Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis JennyK: LAX- LAS - LAX
Reis JennyK: LAX- LAS - LAX
Dag allemaal,
Een maand of twee geleden hebben we beslist om dit jaar naar Amerika te trekken. Ik heb op dit forum al massa info gevonden! We vertrekken 5/9 en komen 26/9 terug. In mijn route heb ik bewust gekozen om Yosemite en SF te laten vallen om zo voldoende tijd te hebben om alles op ons gemak te bekijken. Ook omwille van het feit dat de watervallen in september niet meer op hun best zijn in Yosemite gaan we dit deel een andere keer bezoeken. Ik heb voorlopig onderstaande route opgesteld (we zijn vooral natuur mensen):
Dag 1 LA (komen pas rond 16u aan) (6/9)
Dag 2 LA
Dag 3 Joshua Park of Sedona?
Dag 4 JP/Sedona - GC
Dag 5 GC - afdalen
Dag 6 GC - Monument Valley
Dag 7 Monument vally - Arches
Dag 8 Arches - Page
Dag 9 Page (Upper of lower Canyon - horse
Dag 10 Page - Bryce
Dag 11 Bryce - Zion
Dag 12 Zion
Dag 13 Zion - Las Vegas
Dag 14 Las Vegas
Dag 15 Las Vegas - Death Valley
Dag 16 Death Valley - Santa Barbara
Dag 17 Santa Barbara - kust afrijden tot LA
Dag 18 LA
Dag 19 LA
Dag 20 vertrek
Ziet het er volgens de kenners haalbaar uit? Op het einde zit mss nog een dag LA teveel. Deze kunnen we ook nog ergens anders inplannen, moest ik iets over het hoofd zien. Alle tips (ook over welke routes nemen ed) zijn welkom!
Voor de overnachtingen best nu al boeken of kan het ter plaatse geregeld worden?
We komen ook de dag voor Labor Day aan. Zou dit problemen geven voor het afhalen van de auto op de luchthaven van LAX?
Alvast bedankt!
Een maand of twee geleden hebben we beslist om dit jaar naar Amerika te trekken. Ik heb op dit forum al massa info gevonden! We vertrekken 5/9 en komen 26/9 terug. In mijn route heb ik bewust gekozen om Yosemite en SF te laten vallen om zo voldoende tijd te hebben om alles op ons gemak te bekijken. Ook omwille van het feit dat de watervallen in september niet meer op hun best zijn in Yosemite gaan we dit deel een andere keer bezoeken. Ik heb voorlopig onderstaande route opgesteld (we zijn vooral natuur mensen):
Dag 2 LA
Dag 3 Joshua Park of Sedona?
Dag 4 JP/Sedona - GC
Dag 5 GC - afdalen
Dag 6 GC - Monument Valley
Dag 7 Monument vally - Arches
Dag 8 Arches - Page
Dag 9 Page (Upper of lower Canyon - horse
Dag 10 Page - Bryce
Dag 11 Bryce - Zion
Dag 12 Zion
Dag 13 Zion - Las Vegas
Dag 14 Las Vegas
Dag 18 LA
Dag 19 LA
Dag 20 vertrek
Ziet het er volgens de kenners haalbaar uit? Op het einde zit mss nog een dag LA teveel. Deze kunnen we ook nog ergens anders inplannen, moest ik iets over het hoofd zien. Alle tips (ook over welke routes nemen ed) zijn welkom!
Voor de overnachtingen best nu al boeken of kan het ter plaatse geregeld worden?
We komen ook de dag voor Labor Day aan. Zou dit problemen geven voor het afhalen van de auto op de luchthaven van LAX?
Alvast bedankt!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis JennyK: LAX- LAS - LAX
Heel goed om niet alles te willen, en zelfs nu wordt het nog krap.
Je hebt in dit schema te weinig tijd voor Arches en voor Canyonlands heb je zo helemaal geen tijd. De meeste mensen trekken 3 nachten/2 dagen uit voor Moab, en jij hebt er nu maar 1.
Qua route kan het handiger. Ik zou na de Grand Canyon eerst naar Page rijden, dan MV en dan na Moab naar Bryce rijden. Bekijk het eens op de kaart of met een routeplanner.
Wij deden in september 2011 iets vergelijkbaars, maar dan zonder Moab. Misschien heb je iets aan mijn reisverslag.
Reserveren in de parken is een aanrader, ook in september, en zeker in de weekenden. Voor Moab is het ook wel een populiare periode.
Voor het ophalen van een auto maakt het niet uit dat het Labor Day is.
