Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Stage lopen

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Venzio
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Stage lopen

Bericht door Venzio »

Beste lezers,

Ik ben een 2e jaars student op het MBO (niveau 4) en hoop graag in het 3e jaar (november 2015) op stage te gaan in de VS. Ik heb alleen geen idee waar en hoe te beginnen. Wat voor kosten kan ik verwachten bijvoorbeeld?

Is er toevallig iemand die toevallig al wel eens op stage is geweest in de VS voor een periode van +- 6 maanden? Ik heb niet echt voorkeuren voor een bepaalde locatie.

Is het verstandig om een bemiddelingsbedrijf te gebruiken als Stage USA of is het net zo makkelijk om alles zelf te regelen?

Ik weet niet hoe realistisch een schatting is van zo'n 5.000-7.500 euro is? De vraag is ook een beetje, is dit als 19 jarige het ook waard? Het is natuurlijk wel een hele ervaring, of raden jullie me misschien aan dit later te doen? (evt. tijdens HBO als ik iets ouder ben)

Ik kan als 19 jarige geen auto huren, is er overal wel iets van OV of (al twijfel ik hier over) is het mogelijk om te fietsen?

Ik heb waarschijnlijk nog meer vragen, maar ik hoop dat jullie me met de bovenstaande kunnen helpen!

Bedankt!

Justin
Big_Mo
Amerika-expert

Re: Stage lopen

Bericht door Big_Mo »

Je moet wel een beetje een idee hebben waar je stage zou willen lopen of in welke richting niet waar? Heel persoonlijk zou ik wachten tot je wat ouder bent en een auto kan huren wanneer je wilt. Plus mocht je uit willen gaan, met 21 is het een heel stuk makkelijker!

Mocht je alsnog gaan zou ik een bemiddelings bedrijf gebruiken die je met visums etc kunnen helpen. Een buitenland stage is altijd leuk maar houd rekening met je extra kosten die er aan zitten. Succes met het uitvinden voor een stage plek!
Venzio
Amerika-newbie

Bericht door Venzio »

Big_Mo schreef:Je moet wel een beetje een idee hebben waar je stage zou willen lopen of in welke richting niet waar? Heel persoonlijk zou ik wachten tot je wat ouder bent en een auto kan huren wanneer je wilt. Plus mocht je uit willen gaan, met 21 is het een heel stuk makkelijker!

Mocht je alsnog gaan zou ik een bemiddelings bedrijf gebruiken die je met visums etc kunnen helpen. Een buitenland stage is altijd leuk maar houd rekening met je extra kosten die er aan zitten. Succes met het uitvinden voor een stage plek!
Bedankt voor je reactie!

Ik heb wel een paar plekken (Georgia, Florida, Los Angeles of San Francisco bijvoorbeeld) die mijn voorkeur hebben, maar ik realiseer dat die laatste twee gewoon ongelofelijk duur zijn. Ik heb wat dat betreft niet echt eisen, alleen dat ik liever niet naar New York ga. Ik sta dus open voor heel veel Staten, ik ben nog nergens geweest en wil er gewoon open-minded heen gaan.

Het probleem is dat ik niet zeker weet of ik deze kans nog een keer krijg en het echt mijn 'droom' van jongs af aan al is om naar de VS te gaan. Ik weet dat het nu mogelijk zou zijn en op een stage kan ik natuurlijk zien of ik de VS wel echt leuk vind, of totaal niet. Op een vakantie is dat natuurlijk altijd wat anders.

Drinken doe ik overigens niet, ik heb wel gelezen dat er clubs zijn waar je onder de 21 naar binnen kunt, maar dan wel met een grote stempel dat je geen 21 bent. Dat is voor mij geen probleem dus.

Ik heb ook nog wat gelezen en zie dat het veel werk kost om visums (etc.) zelf te regelen, het lijkt me ook het makkelijkst om het via een bedrijf te doen. Zij kunnen ook gelijk een stage plek voor mij zoeken.

Nogmaals, bedankt voor je reactie!
Venzio
Amerika-newbie

Bericht door Venzio »

Een aantal maanden verder en een boel mails verder: nog geen succes in het vinden van een stageplek. Helaas...

Ik ben op dit moment al wel bereid om een stagebemiddelaar te gebruiken en die kosten ervan te betalen, maar dan wil ik natuurlijk wel zeker zijn van een plek. Ik heb veel slechte verhalen gehoord over een aantal bedrijven en ben dus wel redelijk voorzichtig met het kiezen van een bemiddelaar. Heeft er iemand al eerder een bemiddelaar gebruikt? (Ik kijk op dit moment naar Abroad-Internships)

Of heeft iemand misschien nog tips met het vinden van een plek? Veel websites met een boel internship vacatures zijn op zoek naar Amerikaanse studenten, daar voldoe ik dus niet aan.

Alvast bedankt!
Dulles
Amerikafan

Bericht door Dulles »

Zuid-Afrika is een leuk en gemakkelijker alternatief lijkt me. De VS lijkt me meer iets voor HBO/WO.
Venzio
Amerika-newbie

Bericht door Venzio »

Dulles schreef:Zuid-Afrika is een leuk en gemakkelijker alternatief lijkt me. De VS lijkt me meer iets voor HBO/WO.
Dat is sowieso geen optie voor mij. Ik ben echt op zoek naar een plek in een Engelstalig land, eventueel zouden Australië en Nieuw-Zeeland ook nog wel opties zijn dan. Ik verwacht alleen niet dat het veel makkelijker is om daar aan een plek te komen.
Minnim
Amerikafan

Bericht door Minnim »

Jammer dat je nog niks gevonden hebt! Ik wilde gaan waarschuwen dat ik veel slechte ervaringen gelezen heb over bepaalde bemiddelingsbureaus maar dat heb je zelf gelukkig ook al gezien. Verstandig om voorzichtig te zijn. Abroad-Internships ken ik niet. Ik denk dat het toch verstandig is om een bureau in te schakelen inderdaad want het is lastig zelf te regelen. Sorry dat ik verder niet kan helpen, ik wilde je alleen even succes wensen!
Dulles
Amerikafan

Bericht door Dulles »

Zuid-Afrika is Engelstalig en heeft een 1e wereld economie. Doe eerst je huiswerk voor je onzin opschrijft. :D

Het is een bijzonder stage vriendelijk land voor buitenlanders in tegenstelling tot de VS.
Venzio
Amerika-newbie

Bericht door Venzio »

Dulles schreef:Zuid-Afrika is Engelstalig en heeft een 1e wereld economie. Doe eerst je huiswerk voor je onzin opschrijft. :D

Het is een bijzonder stage vriendelijk land voor buitenlanders in tegenstelling tot de VS.
Één van de 11 talen dan? Ik lees dat niet meer dan 20-30% van de bevolking Engels als moedertaal heeft ("Maar volgens de volkstelling uit 2001 gebruikt slechts 8 procent van de Zuid-Afrikaanse bevolking het Engels als thuistaal" - bron). Ik sta best open voor iets anders dan de VS, maar Zuid-Afrika ga ik niet doen. Bedankt voor je tip overigens.

@Minnim: dankjewel!
TwentseGijs
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door TwentseGijs »

Venzio schreef:Engelstalig land,
Engeland misschien?

https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van ... le_taal_is
of Liberia!? Daar is engels ook een officele taal... En de vlag lijkt ongeveer hetzelfde.

Ik auwehoer maar een beetje. Ik ben gek op reizen en dan vooral in contact komen met de echte bevolking.. dus het is top wat je wilt!

Welke richting van het MBO doe je? En wil je daarna verder studeren?
Want als je verder wilt studeren dan krijg je vast weer een kans hiervoor.
En verder zou ik veel internationale bedrijven aanschrijven.

Succes!
Laatst gewijzigd door TwentseGijs op 25 jun 2015, 18:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Het leven is als een boek, en mensen die niet reizen stoppen na het eerste hoofdstuk.
Dulles
Amerikafan

Bericht door Dulles »

Wat een onzin. In het bedrijfsleven in ZA is Engels vrijwel altijd de voertaal. Soms ook Afrikaans (Nederlands eigenlijk).
Venzio
Amerika-newbie

Bericht door Venzio »

TwentseGijs schreef:
Venzio schreef:Engelstalig land,
Engeland misschien?

https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van ... le_taal_is
of Liberia!? Daar is engels ook een officele taal... En de vlag lijkt ongeveer hetzelfde.

Ik auwehoer maar een beetje. Ik ben gek op reizen en dan vooral in contact komen met de echte bevolking.. dus het is top wat je wilt!

Welke richting van het VMBO doe je? En wil je daarna verder studeren?
Want als je verder wilt studeren dan krijg je vast weer een kans hiervoor.
En verder zou ik veel internationale bedrijven aanschrijven.

Succes!
Bedankt voor je reactie!

Ik volg op dit moment een MBO 4 opleiding International Business Studies, richting internationale handel en met wat marketingactiviteiten. Ik ben inderdaad van plan om verder door te leren, maar het hangt natuurlijk niet alleen af van kansen qua studie maar ook financieel. Op dit moment is het financieel mogelijk, maar ik weet niet hoe dat over 3 jaar zit natuurlijk.
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Ik heb zelf ooit ca. 6 maanden stage gelopen in Portland (Oregon).
Een plaats (en staat) welke ik tot dan toe niet eens kende.
Het Is mij daar zeer goed bevallen, niet al te dure staat (geen sales tax bijvoorbeeld),
openbaar vervoer werkt er goed, en fietsers kennen ze daar ook wel :-)

PS: ik kreeg de stageplek in m'n schoot geworpen, dus over hoe een stageplek te vinden aldaar, kan ik je niet veel adviseren.
Venzio
Amerika-newbie

Bericht door Venzio »

Bushmaster schreef:Ik heb zelf ooit ca. 6 maanden stage gelopen in Portland (Oregon).
Een plaats (en staat) welke ik tot dan toe niet eens kende.
Het Is mij daar zeer goed bevallen, niet al te dure staat (geen sales tax bijvoorbeeld),
openbaar vervoer werkt er goed, en fietsers kennen ze daar ook wel :-)

PS: ik kreeg de stageplek in m'n schoot geworpen, dus over hoe een stageplek te vinden aldaar, kan ik je niet veel adviseren.
Bedankt voor je reactie! Ik sta in principe open voor iedere staat in de VS, ik ben niet iemand die zegt dat ik naar NY, LA oid moet dus dat is misschien iets makkelijker.
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Ik heb weinig zinnigs toe te voegen wat betreft de stage, maar wilde toch even zeggen dat het heel leuk is dat je ons op de hoogte houdt in dit topic. De reden waarom we weinig weten van stagebemiddelaars is ook omdat de meeste mensen die een soortgelijke vraag stellen vaak direct weer verdwijnen en we dus nooit kunnen achterhalen hoe het uiteindelijk verder is gegaan.

Keep us posted :thumbup:
Venzio
Amerika-newbie

Bericht door Venzio »

Thanks!

Ik hoop dat ik iets kan vinden en die ervaringen zal ik dan met jullie delen. Er zullen genoeg mensen zijn die positieve ervaringen hebben met een stagebemiddelaar maar mensen delen natuurlijk sneller negatieve ervaringen.
TwentseGijs
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door TwentseGijs »

Venzio schreef: Ik volg op dit moment een MBO 4 opleiding International Business Studies, richting internationale handel en met wat marketingactiviteiten. Ik ben inderdaad van plan om verder door te leren, maar het hangt natuurlijk niet alleen af van kansen qua studie maar ook financieel. Op dit moment is het financieel mogelijk, maar ik weet niet hoe dat over 3 jaar zit natuurlijk.
Tip: Het loont zich altijd. In 90% van de gevallen financieel.. in 100% van de gevallen persoonlijk.
Als je het talent hebt om het te doen, en het doorzettingsvermogen, dan ben je het bijna aan jezelf verschuldigd om het te doen.

Kies wel een opleiding waar je plezier in hebt, maar ook waar veel werknemers gezocht worden.
Het leven is als een boek, en mensen die niet reizen stoppen na het eerste hoofdstuk.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Heb je hier gezocht naar een programma en een mogelijke sponsor ?

http://j1visa.state.gov/programs
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer