion - Las Vegas
02/07 - Las Vegas
03/07 - Las Vegas - Bishop
04/07 - Bishop - Yosemite
05/07 - Yosemite
06/07 - Yosemite - San Francisco
07/07 - San Francisco
08/07 - San Francisco - Pismo Beach (wel ver, maar volgens mij voor jullie wel te doen)
09/07 - Pismo Beach - LA
10/07 - LA
11/07 - LA
12/07 - Vertrek naar België
13/07 - Aankomst thuis
Okej super! Bedankt voor de aangepaste route!
jonkw schreef:Hi Steven,

Je zoekt kennelijk een guiding angel, maar als je wil kan ik jullie hele reis wel goed in elkaar zetten incl. beste vlucht, hotels, autohuur e.d.

Groet
Wout
Ik stuur je een berichtje!

Dank jullie allemaal voor de tips en wijzigingen. Ik merk op dat er veel mensen opkijken van het aantal kilometers of bepaalde dingen die we doen. Maar zoals ik al vermeld heb, het is onze eerste roadtrip. Ikzelf weet niet hoelang je overal verblijft enzoverder.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Paterswek schreef:
Martin & Marianne schreef:Het is een verschrikkelijk drukke reis. Heb je al iets gedaan met de adviezen om eens wat andere routes te bekijken en wat reisverslagen te lezen?
Ja hoor, ik heb reisverslagen aandachtig gelezen, alleen omdat dit onze eerste "roadtrip" is, is het inschatten van onze eigen route vrij moeilijk... Toen we het bespraken leek het allemaal haalbaar, ik weet trouwens niet hoelang je in een bepaald park zit of zo..
Daarom wordt juist naar reisverslagen verwezen, en naar sites als http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false;. Op Ontdek Amerika kun je zien wat je allemaal in een park kunt doen, en in de reisverslagen kun je zien hoe lang men in de praktijk heeft uitgetrokken voor een bepaald park. Je kunt dan zelf bekijken of je dat iets lijkt of niet, maar je hebt in elk geval een beeld van wat mogelijk is en wat niet.
Begin eens met bijvoorbeeld zion. Kijk wat daarover wordt geschreven op ontdek amerika en in diverse reisverslagen en kijk ook op http://www.nps.gov/zion" onclick="window.open(this.href);return false;. Maak dan een lijst van wat je aanspreekt en wat je zeker zou willen doen in Zion. Op basis daarvan kun je bepalen hoeveel tijd je er voor uit moet trekken.
Het kost wel moeite en tijd, maar het uitstippelen is ook leuk om te doen en ter plekke zul je merken dat ene goed voorbereiding zijn vruchten afwerpt omdat je weet wat je kunt verwachten en welke mogelijkheden er zijn.

Kijk voor de parken bij Moab eens in ons 2008- en 2013-verslag. beide keren hadden we er 3 nachten en we hebben bijna geen dubbele dingen gedaan.

@jonkw: Ik ben benieuwd welke hulp je zou kunnen geven die TS niet op het forum kan krijgen.

Marianne
gastxyz

Bericht door gastxyz »

jonkw schreef:Hi Steven,

Groet
Wout
Waarom niet openlijk op dit forum zodat iedereen er wat aan heeft?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer