Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Nathalie21: wat tussen Moab en Yellowstone?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Oommar
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Nathalie21: wat tussen Moab en Yellowstone?

Bericht door Oommar »

PSVwally schreef:Je zou ook kunnen overwegen om dag 8 via Price naar Vernal te rijden en dan langs Flaming Gorges doorrijden tot bv Pinedale. Dan de dag erna door Via Jackson en vanaf Moose Tetons park road rijden naar Yellowstone. Dan bezoek je de Grand Tetons niet echt, maar rij je er wel vlak langs. Of als je geen entree wilt betalen via Jackson en Moran eromheen. Dan heb je niet 2x de weg langs SLC. Of via Bear Lake. Genoeg opties om iig niet 2x dat stuk tussen West Yellowstone en SLC te rijden.
Wij hebben in 2013 de route gereden van yellowstone naar Moab en overnacht in Pinedale (log cabin motel). Dag daarna ook via Vernal (dino's) en Flaming George naar Moab. Is pittig stuk rijden, maar oh, wat een rustig stuk!
Pinedale vonden wij ideaal als overnachting. Stadje zelf stelt weinig voor, maar je hebt lake Fromont in de buurt, waar je heerlijk kan zwemmen. Wel fijn na een lange rit!
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Yellowstone in het park zal inderdaad al wel vrij vol zitten. Zoals Marianne aangeeft wel steeds blijven kijken, want er zijn regelmatig mensen die wat annuleren. Buiten het park zijn West Yellowstone en Gardiner misschien ook nog goede plekken om te overnachten. Ik heb daar 2 jaar geleden gezeten en vond het stuk op en neer rijden niet zo heel erg eigenlijk.
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Je hebt zion en bryce al gehad, volgens mij ligt de hoofdzaak nu op arches en yellowstone. Houd het dan hier ook bij zeker gezien de korte periode. Vanuit SLC naar Yellowstone / Grand Teton en terug naar SLC reken ik zeker voor een eerste bezoek een volle week. De rest van de dagen kun je besteden aan Arches en de vluchten. Tussendoor nog een kleine side trip en dat is het wel.
Y + GT is fantastisch daar ga je je echt geen dag vervelen.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Nathalie21
Amerikakenner

Bericht door Nathalie21 »

Het reserveersysteem ligt er nu even tijdelijk uit, eerder deze week waren er geen mogelijkheden. Omdat onze planning er vanaf hangt is het wel van belang om Yellowstone wel of niet mee te nemen in de planning.
2012: Californië, Arizona, Utah en Nevada
2014: Florida (en LA)
2015: Nevada, Arizona en Utah
2018: Florida
2019: New York en Westkust Florida
2024: Florida
2025: Las Vegas - The Sphere
The world is a book, and those who do not travel read only one page.
Nathalie21
Amerikakenner

Hans B schreef:Je hebt zion en bryce al gehad, volgens mij ligt de hoofdzaak nu op arches en yellowstone. Houd het dan hier ook bij zeker gezien de korte periode. Vanuit SLC naar Yellowstone / Grand Teton en terug naar SLC reken ik zeker voor een eerste bezoek een volle week. De rest van de dagen kun je besteden aan Arches en de vluchten. Tussendoor nog een kleine side trip en dat is het wel.
Y + GT is fantastisch daar ga je je echt geen dag vervelen.
Klopt, we moeten wel vanuit Las Vegas gaan.
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Nathalie21 schreef: Klopt, we moeten wel vanuit Las Vegas gaan.
Ja, snap ik. Ik gaf het alleen maar aan en omdat ik vind dat je voldoende tijd moet uittrekken voor dat stuk van de route.
Yellowstone ligt een behoorlijk eind uit de route als je heen en terug van Las Vegas gaat of zelfs terug van SLC , i.m.o. niet handig.
Heb je het ticket al?
Kijk eens naar dichterbij gelegen vliegvelden Bozeman vlogen wij altijd op, iets meer dan een uur rijden van Yellowstone.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik heb eens even gekeken voor vluchten van LAS naar Jackson Hole (1 overstap, maar €300+ pp) en Bozeman (ook 1 overstap, €86 pp). Het zou een optie kunnen zijn en dan terugrijden naar Vegas. Nadeel in dit geval is dat je wrs met dikke dropoffkosten voor de auto blijft zitten. Maar dan sta je wel met een beetje geluk al om 15.00 dezelfde dag in Yellowstone.
Nathalie21
Amerikakenner

Dank voor het meedenken Paul!

We beginnen in Las Vegas van 19 t/m 22 juni, daarna kunnen we verder. Drop off kosten voor SLC zijn 150 euro bij Alamo, dat is nog wel te doen.
Het is balen dat Yellowstone zover uit de route ligt, je cruist niet even op en neer als je ook nog een relaxte vakantie wilt hebben.
Domenica
Amerika-ontdekker

Bericht door Domenica »

Als jullie naar Arches NP gaan zou ik zeker weten de Fiery Furnace walk adviseren, dat was éen van mijn hoogtepunten in Amerika. Wel tijdig reserveren. :thumbup:
2011: Mexico
2012: USA
2013: Dominicaanse Republiek
2014: Thailand
2014: Vietnam
2015: Canada/USA/Curacao
2016: Lanzarote
2017: Canada
2018: Gran Canaria
2019: Mallorca/Italie

Afbeelding
Plaats reactie