Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Korte overstaptijden

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
gera_r
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Korte overstaptijden

Bericht door gera_r »

Had hem ook gevonden op tix.nl. Typisch, dat het bij jou ook 200 scheelt. Ik boek normaal altijd bij de luchtvaartmaatschappij zelf, maar zelfs bij Lufthansa kon het niet voor onder die 1300. Heb hem na het boeken ook niet meer zo goedkoop bij tix.nl gezien, trouwens. Ik denk dat ik een kortdurende aanbieding (ofwel vergissing) heb getroffen...

Anyway, er gaan bij mijn weten geen andere vluchten rechtstreeks naar Seattle vanaf Frankfurt. Dus het zal dan toch een andere vlucht moeten zijn met wéér een andere overstap in US, mocht er iets misgaan. Ik hoop echt dat dat niet gebeurt, want we hebben diezelfde dag nog wat op het programma (helaas, maar kan niet anders)...
Division
Amerikakenner

Bericht door Division »

Ik heb al meerdere keren naar Frankfurt gevlogen, zowel met KLM als Lufthansa, en heb nog nooit geparkeerd op een 'busgate'. Die 1u10 was prima geweest, je moet alleen iets meer doorlopen. :wink:
Afbeelding
Lianne1989
Amerikafan

Bericht door Lianne1989 »

Ja we wilden uiteindelijk het risico ook wel nemen met 1.10 uur, maar dan zouden we om 8 uur al vertrekken van Schiphol. Het lijkt ons iets prettiger om later te vertrekken omdat we anders al in de middag in San Francisco aankomen en nogal lang wakker moeten blijven. We vertrekken nu om 11.10 uur en hebben dan een overstap van 1.40 uur. Ik ga de reis zometeen boeken op Tix. 725 euro per ticket eind augustus, ik hoop een goede keus. Goed genoeg voor ons in ieder geval van wat ik tot nu toe voor prijzen heb gezien.

Spreek het overstappen voor zich op Frankfurt?
Division
Amerikakenner

Bericht door Division »

'Volg de borden' zeg ik altijd. ;)
Afbeelding
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Roosuithoorn schreef:Hoi,
Ik heb ook een vlucht geboekt in september via Frankfurt met een overstaptijd van 1.15 uur. Heb ik al eens eerder gedaan en dat was geen probleem. Onze vlucht wordt uitgevoerd door Lufthansa en dan kom je niet op een budgetgate aan, dus geen busvervoer. Je bagage is doorgelabeld, dus daar heb je ook geen omkijken naar. Gewoon naar de gate lopen, langs security en je kan meteen aan boord.
In Amerika zou het een te korte overstaptijd zijn want dan moet je door immigration en customs, maar dat hoeft nu niet.
Niet helemaal waar Roos, in Frankfurt verlaat je Schengen, dus krijg je te maken met uitreiscontrole. Niet te vergelijken met de inreiscontrole in de VS, maar toch..
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Klopt, je moet in Frankfurt langs de paspoortcontrole.
Roosuithoorn
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door Roosuithoorn »

Klopt gedeeltelijk. In Frankfurt hebben ze een speciale gate voor de vluchten naar Amerika. Voor deze vluchten zijn, net als op Schiphol extra veiligheidsmaatregelen. Je moet dus idd door security, maar de rijen zijn niet te vergelijken met die in Amerika.
Ik had vorige keer ook ruim een uur overstaptijd en dat was meer dan voldoende. Ik zou alleen niet nog uitgebreid gaan shoppen :D
2013:Deep South,2014:van DC naar Orlando,2015:van Denver naar SF, 2016/2017: Florida maart,2018: Oregon, 2019 New England.2022:Zuid Californië.2022:rondje Denver met Yellowstone.2023: Deep South,2024: Noord-Oost VS. Link naar blogs: https://mijnamerikablogs.jimdofree.com/
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Wij hebben 1.35u tussenstop op Geneve, ik neem aan dat dat voldoende is, wat betreft vertraging kan er ook iets mis zijn met het vliegtuig(technisch) dat kan ook op de vroege/eerste vlucht, je kan pech hebben, ik heb dat wel vaker hier op het forum gelezen, maar je kan daar toch niets anders mee dan accepteren. Op de terugweg hebben we een tussenstop van 52 minuten in Denver, maar ik ga er vanuit dat we in Phoenix al door de douane moeten en in Denver gewoon door kunnen lopen voor onze vlucht naar Frankfurt met Lufthansa.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ina, op de terugweg ga je in de VS niet langs de douane en/of US Immigrations.
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

mtl schreef:Ina, op de terugweg ga je in de VS niet langs de douane en/of US Immigrations.
Nee dat wist ik alleen wel door de controle voor je vlucht maar ik ga er vanuit dat dat op Poenix gebeurt en daarna op Denver niet meer.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Zolang je niet van terminal hoeft te wisselen zeker niet.
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Meestal wissel je wel van terminal toch van een binnenlandse vlucht naar een international? in Denver ga je met zo'n treintje, gaat vrij snel dacht ik?
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik heb eerlijk nog nooit op de terugweg over moeten stappen naar een andere terminal. Niet in Houston en niet in Minneapolis. In de laatste was het zelf de gate tegenover waar ik uit kwam met de binnenlandse vlucht. Dulles was iets anders, want daar kwam ik met een soort van privé vliegtuig aan, maar daar heb ik ook nooit geen beveiligingscontrole gehad toen ik door dat vliegveld werd heengeloodst. Kan toeval zijn hoor, zoveel verstand heb ik er ook niet van.
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Wij hebben de laatste tijd geen overstap meer gehad in Amerika, alleen een keer op Lax, dat was een ramp, je moest met een bus buitenom naar de andere terminal, dat nam heel veel tijd in beslag.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer