Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Hilbillie: tips voor rondje Denver 26 campernachten
-
Hilbillie
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Reis Hilbillie: tips voor rondje Denver 26 campernachten
Hi,
Eind juni start onze camperrondreis vanuit Denver. We hebben 26 campernachten in dit prachtige gebied. Hoofddoel is Yellowstone en Grand Teton.
We willen eigenlijk alleen de campings in Yellowstone vastleggen en de rest ter plekke regelen. Dat hebben we eerder gedaan bij een rondje ZuidWest, alleen Yosemite vastgelegd.
We houden van rondtoeren, wandelen, zwemmen, paardrijden, dieren spotten. Hieronder ons globale reisschema. Graag jullie tips. Willen we te veel, zijn we te traag of te snel, vergeten we leuke locaties. Ik heb mijn twijfels bij het laatste stuk.
Hoor graag jullie tips, Alvast bedankt!
1. Camper halen en naar RMNP
2. RMNP
3 Cheyenne
4 Keystone/Rapid city als uitvalsbasis voor Custer, Rushmore, Badlands Crazy Horse
5 Keystone/Rapid City
6 Keystone Rapid City
7 Buffalo
8 Buffalo
9 Cody
10 Cody
11 Yellowstone Canyon
12 Mammoth Hot Springs
13 Mammoth Hot Springs
14 Madison
15 Madison
16 Old Faithfull
17 Grand teton
18 Grand Teton
19 Craters of the moon
20 Salt Lake City
21 Salt Lake City
22 Dinosaur
23 Black Canyon of the Gunnison
24 Great Sand Dunes
25 Great Sand Dunes
26 Colorado Springs
27 Camper inleveren in Denver
Hoor graag jullie tips en ervaringen.
Dank alvast
Groetjes Marianne
Eind juni start onze camperrondreis vanuit Denver. We hebben 26 campernachten in dit prachtige gebied. Hoofddoel is Yellowstone en Grand Teton.
We willen eigenlijk alleen de campings in Yellowstone vastleggen en de rest ter plekke regelen. Dat hebben we eerder gedaan bij een rondje ZuidWest, alleen Yosemite vastgelegd.
We houden van rondtoeren, wandelen, zwemmen, paardrijden, dieren spotten. Hieronder ons globale reisschema. Graag jullie tips. Willen we te veel, zijn we te traag of te snel, vergeten we leuke locaties. Ik heb mijn twijfels bij het laatste stuk.
Hoor graag jullie tips, Alvast bedankt!
1. Camper halen en naar RMNP
2. RMNP
3 Cheyenne
4 Keystone/Rapid city als uitvalsbasis voor Custer, Rushmore, Badlands Crazy Horse
5 Keystone/Rapid City
6 Keystone Rapid City
7 Buffalo
8 Buffalo
9 Cody
10 Cody
11 Yellowstone Canyon
12 Mammoth Hot Springs
13 Mammoth Hot Springs
14 Madison
15 Madison
16 Old Faithfull
17 Grand teton
18 Grand Teton
19 Craters of the moon
20 Salt Lake City
21 Salt Lake City
22 Dinosaur
23 Black Canyon of the Gunnison
24 Great Sand Dunes
25 Great Sand Dunes
26 Colorado Springs
27 Camper inleveren in Denver
Hoor graag jullie tips en ervaringen.
Dank alvast
Groetjes Marianne
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Re: Tips voor rondje Denver 26 campernachten
Mooie route!
Je tijd voor RMNP is niet erg ruim.
Dag 1 Camper ophalen (en wellicht nog boodschappen) + rit naar RMNP: hiermee is de dag dan vol
Dag 2 RMNP: je kan (en dat zou ik zeker aanbevelen) de Trail Ridge Road rijden (heen en terug + tijd voor de viewpoints en een kleine wandeling maakt ook bijna een volle dag)
In de regio van Bear Lake kan je mooie wandelingen maken, maar daarvoor is jullie tijd wat beperkt.
Ik zou een dagje toevoegen hier.
Rapid City vond ik niet zo gezellig. Ik zou eerder kiezen voor Keystone of Custer of Hill City.
Bij Buffalo zou ik maar 1 nacht blijven.
(Ook Cody zou met 1 nacht kunnen)
Ik was er in 2011 met mijn zoon (wel geen camper). Misschien heb je iets aan onze blog.
Groetjes,
Ingrid
Je tijd voor RMNP is niet erg ruim.
Dag 1 Camper ophalen (en wellicht nog boodschappen) + rit naar RMNP: hiermee is de dag dan vol
Dag 2 RMNP: je kan (en dat zou ik zeker aanbevelen) de Trail Ridge Road rijden (heen en terug + tijd voor de viewpoints en een kleine wandeling maakt ook bijna een volle dag)
In de regio van Bear Lake kan je mooie wandelingen maken, maar daarvoor is jullie tijd wat beperkt.
Ik zou een dagje toevoegen hier.
Rapid City vond ik niet zo gezellig. Ik zou eerder kiezen voor Keystone of Custer of Hill City.
Bij Buffalo zou ik maar 1 nacht blijven.
(Ook Cody zou met 1 nacht kunnen)
Ik was er in 2011 met mijn zoon (wel geen camper). Misschien heb je iets aan onze blog.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mooie route!
Wij zaten in 2004 in South Dakota en in Yellowstone. In SD hebben we toen in KOA-cabins overnacht. Wij vonden de campings in Hill City en Hot Springs erg mooi. Ik weet niet wat er in Keystone is qua campings, maar ik denk dat Custer of Hill city leuker is. Je zou ook meerdere campings kunnen nemen, dat lijkt me het voordeel van een camper.
Wij hadden 1 nacht Sheridan en 1 nacht Cody. Lijkt me voldoende, of heb je speciale plannen daar?
Jullie hebben mooi de tijd voor Yellowstone. Bij Old Faithful is geen camping volgens mij. Ik heb er geen ervaring mee, maar de camping bij Norris schijnt mooi te zijn. Ook bij Grant Village kun je mooi kamperen.
Ik zou RMNP voor het laatst bewaren, dan ben je wat meer aan de hoogte gewend.
Ook voor Great Sand Dunes is 1 nacht wel voldoende, je zou op weg daarnaartoe nog ergens kunnen stoppen.
Misschien heb je iets aan ons 2004- verslag voor het eerste deel en ons 2013-verslag voor het tweede deel van de route.
Marianne
Wij zaten in 2004 in South Dakota en in Yellowstone. In SD hebben we toen in KOA-cabins overnacht. Wij vonden de campings in Hill City en Hot Springs erg mooi. Ik weet niet wat er in Keystone is qua campings, maar ik denk dat Custer of Hill city leuker is. Je zou ook meerdere campings kunnen nemen, dat lijkt me het voordeel van een camper.
Wij hadden 1 nacht Sheridan en 1 nacht Cody. Lijkt me voldoende, of heb je speciale plannen daar?
Jullie hebben mooi de tijd voor Yellowstone. Bij Old Faithful is geen camping volgens mij. Ik heb er geen ervaring mee, maar de camping bij Norris schijnt mooi te zijn. Ook bij Grant Village kun je mooi kamperen.
Ik zou RMNP voor het laatst bewaren, dan ben je wat meer aan de hoogte gewend.
Ook voor Great Sand Dunes is 1 nacht wel voldoende, je zou op weg daarnaartoe nog ergens kunnen stoppen.
Misschien heb je iets aan ons 2004- verslag voor het eerste deel en ons 2013-verslag voor het tweede deel van de route.
Marianne
Kleine toevoeging: Salt City vond ik een draak van een stad. 2 dagen is hoe dan ook teveel.
Tenzij je het echt noodzakelijk vind om een grote stad in te voegen en je van Mormonen tempels houdt.
Ik zou die dagen voor RMNP en eventueel een dag extra Grand Teton gebruiken. Afhankelijk van wat je wilt doen is 2 dagen Grand Teton prima, maar je kunt er ook moeiteloos langer verblijven. Leuke dingen die wij er hebben gedaan:
- Raften op de Snake River
- Kayak op String en Leigh Lake
- Mooie hikes (er zijn talloze schitterende hikes)
- Vroeg uit bed om de opkomende zon in het park te zien.
Tenzij je het echt noodzakelijk vind om een grote stad in te voegen en je van Mormonen tempels houdt.
Ik zou die dagen voor RMNP en eventueel een dag extra Grand Teton gebruiken. Afhankelijk van wat je wilt doen is 2 dagen Grand Teton prima, maar je kunt er ook moeiteloos langer verblijven. Leuke dingen die wij er hebben gedaan:
- Raften op de Snake River
- Kayak op String en Leigh Lake
- Mooie hikes (er zijn talloze schitterende hikes)
- Vroeg uit bed om de opkomende zon in het park te zien.
-
Hilbillie
- Amerika-ontdekker
Re: Reis Hilbillie: tips voor rondje Denver 26 campernachten
Dank voor de reacties, daar kan ik wat mee. Leuke reisverslagen trouwens.
Als het zo lees kunnen we tijdwinst boeken bij Salt Lake City, Buffalo, Cody en Great Sand Dunes, wauw dat zijn 4 nachten! Te besteden aan RMNP en Teton. Hebben jullie nog suggesties voor een extra locatie ergens op de route
Ingrid en Marianne
In Cody was het plan om de Rodeo te bezoeken en het Buffalo Bill museum.... Westernsfeer opsnuiven, ongetwijfeld super toeristisch, dat kan ook met 1 nacht...
Buffalo......ligt op de route, maar 2 dagen lijkt inderdaad overdreven. Dat levert tijdwinst op
. RMNP aan het eind....is de lucht daar zo ijl? Custer en Hill city zien er inderdaad veel leuker uit,
Marianne: is Great Sand Dunes de moeite waard van het omrijden?
Ralph12 ....een grote stad meepikken vinden mijn dochters wel fijn...als het een leuke stad is....maar ik begrijp dat het een sfeerloos geheel is?
Thx voor de tips voor Teton. Ik heb nooit aan raften gedacht...dacht dat raften heel wild was, maar dit ziet er leuk uit. heb je nog meer tips?
Als het zo lees kunnen we tijdwinst boeken bij Salt Lake City, Buffalo, Cody en Great Sand Dunes, wauw dat zijn 4 nachten! Te besteden aan RMNP en Teton. Hebben jullie nog suggesties voor een extra locatie ergens op de route
Ingrid en Marianne
In Cody was het plan om de Rodeo te bezoeken en het Buffalo Bill museum.... Westernsfeer opsnuiven, ongetwijfeld super toeristisch, dat kan ook met 1 nacht...
Buffalo......ligt op de route, maar 2 dagen lijkt inderdaad overdreven. Dat levert tijdwinst op
Marianne: is Great Sand Dunes de moeite waard van het omrijden?
Ralph12 ....een grote stad meepikken vinden mijn dochters wel fijn...als het een leuke stad is....maar ik begrijp dat het een sfeerloos geheel is?
Thx voor de tips voor Teton. Ik heb nooit aan raften gedacht...dacht dat raften heel wild was, maar dit ziet er leuk uit. heb je nog meer tips?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij vonden Great Sand Dunes erg leuk, maar veel tijd hoef je er niet aan te besteden. In de zomer is het misschien wel erg warm. Maar een wandeling in de vroege ochtend als de zon opkomt is echt de moeite waard! Zie ons verslag voor de foto's.
Marianne
Marianne
- ingrid14
- Amerika-expert
SLC vonden wij ook niet fijn.
Denver daarentegen is wel een heel fijne stad.
Daar kan je je goed een dag bezig houden.
Van Colorado Springs naar Denver zou je bij een outletcenter kunnen stoppen.
RMNP heeft toch wel hoge toppen en bv de Trail Ridge Road gaat ook behoorlijk hoog.
Als je dan uit de lage landen komt heb je op een verschil van 2500 meter of meer. Dat kan problemen geven (hoogteziekte).
Bij een bezoek aan het einde van je reis ben je al wat beter gewend aan de hoogte.
Groetjes,
Ingrid
Denver daarentegen is wel een heel fijne stad.
Daar kan je je goed een dag bezig houden.
Van Colorado Springs naar Denver zou je bij een outletcenter kunnen stoppen.
RMNP heeft toch wel hoge toppen en bv de Trail Ridge Road gaat ook behoorlijk hoog.
Als je dan uit de lage landen komt heb je op een verschil van 2500 meter of meer. Dat kan problemen geven (hoogteziekte).
Bij een bezoek aan het einde van je reis ben je al wat beter gewend aan de hoogte.
Groetjes,
Ingrid
Ik lift even mee:
Ingrid@
Zou je de genoemde route dan niet beter andersom kunnen doen i.v.m. mogelijke hoogteziekte?
En heb jij tijdens die reis misschien nog een pretpark bezocht? En zo ja, waar?
Ingrid@
Zou je de genoemde route dan niet beter andersom kunnen doen i.v.m. mogelijke hoogteziekte?
En heb jij tijdens die reis misschien nog een pretpark bezocht? En zo ja, waar?
- ingrid14
- Amerika-expert
Ja, ik zou de route omdraaien.
In 2011 hebben wij op dag 2 (de dag na aankomst) de Trail Ridge Road gereden naar Grand Lake (aan de west kant van het park). Ik heb toen last gehad van hoogte ziekte.
Aan het einde van diezelfde reis zijn we nog naar RMNP geweest. Toen had ik geen last meer van de hoogte, maar ja de regio Bear Lake is dan ook minder hoog gelegen.
Wij hebben tijdens die reis geen pretpark bezocht.
We hebben er naar gezocht maar toch niet gedaan. In Denver is er Elitch Gardens Theme & Waterpark - https://www.elitchgardens.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
We zijn op die reis wel gaan mini-golfen in Rapid City, maar ja, dat is geen pretpark.
Groetjes,
Ingrid
In 2011 hebben wij op dag 2 (de dag na aankomst) de Trail Ridge Road gereden naar Grand Lake (aan de west kant van het park). Ik heb toen last gehad van hoogte ziekte.
Aan het einde van diezelfde reis zijn we nog naar RMNP geweest. Toen had ik geen last meer van de hoogte, maar ja de regio Bear Lake is dan ook minder hoog gelegen.
Wij hebben tijdens die reis geen pretpark bezocht.
We hebben er naar gezocht maar toch niet gedaan. In Denver is er Elitch Gardens Theme & Waterpark - https://www.elitchgardens.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
We zijn op die reis wel gaan mini-golfen in Rapid City, maar ja, dat is geen pretpark.
Groetjes,
Ingrid
- Gypsygirl1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Contacteer:
In 2008 heb ik, samen met twee vriendinnen, een zelfde soort camperreis gemaakt, met veel hoogtepunten erin!
Ik kan het allemaal wel gaan opnoemen maar misschien vind je het leuker om het reisverslag te lezen, zie mijn onderschrift. (ewiontour2008)
Veel plezier met de voorbereidingen!
Ik kan het allemaal wel gaan opnoemen maar misschien vind je het leuker om het reisverslag te lezen, zie mijn onderschrift. (ewiontour2008)
Veel plezier met de voorbereidingen!
Can-Alaska2013:http://revoreis.wordpress.com/
USA2009:http://www.coreningrid2009.wordpress.com
USA2008:http://www.ewiontour2008.wordpress.com
USACan2007:http://www.coreningrid2007.wordpress.com
USACan2005:http://www.coreningrid2005.wordpress.com
USA2009:http://www.coreningrid2009.wordpress.com
USA2008:http://www.ewiontour2008.wordpress.com
USACan2007:http://www.coreningrid2007.wordpress.com
USACan2005:http://www.coreningrid2005.wordpress.com
-
Hilbillie
- Amerika-ontdekker
ha, gisteren toevallig de reis omgedraaid en aangepast nog een beetje puzzlen....ik zag nog wel een pretparkachtig iets... flintstones bedrockthemapark in Black Hills.
grtjs Marianne
grtjs Marianne
Bedankt voor jullie tips, al maak ik alleen nog maar plannen in mijn hoofd...(twijfel NY-Washington en alles wat er tussen ligt, of rondje Denver zoals hier beschreven).
-
De Bakkertjes
- Amerikafan
Misschien heb je iets aan het 2013 verslag van ons rondje Denver in 24 nachten. Wel met de auto maar vaak op campgrounds in een cabin. Ik zou na het ophalen van de camper noordwaarts rijden naar Cheyenne of Scottsbluff NM.(mooie Walmart in Timnath, uurtje vanaf Denver). In Custer SP kan ik Blue Bell cg aanbevelen http://gfp.sd.gov/state-parks/directory ... blue-bell/" onclick="window.open(this.href);return false; , met manege en bij begin van de wildlife loop in Custer SP. Ook in Hill City een mooie cg http://www.rafterj.com/" onclick="window.open(this.href);return false; .
Wij hebben een hele leuke ochtend gehad in Salt Lake City, met een rondleiding in het State Capitol, uitzicht vanaf het mormoons hoofdkantoor, Temple Square en City creek mall.
RMNP zou ik op het laatst doen, via Trail Ridge road omhoog naar Estes Park.
Saskia
Wij hebben een hele leuke ochtend gehad in Salt Lake City, met een rondleiding in het State Capitol, uitzicht vanaf het mormoons hoofdkantoor, Temple Square en City creek mall.
RMNP zou ik op het laatst doen, via Trail Ridge road omhoog naar Estes Park.
Saskia
2013 rondje Denver met auto: http://www.denver2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Zuid-West USA Camper: http://bakkertjesgo2usa.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Zuid-West USA Camper: http://bakkertjesgo2usa.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Vlakbij Salt Lake City is ook de grootste open mijn van het westelijk halfrond, De Bingham Copper Mine ook wel Bingham Cayon Mine genoemd. Een paar uur kijken is best interessant. Tempel Square en alles wat met de mormonen te maken heeft is ook best leuk. Misschien heb je ook iets aan ons reisverslag van 2009. Succes met de voorbereiding. Klaas

Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Hilbillie
- Amerika-ontdekker
Wat kan een mens druk zijn met vakantieplanning. Zoals het nu lijkt hebben we een route. Toch maar eerst richting het Noorden en vanaf Grand Teton zien we wel wat we doen of in traah tempo naar RMNP of toch nog kilometers vreten via Gunnison, Great Sand Dunes en Garden of the Gods. Yellowstonecampings geboekt......en de eerste soldouts piepten al op. Na het camperen wachten ons nog 2 nachtjes Denver en 5 nachtjes New York. Nu eerst maar eens andere nuttige zaken gaan doen!
dank voor de tips en tot later!
21 juni Amsterdam Denver
22 juni Cheyenne
23 juni Scottsbluff
24 juni Badlands
25 juni Custer State Park eo
26 juni Custer State Park eo
27 juni Custer state Park eo
28 juni Buffalo
29 juni Cody
30 juni Yellowstone canyon
1 juli “
2 juli “
3 juli Yellowstone Madison
4 juli Madison
5 juli Madison
6 juli Grand Teton
7 juli Grand Teton
8 juli Grand Teton
9 juli Craters of the Moon
10 juli Salt Lake city
11 juli Dinosaur
12 juli Black canyon of the Gunnison
13 juli Great Sand dunes
14 juli Garden of the Gods
15 juli RMNP
16 juli RMNP
17 juli RMNP
18 juli Denver
19 juli Denver
20 juli New York
21 juli New York
22 juli New York
23 juli New York
24 juli New York
25 juli Flying Home
26 juli Home
dank voor de tips en tot later!
21 juni Amsterdam Denver
22 juni Cheyenne
23 juni Scottsbluff
24 juni Badlands
25 juni Custer State Park eo
26 juni Custer State Park eo
27 juni Custer state Park eo
28 juni Buffalo
29 juni Cody
1 juli “
2 juli “
4 juli Madison
5 juli Madison
6 juli Grand Teton
7 juli Grand Teton
8 juli Grand Teton
9 juli Craters of the Moon
10 juli Salt Lake city
11 juli Dinosaur
12 juli Black canyon of the Gunnison
13 juli Great Sand dunes
14 juli Garden of the Gods
15 juli RMNP
16 juli RMNP
17 juli RMNP
18 juli Denver
19 juli Denver
20 juli New York
21 juli New York
22 juli New York
23 juli New York
24 juli New York
25 juli Flying Home
26 juli Home
Hilbillie@: Wat een leuke reis gaat dit worden. Die combinatie met New York lijkt mij voor onze tieners ook ideaal.
Ga je ook een weblog bijhouden? En met wie reis je? Bij wie hebben jullie de camper geboekt, en hoe groot?
Ga je ook een weblog bijhouden? En met wie reis je? Bij wie hebben jullie de camper geboekt, en hoe groot?
-
Hilbillie
- Amerika-ontdekker
@toetjero. Camper geboekt bij Apollo, type pioneer, bewust zonder slide out. Wij zijn nl van die knurften die vergeten in te schuiven bij vertrek. Vorige keer cruis America.....was een gezellige rammelbak. Apollo zag er toen verzorgder uit. Camper is niet supergroot, ook een bewuste keuze met al die bergen. We reizen met zijn vieren, dochters zijn 13 en 15 (en bij terugkomst 16). We verheugen ons ook enorm op NY. Nu het natuurgeweld geregeld is, storten we ons hierop. Hotel al wel geregeld. Ik ga vermoedelijk wel een weblog bijhouden.....of deze blog echt geschikt is als voorbereidingsbron vraag ik me af. Ik maak dankbaar gebruik van andere blogs maar ben zelf meer van de meligheid....vooral leuk voor bekenden.
Grtjs Marianne
Grtjs Marianne
Hilliebillie@Herkenbaar wat je schrijft over je blog, hebben wij ook zo bijgehouden, niet zo inhoudelijk. Bedankt voor je reactie.
Wij hadden vorig jaar Moturis, maar die verhuurt geen RV's meer en wij waren toen ook gecharmeerd van Apollo 'winnie minnie' was bij ons een veel gehoorde kreet wanneer wij deze tegenkwamen, met zonnescherm. Wij hadden overigens wel een camper met 2 slide-outs 31 ft , maar de jongste past volgend jaar niet meer op de bank, dus zullen er toch twee in de cab-over moeten en kan, maar daar is niet iedereen het mee eens, er net zo goed een kleinere rv komen. Onze dochters waren overigens vorig jaar 14 en 16 en zoon bijna 12. Ik kijk alvast voor volgend jaar, en mogelijk stuur ik je t.z.t nog een pb voor het reisverslag okee?
-
Hilbillie
- Amerika-ontdekker
Terugblik.
Hoi,
We zijn net terug van een fantastische reis. We hebben de route wel her en der aangepast omdat we de reistijden anders te fors vonden worden, Rondrijden in een camper gaat wel wat slomer dan een auto. Een tip voor anderen is wellicht om dat te bedenken bij de routeplanning. Er zijn veel routesuggesties vooral op auto's gericht. Na Grand Teton hebben we de rem er wat opgezet en de route aangepasr . Crater of the Moon hebben we weggelaten omdat de camping gesloten was. Gunnison en Great sand Dunes werd ons te gortig qua reistijden (en hitte, al met al hebben we toch 3500 mijl gereden
Uiteindelijk was dit de route.
21 juni Amsterdam Denver
22 juni Cheyenne ( Curt Gowdy State Park)
23 juni Interior (Badlands) via Scottsbluff
24 juni Wall (Badlands)
25 juni Custer
26 juni Custer
27 juni Buffalo via Spearfish Canyon en Devils Tower
28 juni Cody 2 nachten ivm verjaardag dochter)
29 juni Cody
1 juli “
2 juli “
4 juli Madison
5 juli Madison
6 juli Grand Teton
7 juli Grand Teton
8 juli Kemmerer, puur op doortocht naar SLC
9 juli Salt Lake City (antelope island)
10 juli Salt Lake city
11 juli Dinosaur NM
12 juli Colorado NM
13 juli Glenwood Springs
14 juli Grand Lake
15 juli RMNP
16 juli RMNP
17 juli RMNP
18 juli Denver
19 juli Denver
20 juli New York
21 juli New York
22 juli New York
23 juli New York
24 juli New York
25 juli Flying Home
26 juli Home
Terugkijkend;
- Badlands is supermooi
- Custer is aardig maar met de camper kun je niet alle routes rijden. De kuddes bizons zie je ook weer in Yellowstone overigens.
- Mount Rushmore avondceremonie is een aanrader.
- Devils Tower erg indrukwekkend, moeite van het omrijden waard.
- Yellowstone en Teton spreekt voor zich.... canyon en madison zijn mooie campings. 4 juli in West Yellowstone was kneuterig gezellig.
- Salt Lake city vonden we wel interessant, vooral om eens wat dieper te kijken naar de Temple Square en dan bedoel ik niet de gebouwen, 1 dag is genoeg. Wij hebben daar ook Antelope Island en Great Salt Lake bekeken.
. Dinosaur NM was verrassend leuk door de prachtige campingplek. Wij zaten aan de Utahkant.
- Colorado NM was ook erg mooi en afwijkend van de andere parken. let op, ondanks de geringe clearance kun je hier wel door de tunnels mits je midden op de weg rijdt.
- Glenwood Springs was een tussenstop naar RMNP en hier was verrassend veel te doen.
- RMNP super mooi, reserveer hier op tijd een campingplek, Moraine Campground vonden wij schitterend.
- Denver vonden wij een afknapper, we zaten er helaas 2 nachten. Het avondleven is leuk, maar meer dan een paar straten is het niet, buiten die straten was het heel anders. het centrum is erg clean en daar buiten is het smoezelig. Veel zwervende drugsgebruikers, door de legalisering?
- New York was onze afsluiter. mooie stad, de amerikanen hier zijn wel totaal anders dan in de midwest.
Wat mij zal blijven is de enorme ruimte, de lege wegen in Wyoming, de overgangen in de natuur binnen 1 rit, de minder bekende NM's, wildlife, de imposante thunderstorms en de altijd aardige Amerikanen. Yellowstone was onbeschrijfelijk mooi, we hebben onze 6 dagen hier makkelijk gevuld. Norris Geyser basin, West Thumb, Midway Geyserbasin en Grand Prismatic Spring waren onze favorieten.Yellowstone en RMNP zijn niet overal RV bereikbaar, daar kom je pas terr plekke achterr
qua wildlife zijn we verwend, zwarte beren, grizzlies, elk, deer, vossen, marmots, reptielen, mountain goat, bighorn sheep, vermoedelijk een mountain lion, bald eagle, prairiedogs en heel veel bizons.
Groetjes Marianne
Hoi,
We zijn net terug van een fantastische reis. We hebben de route wel her en der aangepast omdat we de reistijden anders te fors vonden worden, Rondrijden in een camper gaat wel wat slomer dan een auto. Een tip voor anderen is wellicht om dat te bedenken bij de routeplanning. Er zijn veel routesuggesties vooral op auto's gericht. Na Grand Teton hebben we de rem er wat opgezet en de route aangepasr . Crater of the Moon hebben we weggelaten omdat de camping gesloten was. Gunnison en Great sand Dunes werd ons te gortig qua reistijden (en hitte, al met al hebben we toch 3500 mijl gereden
Uiteindelijk was dit de route.
21 juni Amsterdam Denver
22 juni Cheyenne ( Curt Gowdy State Park)
23 juni Interior (Badlands) via Scottsbluff
24 juni Wall (Badlands)
25 juni Custer
26 juni Custer
27 juni Buffalo via Spearfish Canyon en Devils Tower
28 juni Cody 2 nachten ivm verjaardag dochter)
29 juni Cody
1 juli “
2 juli “
4 juli Madison
5 juli Madison
6 juli Grand Teton
7 juli Grand Teton
8 juli Kemmerer, puur op doortocht naar SLC
9 juli Salt Lake City (antelope island)
10 juli Salt Lake city
11 juli Dinosaur NM
12 juli Colorado NM
13 juli Glenwood Springs
14 juli Grand Lake
15 juli RMNP
16 juli RMNP
17 juli RMNP
18 juli Denver
19 juli Denver
20 juli New York
21 juli New York
22 juli New York
23 juli New York
24 juli New York
25 juli Flying Home
26 juli Home
Terugkijkend;
- Badlands is supermooi
- Custer is aardig maar met de camper kun je niet alle routes rijden. De kuddes bizons zie je ook weer in Yellowstone overigens.
- Mount Rushmore avondceremonie is een aanrader.
- Devils Tower erg indrukwekkend, moeite van het omrijden waard.
- Yellowstone en Teton spreekt voor zich.... canyon en madison zijn mooie campings. 4 juli in West Yellowstone was kneuterig gezellig.
- Salt Lake city vonden we wel interessant, vooral om eens wat dieper te kijken naar de Temple Square en dan bedoel ik niet de gebouwen, 1 dag is genoeg. Wij hebben daar ook Antelope Island en Great Salt Lake bekeken.
. Dinosaur NM was verrassend leuk door de prachtige campingplek. Wij zaten aan de Utahkant.
- Colorado NM was ook erg mooi en afwijkend van de andere parken. let op, ondanks de geringe clearance kun je hier wel door de tunnels mits je midden op de weg rijdt.
- Glenwood Springs was een tussenstop naar RMNP en hier was verrassend veel te doen.
- RMNP super mooi, reserveer hier op tijd een campingplek, Moraine Campground vonden wij schitterend.
- Denver vonden wij een afknapper, we zaten er helaas 2 nachten. Het avondleven is leuk, maar meer dan een paar straten is het niet, buiten die straten was het heel anders. het centrum is erg clean en daar buiten is het smoezelig. Veel zwervende drugsgebruikers, door de legalisering?
- New York was onze afsluiter. mooie stad, de amerikanen hier zijn wel totaal anders dan in de midwest.
Wat mij zal blijven is de enorme ruimte, de lege wegen in Wyoming, de overgangen in de natuur binnen 1 rit, de minder bekende NM's, wildlife, de imposante thunderstorms en de altijd aardige Amerikanen. Yellowstone was onbeschrijfelijk mooi, we hebben onze 6 dagen hier makkelijk gevuld. Norris Geyser basin, West Thumb, Midway Geyserbasin en Grand Prismatic Spring waren onze favorieten.Yellowstone en RMNP zijn niet overal RV bereikbaar, daar kom je pas terr plekke achterr
qua wildlife zijn we verwend, zwarte beren, grizzlies, elk, deer, vossen, marmots, reptielen, mountain goat, bighorn sheep, vermoedelijk een mountain lion, bald eagle, prairiedogs en heel veel bizons.
Groetjes Marianne
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Leuk, zo'n terugkoppeling! Jullie hebben een geweldige reis gehad zo te lezen.
Marianne
Dat is toch niet zo dacht ik; er wordt met het geven van advies altijd rekening gehouden met het rijden met een camper. Alle afstanden in jullie route waren volgens mij goed te doen met een camper. Ik denk dat de afstanden die je per dag wilt afleggen meer persoonlijk bepaald zijn.Hilbillie schreef: Er zijn veel routesuggesties vooral op auto's gericht.
Ik zou zo gauw niet weten wat je in Yellowstone niet met de camper zou kunnen doen. Misschien even goed om te vermelden waar je problemen had?Hilbillie schreef:Yellowstone en RMNP zijn niet overal RV bereikbaar, daar kom je pas ter plekke achter.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 33 Reacties
- 8288 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-