Marianne

Qua route kan het handiger. Ik zou na de Grand Canyon eerst naar Page rijden, dan MV en dan na Moab naar Bryce rijden. Bekijk het eens op de kaart of met een routeplanner.
Wij deden in september 2011 iets vergelijkbaars, maar dan zonder Moab. Misschien heb je iets aan mijn reisverslag.
Reserveren in de parken is een aanrader, ook in september, en zeker in de weekenden. Voor Moab is het ook wel een populiare periode.
Voor het ophalen van een auto maakt het niet uit dat het Labor Day is.
Marianne
- avsboz
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
De lus naar Moab is wel wat ver in deze route. Moab doen veel mensen in 2 dagen (3 nachten). Voor Page heb je een hele dag staan, maar voor bijvoorbeeld alleen Lower Anylope Canyon, Horseshoe Bent en de dam heb je aan een overnachting genoeg. Mocht je denken dat aan het einde er nog een dag LV te veel in zit, dan zou ik juist die dag aan het begin weglaten. Sochtends heb je nog last van jetlag en ben je vroeg wakker. Dan kan je beter op tijd gaan rijden richting Joshua Tree NP. Vanuit LA naar Sedona lukt niet op een dag.
Dag 2 LA - Needles (vroeg, via Joshua Tree NP)
Dag 3 Needles - Grand Canyon Village (Via Route 66 tussen naar Kingman, dan ook even door Selligman)
Dag 4 Grand Canyon Village (afdalen; Op en neer naar bodem op een dag is zwaaaaaar !)
Dag 5 Grand Canyon Village - Page (GC viewpoints naar oostelijke ingang, Desert Tower, Little Colorado en vlak voor Page Horseshoe Bent)
Dag 6 Page - Mexican Hat (s ochtends eerste tour bij Lower Antylope Canyon 09:00 uur, Monument Vally tour, Goosneck SP )
Dag 7 Mexican Hat - Moab (rechtstreeks naar Moab, dan ben je daar voor 12 uur al en kun je bijvoorbeeld de Arches doen in de middag en begin avonde (Delicat Arch!)
Dag 8 Moab (Canyonlands+Dead Horse Statepark)
Dag 9 Moab - Torrey (Via Goblin SP + Capitol Reef)
Dag 10 Torrey - Bryce (via Scenic Byway US12, aan eid van middag viewpoint in Bryce))
Dag 11 Bryce - Zion (ś s ochtends wandeling beneden in Bryce (Queens Garden/Navajo Loop), dan door naar Zion Canyon Overlook Trail)
Dag 12 Zion (in Zion)
Dag 13 Zion - Las Vegas (Via Valley of Fire SP)
Dag 14 Las Vegas
Dag 18 LA
Dag 19 LA
Dag 20 vertrek
Je hebt dan een dag minder LA aan het begin, geen volle dag Page (maar heb je ook niet echt nodig daar, tenzij je Lake Powell op wilt) en Sedona zit niet in de route. Persoonlijk zou ik de hele dag GC inruilen voor een hele dag Moab, zodat je op dag een mooiere route kan nemen (via Valley ot Gods, Moki Dugway)
Dag 2 LA - Needles (vroeg, via Joshua Tree NP)
Dag 3 Needles - Grand Canyon Village (Via Route 66 tussen naar Kingman, dan ook even door Selligman)
Dag 4 Grand Canyon Village (afdalen; Op en neer naar bodem op een dag is zwaaaaaar !)
Dag 5 Grand Canyon Village - Page (GC viewpoints naar oostelijke ingang, Desert Tower, Little Colorado en vlak voor Page Horseshoe Bent)
Dag 6 Page - Mexican Hat (s ochtends eerste tour bij Lower Antylope Canyon 09:00 uur, Monument Vally tour, Goosneck SP )
Dag 7 Mexican Hat - Moab (rechtstreeks naar Moab, dan ben je daar voor 12 uur al en kun je bijvoorbeeld de Arches doen in de middag en begin avonde (Delicat Arch!)
Dag 10 Torrey - Bryce (via Scenic Byway US12, aan eid van middag viewpoint in Bryce))
Dag 11 Bryce - Zion (ś s ochtends wandeling beneden in Bryce (Queens Garden/Navajo Loop), dan door naar Zion Canyon Overlook Trail)
Dag 12 Zion (in Zion)
Dag 14 Las Vegas
Dag 18 LA
Dag 19 LA
Dag 20 vertrek
Je hebt dan een dag minder LA aan het begin, geen volle dag Page (maar heb je ook niet echt nodig daar, tenzij je Lake Powell op wilt) en Sedona zit niet in de route. Persoonlijk zou ik de hele dag GC inruilen voor een hele dag Moab, zodat je op dag een mooiere route kan nemen (via Valley ot Gods, Moki Dugway)
Naar Joshua Tree of Sedona maakt nogal een verschil. Joshua Tree is een uurtje of 2.5/3 en sedona is 8 uur rijden vanaf LA.
Bedankt al voor de tips!
Sedona leek mij mooier dan Joshua NP, vandaar de vraag. Maar het ligt idd wel een stuk beter op de route. We gaan ook in de GC overnachten (toch proberen). Op een dag naar boven en onder zie ik niet direct zitten
. Is het veel omweg om de valley of the gods te doen? Of haalbaar mits vroeg vertrekkken?
Sedona leek mij mooier dan Joshua NP, vandaar de vraag. Maar het ligt idd wel een stuk beter op de route. We gaan ook in de GC overnachten (toch proberen). Op een dag naar boven en onder zie ik niet direct zitten

Je hebt zo weinig tijd dat ik die 17 miles dirtroad VotG maar zou overslaan. Zeker als je ook al naar Mnument Valley gaat.
OK, gaan we doen. Zijn er nog tips naar overnachtingen toe? Andere aanvullingen op de route zijn natuurlijk ook nog welkom!
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zie in deze reis eerlijk gezegd niet in wat het stuk Death Valley - Santa Barbara en daarna de kust afrijden naar LA voor meerwaarde heeft?
Als je nou 1 dag meer bij Moab zet (dat is meer dan alleen arches namelijk) en gewoon vanuit Death Valley naar LA gaat is het veel rustiger lijkt mij. En dan idd de route GC - Page - MV - Moab - Bryce doen.
Tips naar overnachtingen? Sja, wat zoek je eigenlijk? Bij Monument Valley is the view hotel erg mooi, maar prijzig. Gouldings is goedkoper maar zit snel vol, dus kom je vaak al snel uit bij Mexican Hat.
Voor Bryce zit je het beste rond het park (bv de best western of the bryce view lodge) of in Tropic. Voor Zion in Springdale. Hurricane kan ook, maar dat is toch al 30 min rijden en je moet een parkeerplek zien te vinden. Vanuit Springdale rijdt de shuttlebus al.
In death valley kun je overnachten in Panamint Springs, Stovepipe wells en Furnace creek ranch. Ik ben alleen bekend met de laatste en dat was een erg goede kamer moet ik zeggen.
Voor LA maakt het wel uit wat je wilt doen waar je moet overnachten. Wil je naar Disney bv dan moet je echt wel rond Anaheim gaan zitten. Ik zou in jullie geval misschien na aankomst bij het vliegveld overnachten. Al vind ik dat persoonlijk erg saai en ik zou dat zelf niet doen hoor. Als jullie terug komen zou Hollywood of Santa Monica denk ik een goede plek zijn om te overnachten.
Als je nou 1 dag meer bij Moab zet (dat is meer dan alleen arches namelijk) en gewoon vanuit Death Valley naar LA gaat is het veel rustiger lijkt mij. En dan idd de route GC - Page - MV - Moab - Bryce doen.
Tips naar overnachtingen? Sja, wat zoek je eigenlijk? Bij Monument Valley is the view hotel erg mooi, maar prijzig. Gouldings is goedkoper maar zit snel vol, dus kom je vaak al snel uit bij Mexican Hat.
Voor Bryce zit je het beste rond het park (bv de best western of the bryce view lodge) of in Tropic. Voor Zion in Springdale. Hurricane kan ook, maar dat is toch al 30 min rijden en je moet een parkeerplek zien te vinden. Vanuit Springdale rijdt de shuttlebus al.
In death valley kun je overnachten in Panamint Springs, Stovepipe wells en Furnace creek ranch. Ik ben alleen bekend met de laatste en dat was een erg goede kamer moet ik zeggen.
Voor LA maakt het wel uit wat je wilt doen waar je moet overnachten. Wil je naar Disney bv dan moet je echt wel rond Anaheim gaan zitten. Ik zou in jullie geval misschien na aankomst bij het vliegveld overnachten. Al vind ik dat persoonlijk erg saai en ik zou dat zelf niet doen hoor. Als jullie terug komen zou Hollywood of Santa Monica denk ik een goede plek zijn om te overnachten.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Post even de route opnieuw, of heb je niets aangepast?JennyK schreef:OK, gaan we doen. Zijn er nog tips naar overnachtingen toe? Andere aanvullingen op de route zijn natuurlijk ook nog welkom!
Op het forum zijn al veel tips over overnachtingen te vinden, je kunt eens wat meekijken in andere topics. Of bekijk wat reisverslagen, ik had al naar mijn 2011-verslag verwezen, daarin kun je ook zien waar we hebben overnacht. Wat voor accommodatie zoek je? Prijsklasse? Op de AA-site vind je reviews, zie de link hierboven onder Hotels & Campings.
Voor een overnachting in de GC zie http://www.grandcanyonlodges.com. Voor Furnace creek en Stovepipe Wells zie bijvoorbeeld mijn 2011- en ons 2013-verslag.
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 15 jan 2015, 12:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ga van het weekend alles nog eens in detail bekijken en post dan een nieuwe dagindeling.
Santa Barbara heb ik er in gestoken om zo toch nog een klein stukje kustlijn te kunnen doen. Of is dit stukje niet de moeite?
We zijn geen luxe mensen dus qua overnachting mag basic zijn, maar wel verzorgd. We gaan wsl ook een tent ed kopen, dus campings zijn ook opties. Marianne ga ook zeker jou verslagen doornemen!
Santa Barbara heb ik er in gestoken om zo toch nog een klein stukje kustlijn te kunnen doen. Of is dit stukje niet de moeite?
We zijn geen luxe mensen dus qua overnachting mag basic zijn, maar wel verzorgd. We gaan wsl ook een tent ed kopen, dus campings zijn ook opties. Marianne ga ook zeker jou verslagen doornemen!
Route opnieuw bekeken en tot de volgende planning gekomen. We gaan de GC maar een stukje meer afdalen om zo een dag te winnen voor Moab. Wat kunnen we hier nog inplannen? Kunnen we op dag6 nog dingen onderweg zien? Of waar moet ik Moki Dugway ergens situeren?
Is Torrey een interessante plaats om te overnachten of best een andere plek opzoeken?
Is het stukje kustlijn tss Santa Barbara en LA de moeite of kunnen we best direct naar LA rijden?
Mercikes voor de hulp!
Dag 2 LA - Kingman (vroeg, via Joshua Tree NP Via Route 66 tussen naar Kingman)
Dag 3 Kingman - Grand Canyon Village (Seligman - GC viewpoints)
Dag 4 Grand Canyon Village - Page (stuk afdalen South Kaibab Trail voor zondsopgang - Desert Tower, Little Colorado en vlak voor Page Horseshoe Bent)
Dag 5 Page - Mexican Hat (s ochtends eerste tour bij Lower Antylope Canyon, Monument Vally tour, Goosneck SP )
Dag 6 Mexican Hat - Moab (via valley of the gods - Moki dugway??)
Dag 7 Moab ( Arches + ??)
Dag 12 Zion (in Zion)
Dag 14 Las Vegas
Dag 18 LA
Dag 19 LA
Dag 20 VM LA + vertrek
Is Torrey een interessante plaats om te overnachten of best een andere plek opzoeken?
Is het stukje kustlijn tss Santa Barbara en LA de moeite of kunnen we best direct naar LA rijden?
Mercikes voor de hulp!
Dag 4 Grand Canyon Village - Page (stuk afdalen South Kaibab Trail voor zondsopgang - Desert Tower, Little Colorado en vlak voor Page Horseshoe Bent)
Dag 5 Page - Mexican Hat (s ochtends eerste tour bij Lower Antylope Canyon, Monument Vally tour, Goosneck SP )
Dag 12 Zion (in Zion)
Dag 14 Las Vegas
Dag 18 LA
Dag 19 LA
Dag 20 VM LA + vertrek
Ziet er al best goed uit! Santa Barbara zou ik weglaten en gewoon direct naar LA rijden. Dat stukje kustweg is niet bijster interessant (je kan een stop in Malibu maken, maar ik jullie geval maakt dat de route juist onrustiger).
Op dag 6 kun je het volgende doen (in volgorde): Mexican Hat Rock, Gooseneck SP, Valley of the Gods, Moki Dugway, Muley Point, Natural Bridges NM.
Let wel dat Valley of the Gods en Muley Point onverharde wegen zijn.
Voor een impressie kun je eens kijken naar mijn reisverslag van die dag (wel omgekeerde volgorde).
Op dag 6 kun je het volgende doen (in volgorde): Mexican Hat Rock, Gooseneck SP, Valley of the Gods, Moki Dugway, Muley Point, Natural Bridges NM.
Let wel dat Valley of the Gods en Muley Point onverharde wegen zijn.
Voor een impressie kun je eens kijken naar mijn reisverslag van die dag (wel omgekeerde volgorde).
Groetjes,
Daniel
Daniel
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Ik zie ook niet echt het voordeel van Santa Barbara. Het stuk kustweg van Santa Barbara naar LA loopt gewoon langs zandstranden.
(het stuk Highway 1 dat langs de rotsen loopt, ligt tussen Monterey en San Simeon)
Dus je zou in principe die dag rechtstreeks naar LA kunnen vanaf DV. Je hebt dan een dag over om elders op de route toe te voegen.
Maar een dagje rustig aan en strand zo aan het einde van de reis kan natuurlijk ook deugd doen.
Groetjes,
Ingrid
(het stuk Highway 1 dat langs de rotsen loopt, ligt tussen Monterey en San Simeon)
Dus je zou in principe die dag rechtstreeks naar LA kunnen vanaf DV. Je hebt dan een dag over om elders op de route toe te voegen.
Maar een dagje rustig aan en strand zo aan het einde van de reis kan natuurlijk ook deugd doen.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Ik kom er net achter dat ik nog een extra dag kan inplannen! We vertrekken de 5de en komen ook de 5de aan ipv de 6de 
Iemand nog ideeën waar ik deze dag het best kan inplannen?

Iemand nog ideeën waar ik deze dag het best kan inplannen?
- avsboz
- Amerikakenner
- Contacteer:
Een dag extra is altijd een leuke suprise
Dan zou ik die bij Grand Canyon gebruiken. Als dag nummer 5 kan je het dan een beetje rustig aandoen, niet (ver) te hoeven rijden, wat meer relaxter wandelen, helivlucht misschien.

Aangezien ik een dagje extra heb en we Santa Barbara gaan laten vallen, dacht ik dat ik er San Diego mss zou bij kunnen pakken. Mijn vriend zou deze stad graag zien. Planning zou dan als volgt zijn:
Dag 1 LA (komen pas rond 17u aan) (5/9)
Dag 12 Zion (in Zion)
Dag 14 Las Vegas
Dag 16 Death Valley - LA
Dag 17 LA
Dag 18 LA
Dag 19 LA - San Diego
Dag 20 San Diego
Dag21 San Diego - vertrek in LA om 15u15
Zouden de laatste dagen haalbaar zijn of toch te druk?
Dag 1 LA (komen pas rond 17u aan) (5/9)
Dag 12 Zion (in Zion)
Dag 14 Las Vegas
Dag 16 Death Valley - LA
Dag 17 LA
Dag 18 LA
Dag 19 LA - San Diego
Dag 20 San Diego
Dag21 San Diego - vertrek in LA om 15u15
Zouden de laatste dagen haalbaar zijn of toch te druk?
Nee hoor, dat is naar mijn idee prima haalbaar. San Diego is ook een leuke stad. Zie hier voor mee info.
De weg van LA naar San Diego kan wel heel druk zijn, hou daar rekening mee. Ik vind het zo een mooie route
De weg van LA naar San Diego kan wel heel druk zijn, hou daar rekening mee. Ik vind het zo een mooie route

Groetjes,
Daniel
Daniel
Als je dat wil doen zou ik van Death Valley eerst naar San Diego rijden en eindigen met de dagen in LA.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou dat ook doen. Let wel dat tomtoms vaak een andere route naar LA aangeven vanuit death valley dan naar San Diego. Uiteindelijk scheelt het hooguit een 30min (files niet meegerekend)
De route en hotels/campings zijn aangepast. Alles een dagje eerder gezet. Een geluk dat ik bij Booking alles gratis kon wijzigen:). Ik dacht dat ik met boeken van hotels nog goed op tijd was, maar veel hotels waren al volzet! Maar met het beter zoekwerk heb ik hopelijk toch goede overnachtingen geboekt. Ik had nog een paar kleine vraagjes:
- WIj komen op zondag aan bij Joshua Tree NP. Kan ik hier zo'n parken pas kopen?
- We hebben ook enkele campings geboekt. Hoe zit het met de temperatuur 's nachts? Kunnen we best een dikke slaapzak kopen of is een muggenslaapzakje (dun katoen gebruikten we in Azië) voldoende?
- De SUV gaan we wsl boeken bij Budget in LAX. Hebben zijn een shuttle dienst?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
- WIj komen op zondag aan bij Joshua Tree NP. Kan ik hier zo'n parken pas kopen?
- We hebben ook enkele campings geboekt. Hoe zit het met de temperatuur 's nachts? Kunnen we best een dikke slaapzak kopen of is een muggenslaapzakje (dun katoen gebruikten we in Azië) voldoende?
- De SUV gaan we wsl boeken bij Budget in LAX. Hebben zijn een shuttle dienst?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 1796 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-