Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Lot11: San Francisco-San Francisco (23-tal dagen zomer 2015)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
M & M
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Lot11: San Francisco-San Francisco (23-tal dagen zomer 2015)

Bericht door M & M »

Lot11 schreef:Marcopstal; in verband met volgend deel uit de route die je voorstelde:

1 Huis - SF
2 SF - Monterey
3 Monterey - Pismo Beach

waarom zou je pas op dag 2 naar Monterey gaan, zou je dan sowieso een overnachting boeken in SF na het landen of kunnen we ook gewoon de auto ophalen in SF en direct doorrijden naar Monterey bvb? Of is dit te druk zo vlak na het landen?
Of je direct na het landen op SFO door kan rijden naar Monterey, hangt helemaal af van wanneer je landt. Bedenk wel dat je zo maar twee uur bij de douane kwijt kan zijn. Bij de meeste vluchten land je eind van de middag. Het is dan negen uur later, dus je biologische klok vindt het dan bedtijd. Een hotel bij het vliegveld is daarom wel aan te raden.
Lot11 schreef:zou 1 overnachting ook voldoende kunnen zijn tussen SF en LA
dus:
1 Huis - SF
2 SF - Psimo Beach
3 Psimo Beach - LA

(de stop Monterey dus weglaten uit de eerdere route)

of heb je met 1 overnachting tussen SF en LA te weinig tijd?
Het stuk tussen Monterey en Pismo bevat de beroemde Big Sur-kust. Deze is erg mooi en kent talloze uitzichtpunten die je niet zomaar voorbij moet rijden. Iedereen zal je aanraden genoeg tijd te nemen voor de Big Sur. Daarvoor is de afstand SF - Pismo eigenlijk te groot. Als je dan toch een dag wil besparen, kan je wellicht beter overnachten in San Simeon ipv Pismo. Dat is een uur korter vanaf SF.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Even icm wat M&M hierboven heeft geschreven.
Mocht je bv met KLM zo rond het middaguur in SF landen, dan zou je wrs best nog wel naar Monterey kunnen rijden. Het is ook een beetje hoe je lichaam reageerd op zo'n reis.

Verder zou SF - Pismo Beach puur qua afstand nog wel te doen zijn, maar je hebt dan geen tijd om op het stuk SF - Monterey echt rustig rond te kijken. En met Silicon Valley, half moon bay, santa cruz riverwalk, 17-mile drive, Monterey Sea aquarium, een walvistocht en dan vergeet ik nog veel dingen op dit stuk zou je hier al een dag zoet mee zijn.

En dan heb je dus ook nog het hele stuk Big Sur, Julia Pfeiffer SP, Nephente, Hearst Castle, Seal Beach, Morro Rock etc etc tussen Monterey en Pismo Beach.
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Eens met Paul. Slechts een tussenstop tussen SF en LA kan wel, maar je zult dan een stuk minder kunnen zien en doen. Wij deden over het stuk tussen Monterey en Pismo echt een volle dag (vroeg vetrekken, laat aankomen). Jij moet er dan nog eens twee uur bijtellen. Maar nogmaals: het kan wel. Tijd winnen door die eerste dag na het vliegen al naar Monterey te rjiden: tsja, het is een beetje wat je zelf wil en kan na een flinke tijd wakker te zijn geweest (en hoe laat je land natuurlijk).
Groetjes,
Daniel
Lot11
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Lot11 »

Met de vlucht die we nu op het oog hebben, zouden we landen in SFO om 12u50
zou het dan een optie zijn om niet te overnachten aan de luchthaven maar direct door te rijden naar Santa Cruz (we hebben daar een leuke B&B gevonden)
en dan de volgende dag Santa Cruz - Psimo Beach (of is de afstand hier dan te groot om alles op het gemak te kunnen bekijken?)

het stuk tussen SF en Santa Cruz (silicon valley, half moon bay) zouden we dan bvb nog kunnen doen op de terugweg (we komen dan van Yosemite terug naar SF om hier nog een paar dagen te blijven
of maak ik het nu heel ingewikkeld en is het raar om het kustgedeelte in 2 te 'splitsen' (een stuk op de heenweg en een stuk op de terugweg)? :)
elleng
Amerikafan

Bericht door elleng »

Kijk voor dat je boekt naar ons 2011 verslag. Hoewel we met de camper gingen en meer dagen tot onze beschikking hadden geeft het denk ik een goed beeld van de mogelijkheden. Ook wandelingen die we in de Zion, Bryce, SF, Yosemite hebben gedaan. In Yosemite zou ik voor de panoramatrail gaan! In Zion voor Angels Landing.
2014 NW USA - W-Canada http://vriesde3.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 ZW USA http://vriesde3.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2006 Australie http://famdevriesdownunder.aroundtheglo ... australie/" onclick="window.open(this.href);return false;
M & M
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door M & M »

Lot11 schreef:Met de vlucht die we nu op het oog hebben, zouden we landen in SFO om 12u50
zou het dan een optie zijn om niet te overnachten aan de luchthaven maar direct door te rijden naar Santa Cruz (we hebben daar een leuke B&B gevonden)
en dan de volgende dag Santa Cruz - Psimo Beach (of is de afstand hier dan te groot om alles op het gemak te kunnen bekijken?)

het stuk tussen SF en Santa Cruz (silicon valley, half moon bay) zouden we dan bvb nog kunnen doen op de terugweg (we komen dan van Yosemite terug naar SF om hier nog een paar dagen te blijven
of maak ik het nu heel ingewikkeld en is het raar om het kustgedeelte in 2 te 'splitsen' (een stuk op de heenweg en een stuk op de terugweg)? :)
Als je om 12.50 uur landt, zou ik zeker doorrijden naar Santa Cruz, als je op die manier een dag in je schema wilt winnen. Dat lijkt me goed te doen. Je hoeft niet per se de Highway 1 tussen SF en Santa Cruz of Monterey te volgen. Het echt mooie deel komt na Monterey. Als je bang bent, te weinig tijd te hebben voor de Big Sur, overweeg dan een overnachting in San Simeon of Cambria ipv Pismo. Pismo lijkt mij overigens wel een leukere plaats, al ben ik er nooit geweest.

Half Moon Bay en Silicon Valley als je terugkomt uit Yosemite klinkt als een flinke rit, maar wellicht haalbaar. Houd er rekening mee dat je die dag dan niet veel tijd meer hebt in SF.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Het is ook maar hoe je je interesseert voor bv Silicon Valley he. Als je rond 12.50 aankomt in SF heb je wrs een directe vlucht ga ik dan vanuit. Reken op zeker minimaal een uur voor Immigrations en Douane en dan nog een uur om de auto te halen, dus rond 15u zou je dan kunnen gaan rijden. Naar Santa Cruz is een uurtje. Ik zou wel even onderweg voor je de 17 gaat rijden wat drinken. Ik vond dat best een drukke en zeer bochtig en heuvelachtige snelweg. Als je dan naar SF zou gaan ben je ook zeker wel een half uur onderweg voor je je hotel hebt gevonden, dus ik zou zeker nog naar Santa Cruz of zelfs Monterey rijden.

Het stuk kustroute tussen SF en Santa Cruz is lang niet zo interessant als tussen Carmel by the sea en Cambria, maar het is wel mooier dan het stuk tussen Santa Barbara en Malibu. Of je het aan het eind vd vakantie dan nog moet rijden zou ik dan pas beslissen. Misschien voel je er dan wel meer voor om gewoon direct naar San Francisco te rijden.
Lot11
Amerikafan

Bericht door Lot11 »

Bedankt voor de tips!

Zou het 'problemen' kunnen geven om op 25 mei toe te komen in SFO (gezien memorial day)?

Voor het boeken van de vlucht: zouden jullie eerder via connections boeken dan via vliegtickets.be? Weet niet of deze laatste betrouwbaar is?
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Lot11 schreef: zouden jullie eerder via connections boeken dan via vliegtickets.be? Weet niet of deze laatste betrouwbaar is?
Ik zou boeken bij diegene die jullie de beste deal voorschotelt: dus een combinatie van prijs en reisuren. Ik heb vier keer bij vliegtickets.nl geboekt en nooit problemen ondervonden.
Groetjes,
Daniel
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Let wel op of vliegtickets.be meteen een all-in prijs laat zien, of dat er nog 'dossierkosten', creditcardkosten en/of boekingskosten bij komen....
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Er komen in het geval van vliegtickets.nl inderdaad zogenoemde boekingskosten van €10 p.p. bij, maar dit is inherent aan het boeken bij een broker.
Groetjes,
Daniel
Lot11
Amerikafan

Bericht door Lot11 »

Kan je via vliegtickets kosteloos annuleren?
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Bij mijn weten kan een vliegticket nooit kosteloos worden geannuleerd, tenzij je een goede annuleringsverzekering hebt (en dan nog heb je dan een goede rede nodig om te kunnen annuleren). Als je annuleert zul je vrijwel overal (zo niet overal) 100% van je kosten kwijt zijn.
Groetjes,
Daniel
Lot11
Amerikafan

Bericht door Lot11 »

dus het heeft dan ook geen zin om een annulatieverzekering bij te nemen voor vliegtickets?
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

Dit wordt bijvoorbeeld vergoed:

als er schade aan u woning is die zo groot is dat u hiervoor terug naar huis moet.
als een familielid (1ste of 2de graad) ernstig ziek wordt of overlijdt;

Maar ook bijvoorbeeld, echtscheiding, werkloos kan worden vergoed.
Zelf de afweging maken.

Check goed de voorwaarden van een annuleringsverzekering.
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Even ter verduidelijking: het wel of niet kunnen annuleren is op alle airlines en waar je ook boekt van toepassing, niet zozeer op vlietickets.be. Dus waar je ook boekt: annuleren zal nooit (kosteloos) kunnen en met een annuleringsverzekering alleen onder bepaalde voorwaarden (zoals Hinko hierboven al schetst).
Groetjes,
Daniel
monique57
Amerikafan

Bericht door monique57 »

Vorig jaar nagevraagd bij onze reisverzekering, losse tickets worden door onze reis en annuleringsverzekering niet vergoed. Boek je er echter 1 of 2 nachten meteen bij dan wordt het gezien als reis en kun je ( onder voorwaarden, bv ziekte) wel annuleren.
Dit zal uiteraard voor verschillende verzekeringen anders kunnen zijn!
Lot11
Amerikafan

Bericht door Lot11 »

Onze route ziet er momenteel zo uit:

1 Huis - SF
2 SF - Monterey
3 Monterey - Pismo Beach
4 Pismo Beach - LA
5 LA
6 LA - Kingman (route 66)
7 Kingman - Grand Canyon
8 Grand Canyon - Monument Valley
9 Monument Valley - Page
10 Page - Bryce
11 Bryce - Zion
12 Zion
13 Zion - Las Vegas
14 Las Vegas
15 Las Vegas - Death Valley
16 Death Valley - Mammoth Lakes
17 Mammoth Lakes - Yosemite
18 Yosemite
19 Yosemite
20 Yosemite - SF
21 SF
22 SF
23 SF - huis

Iemand tips voor een overnachting in de buurt van de luchthaven van San Francisco?
We zullen uiteindelijk toch pas 's avonds toekomen in SF (19u45) dus zouden dan misschien pas de volgende dag 's morgens de auto willen ophalen.. Of zouden jullie dit toch nog de avond van het landen doen en al een stuk beginnen rijden?
Ik denk dat tegen dat we de auto hebben het misschien al 22u zal zijn vooraleer we kunnen vertrekken..

In verband met de Grand Canyon: is er een optie om zowel de South Rim als de North Rim in te plannen in bovenstaande route? Of kiezen we best 1 van beide?
Aan het totaal aantal dagen kunnen we niets meer wijzigen gezien de vlucht reeds geboekt is..
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Haal direct je wagen op. In de terminal stap je in een treintje en je stapt uit bij het verhuurcenter. Je huurt de wagen, rijdt naar je hotel en de reis is gestart. Anders heb je transport naar het hotel nodig, terug naar het verhuurcentrum de dag erna en je verliest tijd.

Er zijn tal van hotels in diverse prijsklasses in de regio van de luchthaven.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zou de auto ook gelijk halen. Die ene dag extra maakt voor je budget weinig uit denk ik.

Overigens kun je in je route alleen de South Rim van de Grand Canyon doen. Voor de noordkant heb je simoelweg geen tijd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer