Omdat ik hier al zoveel hulpvaardige mensen heb gezien, heb ik besloten om ook eens mijn plannen voor deze zomer (begin juli) te delen. Ik vertrek op 7 juli vanuit Topeka, Kansas, waar vrienden van me wonen, richting het westen. We hebben ongeveer een week tijd. Graag had ik eens geweten wat jullie van deze planning vinden, of het haalbaar is e.d.
1. 7 juli: Topeka - Albuquerque
2. 8 juli: Albuquerque - Grand Canyon (kamperen in Grand Canyon)
3. 9 juli: Grand Canyon - Las Vegas (vertrekken richting LV in de namiddag, om 's avonds toe te komen)
4. 10 juli: Las Vegas
5. 11 juli: Las Vegas - Zion NP - Bryce Canyon (kamperen in Bryce Canyon)
6. 12 juli: Bryce Canyon - Page
7. 13 juli: Page - Colorado Springs
8. 14 juli: Colorado Springs - Kansas City
9. 15 juli: Kansas City - Brussel
We hopen op de 2e dag tegen de late namiddag in de Grand Canyon te zijn, zodat we nog een zonsondergang kunnen zien, en de volgende ochtend zouden we dan waarschijnlijk de South Kaibab trail doen.
Op dag 5 zouden we 's morgens vroeg uit LV vertrekken richting Zion NP, en daar de shuttle bus nemen voor de scenic drive, misschien op 1 of 2 uitzichtpunten eventjes uitstappen. Het is niet veel, maar aangezien we het passeren wilden we het niet links van ons laten liggen. We zouden willen tegen de vroege avond in Bryce Canyon zijn, zodat we misschien nog een zonsondergang kunnen meepikken, en ons dan installeren op de camping.
Op de 6e dag zouden we dan in de voormiddag een scenic autoritje doen in Bryce Canyon (zou ongeveer 3 uurtjes duren?) en dan vertrekken richting Page, om daar de Upper Antelope Canyon te bezoeken (tour boeken rond 16.30 hoogstwaarschijnlijk). We zijn niet zeker of dit wel erg realistisch is... De horseshoe bend laten we voorlopig nog wat voor zich, en zouden we misschien doen als we tijd over hebben (te vroeg in Page zijn voor onze tour zogezegd), maar lijkt mij wat krap om die er nog tussen te krijgen.
De 7e dag zouden we in de ochtend de eerste tour proberen te nemen in de Lower Antelope Canyon, en dan richting Colorado Springs terugkeren.
Albuquerque en Colorado Springs zullen we niet bezoeken, zijn slechts 'stops' op onze trip om te slapen. Vliegtuigtickets Brussel-Kansas City-Brussel zijn voor mij al geboekt, dus moet sowieso terugkeren naar daar. En meer tijd kunnen we niet besteden, een kort road tripje dus

Groetjes,
Alexandra