Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis jansenvanbentum: starten in SF - LA of LV?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
jansenvanbentum
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis jansenvanbentum: starten in SF - LA of LV?

Bericht door jansenvanbentum »

Martin & Marianne schreef:Bij mijn weten kan het in een camper ook buiten de koelkast bewaard worden. Zie ook http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/bears.htm

Marianne
Op die site staat een foto ( http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/i ... ocar_2.jpg ) van een opengebroken autodeur met de volgende tekst
"Bears will break into cars to investigate any object that smells or looks like food" :shock:

Een auto vind ik steviger dan een camper, dus toch maar wat minder "ruikend" voedsel meenemen. Is best schrikken als je 's nachts een beer aan je camper deur hoort rommelen
2005 Breckenridge | 2006 Canada/Alaska | 2008 Australië/Nieuw Zeeland | 2009 Florida | 2010 Canada | 2011 Carribean Cruise - Puerto Rico | 2012 Alaska | 2015 West Amerika | 2017 Frankrijk/Italië | 2018 Italië | 2019 Canada | 2020 Italië | 2021 Noorwegen
toetjero
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door toetjero »

Ik heb mij met camper, met in de camper voedsel, deo e.d. niet onveilig gevoeld. Ik zou daardoor echt niet minder voedselvoorraad inslaan.
Wij hadden alles in de camper, dat is ook het advies wanneer je met een camper reist.
Berenlockers zijn bedoeld wanneer je met een auto reist en met een camper niet nodig.
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Wij hebben dit jaar juist hele verschillende adviezen gekregen (van rangers) op verschillende campings. Van (op de camping in Sugar Pine Point State Park) alles uit de kasten (inclusief toilettassen) in de bearbox. De koelkast hoefde niet leeg, die maskeert de geuren voldoende. Wel alles uit het zicht leggen. Tot geen spullen in de bearbox hoeven te doen, omdat we een RV hebben. Alleen wel alles goed opbergen en uit het zicht leggen (Wawona campground in Yosemite). Op Dorst Creek campground in Sequoia: ook hier hoeven we niet alles in de bearbox te doen. Wel alles uit het zicht leggen en goed in de kasten en bij voorkeur in de koelkast opbergen. En, dit vonden wij de meest bijzondere: "Het is hier bearcountry, dus je moet voorzichtig zijn met eten." Het hele verhaal over goed opbergen e.d., maar er zijn alleen bearproof vuilnisbakken, geen bearlockers. Dit was op de Black Canyon Campground bij Santa Fé. Zouden de beren hier nog niet zo slim zijn om auto's open te breken? Dat kunnen ze wel degelijk. Hoe doe je dat als je met je tentje op pad bent? En die zijn er hier genoeg.
Misschien is het beleid van bepaalde parken, misschien ook ingegeven door de activiteit van beren op bepaalde plaatsen en momenten.
jansenvanbentum
Amerikafan

Onze route toch weer wat aangepast. Alle 3 willen we af en toe ook eens een dag "niets" doen. Een beetje zwemmen, bbq-en, boekje lezen etc.
De route ziet er nu als volgt uit. Volgende week woensdag alvast proefdraaien voor de camping in Yosemite. De maand erna voor het echie. In het groen de campingsites die we al geboekt hebben.
Mochten jullie nog op of aanmerkingen hebben, dan lees ik die graag... IN Moab hebben we alvast 4 dagen camping geboekt, het kan best zijn dat we alsnog een dag in Canyon land of Arches blijven, maar een backup is altijd handig.

11 juli Amsterdam – Las Vegas
12 juli Las Vegas – Las Vegas - ‘s avonds show kijken?
13 juli Las Vegas – Las Vegas - ‘s avonds show kijken?
14 juli Las Vegas – Mono Lake (Lee VInning) – camper ophalen, laat in Lee Vinning – Mono Vista RV park
15 juli Mono Lake – Yosemite Village –trail bij Tioga pass - North Pines
16 juli Yosemite Village - Yosemite Village – Panorama trail - North Pines
17 juli Yosemite Village – Sequoia - camping ?
18 juli Sequoia – Santa Cruz – ?
19 juli Santa Cruz – Monterey - ? Whale watch tour cq zeekajaken
20 juli Monterey – Santa Barbera - Sunrise RV park
21 juli Santa Barbera - Santa Barbera – Sunrise RV park – Whale watch tour cq zeekajaken
22 juli Santa Barbera – Valencia (Six Flags) – Eames House - Hollywood en Beverly Hills -Valencia Travel Village[/color]
23 juli Valencia – Anaheim– Six Flags, einde dag naar Anaheim – Anaheim Resort RV park
24 juli Anaheim – Anaheim – Disney - Anaheim Resort RV park
25 juli Anaheim – Los Angeles – city tour (oa Disney concert hall )
26 juli Los Angeles –Lake Havasu – via Joshua Trees - ?
27 juli Lake Havasu – Sedona – Rancho Sedona RV park
28 juli Sedona – Grand Canyon – Mather campround
29 juli Grand Canyon – Grand Canyon – Mather campround- helicopter tour 08.30 uur
30 juli Grand Canyon – Grand Canyon - Mather campround
31 juli Grand Canyon – Page – Wahweap campground - zwemmen
01 aug Page – Page - Wahweap campground lower en upper Antelope Canyon - zwemmen
02 aug Page – Page - Wahweap campground Antelope kajak tour - zwemmen
03 aug Page – Monument Valley – Goulding’s campground
04 aug Monument Valley – Mesa Verde - 3 uur tour door MV - ?
05 aug Mesa Verde – Moab – Canyonlands RV park
06 aug Moab – Moab - Canyonlands RV park –raften /4 x 4 tour
07 aug Moab – Moab - Canyonlands RV park + trail en ballontocht
08 aug Moab – Bryce – Sunset campground – trail?
09 aug Bryce – Zion – Watchman campground – trail?
10 aug Zion – Zion - Watchman campground – narrows trail
11 aug Zion – Zion - Watchman campground – paardrijden + trail
12 aug Zion – Zion - Watchman campground - dagje rivier tubben
13 aug Zion – Las Vegas - via Hoover dam
14 aug Las Vegas – Las Vegas – camper inleveren – ‘s avonds show kijken
15 aug Las Vegas – Amsterdam

Komende weken diverse excursies alvast boeken, trails bekijken (heb helaas een zweepslag in mijn kuit opgelopen, wandelen zal hopelijk van de zomer weer kunnen) en campings reserveren

Groeten Peter
Laatst gewijzigd door jansenvanbentum op 09 jan 2015, 00:01, 1 keer totaal gewijzigd.
2005 Breckenridge | 2006 Canada/Alaska | 2008 Australië/Nieuw Zeeland | 2009 Florida | 2010 Canada | 2011 Carribean Cruise - Puerto Rico | 2012 Alaska | 2015 West Amerika | 2017 Frankrijk/Italië | 2018 Italië | 2019 Canada | 2020 Italië | 2021 Noorwegen
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Het is een mooie route geworden.

8 aug: Moab - Bryce
Hier is onderweg eigenlijk veel moois te zien.
Goblin Valley - Little Wild Horse Canyon - Capitol Reef NP - scenic Utah 12 - ...
Misschien een dag GC of Zion minder en een stop in Capitol Reef?

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Wordt een leuke trip hoor :thumbup:

Ik zou alleen nog even goed naar deze dagen kijken:
Misschien na de whalewatchtour toch al een stukje naar Bidg Sur rijden om daar op een campground te staan, want Monterey - Santa Barbara is grote kans echt te ver om alles onderweg lekker op t gemakje te bekijken.
toetjero
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door toetjero »

Ik vind Las Vegas - Lee Vining echt teveel als je ook de camper ophaalt. De rit naar is 5.24 uur naar Lee Vining voor een auto.
Je wilt een early-bird, reken dan om 11.30 weg en dan boodschappen doen, inrichten ect.
Met een camper kun je zeker 10 minuten per uur optellen, beter nog een 15 minuten per uur en je zit toch al zeker aan een rit van 6.30/7.30 uur rijden zonder stops!
Mijn voorstel is om naar Beatty te rijden.
Wij stonden op Motel Death Valley in, een camperplaats met een hotel, en een zwembadje. Kun je mooi alles testen of het werkt voordat je richting Yosemite rijdt. Wij deden de reis de andersom en deden met stops de hele dag, vertrek 7.30 Yosemite village , aankomst Beatty 17.00 uur met stops langs de Tiogapas, een kleine wandeling op twee plekken en stop bij Mono Lake.

Ik zou een nacht Yosemite extra inplannen en de helicoptertour boven de Grand Canyon doen wanneer je van Sedona naar Grand Canyon rijdt en zo een nacht minder in de Grand Canyon overnacht.
Ik zou een nacht minder Zion doen en een tussenstop in Capitol Reef plannen. Het is daar zo mooi op Fruita Campground! Dit advies gaf Ingrid ook al.
jansenvanbentum
Amerikafan

Ingrid, PSVwally en Toetjero, dank voor jullie info.

De boodschappen doen we voordat we de camper gaan ophalen (er zit een supermakrt in de buurt) en halen die later op. Dat de eerste camper dag een uitdaging wordt weten we. Ik kijk er eigenlijk naar uit. Camper rijden vinden we alle 3 heerlijk, lekker een lang stuk rijden, muziekje aan (playlist ben ik al aan het samenstellen) zo nu en dan een kopje koffie cq cola :thumbup: Ik ga uit van minimaal 7 uur rijden (ik rij behoorlijk door). Dat we pas tussen 20 en 21.00 uur aankomen bij Mono Lake vinden we geen probleem. We hebben immers al 3 dagen kunnen ontspannen in LV. Maar mocht het toch te ver zijn, parkeren we de camper ergens om te overnachten. Inpakken van de camper doen we de volgende ochtend wel
De route langs de kust gaan we zeker op ons gemak doen, vandaar dat we daar nog geen enkele camping hebben gereserveerd (behalve die in Santa Barbera). De kans is zeer groot dat we na het whalewatching nog een stuk gaan rijden. En als het nodig is slapen we 1 nacht minder in Santa Barbera, ook al zou dat jammer van de kosten zijn. :clap:
De GC wil al sinds mijn 4e zien. En die wil ik rustig bij me "binnen laten" komen. Camper parkeren en dan op ons gemak naar de kloof en dan maar kijken.... Vandaar dat we pas de volgende ochtend met de heli gaan vliegen. Ook daar kijk ik enorm naar uit.

We hebben al een aantal camperreizen achter de rug (Nieuw Zeeland, Canada en Alaska) en de grootste les die we iedere keer weer hebben is dat we teveel willen zien en te weinig "vakantie" hebben. Vandaar dat we het dit jaar rustiger aan willen doen. Fruita camping staat hoog op ons verlanglijstje maar we pinnen ons er niet aan vast. We gaan daar alleen naar toe we dat alle 3 ook willen. Maar de kans is ook groot dat we tegen die tijd "rode rotsen" moe zijn. Overigens is er dan geen man over boord. Ik weet nu al zeker dat we nog een keer naar deze regio komen (er is al een plan om vanuit Denver of LV via Yellowstone naar Seattle te gaan) :wink:

Nogmaals dank voor al jullie input, wij waarderen het alle 3 enorm en kijken enorm uit naar onze trip. Volgende week donderdag eerst maar oefenen met de campings voor Yosemite, en dan camping in GC reserveren (die staat foutief in mijn route al als gereserveerd)

Gr Peter
Gr Peter
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik moet wel zeggen dat ervaring betreffende campers inderdaad wel handig is om een aantal zaken te versnellen.
Koopman
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Koopman »

jansenvanbentum schreef: Dat we pas tussen 20 en 21.00 uur aankomen bij Mono Lake vinden we geen probleem.
Verzeker je er wel van dat je bij Lee Vining dan nog een plekje hebt. Volgens mij gaan ze rond 18:00 de plekken die nog open zijn verhuren, ook al heb je gereserveerd.
Eerste vakantie in USA 2013 met camper
jansenvanbentum
Amerikafan

Dank voor je waarschuwing, ik zal bij onze reservering (ze gaan pas 1 april weer open) vermelden dat we laat komen én extra navragen dat we dan ook echt een plekje hebben.
jansenvanbentum
Amerikafan

Gisteren geoefend met de North Pines. Om 15.45 naar de site gegaan, diverse tabbladen met favoriete kampeerplekjes geopend. 1 tabblad stond open met de wereldklok. Om 15.59,56 was het zover. Als een gek de tabbladen openen om de plekken te boeken, na 5 minuten driftig drukken was ik er klaar mee. Geen enkele kampeerplek kunnen boeken :(
Ik begreep er helemaal niets van, totdat ik de "gebruiksaanwijzing" die hier op het forum staat nog eens aandachtig had doorgelezen...............Ik was vergeten om in te loggen :lol:
15 februari mag ik het voor het echie doen. Dan maar uitgaan van een "slechte generale geeft een goede uitvoering"
Wordt vervolgd .......

Gr Peter
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Zo zie je maar weer hoe nuttig het oefenen is!

Op de NPS-site staat wel dat je voor 7 uur plaatselijke tijd de eerste stappen moet doorlopen, maar echt duidelijk is het niet.

Marianne
jansenvanbentum
Amerikafan

In de tussentijd campings gereserveerd bij de Grand Canyon (Mather) en Zion. Bij Zion staan we op de Watchman op plekje 52 aan de rivier.
Zondag a.s. de camping in Yosemite zien te regelen.
jansenvanbentum
Amerikafan

Nog even een kleine update over onze voorbereidingen. Het reserveren van North Pines is op de 15-2 helaas niet gelukt, totaal 30 minuten bezig geweest en toen viel het kwartje pas. Omdat we op 15 juli in Yosemite aankomen kan ik pas op 15 maart reserveren, lekker slim :lol:
Uiteindelijk heb ik op 15 maart wel een plekje (aan de rivier) kunnen reserveren (met dank aan dit geweldige forum). Het grote aftellen is bij ons al begonnen, wij kijken er enorm naar uit.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Heerlijk hoor, op al die campings sta je heel goed
Karin611
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door Karin611 »

Wat een mooie reis met lekker veel tijd overal. Wij deden in 2013 ook een dergelijke camperreis maar dan een oneway in 24 dagen. Wij kozen voor dezelfde campings in de nationale parken en die waren stuk voor stuk geweldig. Ik mis alleen bij jullie Devils Garden Campground in Arches, dat was ook echt een hoogtepunt! Veel plezier!
1994 - Washington - Disney Orlando
2013 - Rondreis Zuidwest USA: https://gjkant.wordpress.com/
2016 - West Canada: https://goedekant.wordpress.com/
jansenvanbentum
Amerikafan

Ons overzicht aangepast met in het groen de campingsites die we geboekt hebben.

11 juli Amsterdam – Las Vegas
12 juli Las Vegas – Las Vegas - ‘s avonds show kijken?
13 juli Las Vegas – Las Vegas - ‘s avonds show kijken?
14 juli Las Vegas – Mono Lake (Lee VInning) – camper ophalen, laat in Lee Vinning – Mono Vista RV park
15 juli Mono Lake – Yosemite Village –trail bij Tioga pass - North Pines
16 juli Yosemite Village - Yosemite Village – Panorama trail - North Pines
17 juli Yosemite Village – Sequoia - camping ?
21 juli Santa Barbera - Santa Barbera – Sunrise RV park – Whale watch tour cq zeekajaken
22 juli Santa Barbera – Valencia (Six Flags) – Eames House - Hollywood en Beverly Hills -Valencia Travel Village
23 juli Valencia – Anaheim– Six Flags, einde dag naar Anaheim – Anaheim Resort RV park
24 juli Anaheim – Anaheim – Disney - Anaheim Resort RV park
25 juli Anaheim – Los Angeles – city tour (oa Disney concert hall )
26 juli Los Angeles –Lake Havasu – via Joshua Trees - ?
27 juli Lake Havasu – Sedona – Rancho Sedona RV park
28 juli Sedona – Grand Canyon – Mather campround
29 juli Grand Canyon – Grand Canyon – Mather campround- helicopter tour 08.30 uur
30 juli Grand Canyon – Grand Canyon - Mather campround
31 juli Grand Canyon – Page – Wahweap campground - zwemmen
01 aug Page – Page - Wahweap campground lower en upper Antelope Canyon - zwemmen
02 aug Page – Page - Wahweap campground Antelope kajak tour - zwemmen
03 aug Page – Monument Valley – Goulding’s campground
04 aug Monument Valley – Mesa Verde - 3 uur tour door MV - ?
05 aug Mesa Verde – Moab – Canyonlands RV park
06 aug Moab – Moab - Canyonlands RV park –raften /4 x 4 tour
07 aug Moab – Moab - Canyonlands RV park + trail en ballontocht
08 aug Moab – Bryce – Sunset campground – trail?
09 aug Bryce – Zion – Watchman campground – trail?
10 aug Zion – Zion - Watchman campground – narrows trail
11 aug Zion – Zion - Watchman campground – paardrijden + trail
12 aug Zion – Zion - Watchman campground - dagje rivier tubben
13 aug Zion – Las Vegas - via Hoover dam
14 aug Las Vegas – Las Vegas – camper inleveren – ‘s avonds show kijken
15 aug Las Vegas – Amsterdam
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

jansenvanbentum schreef: 17 juli Yosemite Village – Sequoia - camping ?
Wat wil je in Sequoia doen? En hoe wil je rijden, welke ingang en uitgang? Je hebt er erg weinig tijd zo. Ik zou die dag bij Yosemite zetten want daar heb je weinig tijd, zeker vergeleken met de tijd voor de GC en Zion.Een extra nacht in de vallei gaat niet lukken waarschijnlijk, maar wellicht wel ergens anders in het park (een fcfs camping?) of vlak er buiten.
In Sequoia ligt Lodgepole goed, maar je zou ook in Kings Canyon kunnen kamperen.

Voor het stuk langs de kust zou je ook Monterey - Big Sur kunnen doen, in plaats van Santa Cruz - Monterey.

Marianne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je weet dat je de bus voor Glacier Point het beste van te voren kunt reserveren?

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer