Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Koppel: Rondreis Las Vegas

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Koppel: Rondreis Las Vegas

Bericht door Doockles »

Koppel!l schreef:Tja, nog jong en onnozel zeggen ze bij ons :lol:
Ja, dat laatste begin ik stilaan echt te denken. ;-) We bedoelen het hier allemaal goed hé. Maar ik heb het idee dat je weinig doet met de tips, een beetje zonde. Maar goed, je doet er zelf mee wat je wilt he. Onderschat het gewoon niet deze reis. Er zijn zoveel mooie dingen te zien, zoveel leuke dingen te doen, maak er tijd voor! :-)
Koppel!l schreef:Ik denk, mezelf kennende, dat ik na die hoofdstraat is op en neer te wandelen (als ik 't al compleet doe) wel gezien heb, kan goed zijn da'k den auto nog is neem om Hoover Dam te zien, dat spreekt me duizendmaal meer aan
Dat kan inderdaad. Maar als er nu 1 ding op gaat voor Vegas dan is het toch wel dat je pas kan oordelen van zodra je het zelf meegemaakt hebt. You love it or you hate it! 8)
De strip is lang! Tegen dat je een hotel binnen en buiten bent ben je al een uur verder. Die dingen worden precies altijd zo gebouwd dat je er niet meer buiten geraakt. Wil je trouwens 's morgens geen lekker ontbijtbuffet meepikken? 8) En 's avonds heb je inderdaad Fremont Street, ook nog de fonteinenshow bij de Bellagio (cliché, maar móet je gezien hebben), de hotels zelf, lekker shoppen (Fashion Show Mall over de Wynn of de outlets North en South), aan 't zwembad liggen met een cocktail,...
Koppel!l schreef:Inzake Bryce, heb ik ook al zitten denken, om 't gewoon te laten vallen. Vanop Toroweap is 't maar 180km naar Springdale, kunnen we daar op ons gemak ons organiseren, en de dag erna vroeg genoeg met 't buske tot aan de Grotto rijden. Anderzijds, Bryce is de moeite, en dan laat je 't niet zomaar vallen :|
Het is zo dat vanop Toroweap, naar Bryce en dezelfde dag nog naar Springdale in totaal bijna 500km is, het zal laat (en donker) zijn eer we in Springdale toekomen en zou er graag op de camping staan. Moet ik dus nog is goed bekijken
Ik zou dat echt overwegen. De kans is groot dat je het jaar nadien terug naar de USA wilt. Het zit hier vol "verslaafden". :lol: :Er zijn nog genoeg dingen te doen waarbij je dan perfect Monument Valley en Bryce kan meenemen, samen met Moab en Torrey bijvoorbeeld. Het is ook niet erg om iets niet te doen hoor. Zo zijn wij in al die jaren nog nooit in LA geweest of hebben we nog nooit de kustroute gedaan. Ook Monument Valley is pas na enkele jaren aan de beurt gekomen.
Emphy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Emphy »

Koppel!l schreef:Ik ben geen chauffeur van beroep (meer), ik rij gewoon heel erg graag op vakantie, zolang 't maar de Autoroute du Soleil niet is door Frankrijk, die rij ik stilaan met m'n ogen dicht.
En ja, die dag van LA naar South Rim zal voor een groot stuk op de snelweg zijn, 't is nu eenmaal zo en daar maak ik me niet druk over :wink:

Welke weg zou jij dan aanraden om 's avonds naar Zion te rijden?

Grtz, Philip.
Ik zou me wel zorgen maken! Jij verkijkt je denk ik enorm op de wegen en afstanden! De weg van Bryce naar Zion en omgekeerd in het donker en al helemaal bij schemering doe je niet even zomaar. Er liepen de laatste keer dat ik de weg reed 10tallen echt 10tallen herten. (vooral in de schemering) ook dassen, skunks en meer.. Wil jij dieren gaan doodrijden?

het is een haarspeldbocht weg! Dus als je een camper voor je hebt kom je echt maar heel langzaam verder. Inhalen mag niet en kan ook niet. Mocht jij zo'n idioot zijn die daar wel gaat inhalen? ten eerste is het levensgevaarlijk en ten tweede staan er soms hier en daar wat Sheriff auto's te kijken en als ze je zien inhalen daar reken maar op een hele forse boete.

als je echt als een gek gaat rijden stop je rijbewijs dan maar weg en geef je anwb rijbewijs af.

Wat jij wilt 1000 km op een dag rijden in de usa is echt waanzin! je kan dan zeggen dat je een goede chauffeur bent en dat je een 3000 km rit in ijsland hebt gedaan maar dat is totaal niet te vergelijken met het rijden in de Usa.

Bovendien denk ik dat je de grote fout maakt die ik zoveel luitjes zie maken die de eerste keer gaan.
JE WILT VEELS TE VEEL ZIEN IN VEELS TE KORTE TIJD!
Het is gewoon niet mogelijk om alles te zien in een paar weken.

