Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Navigatie voor onderweg?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
hemmie
Amerika-expert

Re: Navigatie voor onderweg?

Bericht door hemmie »

Ik denk dat de meesten hier het nut van een gps wel in zien, dat is volgens mij de discussie niet, maar het gaat erom of het noodzakelijk is vooraf allerlei punten er in te zetten. Ik kan me dat nog wel voorstellen als je alleen reist, maar mijn man rijdt altijd, dus ik heb alle tijd om naast hem de locaties even in de gps op te zoeken.
Terug in Texas!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Precies wat Hemmie zegt: het ging toch om een keus te maken voor de komende vakantie, dus waarom een gps handig is, is nu niet zo relevant.
Mijn vraag was met name waarom je, gezien jouw route, en deze vraag
Teebee schreef: -Toch maar in america een toestel kopen? (met al het tijdverlies erbovenop om alle data erin te krijgen)?
het je nodig lijkt om van te voren zoveel punten in te voeren. Een adres per dag is al heel wat. Je gaat geen bijzondere plekken bezoeken.
Zoals ik al aangaf is voor jouw bezoek aan Canyonlands geen enkel punt nooodzakelijk, je rijdt er zo heen vanaf Moab, je krijgt een kaart waarop de bezienswaardigheden staan, alles staat ter plekke duidelijk aangegeven, en toch gebruik jij 6 datapunten voor alleen het Island in the Sky-gedeelte. Die dus geen van alle nodig zijn. Ook voor Mexican Hat en Monument valley heb je geen coördinaten nodig.

Marianne
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Het hangt dus van persoon tot persoon af. Ik heb ook graag op voorhand locaties in de GPS. Zorgt voor een meer ontspannen manier van rijden.
frans_van_hooft
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door frans_van_hooft »

Je kan thuis alle WP al op een (mini)sd kaart zetten en in het huur of ter plekke gekochte toestel gebruiken. Thuis wel ff alles testen natuurlijk. Zo kan je op je gemak alle wp thuis invoeren. Veel releaxter dan het verkeerde adres ter plekke invoeren of het adres toch niet kunnen vinden.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Zorg er dan wel voor dat je een laptop met een programma hebt om die gegevens over te kunnen zetten.
Groet,

Old Faithful
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

Met Nokia Here kun je online (op je PC of GSM of tablet) je locaties invoeren en dan volledig offline hier naar toe navigeren (met je gsm of tablet). Doordat je inlogt met je account staan je favoriete plaatsen op al je devices !

https://www.here.com/app/en/?L=11
Jrabakker
Amerikakenner

Bericht door Jrabakker »

kalaman schreef:In de VS een Garmin (persoonlijke voorkeur) kopen.
Thuis de routes per dag maken met Google Maps, deze exporteren naar .gpx bestanden en die in de VS op jouw toestel zetten.
Beste en veruit goedkoopste oplossing vermits je standaard een VS-kaart geïnstalleerd krijgt.
Nog een voordeel van je route plannen in google maps (zeker als je 'kleine' weggetjes wilt gebruiken): je kunt checken of er streetview is. (het oranje mannetje boven de kaart houden, dan worden alle wegen met streetview blauw weergegeven). Dan weet je zeker dat je er ook kunt rijden.
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
Haldon
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Haldon »

Nog een tip voor de mensen die klant zijn van T-Mobile....je kan gratis Navigon downloaden met maps van de hele wereld.

2e tip.....ik heb zelf een paar maanden geleden een Sony Xperia Z3 Compact gekocht in de US, hier zat ook de volledige versie van Navigon bij. Misschien is dit ook het geval met Sony telefoons in Europa?

Verder was de Navigatie goed te doen, heeft me altijd goed geholpen en maps zijn up 2 date.

Groetjes
eddepet71
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22

Bericht door eddepet71 »

Haldon
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Haldon »

eddepet71 schreef:Volgens mij niet meer https://service.t-mobile.nl/app/persoon ... ect-uitleg
Daar zeg je me wat...helaas....

Het Sony verhaal is dan misschien nog wel interessant :).
Teebee
Amerikafan

Bericht door Teebee »

Weet er iemand waar je in de buurt van LAX (inglewood) een gps kunt kopen? (heb voorlopig geen auto de dag dat ik land)
AfbeeldingAfbeelding
Hans_Belgium
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door Hans_Belgium »

Het gemak van een GPS vind ik dat je meer kan genieten van je reis en minder moet bezig zijn met je route.
Als wij een rondreis doen, maak ik van iedere dag een blad met de route en de coördinaten (adressen) wat ik zeker wil zien en dat houden we bij ons vooraan in de auto zo dat het ook zonder stress kan gaan. Wij hebben ondertussen 4 jaar onze US GPS (gekocht in Fl) en hij heeft ons al altijd gebracht waar we wilden gaan. Een heel goede aankoop.
Teebee
Amerikafan

Bericht door Teebee »

Ik deel dezelfde mening als u, Hans. Ik had 5 pagina's vol gps coordinaten/adressen toen ik vorige winter 5 weken naar Nieuw-Zeeland ging, en daar is het nog makkelijker rijden dan in de USA. (Meestal maar één baan).

Ik geef de meesten gelijk dat je op veel plaatsen geen gps nodig hebt, als alle viewpoints zijn aangegeven, en in mijn geval de route van volgende zomer. Maar omdat ik jaren heb kunnen genieten van mijn vorige TomTom, en ik de komende jaren waarschijnlijk nog meer gebruik ga maken van een nieuw toestel, is de reden van deze thread te starten eigenlijk.

Ik heb al op amazon.co.uk/.de gekeken voor goedkope modellen, maar USA mappen zijn toch zo zeldzaam blijkbaar voor toestellen > 4inch en onder de €50.
AfbeeldingAfbeelding
truuslotg
Amerika-ontdekker

Bericht door truuslotg »

Wij hebben afgelopen jaar een rondreis zuidwest gedaan met behulp van de app Sygic op de smartphone. Is prima bevallen. Het voordeel is nl dat je Sygic oflline kunt gebruiken en het dus geen data kost. Sygic heeft vaak aanbiedingen die veel geld schelen. We hebben nu levenslang incl updates wereldwijd.
Sygic had als nadeel dat wegen die hij niet kende dan een gemiddelde sneldheid en afstand berekende die absoluut niet klopte met de werkelijkheid. Toen we dat eenmaal doorhadden was het geen probleem, gedurende de reis werd de aankomsttijd bijgewerkt. Dat is bij de laatste updates verbeterd.

Truus.
mvanraaij
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door mvanraaij »

Voor mijn navigatie in Amerika heb ik de app forevermap 2 gebruikt, de kaarten download je in Nederland al en gebruikt ze offline in het buitenland!
Peterentruus
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Peterentruus »

Ik zou de GPS in NL kopen als je meer dan 1x naar de states wilt gaan. Je kunt dan alles vooraf regelen en testen.
Tevens wen je aan de GPS (hoewel die vrij simpel werkt). Je kunt ook hier alvast wat oefenen en omdat je hem hier koopt heb je ook een goede kaart van Europa (vind ik zelf onmisbaar).

Ik plan de reis altijd vooraf met Basecamp (Garmin). Eerst globaal en dan in detail.
Alle viewpoints, scenic roads en hotels zet ik erin. Hierdoor weet ik vooraf hoeveel tijd ik nodig heb voor de reis en wanneer ik ongeveer in het motel aankom. Ook weet ik dan hoeveel tijd ik heb/wil nemen om rond te struinen.

Ik vind dit erg relaxed reizen hoewel de GPS soms ook niet aan hoeft.
Een goede kaart gaat mee zodat ik altijd weet waar ik ben.

De goedkoopste optie blijft kopen in de states en vooraf de Google punten op een een miniSD kaart te zetten en deze mee te nemen (zoals eerder beschreven). Wel opletten dat de GPS die je koopt een slot heeft voor een extra kaartje.

Veel reisgenot,
Peter.
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Of laptop mee en dan via usb kabel de route planning op de gps zetten in het eerste hotel. Dan moet je gewoon voor het eerste hotel een adres opschrijven. De gps toestellen met sdkaart zijn namelijk iets duurder.
Teebee
Amerikafan

Bericht door Teebee »

Ik heb ook al eens liggen kijken op kapaza/tweedehands, maar die vragen bijna €100, of enkel toestellen om te huren.
AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer