Ik ben op zoek naar een reisbestemming voor mij en mijn vriend. In september hebben we een rondreis gemaakt door het zuidwesten van de USA en dat was helemaal fantastisch! Het allerliefste zou ik opnieuw een verre reis maken (USA of Zuid-Amerika of Azië of ...) maar wegens de aankoop van een huis, zal dat dit jaar budgettair niet lukken.
Dus is de uitdaging: een leuke bestemming vinden die niet al te duur is. In totaal zouden we liefst maximaal 1200€ uitgeven voor 8 dagen (vliegtickets, hotel & eten). We houden niet van kamperen, willen ook geen appartement, dus het moet wel een hotel zijn (all inclusive hoeft dan ook weer niet). Eventueel willen we ter plaatse een auto huren, maar dat zal van de bestemming afhangen.
We willen zon (maar zijn geen strandliggers, hoogstens af en toe eens aan het zwembad wat uitrusten), maar ook mooie natuur én gezellige dorpjes/steden. Uitgaan doen we niet op vakantie.
Een greep uit de bestemmingen die ik al heb bezocht: Rhodos, Lanzarote, Tenerife, Spanje, Frankrijk, Turkije, Tunesië, ...
Waar ik in eerste instantie aan denk: Canarische Eilanden, Portugal, Azoren, Italië, Kroatië ...
Het Griekse eiland Kefalonia lijkt me heerlijk, maar waarschijnlijk veel te duur. Ik vond Rhodos ook helemaal fantastisch maar daar ben ik ondertussen al vaak geweest. Corfu, Kos en Kreta spreken me om de één of andere reden niet zo echt aan...
En zelfs àls ik een land zou hebben uitgekozen, rest nog de vraag: naar welke streek? Ik zie eventjes door de bomen het bos niet meer (of was het andersom?

Alvast bedankt.