Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
15 dagen oostkust (NY)
-
GMdeJong
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
15 dagen oostkust (NY)
Hallo allemaal,
Vorig jaar hebben wij onze eerste reis naar de USA gemaakt. We hebben 4 weken mogen rondreizen in het zuidwesten en hebben onwijs genoten!! Daarmee ook direct de knoop doorgehakt dat we graag nog een keer naar het oosten des lands wilden.
Nu hebben we onze ticket onlangs geboekt. We vliegen 30 mrt. (aankomst 14:30 lokale tijd) en terug op 13 apr (vertrek 22:50 lokale tijd). We hebben 15 dagen en hebben afgelopen tijd lang aan één planning vastgehouden. Planning is als volgt (in grote lijnen):
30-mrt - Maandag - Aankomst JFK (AMS - NY)
31-mrt - Dinsdag - Hele dag NY
1-apr - Woensdag - Hele dag NY
2-apr - Donderdag - Hele dag NY
3-apr - Vrijdag - Hele dag NY
4-apr - Zaterdag - Hele dag NY
5-apr - Zondag - Hele dag NY
6-apr - Maandag - Vertrek naar PHL (tegen 10:00 in PHL) en dan einde middag door naar WAS
7-apr - Dinsdag - Hele dag WAS
8-apr - Woensdag - Hele dag WAS
9-apr - Donderdag - Vertrek naar Toronto (overnachting buurt Springville)
10-apr - Vrijdag - Niagara en door naar Toronto
11-apr - Zaterdag - vertrek einde ochtend richting NY (overnachting buurt Binghamton)
12-apr - Zondag - 's morgen weer in NY aankomen rest van dag vrij (ruimte / speling)
13-apr - Maandag - Vertrek om 22:50 (laatste dag NY voor vertrek)
14-apr - Dinsdag - Aankomst om 12:00 op Schiphol AMS
Nu heb ik hier al veel gelezen op het forum en zie dat er ook veel mensen naar Boston en omgeving reizen. Ik kan niet goed inschatten wat nu wijs is als eerste ervaring om aan de oostkust te bezoeken. En wat binnen ons aantal dagen haalbaar is uiteraard (vinden niet vervelend om wat door te reizen). Zitten wij bijv. te lang in NY met onze planning of juist goed?!
Een reis die ook aanspreekt n.a.v. het forum (maar ik niet weet of het haalbaar is): NY naar Boston, via NP naar Montreal, naar Toronto, Niagara, Washington, terug NY.
Oftewel.... ik ben erg benieuwd naar jullie input!
Groeten Guido
Vorig jaar hebben wij onze eerste reis naar de USA gemaakt. We hebben 4 weken mogen rondreizen in het zuidwesten en hebben onwijs genoten!! Daarmee ook direct de knoop doorgehakt dat we graag nog een keer naar het oosten des lands wilden.
Nu hebben we onze ticket onlangs geboekt. We vliegen 30 mrt. (aankomst 14:30 lokale tijd) en terug op 13 apr (vertrek 22:50 lokale tijd). We hebben 15 dagen en hebben afgelopen tijd lang aan één planning vastgehouden. Planning is als volgt (in grote lijnen):
30-mrt - Maandag - Aankomst JFK (AMS - NY)
31-mrt - Dinsdag - Hele dag NY
1-apr - Woensdag - Hele dag NY
2-apr - Donderdag - Hele dag NY
3-apr - Vrijdag - Hele dag NY
4-apr - Zaterdag - Hele dag NY
5-apr - Zondag - Hele dag NY
6-apr - Maandag - Vertrek naar PHL (tegen 10:00 in PHL) en dan einde middag door naar WAS
7-apr - Dinsdag - Hele dag WAS
8-apr - Woensdag - Hele dag WAS
9-apr - Donderdag - Vertrek naar Toronto (overnachting buurt Springville)
10-apr - Vrijdag - Niagara en door naar Toronto
11-apr - Zaterdag - vertrek einde ochtend richting NY (overnachting buurt Binghamton)
12-apr - Zondag - 's morgen weer in NY aankomen rest van dag vrij (ruimte / speling)
13-apr - Maandag - Vertrek om 22:50 (laatste dag NY voor vertrek)
14-apr - Dinsdag - Aankomst om 12:00 op Schiphol AMS
Nu heb ik hier al veel gelezen op het forum en zie dat er ook veel mensen naar Boston en omgeving reizen. Ik kan niet goed inschatten wat nu wijs is als eerste ervaring om aan de oostkust te bezoeken. En wat binnen ons aantal dagen haalbaar is uiteraard (vinden niet vervelend om wat door te reizen). Zitten wij bijv. te lang in NY met onze planning of juist goed?!
Een reis die ook aanspreekt n.a.v. het forum (maar ik niet weet of het haalbaar is): NY naar Boston, via NP naar Montreal, naar Toronto, Niagara, Washington, terug NY.
Oftewel.... ik ben erg benieuwd naar jullie input!
Groeten Guido
Laatst gewijzigd door GMdeJong op 30 jan 2015, 20:53, 1 keer totaal gewijzigd.
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Re: 15 dagen oostkust (NY)
Ik zou minder tijd aan NYC besteden en gebruiken voor extra tijd in Toronto of Boston. Te combineren met een tocht op zee om walvissen te zoeken. (oid) Washington-NF-Toronto is wel een hele lange dag hoor!
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Washington DC - Toronto is meer dan 8 uur rijden (zonder stops) en je moet ook nog de grens over. Lijkt me wat van het goede teveel op één dag. Je rijdt dan overigens Niagara Falls voorbij. Gezien de beperkte tijd ter plaatse heeft dat naar mijn inziens weinig zin.
Ook de tijd voor Philadelphia vind ik toch wat kort, vooral omdat het de bedoeling is om nog door te rijden naar Washington.
Ook de tijd voor Philadelphia vind ik toch wat kort, vooral omdat het de bedoeling is om nog door te rijden naar Washington.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
-
GMdeJong
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor jullie reactie. Ik heb mijn eerste bericht even aangepast. Zag dat sowieso niet echt goed was gegaan omdat ik vanuit Excel had gekopieerd. Volgens mij loopt de planning die we hadden nu wel goed. Heb daar nog extra info aan toegevoegd met overnachtingen op onze reis naar Niagara.
Boston heb ik nog niet in deze reis opgenomen. Het is onze eerste keer NY en kan niet goed inschatten wat daar aan dagen ong. voor nodig is. Ik zie dat sommigen ook Boston, soms Montreal nog, in de reis hebben. Sommige reisorganisaties doen dit ook in 13-14 dagen, maar zie dat vaak maar twee dagen NY bij zit.
Boston heb ik nog niet in deze reis opgenomen. Het is onze eerste keer NY en kan niet goed inschatten wat daar aan dagen ong. voor nodig is. Ik zie dat sommigen ook Boston, soms Montreal nog, in de reis hebben. Sommige reisorganisaties doen dit ook in 13-14 dagen, maar zie dat vaak maar twee dagen NY bij zit.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is maar net wat je allemaal wilt doen in NY maar als je 2 weken hebt en ook nog iets anders wilt zien zou ik er wat minder tijd voor uittrekken. In 4 dagen kun je ook al veel doen.
Misschien heb je iets aan ons 2012-verlag voor mogelijkheden buiten NY.
Toronto heeft op deze manier weinig zin lijkt me.
Marianne
Misschien heb je iets aan ons 2012-verlag voor mogelijkheden buiten NY.
Toronto heeft op deze manier weinig zin lijkt me.
Marianne
Wij gaan komende zomer ook een rondje noordoosten doen in 2 weken, alleen dan in tegengestelde richting. Wij komen ook in de middag aan in NY en verblijven daarna nog 4 volle dagen.
Dit lijkt me voor alle bekende highlights echt wel voldoende. En net wat Marianne ook aangeeft, anders heb je erg weinig tijd voor de rest van de omgeving. Je hebt ook nog je laatste dag voor vertrek naar NL nog een halve dag, dus kun je evt. ook nog wat doen.
Wat ik mis in jullie rondreis is de omgeving rond Watkins Glen/Finger Lakes, Amish County, Gettysburg. Hier is volgens mij zoveel moois te zien, en op deze manier rijd je alles voorbij.
Wij maken een soort driehoek: NY naar Niagara Falls naar Washington. Voor Washington hebben we 3 dagen gepland. Ik vind het wel lastig om de overige dagen in te plannen. In ieder geval 1 dag Niagara Falls en 2 dagen rond Hershey/Lancaster. Boston en Toronto zou ik niet doen, dan wordt het volgens mij een race tegen de klok. Er staat diverse reisverslagen op dit forum, erg leuk om te lezen en om ideeën op te doen. Succes met de voorbereidingen!
Dit lijkt me voor alle bekende highlights echt wel voldoende. En net wat Marianne ook aangeeft, anders heb je erg weinig tijd voor de rest van de omgeving. Je hebt ook nog je laatste dag voor vertrek naar NL nog een halve dag, dus kun je evt. ook nog wat doen.
Wat ik mis in jullie rondreis is de omgeving rond Watkins Glen/Finger Lakes, Amish County, Gettysburg. Hier is volgens mij zoveel moois te zien, en op deze manier rijd je alles voorbij.
Wij maken een soort driehoek: NY naar Niagara Falls naar Washington. Voor Washington hebben we 3 dagen gepland. Ik vind het wel lastig om de overige dagen in te plannen. In ieder geval 1 dag Niagara Falls en 2 dagen rond Hershey/Lancaster. Boston en Toronto zou ik niet doen, dan wordt het volgens mij een race tegen de klok. Er staat diverse reisverslagen op dit forum, erg leuk om te lezen en om ideeën op te doen. Succes met de voorbereidingen!
Florida 2014
Noordoosten en Florida 2015
Zuidoosten en Florida 2016
Las Vegas en LA 2019
NY en Philadelphia / Westkust en Florida / Boston-New England 2022
Westkust en Hawaii 2023
NY en Washington 2024
Noordoosten en Florida 2015
Zuidoosten en Florida 2016
Las Vegas en LA 2019
NY en Philadelphia / Westkust en Florida / Boston-New England 2022
Westkust en Hawaii 2023
NY en Washington 2024
- chippie777
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
- Contacteer:
Wij hebben in 2013 het rondje Washington DC - Niagara Falls - NY - Washington DC gedaan. Dat was hartstikke leuk en veel rijden. Zoals hierboven al is aangegeven zou ik het Amish gebied zeker niet overslaan en ook Finger Lakes is een mooi gebied. Toronto en Boston zou ik er uitlaten, anders wordt het echt alleen maar rijden en weinig zien ben ik bang.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
http://chippie777.wordpress.com
-
GMdeJong
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor de reacties. We willen zeker wat bekijken onderweg naar Niagara. Heb al even e.e.a. nagezocht en de voorstellen die jullie doen hadden we voor een aantal al op het lijstje staan. Watkins Glen staat op het lijstje, alsook Amish Country.
Vraag over de overnachtingen in NY. Ik heb veel op het forum rond gezocht, maar ben ondertussen helemaal gaar haha. Krijg niet echt grip op wat nou handige of goede wijken zijn om een hotel / overnachting te plannen in NY. We zoeken naar overnachtingen tussen de 100-125 p/n. Ik zie bijv. aantal opties in Queens of Brooklyn. Weinig keuze (was te verwachten) in Manhattan.
Kijkende naar de planning willen we 5 volle dagen in NY doorbrengen (6 nachten). Dan (met trein) door naar Washington voor 2 volle dagen. Vanuit daar dan plan om met overnachting de reis naar Niagara te maken. (gewetensvraag; is zoveel reizen in deze 15 dagen het waard om Niagara te zien? Anders zouden we bijv. misschien boston er nog in kunnen plannen ipv Niagara). Na Niagara dan weer met tussen overnachting (misschien 2) richting NY voor terugvlucht.
Vraag over de overnachtingen in NY. Ik heb veel op het forum rond gezocht, maar ben ondertussen helemaal gaar haha. Krijg niet echt grip op wat nou handige of goede wijken zijn om een hotel / overnachting te plannen in NY. We zoeken naar overnachtingen tussen de 100-125 p/n. Ik zie bijv. aantal opties in Queens of Brooklyn. Weinig keuze (was te verwachten) in Manhattan.
Kijkende naar de planning willen we 5 volle dagen in NY doorbrengen (6 nachten). Dan (met trein) door naar Washington voor 2 volle dagen. Vanuit daar dan plan om met overnachting de reis naar Niagara te maken. (gewetensvraag; is zoveel reizen in deze 15 dagen het waard om Niagara te zien? Anders zouden we bijv. misschien boston er nog in kunnen plannen ipv Niagara). Na Niagara dan weer met tussen overnachting (misschien 2) richting NY voor terugvlucht.
-
Marcopstal
- Amerika-expert
Long Island City is een goede optie in NYC. Maar 100/125 per nacht is natuurlijk niet veel. Zorg vooral ook om dicht bij de metro te zitten. Je kan natuurlijk ook altijd aan de andere kant van de Hudson in New Jersey gaan zitten en de boot nemen.
- Mads2010
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 11
We hebben in 2012 via Catskill SP, Treman SP en Watkins Glen naar Niagara gereden, een hele mooie route. Nog onbekend bij grote (toerisme)publiek maar zeker de moeite waard. Check ons reisverslag voor meer tips en tricks. Daarnaast vijf dagen NYC gedaan en dit is ons ook goed bevallen. Veel plezier alvast!Bedankt voor de reacties. We willen zeker wat bekijken onderweg naar Niagara. Heb al even e.e.a. nagezocht en de voorstellen die jullie doen hadden we voor een aantal al op het lijstje staan. Watkins Glen staat op het lijstje, alsook Amish Country.
