Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Martin & Marianne: 2015

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Martin & Marianne: 2015

Bericht door Martin & Marianne »

Ja, ik wil het eten zeker reserveren. Dat kan vanaf 15 januari. Eigenlijk te zot dat het nodig is, maar eens goed nadenken hoe laat we dan willen eten rekening houden met zonsondergang etc :wink: ).
Inmiddels is er nog een kamer vrijgekomen, op een eerdere datum, dus nu kunnen we nog een nacht tussen de GC en Grand Teton extra nemen.

De Avenue of the giants hebben we in 1991 gedaan (zegt Martin) maar dat is erg ver weggezakt. We hebben ook nauwelijks foto's van de Redwoods en we hadden toen ook niet veel tijd daar.

Marianne
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

Wauw, jullie gaan gewoon weer lekker! Super zeg, en wat een mooie route!
Vet jaloers hoor!
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Ik zie dat Capitol Reef een nacht in heeft moeten leveren en dat de Sawtooth Mountains het (nog?) niet gehaald hebben.
Mochten jullie interesse hebben in een Bed and Breakfast in Torrey, dan kan ik http://www.torreyschoolhouse.com/about/index.shtml aanbevelen. Wij hadden daar in 2010 twee overnachtingen, inclusief leuke gesprekken met Amerikaanse gasten bij een goed ontbijt. Het ontbijt is nog in orde, neem ik aan, de gasten zal een verrassing zijn. :wink:

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Dag 7 heb je Torrey - Jackson staan.
Ik kreeg van iemand een adres nabij Kemmerer (WY) waar een leuk klein park is om dingen te doen, maar ik weet niet of dat in de route past.
Als je er belang bij hebt, dan moet ik thuis even zoeken.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
K&N
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door K&N »

Dit is al de zoveelste keer dat jullie gaan, ben gewoon jaloers :wink: Mooie reis en hoef jullie niet zoveel te vertellen. Jullie hebben al veel ervaring. Veel reisverslagen lezen en eruit halen waar jullie wat aan hebben. In 2013 hebben wij deze link ook wel eens gebruikt https://roadtrippers.com . Onze zuster woont in de USA en reist dan veel met de auto. Ze maakt dan gebruik van deze website en misschien hebben jullie er ook iets aan. Succes met de voorbereiding. Klaas
Afbeelding
Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Martin & Marianne schreef:Ik zag Heron Pond in het verslag van Ingrid14 en dat zag er prachtig uit.
Het was er schitterend !! En je bent er dadelijk weg van de drukte, het lijkt wel alsof de anderen dit deel vergeten.
Je kan daar gemakkelijk een wandeling doen nog op de dag dat je naar Yellowstone rijdt.

Mooi dat je nu meer tijd uittrekt voor Grand Teton.
Ook de wandeling helemaal rondom Jenny Lake is de moeite waard. Of na Hidden Falls nog verder via Cascade Canyon (deed ik heel lang geleden eens).

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Wij liepen ook de wandeling naar Heron Pond en Swan Lake, inderdaad een leuke wandeling die niet al te zwaar is of te lang (behalve als je in ons geval verdwaald :lol: ). Je vertrekt dan vanuit Colter Bay, daar kan het wel druk zijn. Maar zoals Ingrid zegt, als je eenmaal vertrokken bent zul je niet veel mensen meer tegenkomen. Bij Heron Pond en Swan Lake broeden veel mooie en speciale vogels, dus neem een verrekijker mee.

Als je niet al te veel tijd hebt om te wandelen vind ik de wandeling naar Taggert en Bradley Lake wel iets mooier overigens, net wat meer variatie. Maar goed, da's persoonlijk.
Groetjes,
Daniel
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

We hebben een volle dag Grand Teton dus we kunnen natuurlijk ook meerdere wandelingen doen in Grand Teton. :wink: Taggert en Bradley Lake staat ook genoteerd! Inspiration Point staat ook (weer) op de planning.
We willen in Colter Bay overnachten maar dat lukt nog niet via http://www.gtlc.com/lodging/colter-bay- ... rview.aspx. Iemand daar ervaring mee? Anders gaan we maar eens bellen.

OF: Ik zie dat ik een fout heb gemaakt in mijn laatste schema, we zitten nu op 29 dagen en omdat we een nacht eerder aan de North Rim hebben kunnen boeken is er meer ruimte voor Capitol Reef of het stuk tussen GC en Capitol Reef.
Wij zaten de vorige keer in Torrey in Austins Chuckwagon. Was prima maar het ontbijt hield niet over dus de B&B is een goed idee.
En het stuk na Yellowstone moeten we ook nog goed bekijken, we kunnen Crater Lake overslaan en tijd nemen voor de Sawtooth Mountains. Gaan we bekijken.

Marianne
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Het eten in de lodge van de North Rim in januari al reserveren? Dat heb ik nu nog nooit gehoord. Toen wij er waren, dat was wel in 2008, maar wel in het hoogseizoen, hebben we 's middags toen we daar aankwamen direct gereserveerd voor 's avonds en voor de volgende dag. Dat was geen probleem. Dit jaar zijn we er ook 2 nachten, maar om nu te gaan bellen om mijn eten nu al te bestellen, vind ik toch een beetje te gek. Of kan je dat misschien ergens online doen, dan zou ik het nog wel doen.

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Toch is het zo. Hierbij de link.
http://grandcanyonforever.com/north-rim-dining
Ik vind het zelf een beetje zonde van onze overnachting om uitgebreid te eten, dus ik denk dat wij wat halen.
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Inderdaad, bedankt dat wist ik niet. Zal die datum dan ook maar in het oog houden, want het eten in de lodge is erg lekker.

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

We hebben inmiddels de tickets geboekt en er zijn twee dagen bijgekomen. Dus nu moeten we eens kijken waar we die dagen het beste kunnen gebruiken. Ik zal me in de Sawtooth Mountains gaan verdiepen. Als er nog andere tips zijn voor die 2 dagen dan houden we ons aanbevolen!
Ik zie nu ook dat ik de reactie van Hans B over Kemmerer helemaal gemist heb. Bedoel je de visfossielen Hans?

Marianne
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Martin & Marianne schreef:Ik zie nu ook dat ik de reactie van Hans B over Kemmerer helemaal gemist heb. Bedoel je de visfossielen Hans?
Marianne
Ja, het is een parkje waar je zelf stenen kunt splijten en fossielen zoeken.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Lot11
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Martin & Marianne 2015

Bericht door Lot11 »

Vito schreef:Marianne, welke datum zijn jullie in de GC ? Ik heb een aantal overnachtingen vastgelegd in verschillende maanden waaronder juni, die ik nog moet annuleren. Ik wacht nog tot de koers hopelijk nog verbetert, maar anders zouden we wat af kunnen spreken qua moment van annuleren/boeken.

Vito, op welke dagen heb je een overnachting vastgelegd in de GC?
Wij zoeken nog een overnachting voor 30 of 31 mei of 1 juni..
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Hallo Lot, wij (en Vito) gaan naar de North Rim, ik zie dat jij iets voor de South rim zoekt?
Wij hebben nog wel een nacht aan de NR over, maar dat is iets later in juni.

Marianne
Lot11
Amerikafan

Bericht door Lot11 »

onze route mbt GC is nu als volgt:

5 LA
6 LA - Kingman (route 66)
7 Kingman - Grand Canyon
8 Grand Canyon - Monument Valley
9 Monument Valley – Page
10 Page – Bryce
11 Bryce – Zion vr 05/06
12 Zion za 06/06
13 Zion - Las Vegas zo 07/06

en GC dan logischerwijze via South Rim?

of kunnen we ook North Rim doen en hoe kunnen we onze route daar dan best aan aanpassen?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het kan allebei; zoals je het nu hebt ga je naar de South Rim. De North Rim kun je tussen Zion en Bryce plannen. Bekijk het eens op googlemaps (gebruik Grand Canyon Village voor de South rim).

Marianne
Lot11
Amerikafan

Bericht door Lot11 »

waar logeren jullie aan de North Rim?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Er is maar 1 lodge aan de North Rim, zie http://grandcanyonforever.com/lodging/
Kijk ook eens op de NPS-site: http://www.nps.gov/grca voor beide rims en voor informatie over accommdatie etc.

Marianne
Lot11
Amerikafan

Bericht door Lot11 »

Is de North Rim meer de moeite dan de South Rim? Wat is het belangrijkste verschil?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer