Ik heb samen met mijn vriendin reeds eerder enkele roadtrips en citytrips door Amerika gemaakt. Dit jaar gaan we het iets anders doen. We willen zeer graag naar Chicago in de periode juni 2015. Dit zou een relatief korte city trip zijn en dus willen we deze mogelijk verlengen door nog 'even' door te vliegen naar Vancouver.
Bedoeling om naast Chicago al een eerste indruk van Canada te krijgen (waar we ongetwijfeld later meer tijd voor moeten vrijmaken). Initieel wou ik Vancouver Island wat ontdekken maar ik twijfel nog wat. Wil meer de alpine walks/glacier lakes en dergelijke.
Daarom idee om stad Vancouver te ontdekken en nadien Whistler (en omgeving) er nog bij te doen in ongeveer een week. Wat denken jullie hiervan?
Trip zou er bijvoorbeeld zo kunnen uitzien.
Dag 1: Aankomst in Vancouver na vlucht vanuit Chicago
Eerste bezoek aan stad
Dag 2: Vancouver
Stanley Park fietstocht
Verdere ontdekking van de stad
Dag 3: Vancouver - Whistler
Capilano Suspension Bridge Park
Shannon Falls
Brandywine Falls
Dag 4: Whistler
Peak to Peak Gondola
Alpine wandelingen
Dag 5: Whistler
Joffre Lakes
Andere activiteit rond Whistler (kayak of zipline of ...)
Dag 6: Whistler - Vancouver
Wat denken jullie hiervan? Ergensn nog een extra dag? Walvissen hebben we al meerdere keren gezien bij onze vorige reizen. Orca's zou ik zeer graag zien maar vanuit Vancouver zelf is dit mogelijk niet de beste startplaats?
In een ideale wereld zouden we een volledige roadtrip daar doen, maar dat zit er momenteel nog niet in. Via deze manier hoop ik al een kleine voorproever van Canada mee te pikken. Bijkomende tips of aanraders verneem ik graag.
Bedankt!