-
GMdeJong
- Amerika-ontdekker
Bedankt Marcopstal en Mads2010! We kijken nu in Long Island naar een plekkie!! En voor wat de tips betreft; ik denk dat dit mooie aanvullingen zijn voor de route van en naar Niagara. Gaan er mee aan de slag en even goed puzzelen
Hebben jullie ook advies over een city pas? Ik heb veel gelezen en die passen worden via meerdere sites worden aangeboden. De één bevat meer attracties dan de ander, of is veel duurder (via new york pass is voor 5 dagen 360 dollar voor 2 (zonder hop on/off). Een boel geld!! Wat zijn jullie ervaringen? Zo'n kaart kopen?
We moeten daarnaast uiteraard ook een metrokaart hebben. En we willen per trein naar Washington (daar 2/3 dagen verblijven) en dan met een huurauto aan de reis naar Niagara beginnen. Boek je metrokaart en trein van te voren of ter plekke?!
Hebben jullie ook advies over een city pas? Ik heb veel gelezen en die passen worden via meerdere sites worden aangeboden. De één bevat meer attracties dan de ander, of is veel duurder (via new york pass is voor 5 dagen 360 dollar voor 2 (zonder hop on/off). Een boel geld!! Wat zijn jullie ervaringen? Zo'n kaart kopen?
We moeten daarnaast uiteraard ook een metrokaart hebben. En we willen per trein naar Washington (daar 2/3 dagen verblijven) en dan met een huurauto aan de reis naar Niagara beginnen. Boek je metrokaart en trein van te voren of ter plekke?!
-
Marcopstal
- Amerika-expert
Het gaat wel over Long Island City - Queens
Trein naar Philadelphia-Washington altijd lang van te voren reserveren, anders betaal je de hoofdprijs. Metrokaart kan ter plekke op elk metrostation.
-
GMdeJong
- Amerika-ontdekker
Zeker Marcopstal! Zijn in de wijk Astoria aan het zoeken. Paar leuke nu gevonden!Marcopstal schreef:Het gaat wel over Long Island City - Queens
Heb al even gekeken mtl maar boeken jullie deze dan ook via amtrak? Ik kan voor onze datum alleen een kaartje vinden van 172 dollar voor 2 personen. Als het nu al dit mag kosten, wat kost het dan ter plekke?mtl schreef:Trein naar Philadelphia-Washington altijd lang van te voren reserveren
Ik denk dat je ter plekke misschien het dubbele betaald. Maar dat hangt af welke treinen je neemt. Enkele reis met gewone trein start vanaf $49, met de snelle akelea vanaf $99. Op de populaire tijden betaal je meer, helemaal als je later boekt. En die boek je inderdaad bij amtrak.
-
GMdeJong
- Amerika-ontdekker
Vraagje aan jullie...! we zitten beetje te puzzelen en kiezen voor 6 nachten (vijf volle dagen in NY na landing). Maar nu blijkt dat het eerste paasdag is dat we uitchecken. Ik zie dat er bijv. bijna geen amtrek mogelijkheden meer zijn voor onze reis naar Washington. Is er op een feestdag wel e.e.a. te doen of?! Misschien slim om juist die dag als 'reisdag' te gebruiken?!
Ps. we willen dus met de trein naar Washington. Is een uitstap in Philadelphia dan handig, of?!
Fijne avond!
Ps. we willen dus met de trein naar Washington. Is een uitstap in Philadelphia dan handig, of?!
Fijne avond!
-
GMdeJong
- Amerika-ontdekker
Aanvullend op het bericht daarnet: wij hebben wel moeite om Amtrak te begrijpen. Hoe zit het met onze koffers?! ik krijg alleen maar te zien 'no checked bagage'. Hoe weet ik nu dat als ik daar 's morgens aankom mijn bagage ook mee kan.. 
Aan het begin van de coupé is een groot rek waar je de koffers in kwijt kunt. Die hoef je dan dus niet in te checken (wat soms ook kan / moet). Bij het uitstappen pak je dan gewoon je eigen koffer weer mee.
Voor wat betreft 1e paasdag. Misschien zijn er wat dingen gesloten, maar er zal nog genoeg te beleven zijn (veel bezienswaardigheden zijn alleen 1e kerstdag dicht of 1 januari).
Voor wat betreft 1e paasdag. Misschien zijn er wat dingen gesloten, maar er zal nog genoeg te beleven zijn (veel bezienswaardigheden zijn alleen 1e kerstdag dicht of 1 januari).
-
mie
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Waarom niet met de bus naar Washington. Dat gaan wij (2volw,2 oudere kids) in juli ook doen. Is een pak goedkoper dan de trein en blijkbaar ook comfortabel (oa WIFI). Er vertrekken bussen vanuit Manhattan (oa Greyhound, Megabus, ...).
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 22 Reacties
- 5236 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 2 Reacties