Ik denk dat je je veel beter kan gaan richten op een veel kortere route waarin je zoveel meer tijd hebt om echt en goed dingen te zien.

De Route die Marianne je gaf is een prima route!

Echt joh ook al ben je nog zo'n goede chauffeur het is niet te doen wat jij wilt.. ok .. eerlijk het kan wel maar je ziet niets meer. Je bent dan alleen maar aan het rijden rijden rijden rijden en rijden. Vergeet niet dat je op sommige stukken direct tegen de zon in gaat en 2 baans rijdt.. dat is zo vermoeiend.

Koppel pas svp je schema aan want wat je nu hebt en wilt ga je echt niet halen! En ook al ga je het wel halen? je bent alleen maar bezig geweest met rijden dan. Ik weet niet meer wie het schreef maar iemand tiepte hier: Het is net alsof naar de eiffeltoren rijdt of Barcelona daar vanuit de auuto 1 foto maakt en dan weer terug rijdt.

Ik ben vorige week in Santa Barbara geweest en Ventura vanuit Pismo Beach en het is daar bijzonder druk. Je komt ook heel veel stoplichten tegen. Persoonlijk vond ik er niet heel veel aan en ik vind echt Pismo Beach, Shell en Avilla Beach en vooral Morro Bay veel mooier en leuker. Vooral aan de voet van de MB Rock kan ik uren genieten van de spelende zeeotters en grondeekhooorn en de circelende roofvogels daar. Morro Bay trek ik zowiezo altijd 1 of 2 volledige dagen voor uit. en ik bestel onderweg een drankje in The Madonna Inn :)

Je kunt echt veel beter een kortere route nemen en uitgebreid de tijd nemen om dingen die je echt leuk vind ook goed te gaan ontdekken. Ikzelf merk ook als ik echt teveel rij ik dingen niet meer goed opneem, de interesse vervliegt. Vergelijk het met de allereerste keer dat je een bergpas reed in de Alpen en de indruk die dat maakte. Als je diezelfde weg nog vaak rijd zul je ook merken dat die allereerste indruk toch wel uniek was.

Anyway ik wens je veel succes toe.

Edit voor typo's want ik had dit in het donker getiept op een bankje op de parkeerplaats van een RV park.
(geen Wifi in de cabins waar ik nu verblijf).

Take Care,
Harry
Laatst gewijzigd door Emphy op 12 feb 2015, 00:08, 3 keer totaal gewijzigd.
Een probleem wordt alleen maar een probleem als iemand er een probleem van maakt.
Las Vegas->Grand Canyon->Page->las Vegas ( januari/februari 2011)
https://picasaweb.google.com/106476498412935926437" onclick="window.open(this.href);return false;
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik heb eens zitten kijken naar Toroweap want dat lijkt mij op zich wel geweldig (maar die weg is niets voor ons heb ik bedacht), en ik zie dat je een permit nodig hebt. Heb je die?
Zie http://www.nps.gov/grca/planyourvisit/tuweep.htm

Marianne
Koppel!l
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Koppel!l »

Nope, nog niet. Ga wel proberen om een permit te bekomen, maar wat is 't ergste dat kan gebeuren indien ik er geen heb? Gewoon uit nieuwsgierigheid.
By the way, diene weg, is toch niks moeilijk aan, gewoon een 4x4 met redelijk wat bodemvrijheid is voldoende.

Grtz, Philip.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Bedoel je nou dat je zo naïef bent om erover te denken om zonder permit (ik ken toroweap verder niet) toch daarheen te gaan? Permits worden niet voor niet uitgedeeld. Of om de natuur in stand te houden. Of om gewoonweg te weten hoeveel mensen er in een onherbergzaam gebied zijn.
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Koppel!l schreef:Nope, nog niet. Ga wel proberen om een permit te bekomen, maar wat is 't ergste dat kan gebeuren indien ik er geen heb? Gewoon uit nieuwsgierigheid.
By the way, diene weg, is toch niks moeilijk aan, gewoon een 4x4 met redelijk wat bodemvrijheid is voldoende.

Grtz, Philip.
Niks moeilijk aan? Dat weet ik zo nog niet. Zoek eens op het forum en op internet. Daar zul je zeker ervaringen vinden. :-) Vooral het laatste stuk is moeilijk met zeer grote kans op een lekke band. Kijk dus zeker eens naar de link die Marianne hierboven aangeeft om te kijken wat je allemaal mee moet nemen.

Ivm permit: als je er geen hebt kan je er niet overnachten. Punt uit. Dus: zo snel mogelijk één aanvragen, want voor juni kon je vanaf begin februari beginnen aanvragen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Koppel!l schreef:Nope, nog niet. Ga wel proberen om een permit te bekomen, maar wat is 't ergste dat kan gebeuren indien ik er geen heb? Gewoon uit nieuwsgierigheid.
Zucht. Uit een Fodor-discusssiegroep waar iemand dezelfde vraag als jij stelde (en daar de wind giga van voren kreeg :D )
If you are found without a permit (and you will), you will be asked to leave immediately. If it's the middle of the night and you have to hike out for six hours to do so, that will be YOUR problem.
There is a fine (I believe up to $250 per person), You cannot accept the fine and stay. If you were to refuse to leave or leave but then hide somewhere else overnight and got caught, you would be charged with a federal crime, and required to appear in federal court in Arizona. An overnight without a permit is a Class B misdemeanor. You would have to go to court and risk up to $5000 in fines or 6 months in jail.
Voor wat betreft de weg:
Koppel!l schreef:By the way, diene weg, is toch niks moeilijk aan, gewoon een 4x4 met redelijk wat bodemvrijheid is voldoende.
De scherpe stenen zijn vooral het probleem. Ongeveer 1 op de 4 auto's krijgt één of meer lekke banden.
Tuweep is accessible year-round, however, accessible DOES NOT mean easy! The park states that 25% of visitors get one or more flat tires on the road to or from Tuweep. So good tires and at least one GOOD spare tire is essential. Also having extra water, food, and fuel as well as tools and a working knowledge on using them are VERY WISE when visiting. Cell phone service is spotty or non-existent, so you cannot count on calling your way out of a predicament either. There is NO telephone or cell coverage at Tuweep/Toroweap.

And last, but not least, a tow costs $1,000 to $2,000!
Martin
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Als de TS het allemaal al zo goed weet, en alles sowieso al vaststaat en niet meer veranderd gaat worden omdat het allemaal al prima is, dan vraag ik me af waarom hier om advies gevraagd wordt?

Jammer, ik kan alleen maar aanraden goed naar de adviezen van de experts die al vele malen zelf in de US geweest zijn te luisteren. Ik zelf heb echt al vele gouden tips, ideetjes, suggesties,... op het forum gekregen. :thumbup:
Koppel!l
Amerika-ontdekker

Bericht door Koppel!l »

Tja, ik begrijp waarom weinigen hier reeds tot op Toroweap zijn gereden, lijkt me wel of sommigen hier schrik hebben van een stukje onverhard.
Ik wil absoluut niet zeggen dat er niks kan gebeuren (daar ben ik dan ook voorzien), maar ik heb Dakar ettapes gereden op de motor (zonder schade, terwijl de velgen en banden van mederijders rond hun oren vlogen), ik heb de Alpen per piste verkend op de motor, en heb IJsland kris-kras doorgereden over steenpistes en doorwadingen, en eveneens nergens een probleem gekend. Als je met verstand en beleid kan rijden, dan kan er je weinig overkomen. Een band gaat echt niet zomaar stuk, dan heb je echt wel iets flink verkeerd gedaan. Ik heb jaren ervaring met onverhard rijden in 4x4's en weet wel hoe 't rijden met zo'n ding dient te gebeuren.
Altijd de volgende regel gebruiken: zo traag als kan, zo rap als nodig :wink:

Ivm die permit, laten we eerlijk wezen, da's gewoon een commercieel gedoe. Als je betaalt mag je binnen en blijven slapen, anders niet :roll:
Neemt niet weg dat ik 't wel ga aanvragen, maar als 't puur om de natuur te doen is, waarom mag er dan overdag ongelimiteerd veel volk naatoe rijden, zolang ze maar tegen donker weg zijn? En als je daar constant een ranger hebt die patrouilleert, lijkt me ook niet bevorderlijk voor de natuur.
Wat een gedoe om ff een nacht te mogen kamperen zeg, in Scandinavië is 't dan toch wel vele makkelijker geregeld.

Grtz, Philip.
Laatst gewijzigd door Koppel!l op 11 feb 2015, 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Koppel!l
Amerika-ontdekker

Bericht door Koppel!l »

@Tipsy, ik weet 't niet, ik vraag raad bij mijn route, en krijg alleen maar de melding dat m'n route niet goed is. Daar kan ik spijtig genoeg, goed bedoeld, weinig tot niks mee.
Ik hoor alleen maar dat ik meer tijd moet nemen om dit en dat te doen, wel, er is niet meer tijd. Zo simpel is 't.

Trouwens, de route is niet door mezelf opgesteld, maar door een vriend die al vijf jaar meermaals naar de US gaat, en die geen schrik heeft om ff een dag in de auto te zitten.

Ik weet dat jullie raad goedbedoeld is, maar geef me dan tips die bij mijn route passen, en zeg me niet dat 't niet gaat lukken ofzo. Ik ben er zeker van dat 't wel gaat lukken, en heb tegelijk wel al veel info van jullie hier gekregen.
Het lijkt wel of er hier met een scheef oog wordt gekeken als men niet klakkeloos alle tips toepast, dat zou ik heel spijtig vinden want via PB heb ik wel al tips gekregen die over mijn route gaan.

Begrijp me aub niet verkeerd, maar ik ben een ervaren reiziger, die weet wat hij kan en niet kan, het is gewoon de eerste keer dat ik naar de VS ga. Ik denk nu niet dat 't daar zo anders is dan hier in Europa of Afrika.
Het is voor mij enkel te doen om tips om mijn route op te vrolijken, handige tips van dingen die ik onderweg niet ff mag missen en die geen uren omweg kosten, zo heb ik hier een tip gekregen om Titus Canyon te doen in DV, lijkt me fantastisch.

Grtz, Philip.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Volgens mij heb je toch al aardig wat tips gehad. Maar het is lastig om iets te bedenken dat je nog mee kunt nemen. Ik ga er van uit dat je wel weet wat je in de parken kunt doen. Zijn er stukken waar je specifiek nog iets over zou willen weten? Ik neem aan dat je de NPS-sites kent, en dat je ook al op http://www.ontdek-amerika.nl hebt gekeken? En er is ook al aangeraden om reisverslagen te bekijken.

Wat Titus Canyon betreft: ik zou eigenlijk niet weten hoe je dat nog kunt doen op weg van Las Vegas naar Mammoth Lakes. Met de gebruikelijke bezienswaardigheden wordt dat al een volle dag. Buiten DV zou je nog naar de Alabama Hills kunnen gaan, of naar het Bristlecone Pines forest, maar zoals gezegd is het al een volle dag.

Jammer dat tips per pb gaan. :?

Marianne
Koppel!l
Amerika-ontdekker

Bericht door Koppel!l »

Inderdaad, de dag van LS naar Mammoth gaat druk worden. DV binnenrijden vanuit Pahrump, Dantes View oprijden, nekeer stoppen bij Zabrieski Point, Naar Badwater Bassin rijden, terugrijden en Artist Drive volgen, en dan afhankelijk van 't uur al dan niet Titus Canyon nog meenemen. Ohja, en bij 't verlaten van het park nog is stoppen bij Father Crowley Point, en hopen dat de fighterjets door de canyon knallen :mrgreen:
En dan nog is 250km tot Mammoth bollen, ff bekomen van de uitzichten in DV :lol:

En ja, heb hier al redelijk wat tips gekregen, maar ook evenveel keer de opmerking dat m'n route anders moet. En dat heb ik van in 't begin gezegd, dat gaat niet. Tem. Page zijn de overnachtingen reeds geboekt, alsook de vluchten. Enkel Mammoth hou ik nog ff in beraad (wil eerst afwachten of Tioga open gaat op tijd, anders moet ik helemaal niet in Mammoth zijn) en Bryce staat op 't punt om geschrapt te worden ten voordele van extra tijd in Zion. Da's dan weer wel een zinvolle tip gebleken, zie je wel dat ik de tips ter harte neem :lol: :lol:

Nu, ik begrijp wel dat ieder z'n manier van reizen heeft, en ik zal ook eerlijk zijn als blijkt dat 't tegengevallen is omdat de route niet klopt. Maar tot op heden denk ik dat 't wel moet lukken, ik hou nu reeds meer stops van enkele dagen ter plekke dan ik ooit had gedacht.
Die permit voor Toroweap ben ik trouwens mee bezig, blijft het dikke zever vinden maar als 't moet, dan moet 't maar :wink:

Grtz, Philip.
Koen70
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Koen70 »

Wat de route betreft: ik vind het belangrijk om iemand erop te wijzen als de route te gehaast omdat veel mensen zich daarop miskijken bij een eerste reis. Af en toe een lange rijdag is op zich geen probleem als je die dag verder niet veel plant, maar veel mensen bekijken de afstand, denken dat 6u of meer rijden op een dag goed te doen is, maar vergeten rekening te houden met de "bezoektijd", een ook dat je tijd nodig hebt voor pauzes, tanken, eten,... Als ik dat gedaan heb, en die persoon kiest er toch bewust voor om de reis "op z'n Japans" te plannen, dan is dat zijn keuze, no hard feelings. (By the way: geen tijd is eigenlijk geen goed argument, soms moet je gewoon keuzes maken in wat je wilt doen.

Wat de permits betreft: ik denk écht dat je de NPS service moeilijk van geldklopperij kan verdenken. 80$ voor een jaar lang onbeperkte toegang tot alle nationale parken met overal uitstekende faciliteiten, gratis shuttles etc, 15$ voor werkelijk prachtige kampeerplekken,... dat is echt totaal geen geld. Het is een bewust beleid van de NPS om bepaalde gebieden zo ongerept mogelijk te houden. Als het om het geld te doen was, dan zou men wel meer permits verkopen en/of ze duurder maken.
Koppel!l
Amerika-ontdekker

Bericht door Koppel!l »

Oh, maar die toegant tot nationale Parke betaal ik met plezier, je hebt gelijk om te stellen dat zoiets geen geld is als je ziet voor wat je ervoor terugkrijgt. Het gaat er mij om dat 't gewoon zo'n gedoe is om te mogen overnachten op Toroweap :|
@Koen, dat bgrijp ik, en ik versta je bedoeling. Maar met uitzondering van de eerste dag, de dag van SF naar Santa Barbara en de dag van Hollywood naar South Rim, welke dagen zou jij dan nog als te gehaast bestempelen? Weet wel, ik denk eraan om Monument Valley te schrappen op onze dag van South Rim naar Page.

Grtz, Philip.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik denk dat de reacties misschien ook een beetje komen door je 'vlotte' manier van reageren. Voor iemand die er nog nooit geweest is vind ik zinnen als ... lijkt me wel of sommigen hier schrik hebben van een stukje onverhard...By the way, diene weg, is toch niks moeilijk aan.. dat ik na die hoofdstraat is op en neer te wandelen (als ik 't al compleet doe) wel gezien heb.... wat naïef.
Let wel, ik denk dat de mensen die Dakar routes rijden op dit forum op 1 hand te tellen zijn en de meeste mensen met hun huurauto niet zulke wegen rijden. Want dat is officieel verboden en bij schade aan de auto ben je gewoon de sjaak in een land als Amerika. Huur je ter plekke een 4x4 dan koop je de verzekeringen er ook bij en dan is er niets aan het handje. Amerika is in veel opzichten te vergelijken met Europa, maar ook in heel veel opzichten compleet het tegenovergestelde. Feit blijft, het is jouw trip en je moet maar gewoon filteren wat je wel en niet wilt gebruiken. Niemand kan in 1 vakantie, of deze nou 12 dagen of 2 maanden is alles zien namelijk. Alleen is het vaak wel zo dat de meeste mensen voor zo'n dure en verre reis wel iets meer willen zien/doen dan alleen maar viewpoints bekijken en ook echt iets van het land willen zien en op een aantal parken na moet je daarvoor echt je auto uit.

Overigens, misschien heb je nog iets aan deze Pagina over o.a. Toroweap. Het ziet er zeker wel impressive uit.

Het is me eerlijk gezegd nou op dit moment nog niet duidelijk of je, behalve bv route66 zaken veranderd hebt aan je route op pagina 1? Zijn bijvoorbeeld Zion en Bryce omgedraait? Waar overnacht je? Het zou bv ook nog wat zijn mocht je ineens in Flagstaff overnachten?

Aan de ene kant is het soms leuker/beter om alle info van dingen die je onderweg kunt doen te hebben, omdat je dan keuzes kunt maken. Aan de andere kant is het leuker/beter dit niet te hebben, omdat je dan zaken die ontzettend leuk zijn bevonden door anderen overgeslagen dienen te worden omdat er geen tijd voor alles is.

En ik ben er zeker van dat je ondanks dat je je misschien wat negatief benaderd voelt hier echt wel een mooie trip gaat hebben hoor :thumbup:
Koen70
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Koen70 »

@Philip: Dag 2 van Las Vegas naar mammoth Lakes vind ik vrij lang (als je de uitstapjes naar Dantes View, Badwater en Artist's Drive meetelt, kom je op 632 km / 7u41 zuivere reistijd, zonder enige stop), maar ik weet dat wel meer mensen dit doen. Ik zou voor die dag het hotel gewoon open laten, niet omwille van de Tioga, want de kans is toch groot dat die open zal zijn, maar om te zien hoe ver je die dag geraakt. Titus Canyon kan je er echt niet bij doen, want dan kom je op 725 km/10u14.
LA-Grand Canyon is zo'n typische reisdag waar niets mis mee is als je de volgende dag de tijd neemt voor de Grand Canyon, maar goed, da's een keuze die je maakt. San Francisco - Santa Barbara vind wél zonde om zo snel te doen.

Vanaf GC weet ik niet zeker wat jullie planning nu is. Hebben jullie nog steeds 2 nachten Page? Hadden jullie daar nog andere plannen behalve Horseshoe Bend en Antelope Canyon? Want Monument Valley kan volgens mij wel doen als je een nacht Page naar MV verplaatst. Dan kan je daar bij zonsondergang een tour doen en dan de volgende dag naar Page. Ik heb geen ervaring met Angel's Landing, maar als je onderweg van Zion naar LV nog Valley of Fire wilt doen, kan je best kort na de middag vertrekken uit Zion want Valley of Fire is een park waar je niet veel aan hebt als je er gewoon door rijdt. Als je die dag ook nog wilt combineren met de Hoover dam, heb je volgens mij niet genoeg tijd voor Angel's Landing.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zou niet weten waarom je in plaats van Santa Barbara niet wat eerder zou kunnen overnachten; je hebt 2 volle dagen voor LA dus het is niet erg als je wat later in LA aankomt. Als Mammoth Lakes niet vastligt is het inderdaad goed om dat open te laten en te zien hoe ver je komt. Het is een lange dag, maar aan de andere kant zul je de eerste dag wel heel vroeg wakker zijn en dus vroeg kunnen vertrekken. Ik neem aan dat je meteen na aankomst de auto ophaalt?
Als je de Panorama Trail wilt lopen moet je tijdig de bus reserveren, zie mijn wandelsite voor meer informatie. De Mist Trail tot aan de Vernal Fall is ook al heel mooi.

Hou goed in de gaten of de 89 tussen de GC en Page weer open is als jullie er zijn. Dat scheelt alweer iets tov de 89T.

Marianne
Koppel!l
Amerika-ontdekker

Bericht door Koppel!l »

@Paul, no worries, ik voel me zeker niet nagatief benaderd, ik weet dat iedereen hier zit te posten met de bedoeling om mekaar te helpen, en info en tips te geven.
Misschien lag het probleem deels bij mij, ik had reeds een route toen ik me hier aanmeldde, en als dan blijkt dat de meeste mensen hier die veel te enthousiast vinden, tja, dan willen ze je aanraden om je route aan te passen.
Kan ik goed begrijpen, ik doe 't ook op motorfora als mensen info vragen over de Alpen.
Maar als ze zeggend at die route vastligt, dan is 't zo, en geef ik hen tips en leuke weetjes over de route die ze gaan afleggen, of die nu te lang, kort, vierkant of scheef loopt, het zij zo :mrgreen:

M'n manier van reageren, wel, misschien een beetje impulsief, maar zoals ik al zei, ik ben een ervaren reiziger, die weet wat hij kan en niet kan (zo is lang en veel rijden voor mij op reis 't zelfde als meditatie, ik wordt er heel rustig en kalm van en geniet er echt van om uren aan een stuk honderden km's te doen, zolang 't maar in een omgeving is die nieuw voor me is) maar nog niet in the VS is geweest. Ik weet ook dat ik geen stadsmens ben, daarom dat ik na een dag Vegas waarschijnlijk het wel gezien heb, hoe gek, mooi, waanzinnig, indrukwekkend het is, geen enkele stad kan het halen bij een natuurpark. Noem het naïef, ik noem het eerder een beetje zelfkennis die ik echt wel wil gebruiken om deze reis in goede banen te leiden.
We zitten met vier in de auto, en hebben allemaal een drukke job (ik twee zelfs) maar ben wel de enige die er kennis van heeft om zo'n reis voor te bereiden. Dan ga ik me niet overdreven bescheiden opstellen, zou alleen maar de verkeerde tips krijgen denk ik dan. Ik zoek 't avontuur deels op, deels net niet op 't randje om m'n gezelschap niet te bruskeren. Trust me, mocht ik alleen zijn, de reis zou er nog een heel pak intensiever uitzien :twisted: :twisted:

Bedankt voor de link van AdvRider over Toroweap, is een forum waar ik jaren aanwezig ben maar waar ondertussen zoveel info opstaat dat 't soms onmogelijk wordt om bos/bomen te zien.
Ga waarschijnlijk gewoon Bryce laten vallen, en ons met Zion bezighouden. Bryce is 't meest noordelijk gelegen op onze route, dit kunnen we ooit later wel is doen denk ik maar, samen met Monument Valley als blijkt dat we dat ook skippen. Want dat is anders ook een gepeperde dag van South Rim via Monument Valley naar Page. Zou sowieso Valley of the Gods en Moki Dugway ooit willen rijden, dus terugkeren naar MV staat sowieso dan weer op de planning.

@Koen, dag 2 is inderdaad een flink kaliber. Ff er vanuit gaan dat 't sowieso richitng Tioga gaat, en dat we mikken naar Mammoth Lakes. Ik heb aan de bende al gezegd dat ik graag Titus Canyon wil doen, maar als 't niet lukt inzake tijd, dat we 't kunnen laten vallen. Zou 't heel spijtig vinden, ik heb geen probleem om in 't noordoosten van onze trip een stuk te skippen, die kant kom ik waarschijnlijk nog een keer terug, maar DV, daar zal ik niet zo direct nog terugkeren. Ik zie dat de zon ondergaat omstreeks iets over 20u, als ik tegen 17u het park uitben heb ik nog ruim 3u om tot in Mammoth Lake te geraken, da's 250km van Father Crowley Point, moet lukken toch?
LA - GC, tja, lange dag, die hopelijk met het akkoord v.d groep opgeleukt wordt door Needles - Oatman - Kingman - Seligman via de Route 66 te rijden. Weet ook dat 't dan nog langer rijden is, maar wederom, hoevele keer in je leven kan je één v.d mooiste stukken van Route 66 rijden? Heb ik gerust een uurke of twee extra voor over. En ja, mogelijk komen we laat aan op Mather Campground, who cares, plekske is gereserveerd en als ik zie dat 't laat wordt bellen we wel is op de bevestigen dat we onderweg zijn. Ga gewoon die dag proberen om de troepen heel vroeg gemobiliseerd te krijgen, vertrekken rond 07u00 oid.
Na GC is 't richitng Page, al oof niet via Monument Valley. Waarschijnlijk niet, hebben we aangenaan en rustig de tijd om op de diverse View Points langs de South Rim te stoppen.
In Page verblijven we 2 nachten, omdat ik graag overdag op 't gemak de tijd neem om Antelopen Canyon te doen, en 's avonds (of is 't nu 's morgens) aan Horeshoe Bend foto's wil nemen.
Daarna is 't van Page naar Toroweap, waarschijnlijk laten we North Rim vallen want vanuit Page heb je nu al direct 90km omweg aan je been door Route 89 die nog altijd geblokkeerd en dus afgesloten is.
Van Toroweap zouden we dan waarschijnlijk naar Zion rijden, en daar ook twee nachten blijven. Dan kunnen we 's morgens vroeg aan Angels Landing beginnen, nog voor 't warmste v.d dag.
Van Springdale (waar ik hopelijk nog overnachting gan vinden, want de anderen in m'n groep willen maar nit begrijpen dat 't nu boeken, of strkas niets boeken is) rijden we naar Vegas, langs Valley of Fire. Net te ver, misschien omwegske Hoover Dam aan breien, weet nog niet. Reis is dan ver ten einde, energie is op, zal wel zien, don't know yet

@M&M: Ik weet 't, mij moet je nite proberen overtuigen, ik wil zelfs helemaal niet naar LA. Maar m'n maat wil daar absoluut wel verblijven, en liefst zo lang mogelijk. Ik heb 'm nu gezegd dat we tegen de middag in LA zijn (Santa Monica is ook LA :mrgreen: ) en daar hou ik me aan. Geloof mij, 't is een werieus werkske om vier personen hun ding te laten doen, en hun goesting te geven. Nie makkelijk :mrgreen:
Inzake de bus naar Galcier Point, m'n maat gaat die dag rusten en rijdt dus met de SUV terug naar beneden, we hebben dus geen bus nodig. Handig.
Heb 't net aan Koen ook al geschreven, die 89 geeft je driect een extra uur onderweg. Mocht 'm open zijn, dan kan ik misschien North Rim nog doen, in de huidige situatie wordt 't waarschijnlijk niet te doen.

Komt allemaal wel in orde, no worries :mrgreen:

Grtz, Philip!
Emphy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Emphy »

Beste Koppel,

Hou je er ook rekening mee dat je een huurauto meekrijgt en niet kunt weten wat je voorgangers er mee gedaan hebben.
jij kunt de binnenkant van de banden niet zien en niet vaststellen hoe de staat van het binnencanvas is.

Ik heb in 2012 met een 4wd Jeep Liberty veel offroad gereden en ook best wel hele heftige stukken.
Op het stuk in Death Valley naar de racing track toe of terug ook een lekke band gehad, een week later nog een lekke band.
mogelijk was het eerste lek veroorzaakt door mijn voorgangers want in de binnenzijde van de band zat een hele forse scheur.

Ook dit jaar 2 maal een lekke band gehad. Het is wat zuur dat jij me komt melden dat ik dan echt wat verkeerd heb gedaan.
Als ik terugkom in Nl ga ik de mooiste routes die ik heb gereden uploaden naar Youtube en dan mag jij me vertellen wat ik dan verkeerd heb gedaan in jouw ogen.

Vanwege mijn werk heb ik een aantal zware voortgezette rijopleidingen moeten volgen met examens. (kan en mag ik verder niet op ingaan hier).

Ik vind het prima als jij jezelf in gevaar of problemen brengt, maar realiseer je goed dat je ook anderen (mens en dier) in gevaar brengt en dat als het offroad misgaat, dat je ook eventuele reddingswerkers in gevaar gaat brengen.

Je route vind ik persoonlijk redelijk dom en ik durf ook wel te stellen dat je het niet gaat halen.
Mocht je het wel halen ben ik benieuwd hoeveel bekeuringen je gaat oplopen en hoe vaak je de binnenkant van een Amerikaans politieburo gaat bekijken.

Waarom komen je vrienden hier niet meeposten? Wat moet die maat van je 5 dagen in LA ?

Ik ben persoonlijk niet zo heel erg geinteresseerd in je verhalen over je ontzettende rij en reis ervaring, tenzij je het Parijs Dakar verhaal kunt staven met een link naar video's foto's etc , dat wil ik wel graag lezen en bekijken.

Ik denk met jullie reisschema (mocht jij je daaraan gaat vasthouden) als je hier in de Usa bent, dat jij wat een geweldig mooie reis kan gaan worden gaat verknallen voor jezelf en je reisgenoten. Ik voorzie ook onderweg fikse ruzie's danwel totale vermoeidheid. Jullie hebben zo nergens tijd voor.

Ik hoop dat je een man bent van het woord en dat je na afloop van je reis en jullie (hopelijk) veilig terug zijn hier komt melden aan ons hoe het allemaal is verlopen.

Ik ga verder denk ik niet meer verder hier op jouw topic reageren, ik zal eerlijk zijn ik erger me af en toe behoorlijk aan wat je ons hier allemaal komt mededelen.

Ook jouw idee dat de permits die hier afgegeven worden onzin zijn en alleen maar commercieel belang dienen :roll:

Ik wens jullie veel succes toe en hopelijk een toch hele goede reis.

Take Care.
Harry.
Een probleem wordt alleen maar een probleem als iemand er een probleem van maakt.
Las Vegas->Grand Canyon->Page->las Vegas ( januari/februari 2011)
https://picasaweb.google.com/106476498412935926437" onclick="window.open(this.href);return false;
Koppel!l
Amerika-ontdekker

Bericht door Koppel!l »

Besta Harry,

Als je zegt dat je voorganger waarschijnlijk de binnenkant v.d band heeft opengereten, dan heb je toch niets verkeerd gedaan. Simpel toch. Moet je je toch niet aangevallen voor voelen.
En ja, het kan gebeuren dat je nu eenmaal lek rijdt, heb ik op asphalt ook al gedaan. Maar ik ga echt wel bij de verhuurder is ff onder de auto kruipen om de banden te bekijken, als ze me daarvoor scheef bekijken moeten zij maar weten.
Ik begrijp wel niet goed hoe ik mezelf en anderen in gevaar breng door aan lage snelheid een lekke band te hebben. Please, enlighten me.

Dat jij m'n route dom vind is ok, je hebt je mening en ik die van mij, net zoveel waard me dunkt. Mocht je me nu nog vertellen welk stuk je dom vindt, dan had ik er nog iets aan, nu niet :roll:

M'n vrienden komen hier niet posten omdat ze daar geen interesse in hebben, mensen werken 10 tot 14u per dag, dan gaan ze zich echt niet meer bezighouden et op een forum te zitten waar ze totaal geen interesse in hebben, logisch toch. En wat m'n maat 2 'n half (geen vijf, goed lezen) dagen in LA wil doen is zijn en ons probleem , niet 't jouwe. Ieder van ons heeft z'n lijstje kunnen opstellen voor we (nuja, ik dus) aan de planning van deze reis begonnen, en dit was wat m'n maat wilde, wie ben ik dan om dat te ontzeggen.

En ja, ik kan m'n verhaal van pistes in Marokko en de Alpen staven, (moet ik daarvoor dan echt hier foto's posten ofzo om dat te geloven) maar dat doet er niet toe, ik wil gewoon zeggen dat ik me niet uit m'n sas voel op onverhard, dat probeer ik duidelijk te maken. Dat zulks irritaties opweekt kan ik niet aan verhelpen, ik kan m'n plan trekken, sorry daarvoor.

Nogmaals, kan je mij dan zeggen waar ik over de (voor jou aanwezige) schreef ga? Ik ken m'n vrienden al 25j, we maken eigenlijk nooit ruzie, maar als 't dna eens gebeurt, dan is 't ook rap uitgepraat. Dat doe je onder volwassen mensen, en daar heb ik dan ook geen schrik voor. Alhoewel ik zeker ben dat 't niet gaat gebeuren. Ik zal zeker, als en wanneer ik er de tijd voor heb, m'n relaas doen van wat waarschijnlijk een fantastische en avontuurlijke reis gaat worden.
Ik begrijp dat m'n planning niet je ding is, en sorry als ik je irritaties en een raar gevoel geef, je hoeft echt niet meer te reageren, da's je tijd verspelen aan slechte gevoelens, niet doen man.

Wederom, m'n mening inzake permits is mijn mening, als die niet met jouw mening overeen komt, get over it. Jouw mening komt blijkbaar ook niet met mijn mening overeen, kan ik mee leven. Mochten we allemaal 't zelfde denken, 't zou gedomme ne saaie wereld zijn :mrgreen:

Bedankt dat je me toch een leuke reis wenst, het zelfde voor jou gewenst :wink:

Grtz, Philip.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer