Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
eerste reis amerika
eerste reis amerika
Hallo , ik maak hier even een bericht . ik hoop wat info te weten te komen . wij zijn nog nooit op reis geweest laat staan naar amerika maar willen dit dus doen . ik heb 2 vragen :
- ik lees van alles over eerste keer naar amerika te gaan . de ene zegt amerika moet je rondreizen , de andere zegt voor de eerste keer blijf op 1 plaats al indrukwekkend genoeg .
wat is jullie mening hier over ?
- als je rondreis in amerika kan it ook gemakkelijk vb met vlieger of trein ? dit vraag ik voor de volgende reden : mijn zus heeft er al rondgereisd met auto maar dat waren steeds ritten van 5 u en meer en ze bleef op de meeste plaatsen maar max 2 dagen . ik zou het graag wat kalmer hebben en wat meer dagen op één plaats verblijven ;
iemand advies of tips ????
- ik lees van alles over eerste keer naar amerika te gaan . de ene zegt amerika moet je rondreizen , de andere zegt voor de eerste keer blijf op 1 plaats al indrukwekkend genoeg .
wat is jullie mening hier over ?
- als je rondreis in amerika kan it ook gemakkelijk vb met vlieger of trein ? dit vraag ik voor de volgende reden : mijn zus heeft er al rondgereisd met auto maar dat waren steeds ritten van 5 u en meer en ze bleef op de meeste plaatsen maar max 2 dagen . ik zou het graag wat kalmer hebben en wat meer dagen op één plaats verblijven ;
iemand advies of tips ????
Re: eerste reis amerika
Lees je eerst eens in in waar je heen zou willen gaan, want Amerika is ontzettend groot.
Je kan ervoor kiezen om een citytrip te maken naar bijv. New York. Dan kun je gemakkelijk op 1 plek blijven voor een aantal dagen.
Ga je naar bijv. het Zuidwesten dan is het aan te raden om een rondreis te maken. In Amerika is dit het makkelijkst per auto, maar het kan ook met het OV (bv. Greyhound bussen). Het vliegtuig zou ik i.p. niet aanraden, omdat je dan veel mooie gebieden onderweg van plaats A naar B overslaat. Je kan de route zo groot of klein maken als je zelf wil, en dus ook de rijdagen zelf indelen qua uren.
Ik zou je aanraden om eens een aantal route topics te bekijken in het Zuidwesten forum en kijk eens op ontdek-amerika.nl om een indruk te krijgen van de nationale parken.
Succes!
Je kan ervoor kiezen om een citytrip te maken naar bijv. New York. Dan kun je gemakkelijk op 1 plek blijven voor een aantal dagen.
Ga je naar bijv. het Zuidwesten dan is het aan te raden om een rondreis te maken. In Amerika is dit het makkelijkst per auto, maar het kan ook met het OV (bv. Greyhound bussen). Het vliegtuig zou ik i.p. niet aanraden, omdat je dan veel mooie gebieden onderweg van plaats A naar B overslaat. Je kan de route zo groot of klein maken als je zelf wil, en dus ook de rijdagen zelf indelen qua uren.
Ik zou je aanraden om eens een aantal route topics te bekijken in het Zuidwesten forum en kijk eens op ontdek-amerika.nl om een indruk te krijgen van de nationale parken.
Succes!
heel erg bedankt voor de tips
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Een rondreis met auto is het handigste. Een vliegtuig of trein kan voor bepaalde stukken maar niet voor een echte rondreis.lindsay3 schreef: - als je rondreis in amerika kan it ook gemakkelijk vb met vlieger of trein ? dit vraag ik voor de volgende reden : mijn zus heeft er al rondgereisd met auto maar dat waren steeds ritten van 5 u en meer en ze bleef op de meeste plaatsen maar max 2 dagen . ik zou het graag wat kalmer hebben en wat meer dagen op één plaats verblijven ;
Het leuke van Amerika is dat je heel goed zelf je reis kunt samenstellen dus als je geen zin hebt in rijdagen van 5 uur doe je dat gewoon niet. En je mag ook wel langer dan 2 nachten ergens blijven.

Wat zoek je? Wil je vooral steden bezoeken of nationale parken?
Marianne
ik wil een beetje teveel van alles denk ik . ik wil de parken zoals zyon park of yosemite gaan bezoeken , de niagra falls , in florida gaan zwemmen met dolfijnen & new york als citytrip spreek me ook aan . ik weet dat dit onmogelijk is in één reis te gieten dus zal het verspreid worden denk ik .
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, dat zijn al 3 vakanties! Hoewel je een paar dagen NY goed kunt combineren met een andere regio.
Kijk wanneer je wilt gaan en pas daar de regio op aan. Het noordoosten is in de herfst erg mooi (zie ons 2012-verslag); voor Florida zou ik de winter kiezen, het noordwesten in de zomer, en het zuidwesten kan bijna altijd wel.
Marianne
Kijk wanneer je wilt gaan en pas daar de regio op aan. Het noordoosten is in de herfst erg mooi (zie ons 2012-verslag); voor Florida zou ik de winter kiezen, het noordwesten in de zomer, en het zuidwesten kan bijna altijd wel.
Marianne
- avsboz
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Tip: leg je niet meteen vast aan een reisbureau route. Die zitten vaak niet echt logisch in elkaar. Je ziet op dit forum vaak mensen die een reis bij een reisbureau hebben vastgelegd en vervolgens aan forum leden vragen of de route wel kan. Maar dan ligt alles al vast. Probeer eerst zelf uit te vogelen wat je belangrijk vindt, hoeveel tijd je kan/wilt besteden en ga daarmee zelf een route maken. Daar kan je vervolgens alle hulp en advies hier van het forum bij krijgen. Lees ook de vele reisverslagen die je hier kunt vinden. Daar tref je ook praktische tips aan.En hoewel je er misschien tegenop kijkt, is het zelf regelen van een eerste reis echt niet zo ingewikkeld als het lijkt. Sterker nog: de voorpret begint al met het met het plannen en uitzoeken 

- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Florida, New York, Niagara Falls, Yosemite en Zion.
Hoeveel tijd heb je en misschien nog belangrijker wat is je budget !!!!
Hoeveel tijd heb je en misschien nog belangrijker wat is je budget !!!!
In 29x
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
Wij zitten met een hond dus 12 dagen is het maximum . ik werk in de zorg kan ook maar 2 weken groot verlof nemen, langer verlof is gunst vergever . das ook de reden waarom ik vermeld om een splitsing te maken in wat ik wil doen . qua budget reken ik 5000€ voor 2 pers
- Arends1989
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Dan gaat dit niet lukken:qua budget reken ik 5000€ voor 2 pers
ik wil de parken zoals zyon park of yosemite gaan bezoeken , de niagra falls , in florida gaan zwemmen met dolfijnen & new york als citytrip spreek me ook aan . ik weet dat dit onmogelijk is in één reis te gieten dus zal het verspreid worden denk ik .
Ik zou de vele reisverslagen op dit forum er eens op naslaan hoe andere forumleden hun vakanties invullen. Zo krijg je een idee wat er te doen is, hoeveel tijd je kwijt bent met het reizen en wat het kost. Hierna kun je een keus maken of je begint met Florida, het Noord-Oosten of het Westen.
- Fiesta68
- Amerikakenner
- Partner van: KingKong65
- Aantal x V.S. bezocht: 24
@lindsay3, in welke periode zou je gaan?
- Florida vind ik ideaal voor de wintermaanden
Onze eerste keer Amerika was de Westkust en sindsdien zijn we verkocht
- Florida vind ik ideaal voor de wintermaanden
Onze eerste keer Amerika was de Westkust en sindsdien zijn we verkocht

2011-05--2013-07--2015-08--2019-06--2020-06+10--2023-06--2024-05--2024-11--2025-05: Zuidwesten
2012(2x)-2015-2016-2017-2018-2019-2020-nov2021-2022(2x)-2023 Florida
2012-07: Noordoosten
2014-06: Zuidelijke Staten
2016-08: Texas
2017-07: Noordwesten
2018-07: Hawaii
2012(2x)-2015-2016-2017-2018-2019-2020-nov2021-2022(2x)-2023 Florida
2012-07: Noordoosten
2014-06: Zuidelijke Staten
2016-08: Texas
2017-07: Noordwesten
2018-07: Hawaii
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
12 dagen? Als dit incl. reisdagen is, dan hou je 'maar' 9 dagen over. Dan moet je zeker je route beperkt houden. Een route met bv San Francisco - Yosemite - Zion en Las Vegas lijkt me dan eerlijk gezegd al uitgesloten.
Je zou wel een rondje Las Vegas kunnen doen, dan krijg je bv
01 naar Las Vegas
02 Las Vegas - Zion
03 Zion
04 Zion - Bryce
05 Bryce - Page
06 Page - Monument Valley
07 Monument Valley - Grand Canyon
08 Grand Canyon - Las Vegas
09 Las Vegas
10 Las Vegas
11 Las Vegas - naar huis
12 aankomst thuis
Of je doet een multicitytrip LA - SF
01 naar Los Angeles
02 Los Angeles
03 Los Angeles - Pismo Beach
04 Pismo Beach - Monterey
05 Monterey - Yosemite
06 Yosemite
07 Yosemite
08 Yosemite - San Francisco
09 San Francisco
10 San Francisco
11 San Francisco - naar huis
12 aankomst thuis
En dan zou je de kustroute een dag korter kunnen doen om een dag extra LA te doen, of je slaat de kustroute over en je gaat via Sequoia & Kings Canyon NP naar Yosemite.
Een stedentrip NY en dan een paar daagjes Washington is ook een optie. Dan zou je ook nog een nachtje Philadelphia bv ertussen kunnen doen. Dit zou je ook per trein kunnen doen, dat scheelt weer autohuurkosten.
9 dagen Florida zou iets als dit kunnen
01 naar Orlando
02 Orlando
03 Orlando
04 Orlando
05 Orlando - Golf van mexico
06 golf van mexico
07 golf van mexico - richting key west
08 Key West
09 Key West - Miami
10 Miami
11 Miami - naar huis
12 aankomst thuis
Hier zijn ook nog allerlei opties op te verzinnen, want als je niets om pretparken geeft zou je natuurlijk niet zoveel dagen in Orlando hoeven te verblijven.
Qua budget hangt het wel af van wanneer je slaapt en wat voor overnachtingen je wilt hebben. Op het moment staat de dollar niet echt lekker en denk ik dat je gemiddeld makkelijk op €100 of meer per nacht gemiddeld uitkomt namelijk. In NY zal je echt buiten Manhattan moeten gaan zitten om fatsoenlijke prijzen te hebben wat ik zo zie. Maar ik denk wel dat je met de tijd die je hebt met dat budget een aardig eind moet komen hoor.
Je zou wel een rondje Las Vegas kunnen doen, dan krijg je bv
01 naar Las Vegas
02 Las Vegas - Zion
03 Zion
04 Zion - Bryce
05 Bryce - Page
06 Page - Monument Valley
07 Monument Valley - Grand Canyon
08 Grand Canyon - Las Vegas
09 Las Vegas
10 Las Vegas
11 Las Vegas - naar huis
12 aankomst thuis
Of je doet een multicitytrip LA - SF
01 naar Los Angeles
02 Los Angeles
03 Los Angeles - Pismo Beach
04 Pismo Beach - Monterey
05 Monterey - Yosemite
06 Yosemite
07 Yosemite
08 Yosemite - San Francisco
09 San Francisco
10 San Francisco
11 San Francisco - naar huis
12 aankomst thuis
En dan zou je de kustroute een dag korter kunnen doen om een dag extra LA te doen, of je slaat de kustroute over en je gaat via Sequoia & Kings Canyon NP naar Yosemite.
Een stedentrip NY en dan een paar daagjes Washington is ook een optie. Dan zou je ook nog een nachtje Philadelphia bv ertussen kunnen doen. Dit zou je ook per trein kunnen doen, dat scheelt weer autohuurkosten.
9 dagen Florida zou iets als dit kunnen
01 naar Orlando
02 Orlando
03 Orlando
04 Orlando
05 Orlando - Golf van mexico
06 golf van mexico
07 golf van mexico - richting key west
08 Key West
09 Key West - Miami
10 Miami
11 Miami - naar huis
12 aankomst thuis
Hier zijn ook nog allerlei opties op te verzinnen, want als je niets om pretparken geeft zou je natuurlijk niet zoveel dagen in Orlando hoeven te verblijven.
Qua budget hangt het wel af van wanneer je slaapt en wat voor overnachtingen je wilt hebben. Op het moment staat de dollar niet echt lekker en denk ik dat je gemiddeld makkelijk op €100 of meer per nacht gemiddeld uitkomt namelijk. In NY zal je echt buiten Manhattan moeten gaan zitten om fatsoenlijke prijzen te hebben wat ik zo zie. Maar ik denk wel dat je met de tijd die je hebt met dat budget een aardig eind moet komen hoor.
-
- Amerika-ontdekker
Er staan op dit forum een enorm aantal routekaartjes met afstanden en zelfs tijden er bij. Daar kun je heel veel leuke ideeen op doen voor een trip in Amerika. Wij hebben de eerste keer gekozen voor een georganiseerde trip zodat alles mooi geregeld was. Maar ik zou dat niet zo snel weer doen. Het wijst zich eigenlijk allemaal vanzelf en huur je zelf een auto en maak je een mooie rondrit dan ben je veel vrijer. Ik zou een rechtstreekse vlucht nemen de eerste keer en niet zo ver vliegen. Dus aan de oostkust een route kiezen. En dan een route samenstellen waarbij je max driehonderd km op een dag rijd. Dan blijft er genoeg tijd over om de onderweg dingen te bekijken. De hele dag in de auto lijkt me niet prettig. je wilt toch ook wat zien. Succes met zoeken.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Ik wil geen nieuw topic aan maken en denk dat dit topic het meest geschikt is. In juni vertrekken we naar de west kust/ Californië, we hebben er ontzettend veel zin in. We reizen vanaf San Francisco via Yosemite/Mammoth Lakes/Death Valley naar Las Vegas en dan verder via Zion NP/Bryce Canyon/Page/Grand Canyon via Scottsdale en Palm springs naar Los angeles. In de steden hebben we hotels en zullen er voldoende mogelijkheden zijn voor te ontbijten/avond eten. In de NP en andere locaties hebben we gekozen voor overwegend lodges/cabins etc. Nu is het vaak mogelijk om hier gewoon te eten in de kamer (omdat vaak je ook wat afgelegen ligt). Wat ik me concreet af vroeg;
- Er zijn veel en grote supermarkten, maar wat is het prijsniveau in Amerika in de supermarkten? Ik was laatst in een Belgische Carrefour supermarkt en schrok echt van de hogere prijzen, daar is Albert Heijn nog niks tegen hier in Nederland.
- Heeft iemand ervaring hiermee? Is het goed te doen om in de NP te ontbijten en wellicht avond eten in de kamer?
Bedankt voor de moeite,
- Er zijn veel en grote supermarkten, maar wat is het prijsniveau in Amerika in de supermarkten? Ik was laatst in een Belgische Carrefour supermarkt en schrok echt van de hogere prijzen, daar is Albert Heijn nog niks tegen hier in Nederland.
- Heeft iemand ervaring hiermee? Is het goed te doen om in de NP te ontbijten en wellicht avond eten in de kamer?
Bedankt voor de moeite,
Prijsniveau in de supermarkten is hoger dan je in Nederland en Belgie gewend bent. Eten in je kamer hangt af van hoe de inrichting van je kamer is. Het lijkt mij bijvoorbeeld handig als je mogelijkheid tot koken hebt en een etenstafel. Kan je niet erachter zien te komen hoe je kamers eruit zien?
Vrienden van ons net terug van 3 maanden Oostkust, kozen er voor af en toe diepvries groenten te kopen. Verse groenten en fruit zijn helemaal flink aan de prijs.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
- avusa
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Als je in de grotere plaatsen een Walmart Supercenter kan bezoeken kunnen de kosten van de boodschappen meevallen. Uiteraard zijn ook daar verse producten verhoudingsgewijs duur maar als je een magnetron in je verblijf hebt kan een diepvriesmaaltijd (waarvan de keuze haast onbeperkt is) een betaalbare oplossing zijn.
Voor een plaatje van de inrichting van de kamer kan tripadvisor.com en google->afbeeldingen nog wel eens een oplossing zijn.
Grtz AVusa
Voor een plaatje van de inrichting van de kamer kan tripadvisor.com en google->afbeeldingen nog wel eens een oplossing zijn.
Grtz AVusa
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
In de parken heb je ook restaurants, waarom zou je juist daar op de kamer eten? Ik heb in de parken nog nooit een magnetron op de kamer gehad, en vaak ook geen koelkast. Of zit je buiten de parken, en heb je een keuken erbij?rdieteren schreef: In de NP en andere locaties hebben we gekozen voor overwegend lodges/cabins etc. Nu is het vaak mogelijk om hier gewoon te eten in de kamer (omdat vaak je ook wat afgelegen ligt).
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 2301 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-