Om te beginnen: dank aan eenieder op dit forum voor alle waardevolle input, heeft me zondermeer al goed geholpen een eerste ruwe opzet te maken voor reis die ik in de zomer van 2015 (juli) wil gaan maken!!!!
Mijn vader is 79 en zijn grootste wens is om op bezoek te gaan bij een van zijn beste vrienden die in Vernon, BC woont en in combinatie daarmee de nationale parken van west Amerika en Canada te bezoeken. Plan is te vliegen op SF, 3 weken rond te reizen en dan te eindigen in Vernon. Ikzelf reis dan meteen door naar Seattle om auto in te leveren / terug te vliegen en hijzelf blijft een dag of 10 in Vernon en vliegt terug via Calgary.
Hij wil graag zoveel mogelijk zien ("uit rusten doe ik wel weer als ik thuis ben), heeft weinig slaap nodig en is gewend zeer vroeg op te staan "zodat je lekker een lange dag hebt", vindt het heerlijk om uren auto te rijden, geniet van de natuur maar houdt absoluut niet van wandelen. Het wordt "zijn" reis dus in het voorlopig reisschema zitten ongetwijfeld meer bestemmingen / "auto-uren" dan normaal maar staat tegenover dat het aantal "wandel-uren" eerder zal bestaan uit wandel-minuten dan uren
Zouden jullie met bovenstaande in het achterhoofd naar onderstaand schema willen kijken? Alle input is welkom!
Dank!!
1. Vlucht naar SF
2. SF - Alcatraz, golden gate, submarine
3. Reis naar Yosemite - mariposa, glacier point
4. Yosemite - tioga pass, Bodie, mono lake
5. Reis naar death valley, door naar Vegas
6. Vegas (evt bezoek hoover)
7. Reis / bezoek naar GC
8. GC - Reis / bezoek naar MV
9. Reis naar Page met onderweg bezoek Antelope, horseshoe
10. Bryce - Zion
11. Reis naar Grand Teton / Yellowstone ---> hele dag reizen, overnachten zo dicht mogelijk richting parken
12. Grand Teton / Yellowstone
13. Yellowstone
14. Yellowstone - West Glacier
15. West Glacier - (going to sun road) - Waterton
16. Waterton - Omgeving Banff
17. Omgeving Banff Lake Louise - Moraine Lake
18. Omgeving Banff Yoho
19. Icefield Parkway Peyto lake gletsjer tour - Jasper
20. Jasper Icefield parkway - Banff
21. Naar Vernon