Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Jeroen81: 24 dagen west usa oktober 2015

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Jeroen81
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Jeroen81: 24 dagen west usa oktober 2015

Bericht door Jeroen81 »

Hallo,

Mijn vriendin en ik willen in oktober voor het eerst naar het westen van de VS.
Op dit forum al vele ervaringen gelezen en met die tips de volgende reis bedacht:

30-9: aankomst Las vegas en 1 overnachting.
01-10: richting death valley en 1 overnachting furnace creek.
02-10: richting mammoth lakes en daar 1 overnachting
03-10: via tioga pass hopelijk open naar yosemite park en door naar oakhurst daar overnachting.
04-10: yosemite park
05-10: van oakhurst rechtstreeks naar San Francisco overnachtingen bij union square.
06-10: San Francisco
07-10: San Francisco
08-10: reisdag langs de kust richting monterey met daar 1 overnachting.
09-10: verder langs de kust met overnachting in santa maria.
10-10: verder richting Los Angeles
11-10: Los Angeles
12-10: Los Angeles
13-10: richting palm springs daar 1 overnachting.
14-10: via joshua tree NP naar kingman 1 overnachting.
15-10: naar grand canyon, overnachten in tusayan of grand canyon village.
16-10: grand canyon.
17-10: richting monument valley, overnachting in hotel the view.
18-10: naar Page, daar 1 overnachting.
19-10: bryce canyon, overnachting in Tropic.
20-10: naar zion, 2 overnachtingen in springdale
21-10: zion np
22-10: naar las vegas, daar nog 2 overnachtingen
24-10: vliegreis terug.

Naar mijn idee is dit wel een reis waar je redelijk de tijd hebt om dingen rustig te bekijken, iemand nog andere tips?

Groetjes Jeroen.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Reis Jeroen81: 24 dagen west usa oktober 2015

Bericht door Marcopstal »

Waarom naar Oakhurst ? Je overnacht veel beter in het park of desnoods in El Portal.

Bij Union Squar in SF zit je vlak bij het beruchte Tenderloin district. Ik zou eerder opteren voor een hotel nabij Fisherman's wharf.

Voor de rest ziet het er wel OK uit.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Oakhurst is wel wat verder rijden, maar met de dag vanuit mammoth lakes, de volle dag en evt de ochtend nog voor je naar SF gaat heb je wel wat tijd voor yosemite.

Bij union square hoef je niet verkeerd te zitten hoor. Let evt wel een beetje op als de de straten naar het westen pakt. Welk hotel heb je daar?

De enige hmm die ik heb is eigenlijk de nacht Santa Maria. Dat is en een forse rit (niet qua km's maar wel qua tijd) en in oktober is het al,een stuk,vroeger donker. Ik zou rond Morro Bay/Avila Beach wat zoeken.
Jeroen81
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Jeroen81 »

Bedankt voor de tips!!

De verhalen over tenderloin zijn me bekend, maar 200 euro per nacht of zelfs meer gaat me te ver, want dat zijn de prijzen in SF, of de beoordelingen zijn een stuk minder, hou wel van een beetje comfort. We zitten 1 blok west van union square aan mason street, volgens mij is dat op het randje van de wijk.

Voor yosemite hetzelfde verhaal als SF, ga zeker niet de hoofdprijs betalen, oakhurst kwam qua prijs/kwaliteit het beste uit, en dan maar een uur of 1,5 uur rijden naar yosemite village, de rit erheen is vast ook al genieten?!? :thumbup:

De alternatieven voor santa maria ga ik even bekijken, maar de kilometers maken niet veel verschil inderdaad, morro bay naar santa maria is nog geen 80km.

Thanks

groet Jeroen
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

De rit vanuit Oakhurst naar de Valley is niet erg boeiend. Na een kwartier door een bos rijden, weet je het wel... Persoonlijk was ik blij dat we niet meer datzelfde stuk terug hoefden te rijden. Ik zou nog eens kijken naar El Portal of wellicht Scenic Wonders... Maar da's een persoonlijke keuze :wink:

Hou er rekening mee dat de Mariposa Grove dan gesloten is, dus dat je daar niet naar sequoia's kunt kijken.
In oktober zijn de watervallen grotendeels opgedroogd. De Glacier Point Road is dan erg de moeite, mits open.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het is inderdaad geen spannende rit, en 1,5 uur naar de vallei betekent 3 uur rijden op een dag. En het is vroeg donker, dus van je dag Yosemite blijft zo weinig over. Voor Glacier Point zit je wel goed.
Als de Tioga Pass open is maak daar dan nog wat uitstapjes. Met goed weer is het dan heerlijk daar, hoewel waarschijnlijk al wel koud. Je kunt in de Merced Grove sequoia's bekijken.
Die extra 80 km naar Sanata Maria lijkt misshcien niet ver, maar zoals gezegd kan het qua tijd toch aardig wat verschil maken. En ook hier geldt dat je niet in het donker wilt rijden.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer