Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

hotel in SF of net buiten de stad?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
geert1975
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

hotel in SF of net buiten de stad?

Bericht door geert1975 »

Wij komen met ons gezin vanaf Yosemithe gereisd naar SF voor 3 dagen.
Nou had ik bedacht om voor SF een hotel te boeken, in de buurt van Dublin of Hayvard.( net voor de stad SF )

Is dat een goed idee? of heb je dan erg last van het verkeer..?

Reistijd is van 4-8 augustus.

Groet Geert
groennom
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: hotel in SF of net buiten de stad?

Bericht door groennom »

In 2012 hebben wij (in de zomer) een hotel gehad in San Rafael, 16 mile ten noorden van Pier 39. Was prima te doen, Dublin lijkt mij iets verder en ligt ten oosten, heb ik geen ervaring mee. Als je echter een paar dagen blijft zou ik zelf iets zoeken wat net iets dichterbij is, San Rafael kan ik aanraden (goede prijs en binnen 30 minuten in het centrum van SF).
twentefan
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door twentefan »

Ik heb voor de komende zomer me hetzelfde afgevraagd. Ik ben op zoek geweest naar een hotel in de buurt van een Bart-station. San Francisco is redelijk druk en het is vaak even zoeken naar een parkeerplaats.
De keuze ging op het laatst tussen het metro-hotel(prima betaalbaar) en een B&B. Nadeel van het metro was de wat te drukke straat en mogelijke problemen met parkeren.
Aangezien de B&B nog goedkoper was, wel net buiten het centrum, hebben we het B&B gereserveerd.
http://floridarond2011.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://denver2013.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://twentefan2015.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

Even mijn berichtje gekopieerd uit het topic onder aan deze pagina:

Omdat ik de prijzen in SF zo hoog vind ben ik ook buiten de stad gaan zoeken. Heb zojuist het Coral Reef inn te Alameda geboekt voor 3 nachten, was totaal 169 euro!!!
Het heeft wisselende reviews, maar ik vind het prijsverschil zo groot dat we het er maar op wagen.
Heb bij ebookers.de geboekt. Met kortingscode PROSTNEUJAHR, krijg je tot 31 jan. 20% korting.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
EEAMuller
Amerikafan

Bericht door EEAMuller »

Ik adviseer je wel om voor de zekerheid Uber op je telefoon te zetten wanneer je niet met je huurauto de stad in gaat. Ik vond het OV niet zo denderend in SF. Vooral lang wachten bij de cable cars(na een uur nog geen plekje vinden op een wagen) en sommige delen van SF (rond golden gate park, bij golden gate bridge, alamo square park en lombard street) is ook geen taxi te bekennen. Parkeren is trouwens wel duur in SF! Dat is waarom ik toch wel heb gekozen voor een hotel in het centrum met eigen parkeerplaats. En even teruglopen van Golden gate park naar omgeving union square is niet te doen. Elke kilometer lopen is er 1 te ver in die stad met al die heuvels :shock: .

Je kan wel kijken om een hop on hop off ticket te kopen die komt wel op een hoop plaatsen! Heel veel plezier!
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door pumi1000 »

Zou voor hotel buiten de stad kiezen. Parkeren valt wel mee, wij parkeerden bij de pier voor maar 15 dollar hele dag. Geloof garage bij 88th street. Wij sliepen in San Bruno, howerd johnson. Je bent in 15-20 min in de stad. Ik had toen vroeg geboekt en betaalde in juli maar 155 dollar voor 2 nachten en de auto is gratis parkeren daar.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
Re1gnman
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door Re1gnman »

EEAMuller schreef:Parkeren is trouwens wel duur in SF! Dat is waarom ik toch wel heb gekozen voor een hotel in het centrum met eigen parkeerplaats.
Een hotel in centrum SF is wel zo veel duurder dat het wel uit kan om buiten de stad een hotel te boeken en dan in de stad ergens te parkeren.
Dan ben je alsnog wel goedkoper uit.
Die parkeerplaatsen kun je van tevoren wel uitvogelen en zo je planning maken.
Inderdaad in de buurt van BART of misschien cable car route..
"Patience is something you admire in the driver behind you, but not in the one ahead...."
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Misschien is het ook wel handig als Geert aangeeft of hij dan nog een auto heeft. Als je buiten de stad overnacht, wil je dan met het OV of met de auto naar het centrum? En voor de afweging OV en auto is het aantal personen ook handig om te weten.
Zonder auto hoef je geen rekening te houden met parkeerkosten bij het zoeken van een hotel, dat scheelt toch snel een 30 dollar per nacht.

Marianne
M & M
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door M & M »

Wij zaten in het Mayflower Hotel (Bush Street). Goede locatie in hartje SF en niet zo duur. Dit hotel beschikt over een eigen garage die je kosteloos kan gebruiken. Wel een garage met een smalle ingang. Dus niet voor al te grote auto's.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Wij hebben bij het travelodge by the bay voor $10 2 nachten onder een restaurant bij de buren gestaan. Hoewel er aan de achterkant ook wat parkeerplek is. Die garage was wel krap, want het stond er vol met luxe auto's en limo's...en da onze bak :lol:
eddepet71
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22

Bericht door eddepet71 »

Wat vind jij niet zo duur?
M & M
Amerikafan

Bericht door M & M »

110 dollar per nacht ex. tax. Meer info vind je op de hotelwebsite als je googelt op Mayflower hotel San Francisco (ik weet niet of het volgens de forumregels is om een link naar een hotelwebsite te plaatsen).
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Een link mag en wordt zelfs zeer gewaardeerd!

Bij deze: http://www.sfmayflowerhotel.com
Ziet er goed uit, en inderdaad niet duur.

Marianne
EEAMuller
Amerikafan

Bericht door EEAMuller »

Ziet er goed uit en ik zie zelfs gratis ontbijt erbij staan!

Dit zou je een hoop onnodige reistijd gaan kosten:). Want rond SF kan t toch best drukjes zijn ook.
M & M
Amerikafan

Bericht door M & M »

Inderdaad inclusief ontbijt.
Lianne1989
Amerikafan

Bericht door Lianne1989 »

Kijk ook is naar Seaside Inn via expedia. Centraal gelegen, gratis ontbijt, gratis parkeren en goede beoordelingen.
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

Seaside inn is in aug ook 200 euro pn.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
ziggy
Amerika-ontdekker

Bericht door ziggy »

Na wat speurwerk heb ik uiteindelijk ook Seaside Inn geboekt voor 2 nachten eind juli aan 161€ per nacht via booking.com (2 queensize bedden).
Eigenlijk moet ik zeggen à 200$. Hoeveel we zullen betalen in € valt nog af te wachten ... :(
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer