Ook ik zeg doen. Onze zoon reist ook al mee vanaf dat 7 maanden oud is. Hij is nu 15 en ook totaly verslaafd aan de states. Dus pas op wat je doet
Wij hadden op de vlucht een bedje aan de muur. Maar daar is die van jullie waarschijnlijk al net te oud voor. Waarschijnlijk al een loper.
Gewoon z'n ritme van thuis los laten. Laat hem zelf z'n ritme bepalen. Onze zoon vind slapen tussen door op de kamer niet altijd een succes. Legden we hem in de buggy en we gingen op pas. Hij viel dan zo in slaap. En de auto was ook favoriet om te slapen.
Veel plezier. Gaat echt goed komen.
Status plannen voor vakantie 2019 Oostkust USA/Canada
vakantie Mei/juni 2018; 4 weken relaxen in Florida
via face book: Van Bilsen goes USA
geef een like en je blijft op de hoogte van onze avonturen
Wij zijn nu 3 keer met kind(eren) naar de states geweest. met 10 maanden oude baby, 18 maanden oude dreumes en 3,5 jaar oude kleuter + 12 maanden oude baby.
Ik vond vooral Florida met kleine kinderen erg goed te doen. Niet te veel spullen meenemen en je aanpassen aan het ritme van je kindje. Als je baby nu nog niet geboren is zou ik dat eerst afwachten. De bevalling kan een grote impact hebben en je wil niet aan iets vast zitten waar je spijt van krijgt.
Ik heb nog nooit gehoord dat consultatiebureau het afraadt trouwens. Als jij je er goed bij voelt gewoon lekker doen!
Ik ben zelf jaren stewardess geweest en vliegen met een baby/dreumes is helemaal geen probleem zolang je er zelf geen probleem van maakt.
Ook mij lijkt het sterk dat een consultatie bureau het afraadt... nog nooit gehoord.
Een paar kleine tips voor het reizen:
Neem iig in de handbagage het volgende mee:
- 1 a 2 extra kledingsetjes voor jullie zoon
- extra kleding voor jullie zelf (of in ieder geval voor degene bij wie hij op schoot gaat), jullie zoon kan een lekkende luier krijgen en je wilt echt niet blijven zitten met vieze kleding.
- ondanks dat het aan boord aanwezig is, is het geen overbodige luxe om zelf wat voeding mee te nemen.
- plastic zakje voor vies geworden kleding
- luiers/doekjes etc
- dekentje of slaapzakje (lekker voor als hij gaat slapen, maar daarnaast is het in een vliegtuig vaak best fris)
- speelgoed (mocht hij wakker blijven, is het handig als je hem kunt vermaken)
- Ipad met geschikte filmpjes voor jullie zoon (bijv Bumba)
Geef hem tijdens het opstijgen en dalen een flesje te drinken (met bijv melk of water). Kindjes kunnen (net zoals volwassenen) last krijgen van hun oortjes tijdens het stijgen en dalen. Door hem te laten drinken (slikken) voorkom je al een hoop leed.
Daarnaast heb je op schiphol verschillende babycare lounges. Bijv. op de Holland Boulevard naast Kids Forrest. Hier kun je je even onttrekken aan de drukte van de luchthaven. Let wel op want volgens mij is deze 's nachts niet open!
Daarnaast ga ik helemaal mee met wat anderen al zeiden, houd je niet teveel vast aan zijn vaste ritme, maar pas je aan tijdens de reis. Maak je niet teveel druk, mocht hij gaan huilen tijdens de vlucht.
En vooral geniet van deze leuke ervaring!!!
Fijne vakantie!
Lijkt me erg moeilijk om je een advies te geven. Vaak ken je je kind toch het beste. Wat voorzieningen betreft in Florida zou het geen enkel probleem moeten zijn. Die zijn allemaal keurig . Er word zeker goed rekening gehouden met kinderen. Maar het gaat om hoe je het zelf aanvoelt. Vaak is het kind het probleem niet die passen zich snel aan. Het is toch vaak je eigen gevoel dat alles goed moet gaan en je er zelf onrustig van word. Wat weer invloed heeft op je kind. Ik zou zelf zeggen ,relax en gaan. Lekker in het Florida zonnetje. Succes met de keuzes. en als je gaat,geniet !
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.