Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis GJ: route Seattle - Los Angeles 2015
Reis GJ: route Seattle - Los Angeles 2015
Hoi allemaal,
Onze vijfde Amerikareis zal gaan van Seattle naar Los Angeles. We hebben daarvoor de volgende route in gedachten, maar input is altijd welkom. Zo vragen we ons af of we bijvoorbeeld niet teveel tijd hebben voorzien voor Olympic n.p en omgeving, en of de overnachting bij Quinault de moeite waard is. Ook willen we graag van de ervaringsdeskundigen horen of de tijd bij John Day Fossil Beds en bijvoorbeeld bij Crater Lake en Lassen Volcanic te kort of misschien te lang is. In Los Angeles hoeven we niet per se iets te bekijken, daar waren we in 2006 al eens. San Francisco bezoeken we ook voor de tweede keer, Alcatraz etc. hebben we dus al gezien, maar een dagje daar vinden we toch wel leuk. Een vraag die we graag beantwoord zouden zien, is hoe het zit met de opening van winkels en restaurants op Independence Day. We komen op 4 juli aan in Portland en daar zijn aardig wat (platen)zaken die we willen bezoeken. Op zondag de 5de zullen die wel open zijn, neem ik aan, maar hoe zit het qua winkels en restaurants op de 4de juli zelf?
En natuurlijk zijn we ook nog op zoek naar leuke hotels, cabins of B&B's op onze route, en bezienswaardigheden onderweg!
Alvast bedankt voor jullie tips en adviezen!
Za 27 jun - Amsterdam - Seattle
Zo 28 jun - Seattle - Pike Market, Duck Tour, Space Needle
Ma 29 jun - Seattle - Port Angeles, Boeing-tour, ferry of niet, en zo ja, welke? - 82 mijl, 2.30 uur
Di 30 jun - Port Angeles - orkawatching, goede plek? Hurricane Ridge
Wo 1 juli - Port Angeles - Forks, Rialto Beach, tide pools, hole in the wall - 56 mijl, 1.08 uur
Do 2 juli - Forks - Quinault - 68 mijl, 1.17 uur
Vr 3 juli - Quinault - Mount Rainier - 156 mijl, 3.12 uur
Za 4 juli - Mount Rainier - Portland, evt Mount Saint Helens - 137 mijl, 2.24 uur exclusief Saint Helens
Zo 5 juli - Portland
Ma 6 juli - Portland - Columbia River Gorge - John Day Fossil Beds - 233 mijl, 4.20 uur
Di 7 juli - John Day Fossil Beds
Wo 8 juli - John Day Fossil Beds - Crater Lake, onderweg: Smith Rock State Park - 242 mijl, 4.32 uur
Do 9 juli - Crater Lake
Vr 10 juli - Crater Lake - Lassen Volcanic - 216 mijl, 3.46 uur
Za 11 juli - Lassen Volcanic
Zo 12 juli - Lassen Volcanic - San Francisco - 237 mijl, 4.15 uur
Ma 13 juli - San Francisco
Di 14 juli - San Francisco - Big Sur - 150 mijl
Wo 15 juli - Big Sur - Morro Bay - 110 mijl
Do 16 juli - Morro Bay - Los Angeles - 202 mijl
Vr 17 juli - Los Angeles - Amsterdam
Za 18 juli - thuis
Onze vijfde Amerikareis zal gaan van Seattle naar Los Angeles. We hebben daarvoor de volgende route in gedachten, maar input is altijd welkom. Zo vragen we ons af of we bijvoorbeeld niet teveel tijd hebben voorzien voor Olympic n.p en omgeving, en of de overnachting bij Quinault de moeite waard is. Ook willen we graag van de ervaringsdeskundigen horen of de tijd bij John Day Fossil Beds en bijvoorbeeld bij Crater Lake en Lassen Volcanic te kort of misschien te lang is. In Los Angeles hoeven we niet per se iets te bekijken, daar waren we in 2006 al eens. San Francisco bezoeken we ook voor de tweede keer, Alcatraz etc. hebben we dus al gezien, maar een dagje daar vinden we toch wel leuk. Een vraag die we graag beantwoord zouden zien, is hoe het zit met de opening van winkels en restaurants op Independence Day. We komen op 4 juli aan in Portland en daar zijn aardig wat (platen)zaken die we willen bezoeken. Op zondag de 5de zullen die wel open zijn, neem ik aan, maar hoe zit het qua winkels en restaurants op de 4de juli zelf?
En natuurlijk zijn we ook nog op zoek naar leuke hotels, cabins of B&B's op onze route, en bezienswaardigheden onderweg!
Alvast bedankt voor jullie tips en adviezen!
Ma 29 jun - Seattle - Port Angeles, Boeing-tour, ferry of niet, en zo ja, welke? - 82 mijl, 2.30 uur
Di 30 jun - Port Angeles - orkawatching, goede plek? Hurricane Ridge
Wo 1 juli - Port Angeles - Forks, Rialto Beach, tide pools, hole in the wall - 56 mijl, 1.08 uur
Do 2 juli - Forks - Quinault - 68 mijl, 1.17 uur
Vr 3 juli - Quinault - Mount Rainier - 156 mijl, 3.12 uur
Za 4 juli - Mount Rainier - Portland, evt Mount Saint Helens - 137 mijl, 2.24 uur exclusief Saint Helens
Zo 5 juli - Portland
Ma 6 juli - Portland - Columbia River Gorge - John Day Fossil Beds - 233 mijl, 4.20 uur
Di 7 juli - John Day Fossil Beds
Wo 8 juli - John Day Fossil Beds - Crater Lake, onderweg: Smith Rock State Park - 242 mijl, 4.32 uur
Do 9 juli - Crater Lake
Vr 10 juli - Crater Lake - Lassen Volcanic - 216 mijl, 3.46 uur
Za 11 juli - Lassen Volcanic
Zo 12 juli - Lassen Volcanic - San Francisco - 237 mijl, 4.15 uur
Za 18 juli - thuis
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Re: Route Seattle - Los Angeles 2015
Ik volg graag mee voor de tips aangezien wij voor een groot deel gelijkaardige plannen hebben.

Re: Reis GJ: route Seattle - Los Angeles 2015
Leuk! Hebben jullie al een route-topic? Misschien kan ik daar ook nog input uit halen, haha!
- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Wij hebben destijds Blue Mountain via de Deer Park Road bezocht i.p.v. Hurricane Ridge. Het uitzicht schijnt enigszins vergelijkbaar te zijn, maar het is er veel rustiger. Zie ons verslag van 2005 en ook het verslag van Kalaman van vorig jaar.
Groetjes Inge
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij gaan dit jaar naar John Day Fossil Bed, en hebben daar 1 overnachting gepland. Dat lijkt mij voldoende, er is ons niet aangeraden om er meer tijd voor uit te trekken. Ook voor Crater Lake lijkt mij een overnachting voldoende. Voor Mt Rainier heb je dan weer weinig tijd, zeker als je wilt wandelen. Maar misschien ben je et iets te vroeg in het jaar daarvoor.
In 2006 zijn wij in Seattle begonnen en in SF geëindigd; misschien heb je iets aan ons reisverslag.
Marianne
In 2006 zijn wij in Seattle begonnen en in SF geëindigd; misschien heb je iets aan ons reisverslag.
Marianne
Ik lees hier ook graag mee
Wij gaan komende zomer in omgekeerde richting van San Francisco naar Seattle (vertrek 10 juli).
Hier onze plannen tot nu toe.

Wij gaan komende zomer in omgekeerde richting van San Francisco naar Seattle (vertrek 10 juli).
Hier onze plannen tot nu toe.
Leuke plannen! Grappig hoe twee reizen naar hetzelfde gebied er toch best verschillend uit kunnen zien, hè? Ik ga jullie topic zeker volgen, want er zit ook wel aardig wat overlap in!
Bedankt voor alle tips! Ik heb de vraag over sneeuw in Mount Rainier even voorgelegd aan het park zelf, aan de hand daarvan bepalen we dan of we een dagje langer daar blijven. Die volle dag John Day Fossil Beds hebben we vooral gedaan omdat we denken aan Columbia River Gorge ook wel bijna de hele dag te kunnen spenderen en met Smith Rock erbij dachten we dat we met één overnachting misschien niet genoeg tijd zouden hebben voor Crater Lake, maar dat is dus waarschijnlijk niet zo? Dan zouden we misschien een dag winnen en dan vanuit Lassen Volcanic naar Redwood gaan en van daaruit de kust afzakken naar SF.
Bedankt voor alle tips! Ik heb de vraag over sneeuw in Mount Rainier even voorgelegd aan het park zelf, aan de hand daarvan bepalen we dan of we een dagje langer daar blijven. Die volle dag John Day Fossil Beds hebben we vooral gedaan omdat we denken aan Columbia River Gorge ook wel bijna de hele dag te kunnen spenderen en met Smith Rock erbij dachten we dat we met één overnachting misschien niet genoeg tijd zouden hebben voor Crater Lake, maar dat is dus waarschijnlijk niet zo? Dan zouden we misschien een dag winnen en dan vanuit Lassen Volcanic naar Redwood gaan en van daaruit de kust afzakken naar SF.
Leuke route. Wij hebben in 2013 het omgekeerde gekeerde gedaan, van San Francisco naar Seattle. Voor sommige plekken heb je misschien iets te weinig tijd, bijv. Mt Rainier NP en de kust van Oregon. John Day Fossil Beds kan ik niets over zeggen daar zijn we nog niet geweest. Crater Lake is, zoals Marianne al schrijft voor 1 nacht voldoende. Redwoods State Parks is ook practig als ook Avenue of the Giants. Misschien heb je ook iets aan ons reisverslag. Succes met de voorbereiding. Klaas

Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Zo, we hebben eens zitten puzzelen en dit lijkt ons al beter! Met ook nog een extra dagje Seattle erbij. Wat vinden jullie ervan? En wat is handig naar Port Angeles, omrijden via het zuiden of met de Ferry mee?
Ma 29 jun – Seattle – Platenzaakjes etc.
Di 30 jun - Seattle - Port Angeles, Boeing-tour, ferry of niet, en zo ja, welke? - 82 mijl, 2.30 uur
Wo 1 jul - Port Angeles - orkawatching, goede plek? Blue Mountain
Do 2 jul - Port Angeles - Forks, Rialto Beach, tide pools, hole in the wall - 56 mijl, 1.08 uur
Vr 3 jul - Forks – Mount Rainier via Quinault, 224 mijl, 4.27 uur
Za 4 juli - Mount Rainier
Zo 5 juli - Mount Rainier - Portland, evt Mount Saint Helens - 137 mijl, 2.24 uur exclusief Saint Helens
Ma 6 juli - Portland
Di 7 juli - Portland - Columbia River Gorge - John Day Fossil Beds - 233 mijl, 4.20 uur
Do 9 juli - Crater Lake - Lassen Volcanic - 216 mijl, 3.46 uur
Vr 10 juli - Lassen Volcanic
Za 11 juli - Lassen Volcanic – Redwood NP - 214 mijl, 4.07 uur
Zo 12 juli – Redwood – San Francisco
Za 18 juli – thuis
Ma 29 jun – Seattle – Platenzaakjes etc.
Di 30 jun - Seattle - Port Angeles, Boeing-tour, ferry of niet, en zo ja, welke? - 82 mijl, 2.30 uur
Wo 1 jul - Port Angeles - orkawatching, goede plek? Blue Mountain
Do 2 jul - Port Angeles - Forks, Rialto Beach, tide pools, hole in the wall - 56 mijl, 1.08 uur
Vr 3 jul - Forks – Mount Rainier via Quinault, 224 mijl, 4.27 uur
Za 4 juli - Mount Rainier
Zo 5 juli - Mount Rainier - Portland, evt Mount Saint Helens - 137 mijl, 2.24 uur exclusief Saint Helens
Ma 6 juli - Portland
Di 7 juli - Portland - Columbia River Gorge - John Day Fossil Beds - 233 mijl, 4.20 uur
Do 9 juli - Crater Lake - Lassen Volcanic - 216 mijl, 3.46 uur
Vr 10 juli - Lassen Volcanic
Za 11 juli - Lassen Volcanic – Redwood NP - 214 mijl, 4.07 uur
Zo 12 juli – Redwood – San Francisco
Za 18 juli – thuis
- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
In jouw geval zou ik zeker de ferry nemen. Wij namen destijds de ferry tussen Kingston en Edmonds. De overtocht was leuk, door een mooie baai (bij zonsondergang in ons geval). Het duurde niet lang en ik weet niet meer precies hoe het ging met betalen. Ik dacht gewoon bij een hokje naast de ingang van het parkeerdek (wij hadden niet gereserveerd). Het was in ieder geval zo gepiept. Nou reden wij wel begin september. Dus wellicht is het in juli drukker.
Groetjes Inge
In 2013 hebben wij ook de oversteek met de ferry gedaan, van Kingston naar Edmonds. Is heel goed te doen. Zie ons reisverslag, "oversteken en dan zien we ze vliegen" De overvaart duurt maar kort maar scheelt e wel veel reistijd richting Port Angeles. Succes. Klaas

Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Inmiddels zijn de tickets, de auto en de eerste overnachtingen geboekt! Klaas, is dat Belltown Hotel in Seattle jullie goed bevallen, volgens mij wel hè? Was er voldoende parkeergelegenheid? Die gratis leenfietsen lijken ons ook wel handig, dus we overwegen om ook daar te gaan slapen!
Beltown Inn is ons goed bevallen. Niet een bijzonder hotel, beslist niet luxe maar het gaat er hoofdzakelijk om dat je een plekje hebt om te slapen. Redelijk in het centrum en het meeste is ook wel op loopafstand te doen. Het gebruik van de fietsen was geweldig. Zo kun je veel meer van Seattle zien. Wij vonden het veilig. De automobilisten letten heel goed op. Parkeren heb ik geen ervaring mee. Misschien gewoon even mailen of je daar in de buurt kunt parkeren. Trouwens wij hebben het hotel zelf geboekt via Expedia. Uitzoeken in de nabijheid van het centrum en zo kwamen we bij dit hotel. Succes. Klaas

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Ook ik lift graag mee. Wij gaan in september die kant op.
Ik heb al aardig wat tips gehad en veel reisverslagen gelezen, maar krijg er niet snel genoeg van

Dana
Ik heb al aardig wat tips gehad en veel reisverslagen gelezen, maar krijg er niet snel genoeg van

Dana
Ik moet bekennen dat ik ook al aardig wat tips uit jouw topic over de state parks etc. heb gehaald, hoor! Haha, altijd handig toch, tips van elkaar overnemen.
- Baksteen666
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Ik heb 2 jaar terug de ferry van Seattle naar Bainbridge island gepakt om vanuit daar naar de Olympics te rijden. Prima overtocht, niet te duur en leuke toch met mooie uitzichten!
8 juli lijkt me wat krap. 242 mile is een flinke afstand voor 1 dag. Prima haalbaar als je enkel aan het rijden bent. Maar als je ook Smith Rock SP wil aandoen en er ook wel iets van wilt zien zul je toch meer tijd nodig hebben denk ik. Of je moet het niet erg vinden om 's avonds te rijden. Vorig jaar heb ik ook Smith Rock SP aan gedaan en was toen 3 dagen in Bend, OR. Die dag vanuit Bend vertrokken om 10 u AM en terug om 3-4 u PM. De afstand tussen Bend en Smith Rock SP is 26 mile volgens Google maps.
Crater Lake is erg mooi, dit heb ik ook vorig jaar gedaan en een ronde gemaakt rond de krater. Prima te doen op 1 dag inclusief reizen.
De afstand tussen Avenue of the Giants en San Francisco is ook nog aanzienlijk (250 mile dacht ik). Het lijkt mij dat je planning wel haalbaar is, maar dat het erg druk is. Ik zal er niet veel van zeggen want ik heb zelf zo'n vakantie gedaan 2 jaar terug (van west naar oost in 3 weken), en dan rijd je ook erg veel. Maar daar stel je je op in. Weinig bezichtigingen en als er al bezichtigingen zijn is het vlak langs de gekozen route. Je ziet nog steeds veel vanuit de auto, maar het is wel een wezenlijk andere vakantie dan ook National parks aandoen en daar wandelen, etc. Nu wil je beide, kortom het zullen lange dagen worden, denk ik.
Denk er eens over na.
8 juli lijkt me wat krap. 242 mile is een flinke afstand voor 1 dag. Prima haalbaar als je enkel aan het rijden bent. Maar als je ook Smith Rock SP wil aandoen en er ook wel iets van wilt zien zul je toch meer tijd nodig hebben denk ik. Of je moet het niet erg vinden om 's avonds te rijden. Vorig jaar heb ik ook Smith Rock SP aan gedaan en was toen 3 dagen in Bend, OR. Die dag vanuit Bend vertrokken om 10 u AM en terug om 3-4 u PM. De afstand tussen Bend en Smith Rock SP is 26 mile volgens Google maps.
Crater Lake is erg mooi, dit heb ik ook vorig jaar gedaan en een ronde gemaakt rond de krater. Prima te doen op 1 dag inclusief reizen.
De afstand tussen Avenue of the Giants en San Francisco is ook nog aanzienlijk (250 mile dacht ik). Het lijkt mij dat je planning wel haalbaar is, maar dat het erg druk is. Ik zal er niet veel van zeggen want ik heb zelf zo'n vakantie gedaan 2 jaar terug (van west naar oost in 3 weken), en dan rijd je ook erg veel. Maar daar stel je je op in. Weinig bezichtigingen en als er al bezichtigingen zijn is het vlak langs de gekozen route. Je ziet nog steeds veel vanuit de auto, maar het is wel een wezenlijk andere vakantie dan ook National parks aandoen en daar wandelen, etc. Nu wil je beide, kortom het zullen lange dagen worden, denk ik.
Denk er eens over na.
States visited: WA, ID, MT, ND, MN, WI, MI, NY, VT, NH, ME, MA, OR, CA
Ja, dat sommige dagen van onze reis druk zijn realiseren we ons. Maar ja, keuzes hè... We staan meestal wel vroeg op tijdens onze reizen, vaak zitten we al om half acht/acht uur in de auto, dus dat scheelt alweer. En de dagen zijn lang in juli. Ik begreep dat de trails in Smith Rock vrij kort zijn, dus daar moeten we er wel een paar van kunnen meepakken, hoop ik! Desnoods doen we het rondje rondom Crater Lake de dag daarna. We hebben immers de dag dáár weer na de volle dag in Lassen Volcanic, dus daar hoeven we niet vroeg te zijn.
Ik ben wel heel benieuwd naar Redwood NP, en natuurlijk ook naar Avenue of the Giants! Ook hier geldt weer dat we niet begin van de middag al in SF hoeven te zijn, omdat we daarna een volle dag hebben.
Er kwamen wel weer een paar concrete vragen opborrelen, in het kader van de planning!
- Welke hotels/cabins/lodges raden jullie aan in/bij Crater Lake, Lassen Volcanic en het Redwood NP-gebied?
- Volgens mij rijden we SF binnen via de Golden Gate Bridge. Weer eens wat anders dan er overheen te fietsen!
Alleen, hoe zit het met tol betalen? Zit er zo'n kastje in de huurauto (we hebben bij Alamo gehuurd), of moet je gewoon aansluiten in de rij om te betalen? We zijn in de VS nog niet eerder tolwegen tegengekomen, dus dit is nieuw voor ons!
Ik ben wel heel benieuwd naar Redwood NP, en natuurlijk ook naar Avenue of the Giants! Ook hier geldt weer dat we niet begin van de middag al in SF hoeven te zijn, omdat we daarna een volle dag hebben.
Er kwamen wel weer een paar concrete vragen opborrelen, in het kader van de planning!
- Welke hotels/cabins/lodges raden jullie aan in/bij Crater Lake, Lassen Volcanic en het Redwood NP-gebied?
- Volgens mij rijden we SF binnen via de Golden Gate Bridge. Weer eens wat anders dan er overheen te fietsen!

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij namen, net als Klaas, de ferry van Edmonds naar Kingston. Dat ging heel vlot, en is ook een leuke onderbreking. Zie hier ons verslag.
Marianne
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
- Baksteen666
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Keuzes inderdaad. Lastig, en ik ken het.
Over Smith Rock SP, ik heb de Misery Trail gedaan een stukje Mesa Verde trail en het laatste stukje River Trail. Dit vormt een mooie loop die ook wordt aangeraden daar. Je bent, ondanks de lengte van de trail, toch snel een paar uur bezig. Gezien Juli en mogelijke hitte, breng voldoende water mee, want het eerste stuk van de Misery Trail is haast verticaal omhoog. Ik vond het redelijk zwaar, maar de beloning boven is des te mooier!
Naast de genoemde trails zijn er ook nog andere uiteraard.
Crater lake was voor ons een attractie onderweg van Klamath Falls naar Bend, dus hotels kan ik je niet mee helpen. Wel weet ik dat er nabij de krater een hotel is. Zal vast wat kosten denk ik. Maar goed, de locatie is wel mooi. Je kunt mooi de omliggende cascade mountains zien.
Over Smith Rock SP, ik heb de Misery Trail gedaan een stukje Mesa Verde trail en het laatste stukje River Trail. Dit vormt een mooie loop die ook wordt aangeraden daar. Je bent, ondanks de lengte van de trail, toch snel een paar uur bezig. Gezien Juli en mogelijke hitte, breng voldoende water mee, want het eerste stuk van de Misery Trail is haast verticaal omhoog. Ik vond het redelijk zwaar, maar de beloning boven is des te mooier!
Naast de genoemde trails zijn er ook nog andere uiteraard.
Crater lake was voor ons een attractie onderweg van Klamath Falls naar Bend, dus hotels kan ik je niet mee helpen. Wel weet ik dat er nabij de krater een hotel is. Zal vast wat kosten denk ik. Maar goed, de locatie is wel mooi. Je kunt mooi de omliggende cascade mountains zien.
States visited: WA, ID, MT, ND, MN, WI, MI, NY, VT, NH, ME, MA, OR, CA
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 7207 Weergaves
-
Laatste bericht door Almere vak V
-