Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

sneller door immigrations met return ESTA

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Simon_Says
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: sneller door immigrations met return ESTA

Bericht door Simon_Says »

Tipsy_1 schreef:zelfs als ze er een kruis over zetten ben je toch sneller af...?
Dat was mijn ervaring toch. In sé staan enkel US Citizens, Green Card Holders en ESTA-reizigers in die lijn. Alle "gewone" toeristen staan in de andere rij.
Veel zal ook afhangen van welke vlucht er net geland is. Veel vluchten uit Afrika zitten vol met mensen die niet zo vlot Engels spreken, en steevast voor vertraging zorgen, heb ik al gemerkt. Die rij kan je dus best vermijden ;)
annet2009
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door annet2009 »

Marenko schreef:Voor ons was het een nieuwe 'Esta' dus het gaat er volgens mij om dat wanneer je al eens op een Esta bent binnengekomen je dan in de andere rij mag.
Zo staat het inderdaad op de government-site site die hierboven gelinkt is:

Who Is Eligible to Use APC?

U.S. and Canadian passport holders and international visitors from Visa Waiver Program countries are eligible to use APC kiosks. Visa Waiver Program visitors must have Electronic System for Travel Authorizations (ESTA) approval prior to travel and have visited the United States on at least one occasion after 2008.

Dus ook met nieuw paspoort en/of nieuwe ESTA kun je naar de APC kiosken, als je na 2008 maar minstens één keer op ESTA de USA hebt bezocht.
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Veel vluchten uit Afrika zitten vol met mensen die niet zo vlot Engels spreken, en steevast voor vertraging zorgen, heb ik al gemerkt. Die rij kan je dus best vermijden ;)
Dus nu moeten we al vliegtuigen uit Afrika en Azië gaan vermijden... :lol:
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Ik neem aan dat je niet per sé in die rij moet toch? Wij zijn al meerdere malen met Esta naar Amerika geweest maar Denise's vriend nog nooit. Ik zou het wel een beetje sneu voor hem vinden als hij alleen in de andere rij moet.

Elly
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

Mijn ervaring:
Het was de bedoeling dat het Seattle zou worden maar de avond voor vertrek zag ik dat onze vlucht al bijna 2 uur was vertraagd. Met 30 min overstap in Seattle heb ik toch maar besloten om KLM die avond nog te bellen.
Wederom vriendelijk geholpen en we konden nog mee met de vlucht naar Detroit. We zouden dan 45 minuten later aankomen dan oorspronkelijk.
Prima dus.

Uiteindelijk vertrok het vliegtuig naar Seattle pas om 14.30 ipv 10.40

Detroit dus.
Er werd in detroit gevraagd of je US of international was. Ververvolgens werd err in de international rij gevraagd of je een visa of esta had en of je al eerder in de vs was geweest. (niet met hetzelfde esta volgens mij)

Heb je esta dan kan je naar een automaat.
Dat gaat heel snel, vervolgens krijg je een bonnetje. Mijn reisgenoot kreeg er 1 met een kruis en daardoor moesten wij in een ander rij. Met kruis. De rij met kruis gaat sneller.
Bij mij werd er kort nog gevraagd wat ik kwam doen en hoelang ik bleef. Vervolgens stempel en klaar. En waarom ik in de verkeerd rij stond. Ja dat werd mij verteld.

Mijn reisgenoot vroeg nog waarom hij een kruis kreeg, ja werd gezegd dat gebeurd af en toe.
In totaal hadden wij een uurtje nodig voor het hele proces van overstappen. Dus dat we weer naar de gate konden lopen.
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Afgelopen december zijn we nog op SFO geland, en daar lijkt het nog niet te zijn ingevoerd. Het zou wel jammer voor ons zijn als de rij voor US Citizens / Permanent Residents langer wordt... Maar het zou wel fijn zijn als het voor ESTA-houders wat sneller gaat op SFO. Als je pech hebt en er zijn net 1 of 2 grote toestellen voor je geland (Frankfurt, Parijs, etc.) kan het lang wachten zijn.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Gisteren aangekomen in Orlando en daar staan ook automaten. Wij waren echter zo snel uit het vliegtuig ( upperdek Virgin 747) dat er helemaal niemand bij immigrations stond, we zijn dus maar gewoon naar een balie gegaan en waren binnen 1 minuut bij de bagageband.
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Vastgehouden door immigrations :(

Bericht door meyem »

Simon_Says schreef:Ook zopas op Seattle door de automated control geweest.
Voor "returning ESTA" werkt dit echter ENKEL indien je met je huidige paspoort en ESTA al gepasseerd bent in het verleden. Ik had pas een nieuw paspoort, en dus ook nieuwe ESTA, en het systeem gaf dan wel een "bon", maar ik moest alsnog bij de immigrations officer passeren!
altijd de moeite waard om te proberen, maar het leek mij nogal vanzelfsprekend dat als je een nieuwe ESTA hebt, dit niet hetzelfde is als een returning ESTA ... :mrgreen:
ik heb besloten dat ik dit jaar voor mijn trip een nieuw paspoort ga aanvragen, ook als is mijn huidige nog 1 jaar geldig .... dan kan het ESTA wat ik straks nieuw aan moet vragen de volle tijd mee ... en dan kijk ik vast uit naar de daarop volgende trip ... dan kan ik weer lekker snel door de immigratie :D
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

Weet iemand of er in Miami ook speciale return Esta lines zijn ?
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Maand geleden in SEA kunnen gebruiken, veel kortere rij dan normaal en vooral korter wachten.
Was er in 10 minuten door, terwijl dit voorheen meestal 30 tot 45 minuten duurde met de Delta vluchten die rond lunchtijd aankomen.
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

Net terug uit Miami, iedereen met Esta moet langs de automaten en krijgt daarna een papier met of zonder kruis. Zonder kruis kun je meteen door naar de balie waar ze je alleen nog de stempels geven zonder vragen en kun je door om je bagage te halen. Met kruis moet je nog langs een andere balie. Ging zeer snel allemaal, ca een uur na de landing reden we met de rental de garage uit 1
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer