Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis AnnieckD: Las-Sfo
Reis AnnieckD: Las-Sfo
Beste forummers,
Al tijden lees ik mee, maar heb ik zelf niet iets geplaatst. Nu ik mij heb geregistreerd wil ik jullie om hulp vragen.
De tickets voor de zomer zijn geboekt dus aankomst en vertrek ligt vast. Ook het aantal dagen.
Nu komen wij de 1e dag aan in las vegas
en op de 13e dag is ons vertrek in sfo
Nu wil ik vragen, wat kan ik zien in die tijd? En vooral wat moet ik zien en in welke volgorde/route?
LA, hoeft hier niet bij te zitten, dit kost meer tijd die er niet is.
alvast bedankt!
Al tijden lees ik mee, maar heb ik zelf niet iets geplaatst. Nu ik mij heb geregistreerd wil ik jullie om hulp vragen.
De tickets voor de zomer zijn geboekt dus aankomst en vertrek ligt vast. Ook het aantal dagen.
Nu komen wij de 1e dag aan in las vegas
en op de 13e dag is ons vertrek in sfo
Nu wil ik vragen, wat kan ik zien in die tijd? En vooral wat moet ik zien en in welke volgorde/route?
LA, hoeft hier niet bij te zitten, dit kost meer tijd die er niet is.
alvast bedankt!
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Re: Reis AnnieckD: Las-Sfo
Zijn er zaken die er zeker moeten inzitten? Naar wat gaat je voorkeur? Je zal keuzes moeten maken. Sequoia, Grand Canyon, Yosemite, Highway 1, Death Valley?
De grand canyon en sequoia sowieso 

- eddepet71
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
Wellicht kun je zelf een globale route maken aan de hand van de info uit dit forum. Dan weten we globaal wat je wilt en kun je op basis daarvan specifieke tips krijgen.
En ga je een huurauto nemen of een camper. En wat is je budget; wil je in de nationale parken verblijven of is daarbuiten ook goed? Ben je een wandelaar of vind je een korge wandeling vanaf de parkeerplaats voldoende? Wil je langer in de stad of in de natuur? Etc...
En ga je een huurauto nemen of een camper. En wat is je budget; wil je in de nationale parken verblijven of is daarbuiten ook goed? Ben je een wandelaar of vind je een korge wandeling vanaf de parkeerplaats voldoende? Wil je langer in de stad of in de natuur? Etc...
We zijn geen wandelaars, maar een dagje in een park rondlopen vinden wij wel leuk. Kwa budget, we blijven buiten de parken want dat is goedkoper.
We huren een auto
1 ams-las
2 las
3 las
4 las - gr can
5.gr can - mon val
6. mon. val - bryce
7. bryce - zion
8. zion - death valley
9 death - sequoia
10- sequoia- yosemite
11 yosemite
12 yosemite- sfo
13 sfo
14 sfo - ams
We huren een auto
1 ams-las
2 las
3 las
4 las - gr can
5.gr can - mon val
6. mon. val - bryce
7. bryce - zion
8. zion - death valley
9 death - sequoia
10- sequoia- yosemite
11 yosemite
12 yosemite- sfo
13 sfo
14 sfo - ams
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Is Sequoia echt een must? Waarom wil je daar naar toe?
Het is allemaal net te krap zo, van DV naar Sequoia is eigenlijk niet te doen. Ik zou de Tioga PAss nemen naar Yosemite. En een dag minder Las Vegas.
Je zou de eerste dag naar de GC kunnen rijden en dan na zion nog een naht LAs vegas doen, dan naar Lone Pine en dan via de Tioga Road naar Yosemite. Een overnachting in DV en nog aan de oostkant van Yosemite is ook wel mooi, maar dat kost je weer een dag.
In plaats van MV misschien een stop in Page? Je mist dan wel MV maar je hebt minder reistijd en meer tijd voor Bryce en de GC.
Ik zou toch eens serieus nadneken over de overnachtingen. Met zo weinig tijd wil je toch niet te veel heen en weer rijden tussen je accommodatie en de parken. Voor de grand Canyon heb je wel betaalbare mogelijkheden in het park, zie daarvoor http://www.grandcanyonlodges.com" onclick="window.open(this.href);return false; en http://www.visitgrandcanyon.com" onclick="window.open(this.href);return false;.
Marianne
Het is allemaal net te krap zo, van DV naar Sequoia is eigenlijk niet te doen. Ik zou de Tioga PAss nemen naar Yosemite. En een dag minder Las Vegas.
Je zou de eerste dag naar de GC kunnen rijden en dan na zion nog een naht LAs vegas doen, dan naar Lone Pine en dan via de Tioga Road naar Yosemite. Een overnachting in DV en nog aan de oostkant van Yosemite is ook wel mooi, maar dat kost je weer een dag.
In plaats van MV misschien een stop in Page? Je mist dan wel MV maar je hebt minder reistijd en meer tijd voor Bryce en de GC.
Ik zou toch eens serieus nadneken over de overnachtingen. Met zo weinig tijd wil je toch niet te veel heen en weer rijden tussen je accommodatie en de parken. Voor de grand Canyon heb je wel betaalbare mogelijkheden in het park, zie daarvoor http://www.grandcanyonlodges.com" onclick="window.open(this.href);return false; en http://www.visitgrandcanyon.com" onclick="window.open(this.href);return false;.
Marianne
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
13 dagen is echt wel heel kort.
Misschien ben je in de veronderstelling dat je vanuit Death Valley eenvoudig naar Sequoia kan, maar niets is minder waar. Je moet toch op een 6 uur puur rijtijd rekenen. Er blijft dan nog bitter weinig over. Vooral ook omdat je van Zion naar Death Valley ook al een 4,5 uur rijtijd hebt.
Ik denk dan ook dat je zeker Sequoia moet laten vallen. MV of Page zou ik laten afhangen van de voorkeur.
Misschien ben je in de veronderstelling dat je vanuit Death Valley eenvoudig naar Sequoia kan, maar niets is minder waar. Je moet toch op een 6 uur puur rijtijd rekenen. Er blijft dan nog bitter weinig over. Vooral ook omdat je van Zion naar Death Valley ook al een 4,5 uur rijtijd hebt.
Ik denk dan ook dat je zeker Sequoia moet laten vallen. MV of Page zou ik laten afhangen van de voorkeur.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Ik weet ook dat het kort is, maar hiermee moet ik het doen.
Sequoia wilde graag 1 van mijn reisgenoten zien,
De afstand gaat dus niet, hele dagen in de auto is ook niets. Is er bij jullie een voorkeur?
Vanuit las, direct naar gc is ook een optie, en dan op de "terugweg" naar las?
Bedankt voor de tips in elk geval!
Sequoia wilde graag 1 van mijn reisgenoten zien,
De afstand gaat dus niet, hele dagen in de auto is ook niets. Is er bij jullie een voorkeur?
Vanuit las, direct naar gc is ook een optie, en dan op de "terugweg" naar las?
Bedankt voor de tips in elk geval!
- avsboz
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
In je eerste bericht heb je het over dat je de 13de dag vertrekt van SFO ?! Je laatste planning gaat dus van 14 dagen uit. Dan nog ben ik het marcopstal eens dat de tijd die je er voor neemt erg kort is. De omweg voor dikke bomen in Sequoia is zonde van de tijd. Wat ik eigenlijk niet goed begrijp is dat je eetst de tickets boekt en pas later gaat kijken wat je route moet (kan) gaan worden. Anyway zoiets zou het ook kunnen zijn:AnnieckD schreef:We zijn geen wandelaars, maar een dagje in een park rondlopen vinden wij wel leuk. Kwa budget, we blijven buiten de parken want dat is goedkoper.
We huren een auto
1 ams-las
2 las
3 las
4 las - gr can
5.gr can - mon val
6. mon. val - bryce
7. bryce - zion
8. zion - death valley
9 death - sequoia
10- sequoia- yosemite
11 yosemite
12 yosemite- sfo
13 sfo
14 sfo - ams
1 AMS LV
2 LV - GC
3 GC - Page
4 Page - Bryce
5 Bryce - Zion
6 Zion
7 Zion - LV
8 LV
9 LV - Bishop
10 Bishop - Yosemite
11 Yosemite
12 Yosemite - SF
13 SF
14 SF- AMS
Ik zou de eerste dag vroeg gaan rijden (Jetlag) en later op de route in LV blijven. Sequoia en Monument Valley zitten er niet in omdat ze toch wel erg uit de route liggen. Met 14 dagen te verdelen over jouw lijstje, zul je het tussen LV en Yosemite met één overnachting moeten doen. Wel door Death Valley, maar er niet blijven slapen. Of je moet de extra nacht Zion opofferen. Blijft nog steeds veel. Ondanks feit dat overnachten in de duurder is, zou ik daar toch voor kiezen.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Als uw reisgenoot er heen wil gaan omwille van de bomen, die kan je in Yosemite ook zien. Als het er om andere redenen toch in moet blijven, vrees ik dat je veel gaat moeten schrappen. Vergeet dan prachtige parken/plaatsen zoals Bryce, Zion, Page en Monument Valley. Grand Canyon zou je nog kunnen aandoen, maar verder zou ik me dan meer op Califorinië concentreren en mss een stukje kust erbji nemen in de plaats. Dat is een keuze die je zelf zult moeten afwegen.AnnieckD schreef: Sequoia wilde graag 1 van mijn reisgenoten zien
Ik zou ook adviseren zeker omdat je zo weinig tijd hebt om hotels in of in een dorp direct naast de parken te boeken. Anders ga je eerst bezuinigen op een hotel, om het vervolgens uit te geven aan tijd en benzine. Je kan altijd kijken (weet niet met hoeveel man je gaat) of je een kamer met 2x een 2persoonsbed kan boeken. Je betaald vaak per kamer.
bedankt voor alle tips!
Sequoia is toch geschrapt en samen met google maps heb ik er een leuke route van gemaakt.
Heb er al helemaal zin in!
Sequoia is toch geschrapt en samen met google maps heb ik er een leuke route van gemaakt.
Heb er al helemaal zin in!
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
wat is je route nu geworden als ik vragen mag?
De route is nog niet helemaal rond, nog aan het puzzelen.
Maar duidelijk is dat er veel te zien is. Als de route af is laat ik het weten!
Maar duidelijk is dat er veel te zien is. Als de route af is laat ik het weten!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 2408 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 11 Reacties