Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Dan toch erin gestonken..Huurauto upgrade extra duur

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
PenE
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Dan toch erin gestonken..Huurauto upgrade extra duur

Bericht door PenE »

Voor de mensen die mee lezen:

Zonder het te hebben geweten heeft A.V dus TOCH contact opgenomen met Alamo om in onze naam te proberen wat geregeld te krijgen.
Beetje verwarrend allemaal,in een mail kregen we te horen dat we ZELF maar contact moesten opnemen met Alamo om te proberen wat geld terug te krijgen.
En dan paar weken later horen dat A.V dus WEL moeite wou doen voor ons,alleen wisten wij nergens vanaf.
Kortom..nu lagen er 2 klachten bij Alamo over dezelfde reservering...beetje jammer maar ok...

Helaas zegt Alamo dat we zelf getekend hebben en dus onze eigen schuld.

Maar toch is het geld nog steeds niet van mijn creditcard afgeschreven,ze hebben het nog wel gereserveerd maar niet afgeschreven (de tol al wel).

We zijn benieuwd...
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

Wat een gedoe zeg. Dat het bedrag nog niet is afgeschreven bied misschien nog een beetje hoop.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

PenE schreef:Voor de mensen die mee lezen:

Zonder het te hebben geweten heeft A.V dus TOCH contact opgenomen met Alamo om in onze naam te proberen wat geregeld te krijgen.

Misschien leest A.V wel mee? Ik zou best wat moeite voor mijn klanten doen. :wink:
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
PenE
Amerikafan

Bericht door PenE »

Ik heb geen idee of A.V. hier meeleest.

Achteraf bleek dus dat ze WEL moeite hebben gedaan voor ons (als trouwe klanten die al minimaal 9 jaar bij hun boeken).
Alleen was dat niet aan ons doorgegeven,,,,sterker nog....in de mail van A.V. stond dat we ZELF maar een klacht moesten indien bij Alamo...dus tja.

Persoonlijk vinden wij de klantenservice wel achteruit gegaan bij A.V. sinds het overgenomen is....Maar dat zal mogelijk komen omdat ze goede zaken doen,
en dan geen tijd meer hebben...Dat is bij 99% van de bedrijven tegenwoordig toch??

Ze kennen ons wel goed,ze weten dat ik van vakanties uitzoeken houdt...dus als we een offerte aanvragen dan krijgen we ook het standaard bedrag gemaild
Met daarbij een bijlage met alle opties die we zouden kunnen overwegen.
Dan moet je denken aan
Hotelkeuzes (lijst met allemaal hotels en de meer/minder prijzen
Villa keuzes
Route keuzes
Vluchtkeuzes
etc.....
Soms wel erg onduidelijk omdat wij natuurlijk niet de kleine lettertjes kennen.hahaha.

Ach...we zullen zien....2015 gaan we als het goed is weer een 21 daagse westkust doen,ergens september ongeveer.
Kijken wat ze te bieden hebben en wat concurrenten te bieden hebben
Richelle
Amerika-ontdekker

Bericht door Richelle »

Wij zijn er in Miami ook ingestonken, sterker nog de meneer achter de balie weigerde om ons de geboekte auto mee te geven, omdat volgens hem de koffers er niet in paste.
Bijzonder agressieve werkwijze hadden ze in Miami in tegenstelling tot Las Vegas. Vervolgens zaten we dus met een VW beetle opgescheept die niet veel groter was.
eddepet71
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22

Bericht door eddepet71 »

Misschien ten overvloede maar....

Je hebt, in ieder geval bij Alamo, na het tekenen van het contract 24 uur de tijd om alles nog eens door te nemen eventueel te laten wijzigen. Lees dus later altijd nog even op je gemak je contract door.
verder kun je ook als je niet tevreden ben met je auto gewoon terugrijden en de auto omruilen...desnoods met een smoes dat de er een lampje ging branden als ze moeilijk doen.

Op veel grote locaties kan je zelf je auto uitkiezen, ook als er iemand in de garage staat die je zogenaamd een auto aanwijst. Gewoon meewerken, wachten tot hij weer wegloopt en dan de auto die je zelf wilt nemen :thumbup: of je zegt gewoon dat je die auto niet blieft.....krijg je gewoon een andere... en als je het een beetje aardig en gezellig doet sleep je er zo een grotere auto uit ook...
KevAmerika
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door KevAmerika »

Heb min of meer hetzelfde meegemaakt, ook in Miami (Miami Beach locatie).
Was de dag voor thanksgiving en de rental agent zei dat ze ivm thanksgiving krap zaten in de auto's van mijn geboekte klasse.

hij gaf aan dat bij inlevering van de auto (kreeg een grote SUV mee,terwijl ik een intermediate had geboekt) het reeds vooruitbetaalde bedrag van m'n voucher in mindering gebracht zou worden, 3x aan hem gevraagd, en bevestigd gekregen, echter alleen mondeling.
Ik was alleen met 1 koffer dus geen enkele reden voor een upgrade zoals de andere forumleden.

Echter bij het inleveren idd een bonnetje voor het totale bedrag, geen aftrek van het reeds vooruitbetaalde bedrag.
Ik heb toen meteen op het vliegveld van Orlando gebeld met alamo en hier melding van gemaakt, want het kwam erop neer dat ik er niet bewust voor heb gekozen om te upgraden, maar er gewoon naar toe gelult door de rental agent..

Uiteindelijk heb ik €50,- teruggekregen, dat was hun non-negotiable offer, dus ja dan maar aannemen, ze kwamen er wel eerlijk voor uit dat het op dit soort dagen vaker voorkomt dat ze overbooked zijn in bepaalde klasses..

In the end heb ik hierdoor €150,- teveel betaald, erg zonde vooral omdat het geen keuze was maar mijns inziens gewoon oplichting door de rental agent..
Dit krijg je er dus van om netjes te zijn en mee te werken omdat ze krap zitten.
2011: NYC
2012: CA,UT,AZ,NV
September 2014:Washington,NYC & LasVegas
November/December 2014:Roadtrip Florida
November/December 2016: NV & UT
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Normaal (maar wat is dat in deze branche) krijg je een upgrade als de door jou gereserveerde én betaalde auto niet voorradig is, dat zal je niet vreemd zijn. Wat stond er dan op je contract voor vertrek??
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
KevAmerika
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door KevAmerika »

Ruud2004 schreef:Normaal (maar wat is dat in deze branche) krijg je een upgrade als de door jou gereserveerde én betaalde auto niet voorradig is, dat zal je niet vreemd zijn. Wat stond er dan op je contract voor vertrek??
Ze zaten krap, misschien dat er nog wel een auto in m'n klasse was, maar hij zei ''I'll hook you up bro'' en deed het mij voorkomen dat het me in totaal $70,- extra zou kosten voor de gehele huurperiode, omdat hij de 1e tank voor zijn rekening zou nemen en ik mocht hem leeg i.p.v. vol inleveren.
In mijn hoofd nagerekend met de tankinhoud en benzineprijs en dat klopte gewoon, dus geen moment argwaan gehad.
Ook zou dus het reeds betaalde bedrag in mindering gebracht worden, ik dacht voor die $70,- heb ik in mijn vakantie geen zin om te discussiëren en te zeiken.
Stond ondertussen ook al 45 min in de rij dus dan ga ik voor $70,-( over 8 dagen dus minder dan $9 per dag, althans hoe het mij 3x verteld was) geen discussie meer voeren, was allang blij dat ik weg kon.

Blijkt dus maar dat ik wel had moeten discussiëren en zeiken haha.
Trouwens op het nieuwe contract stond hetzelfde contractnr als de originele boeking, en ook methode van betaling voucher naast mijn CC, dus vond zijn verhaal plausibel genoeg om het aan te nemen, je bent toch een amateur als het op kennis van dat soort dingen aankomt,nu in 1 keer snel pro geworden trouwens haha.
Ook speciaal naar gekeken of ik niet een nieuw contractnr had gekregen, dat had misschien beter geweest want dan had ik wel in discussie gegaan.

Was trouwens ook totaal niet ontevreden over mn auto, gloednieuwe Toyota 4Runner.
2011: NYC
2012: CA,UT,AZ,NV
September 2014:Washington,NYC & LasVegas
November/December 2014:Roadtrip Florida
November/December 2016: NV & UT
Anton007
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Anton007 »

Dat is wel heel sneeky idd!! Dit is voor mij des te meer reden om niet vooruit te betalen & alles van te voren invullen zodat ik daar via een zuil de balie (en dus die ratten!) kan ontwijken.
Ze weten dondersgoed dat ze de klant oplichten. Maar klantje komt uit Europa, en probeer maar eens vanuit daar je probleem opgelost te krijgen.

Mvg,
Anton
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Toch. Vind ik het zo wel een erg vreemd verhaal. Bij moeten betalen als je gehuurde auto niet voorradig is? Dat is hun probleem, niet de jouwe namelijk.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Je bent eigenlijk soms genoodzaakt om je direct vrij assertief te gaan opstellen.

Als ze een verhaaltje afsteken van, veel boekingen, weinig beschikbaar, dan is je antwoord best: "dat is niet mijn probleem" en "maar u gaat dat voor mij oplossen".

Je mag in ieder geval nooit akkoord gaan in dergelijk geval met een upgrade waarvoor je moet betalen, hoe weinig het ook is.

Een contractnummer zegt niets, het zijn de eventuele kosten die vermeld zijn die belangrijk zijn en geloof zeker nooit dat het automatisch opgelost wordt bij inleveren, want dan staat daar iemand anders en ben je vaak nog op een andere plek. Het is heel belangrijk dat je een balance op je contract hebt die "0" aangeeft.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Knabbeltje »

Het is misschien goed om te weten maar als je bv via usareisen of eautohuur een wagen hebt geboekt ,dan kan de rental agent nooit zien hoeveel jou boeking heeft gekost ! Dit wordt blijkbaar niet doorgegeven aan betreffende autoverhuurbedrijf .Upgrades aanbieden die van jou boekingprijs zouden afgaan/of bedrag dat je al betaald zou hebben dat mee verrekend zou worden met het nieuwe bedrag ,kan dus geheel niet omdat zij dus niet op de hoogte zijn van het bedrag dat jij al betaald hebt .Zij zijn zowat in het ongewisse van wat je boeking dus gekost heeft .

Gr,
eddepet71
Amerikakenner

Bericht door eddepet71 »

Anton007 schreef:Dat is wel heel sneeky idd!! Dit is voor mij des te meer reden om niet vooruit te betalen & alles van te voren invullen zodat ik daar via een zuil de balie (en dus die ratten!) kan ontwijken.
Ze weten dondersgoed dat ze de klant oplichten. Maar klantje komt uit Europa, en probeer maar eens vanuit daar je probleem opgelost te krijgen.

Mvg,
Anton

je bedoelt WEL vooruitbetalen?
Anton007
Amerikafan

Bericht door Anton007 »

Nee, niet vooruit betalen. Want dan hebben ze me klem. Dan hoef ik "maar een klein bedrag bij te betalen". En halen ze dat natuurlijk 1000% weer van het reeds betaalde bedrag af bij inlevering auto.
Yeah sure!

Als ik niks vooruit betaal, hoef er ook niks verrekend te worden.

Mvg,
Anton
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Anton007 schreef:Nee, niet vooruit betalen.

:thumbup: :thumbup:

Precies.!
Hoezo verrekenen ?

Op welke tariefbasis ?
Hier boeken; daar betalen !
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
eddepet71
Amerikakenner

Bericht door eddepet71 »

Anton007 schreef:Nee, niet vooruit betalen. Want dan hebben ze me klem. Dan hoef ik "maar een klein bedrag bij te betalen". En halen ze dat natuurlijk 1000% weer van het reeds betaalde bedrag af bij inlevering auto.
Yeah sure!

Mvg,
Anton

Ik heb toch heel wat auto's gehuurd, altijd prepaid, en nul problemen gehad. Ik denk dat de meeste mensen prepaid boeken.

Alleen tekenen als er overal 0,00 staat...lijkt me toch niet echt ingewikkeld....

Overigens, als ze je heel graag een upgrade willen aansmeren heb je des te meer reden om nee te zeggen en waarschijnlijk toch met die grotere auto weg te rijden...
Anton007
Amerikafan

Bericht door Anton007 »

Yeah, but I'll hook ya up bro. Dont worry! It's gonna be alllllllllllright. Trust me.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Anton007 schreef:Yeah, but I'll hook ya up bro. Dont worry! It's gonna be alllllllllllright. Trust me.
Feitelijk heeft eddepet71 gelijk; je staat er zelf bij en op het papier waarmee je de garage uitrijdt moet gewoon $ 0.00 staan.

Over de momenten dat het mis gaat zie je hier dat dat gebeurt met 3e party vouchers; pre-paid dus.
Op basis van tarieven die een medewerker in de USA =niet kent / herkent

eddepet71 herinnert zich ongetwijfeld eind mei vorig jaar het foutje bij Alamo / National.
Hier bekend als " het Hinko " tarief.
Uit de reacties daarop sprak ook blijdschap maar bovenal angst en onzekerheid.
Komt het wel goed ??
Ja; die man zei dat het goed kwam....

Bij pay later kun je sneller ingrijpen als er iets misgaat.
Als Emerald Club lid betaal ik a;ltijd achteraf.
Behalve bij het Hinko tarief.
Dat ging over een specifieke huurklasse
Toen het nog onduidelijk was of Enterprise zich aan de fancy prijzen zou houden.
En Expedia mij meldde dat zij los van Enterprise dat wel zouden doen...
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
PenE
Amerikafan

Bericht door PenE »

Sorry mensen dat ik zo lang niet gereageerd heb op mijn eigen topic notabene....

Ivm omstandigheden even wat anders aan mijn hoofd gehad en een pc die ermee op hield etc etc.

Maar goed..voor de mensen die nog steeds meelezen...
Via de facebook van Alamo ben ik in contact gekomen met de station manager van Alamo Miami.
En via wat mailen heeft hij netjes geregeld dat we de totale rekening splitten.
Of wel..wij hebben iets meer dan 600 euro terug gestort gekregen van Alamo.

En met A.V. mail contact gehad om even de lucht op te klaren,,,,gevolg,,,dat we alweer een offerte hebben uitstaan voor
23 daagse westkust hahaha.

Eind goed,al goed..
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer