Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis alexencharis: Reis westkust met twee puber jongens!
-
alexencharis
- Amerika-ontdekker
Reis alexencharis: Reis westkust met twee puber jongens!
Hallo allemaal,
Wij gaan van de zomer met twee jongens (11 en 14) naar de westkust van Amerika. We hebben inmiddels de vlucht geboekt. We vliegen 8 juli naar Los Angeles en 1 augustus vliegen we vanuit Los Angeles weer terug naar Nederland. We hebben een campervan geboekt via escape campervans. We willen namelijk erg graag logeren in de parken.
We zijn nu druk bezig met de route. Er staat hier al veel informatie, maar wij willen jullie toch vragen om even kritisch naar onze route te kijken. Ook tips voor campings zijn welkom. We weten dat het in de parken een loterij zal gaan worden......
We zijn een actieve familie. De jongens kunnen goed wandelen (vorig jaar een huttentocht in Oostenrijk gelopen). Maar het is niet hun allergrootste hobby (zeker bij de start....). We willen het dus afwisselen met andere activiteiten. We willen ook graag de parken rustig bezoeken en de tijd hebben om daar leuke activiteiten/ wandelingen te ondernemen.
Alvast bedankt voor de hulp. Wij zijn benieuwd naar alle tips en aanpassingen!!
1. Amsterdam- LA (aankomst 's middags)
2. LA
3. LA (ophalen campervan) - Pismo
4. Pismo- Monterey
5. Monterey- San Francisco
6. San Francisco
7. San Francisco- Yosemite
8. Yosemite
9. Yosemite- Mamoth Lake (Bodie bezoek)
10. Mamoth Lake- Las Vegas
11. Las Vegas
12. Las Vegas- Zion
13. Zion
14. Zion- Bryce canyon
15. Bryce canyon
16. Bryce canyon
17. Bryce canyon- Page
18. Page
19. Page- Grand canyon
20. Grand canyon
21. Grand canyon- Kingman
22. Kingman- San Diego
23. San Diego
24. San Diego- LA- Amsterdam (avondvlucht)
Wij gaan van de zomer met twee jongens (11 en 14) naar de westkust van Amerika. We hebben inmiddels de vlucht geboekt. We vliegen 8 juli naar Los Angeles en 1 augustus vliegen we vanuit Los Angeles weer terug naar Nederland. We hebben een campervan geboekt via escape campervans. We willen namelijk erg graag logeren in de parken.
We zijn nu druk bezig met de route. Er staat hier al veel informatie, maar wij willen jullie toch vragen om even kritisch naar onze route te kijken. Ook tips voor campings zijn welkom. We weten dat het in de parken een loterij zal gaan worden......
We zijn een actieve familie. De jongens kunnen goed wandelen (vorig jaar een huttentocht in Oostenrijk gelopen). Maar het is niet hun allergrootste hobby (zeker bij de start....). We willen het dus afwisselen met andere activiteiten. We willen ook graag de parken rustig bezoeken en de tijd hebben om daar leuke activiteiten/ wandelingen te ondernemen.
Alvast bedankt voor de hulp. Wij zijn benieuwd naar alle tips en aanpassingen!!
2. LA
4. Pismo- Monterey
6. San Francisco
8. Yosemite
10. Mamoth Lake- Las Vegas
11. Las Vegas
12. Las Vegas- Zion
13. Zion
14. Zion- Bryce canyon
15. Bryce canyon
16. Bryce canyon
17. Bryce canyon- Page
18. Page
19. Page- Grand canyon
20. Grand canyon
22. Kingman- San Diego
23. San Diego
Re: advies gevraagd!! Reis westkust met twee puber jongens!
Allereerst welkom. Jullie hebben mooie plannen.
Als ik de route zo bekijk hebben jullie goed voorwerk gedaan.
Wat mij alleen opvalt is dat jullie twee hele dagen Brycepark hebben, wat is jullie bedoeling daar?
Je hebt genoeg aan één i.p.v. drie overnachtingen aldaar.
Ik zou een nacht Yosemitepark erbij doen en mogelijk nog een nacht LA of SF
2. LA
3. LA (ophalen campervan) - Pismo Pismo Sands RV park
4. Pismo- Monterey Sunset state beach park
5. Monterey- San Francisco Marin rv park
6. San Francisco
7. San Francisco- Yosemite Lower, upper,Northpines zie forum reserveren is een speciale sport voor dit park
8. Yosemite
10. Mamoth Lake- Las Vegas Sams town Koacamping, hotel is beter
11. Las Vegas
12. Las Vegas- Zion Watchman campground
13. Zion
14. Zion- Bryce canyon Rubys inn camping
15. Bryce canyon
16. Bryce canyon
17. Bryce canyon- Page Wahweap campground
18. Page
19. Page- Grand canyon Mather campground
20. Grand canyon
21. Grand canyon- Kingman Wij hadden Needles, Koa Needles
22. Kingman- San Diego KOA metro camping
23. San Diego
24. San Diego- LA- Amsterdam (avondvlucht
Wij zijn afgelopen zomer met tienerdochters van 16,14 en zoon van 11 jaar naar de states geweest.
Wij reisden met een camper, en heb achter jouw schema de campings gezet waar wij verbleven.
Voor de tieners waren Universal Studios, Hollywood, San Francisco, Yosemite met Panoramatrail, en fietsen, Zion met the Narrows, de hoogtepunten.
Seaworld vonden zij wat minder.
Succes
Als ik de route zo bekijk hebben jullie goed voorwerk gedaan.
Wat mij alleen opvalt is dat jullie twee hele dagen Brycepark hebben, wat is jullie bedoeling daar?
Je hebt genoeg aan één i.p.v. drie overnachtingen aldaar.
Ik zou een nacht Yosemitepark erbij doen en mogelijk nog een nacht LA of SF
2. LA
3. LA (ophalen campervan) - Pismo Pismo Sands RV park
4. Pismo- Monterey Sunset state beach park
5. Monterey- San Francisco Marin rv park
6. San Francisco
7. San Francisco- Yosemite Lower, upper,Northpines zie forum reserveren is een speciale sport voor dit park
8. Yosemite
10. Mamoth Lake- Las Vegas Sams town Koacamping, hotel is beter
11. Las Vegas
12. Las Vegas- Zion Watchman campground
13. Zion
14. Zion- Bryce canyon Rubys inn camping
15. Bryce canyon
16. Bryce canyon
17. Bryce canyon- Page Wahweap campground
18. Page
19. Page- Grand canyon Mather campground
20. Grand canyon
21. Grand canyon- Kingman Wij hadden Needles, Koa Needles
22. Kingman- San Diego KOA metro camping
23. San Diego
24. San Diego- LA- Amsterdam (avondvlucht
Wij zijn afgelopen zomer met tienerdochters van 16,14 en zoon van 11 jaar naar de states geweest.
Wij reisden met een camper, en heb achter jouw schema de campings gezet waar wij verbleven.
Voor de tieners waren Universal Studios, Hollywood, San Francisco, Yosemite met Panoramatrail, en fietsen, Zion met the Narrows, de hoogtepunten.
Seaworld vonden zij wat minder.
Succes
Laatst gewijzigd door toetjero op 22 dec 2014, 13:51, 1 keer totaal gewijzigd.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Helemaal eens met wat Toetjero zegt: 3 nachten Bryce is erg veel, een nacht volstaat, en wellicht 2 als je wat extra activiteiten (paardrijden, lange wandelingen) wilt doen. Voor Yosemite is een of twee dagen erbij wel mooi zeker als je de Panorama Trail wilt doen en ook wilt fietsen, raften, paardrijden, zwemmen etc. (zie daarvoor onze reisverslagen). Je zou ook nog naar Sequoia en Kings Canyon kunnen gaan, maar dan moet er wel iets meer geschoven worden dan alleen die nachten Bryce. San Diego is wel een must? Het lijkt me wat haastig die laatste dag.
Het reserveren van campings is geen loterij; alleen Yosemite is lastig. Kijk goed hoe dat in zijn werk gaat (via http://www.nps.gov/yose) en oefen een maand van te voren (dat wordt dan 15 januari voor het oefenen en 15 februari voor het echte reserveren, precies om 16.00 uur onze tijd).
In plaats van in Mammoth Lakes zou je ook bij Lee Vining kunnen staan, dan zit je iets beter voor Bodie en voor de rit naar Las Vegas.
Onze dochters hebben ook altijd een zetje nodig bij het wandelen, maar we hebben wel meegemaakt dat ze - eenmaal onderweg - verder liepen dan wij gepland hadden. Zie mijn wandelsite voor wat suggesties.
Het is trouwens echt niet nodig om te kamperen om in een park te kunnen overnachten.
Marianne
Het reserveren van campings is geen loterij; alleen Yosemite is lastig. Kijk goed hoe dat in zijn werk gaat (via http://www.nps.gov/yose) en oefen een maand van te voren (dat wordt dan 15 januari voor het oefenen en 15 februari voor het echte reserveren, precies om 16.00 uur onze tijd).
In plaats van in Mammoth Lakes zou je ook bij Lee Vining kunnen staan, dan zit je iets beter voor Bodie en voor de rit naar Las Vegas.
Onze dochters hebben ook altijd een zetje nodig bij het wandelen, maar we hebben wel meegemaakt dat ze - eenmaal onderweg - verder liepen dan wij gepland hadden. Zie mijn wandelsite voor wat suggesties.
Het is trouwens echt niet nodig om te kamperen om in een park te kunnen overnachten.
Marianne
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
3 nachten Bryce is inderdaad wat veel. Maar 2 nachten kan best als je een flinke wandeling wilt doen. Wij hebben in 2011 een combinatie van de Navajo/Peek-a-boo/Queens Gardentrail gedaan.
In Zion is zeker de Narrows lopen een goede tip.
Je zou voor jullie route ook nog een overnachting in Monument Valley kunnen overwegen.
Voor wat leesvoer zou je onze reisverslagen kunnen bekijken.
Daar staat overigens ook nog een verslag bij van onze huttentocht in Oostenrijk vorig jaar. We hebben blijkbaar dezelfde interesses
Elly
In Zion is zeker de Narrows lopen een goede tip.
Je zou voor jullie route ook nog een overnachting in Monument Valley kunnen overwegen.
Voor wat leesvoer zou je onze reisverslagen kunnen bekijken.
Daar staat overigens ook nog een verslag bij van onze huttentocht in Oostenrijk vorig jaar. We hebben blijkbaar dezelfde interesses
Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Reis alexencharis: Reis westkust met twee puber jongens!
Even een opmerking over de campervan. Op de website van Escape campervans zie ik dit staan...
Nu gaan jullie met een 4 personen. Nemen jullie een tentje erbij of hoe moet ik dit zien? Of heb je zo'n kist bovenop liggen als extra slaapplaats? Kijk even of je op de campings dan ook een tentje mag plaatsen, want met 4-en in de van lijkt me toch wel erg knus, elke nacht met zn 4-en.
Qua route zou ik zeker minimaal 1 dag Bryce en misschien ook nog wel de volle dag Grand Canyon eruit halen om de jongens een dag zwemmen in Las Vegas en misschien een dag extra in SF, LA of San Diego te pakken om ook daar bv aan het strand of in de stad door te brengen. Als de jongens niet de aller aller grootste wandelaars zijn misschien een mooie afwisseling.
Nu gaan jullie met een 4 personen. Nemen jullie een tentje erbij of hoe moet ik dit zien? Of heb je zo'n kist bovenop liggen als extra slaapplaats? Kijk even of je op de campings dan ook een tentje mag plaatsen, want met 4-en in de van lijkt me toch wel erg knus, elke nacht met zn 4-en.
Qua route zou ik zeker minimaal 1 dag Bryce en misschien ook nog wel de volle dag Grand Canyon eruit halen om de jongens een dag zwemmen in Las Vegas en misschien een dag extra in SF, LA of San Diego te pakken om ook daar bv aan het strand of in de stad door te brengen. Als de jongens niet de aller aller grootste wandelaars zijn misschien een mooie afwisseling.
-
alexencharis
- Amerika-ontdekker
Super bedankt voor alle snelle reakties en tips voor de reis en de campings. Fijn dat jullie aangeven dat 3 nachten Bryce niet verstandig is. Een nacht gaan we extra naar zion (we willen de narrows lopen en angels landing).
We hebben idd een bak op het dak van onze van, waar de jongens slapen. In LA, SF en vegas willen wij een hotel boeken! Dus het wordt idd erg knus en behelpen in het campertje. Maar we (en de jongens!) zijn wel iets gewend (slaapzalen, in hutjes in Afrika, open lucht). De jongens vroegen wel, waarom wij ook niet met een grote SUV of camper door Amerika konden trekken (mam, er kan bij ons ook nooit iets gewoon...)
Maar we hebben dus nog 1 dag over. Iemand een suggestie waar we deze kunnen plakken. Ik neig naar Yosimite?? Maar als jullie betere ideeën hebben, Graag!!! Nog suggesties voor een leuk onderkomen tussen Yosimite en Vegas? En is het inderdaad (qua reistijd) het beste om te overnachten in Kingman?? We willen een stukje genieten van route 66.
De route is nu als volgt:
2. LA
4. Pismo- Monterey
6. San Francisco
8. Yosemite
9. Yosemite- Mammoth Lake (Bodie bezoek)
10. Mammoth Lake- Las Vegas
11. Las Vegas
12. Las Vegas- Zion
13. Zion
14. Zion
15. Zion- Bryce canyon
16.xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
17. Bryce canyon- Page
18. Page
19. Page- Grand canyon
20. Grand canyon
22. Kingman- San Diego
23. San Diego
We hebben idd een bak op het dak van onze van, waar de jongens slapen. In LA, SF en vegas willen wij een hotel boeken! Dus het wordt idd erg knus en behelpen in het campertje. Maar we (en de jongens!) zijn wel iets gewend (slaapzalen, in hutjes in Afrika, open lucht). De jongens vroegen wel, waarom wij ook niet met een grote SUV of camper door Amerika konden trekken (mam, er kan bij ons ook nooit iets gewoon...)
Maar we hebben dus nog 1 dag over. Iemand een suggestie waar we deze kunnen plakken. Ik neig naar Yosimite?? Maar als jullie betere ideeën hebben, Graag!!! Nog suggesties voor een leuk onderkomen tussen Yosimite en Vegas? En is het inderdaad (qua reistijd) het beste om te overnachten in Kingman?? We willen een stukje genieten van route 66.
De route is nu als volgt:
2. LA
4. Pismo- Monterey
6. San Francisco
8. Yosemite
9. Yosemite- Mammoth Lake (Bodie bezoek)
10. Mammoth Lake- Las Vegas
11. Las Vegas
12. Las Vegas- Zion
13. Zion
14. Zion
15. Zion- Bryce canyon
16.xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
17. Bryce canyon- Page
18. Page
19. Page- Grand canyon
20. Grand canyon
22. Kingman- San Diego
23. San Diego
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ahh heerlijk, een beetje avontuurlijk doen, dat deden wij vroeger toen ik klein was ook (en nu soms ook nog).We hebben idd een bak op het dak van onze van, waar de jongens slapen. In LA, SF en vegas willen wij een hotel boeken! Dus het wordt idd erg knus en behelpen in het campertje. Maar we (en de jongens!) zijn wel iets gewend (slaapzalen, in hutjes in Afrika, open lucht). De jongens vroegen wel, waarom wij ook niet met een grote SUV of camper door Amerika konden trekken (mam, er kan bij ons ook nooit iets gewoon...)
Nu heb je alleen heel veel tijd in Zion in je route. Ik zou 1 dag Zion eruit halen en die na Bryce bij Capitol Reef zetten. Heerlijke route om te rijden en als je op de Fruita Campground daar kunt staan sta je echt wel lekker. En dan de dag erna naar Monument Valley rijden.
Dan zou de route vanaf las Vegas er zo uitzien:
12. Las Vegas- Zion
13. Zion
14. Zion - Bryce Canyon
15. Bryce canyon - Capitol Reef via UT12
16. Capitol Reef - Monument Valley
17. Monument Valley - Page
18. Page
19. Page- Grand canyon
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, ik zou zeker een dag extra bij Yosemite doen. Had je mijn reactie al gelezen?alexencharis schreef: Maar we hebben dus nog 1 dag over. Iemand een suggestie waar we deze kunnen plakken. Ik neig naar Yosimite?? Maar als jullie betere ideeën hebben, Graag!!! Nog suggesties voor een leuk onderkomen tussen Yosimite en Vegas?
Wat zoek je precies tussen Yosemite en Las vegas? Een camping of iets anders?
Het voorstel van Paul om via Capitol Reef te rijden is ook mooi, maar het is wel veel rijden en echt tijd voor Capitol Reef heb je niet.
Marianne
Ik sluit mij helemaal bij Marianne@ aan: Een dag Yosemite erbij . De planning van PSVwally lijkt mij wat gehaast te worden.
- ingrid14
- Amerika-expert
Ik zou in LA toch al vanaf de 1ste dag voor eigen vervoer zorgen.
Het is geen gemakkelijke stad om te bezoeken met openbaar vervoer.
Groetjes,
Ingrid
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
-
alexencharis
- Amerika-ontdekker
PSVwally schreef:
Nu heb je alleen heel veel tijd in Zion in je route. Ik zou 1 dag Zion eruit halen en die na Bryce bij Capitol Reef zetten. Heerlijke route om te rijden en als je op de Fruita Campground daar kunt staan sta je echt wel lekker. En dan de dag erna naar Monument Valley rijden.
Wij willen in Zion twee wandelingen maken. Angels landing en de narrows. Vandaar
Martin & Marianne schreef:
Ja, ik zou zeker een dag extra bij Yosemite doen. Had je mijn reactie al gelezen?
Wat zoek je precies tussen Yosemite en Las vegas? Een camping of iets anders?
Gelezen Marianne en al je reisverhalen ook!! Heel leuk! Wij zoeken een camping. Jij had het over lee vinning (omdat wij ook naar Bodie willen).
Marianne
Wij willen op loopafstrand van Hollywood boulevard een hotel/ airb&b zoeken. De tweede dag willen we met de metro of taxi naar Universal en de derde dag met een taxi naar het verhuurbedrijf.ingrid14 schreef: Ik zou in LA toch al vanaf de 1ste dag voor eigen vervoer zorgen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je had het over een "onderkomen", dus ik ging even twijfelen of je een camping bedoelde. Ja, ik zou dan naar Mono Vista gaan, bij Lee Vining. Dat is qua ligging het gunstigste. Geen mooie camping blijkbaar - ik ken het zelf niet - maar wel met alle voorzieningen en ook wifi (niet gratis). Het is alleen om te overnachten en niet om echt van de camping en de omgeving te genieten neem ik aan. Wil je dat wel dan kun je eens naar Silver Lake (in June Lake) of Convict Lake (in Mammoth Lakes) kijken.
Met een hotel in Hollywood moet je dus ook met de taxi vanaf LAX naar het hotel. Kan natuurlijk wel. Wij zaten een paar keer in de Orchid Suites, dat ligt wel mooi. Zie bijvoorbeeld ons 2006- en 2008-verslag.
(je moet nog even een paar keer [/quote] toevoegen achter de quotes.
)
Marianne
Met een hotel in Hollywood moet je dus ook met de taxi vanaf LAX naar het hotel. Kan natuurlijk wel. Wij zaten een paar keer in de Orchid Suites, dat ligt wel mooi. Zie bijvoorbeeld ons 2006- en 2008-verslag.
(je moet nog even een paar keer [/quote] toevoegen achter de quotes.
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je zorgt dat je dichtbij een halte vd rode lijn zit is het goed te doen om met de metro naar Universal te gaan. Wel jammer dat je verder niets van LA gaat bekijken.
Of je nou van Bryce naar Page gaat of van Bryce naar Capitol Reef, dat scheelt qua rijtijd amper iets. Al zul je op de UT12 een aantal keer meer stoppen, omdat dat een vele mooier weg is dan wat je misschien op de 89 minder zult doen. Van Page naar MV of van Capitol Reef naar MV scheelt idd 1,5 a 2u extra rijden. Het zijn opties he, ze moeten zelf beslissen wat ze doen natuurlijk. Echt gehaast vind ik het persoonlijk niet, zeker omdat ze nog 2 dagen voor Zion, Page en de Grand Canyon overhouden, waar ze hooguit 2,5u hoeven te rijden qua routeafstanden. Ik vind persoonlijk Yosemite een prachtig park, maar erg lijken op de bergen in Europa. Zoiets als bijvoorbeeld de rode rotsen in noord Arizona en Zuid Utah zie je in Europa niet veel. Monument Valley hebben de meeste in een paar uur wel gezien.toetjero schreef:Ik sluit mij helemaal bij Marianne@ aan: Een dag Yosemite erbij . De planning van PSVwally lijkt mij wat gehaast te worden.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mijn ervaring is dat al die rode rotsen niet zo besteed zijn aan pubers.
Het is ook de vraag wat ze willen: met kinderen is het ook wel fijn om op sommige plaatsen wat langer te zitten.
Maar het is goed om de alternatieven te vermelden. Er is inderdaad wel tijd om de route via Capitol Reef te maken, maar je moet ook rekening houden met uitstapjes onderweg en in Capitol Reef zelf.
Marianne
Maar het is goed om de alternatieven te vermelden. Er is inderdaad wel tijd om de route via Capitol Reef te maken, maar je moet ook rekening houden met uitstapjes onderweg en in Capitol Reef zelf.
Marianne
PSVWally@: Dan komen er twee overnachtingen bij: Capitol Reef en Monument Valley.
Ik weet met mijn pubers dat ze het heerlijk vonden om ergens twee of drie nachten te blijven i.p.v. elke dag verder te trekken, vandaar dat ik het veel vind.
Ik weet met mijn pubers dat ze het heerlijk vonden om ergens twee of drie nachten te blijven i.p.v. elke dag verder te trekken, vandaar dat ik het veel vind.
- michelly
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mijn pubers (inmiddels ex-pubers
) houden juist wel van een beetje tempo en ook van een portie rode rotsen, als ze maar kunnen klimmen en we geen saaie wandelingen over verharde paden doen maar juist iets avontuurlijks en uitdagends. Af en toe door een riviertje of over een rotsblok klimmen verhoogt de fun voor hen. Moeders is vaak de stagnerende factor
Elly
Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
Ik weet niet waar dat verhuurbedrijf precies is maar eerst met de taxi, dan nog alle uiteg en vervolgens boodschappen doen en dan nog naar Pismo kan best wat veel zijn voor een dag. En let bij Aitb&b goed op waar die zit want vaak zeggen ze "dichtbij" Hollywood maar dat zegt nog niets.
Wat een mooie reis en leuke manier van reizen.
Voor wat tips voor kids van ongeveer dezelfde leeftijd zou je ons weblog kunnen bekijken.
Mijn jongens vonden oa. angels landing super.
succes.
Voor wat tips voor kids van ongeveer dezelfde leeftijd zou je ons weblog kunnen bekijken.
Mijn jongens vonden oa. angels landing super.
succes.
-
alexencharis
- Amerika-ontdekker
Hallo,
Wij zijn weer een beetje verder met plannen. De dag extra hebben we voor LA gebruikt. We gaan dan naar walk of fame, venice beach/santa monica, de campervan halen, rondrijden en 's avonds naar een baseball wedstrijd. De volgende dag kunnen wij dus vroeg op pad naar Pismo beach. We hebben dan ook meteen een vraag. We vinden het heel jammer dat we "maar" 1 dag in yosemite blijven (marianne!!). Vinden jullie het een mogelijkheid om de kustweg in 2 dagen te rijden. Dit omdat we niet hoeven te stoppen bij venice/santa monica omdat we dit al hebben gedaan. Volgens mij is de route naar Pismo wel in een uur of 4 te doen. En dan zijn we daar dus om 12 uur 's middags (volgens mij weinig interessante stopplaatsen). Wellicht kunnen we doorrijden, meer richting Monterey?
Reisdag Dag datum Locatie
1 Do 9 juli Amsterdam/Los Angeles
2 Vr 10 juli LA Universal Studio's
3 Za 11 juli LA (rondkijken, baseball wedstrijd en campervan ophalen)
4 Zo 12 juli LA naar Pismo Beach
5 Ma 13 juli Pismo - Monterey
6 Di 14 juli Monterey naar San Francisco (avond tour Alcatraz)
7 Wo 15 juli San Francisco
8 Do 16 juli San Francisco naar Yosemite
9 Vr 17 juli Yosemite (panorama trail)
10 Za 18 juli Yosemite - Keaugh (via Tioga Pass en Bodie)
11 Zo 19 juli Keaugh naar Las Vegas
12 Ma 20 juli Las Vegas
13 Di 21 juli Las Vegas naar Zion
14 Wo 22 juli Zion (narrows)
15 Do 23 juli Zion (angels landing)
16 Vr 24 juli Zion naar Bryce
17 Za 25 juli Bryce naar Page
18 Zo 26 juli Page (boot huren en horseshoe bend)
19 Ma 27 juli Page naar Grand Canyon
20 Di 28 juli Grand Canyon (afdeling kloof, dagtour)
21 Wo 29 juli Grand Canyon naar Kingman (route 66)
22 Do 30 juli Kingman naar San Diego
23 Vr 31 juli San Diego (sea world)
24 Za 1 augustus San Diego - Lax- amsterdam (vlucht 22.20)
25 Zo 2 augustus Amsterdam
Wij zijn heel blij met al jullie info!
Wij zijn weer een beetje verder met plannen. De dag extra hebben we voor LA gebruikt. We gaan dan naar walk of fame, venice beach/santa monica, de campervan halen, rondrijden en 's avonds naar een baseball wedstrijd. De volgende dag kunnen wij dus vroeg op pad naar Pismo beach. We hebben dan ook meteen een vraag. We vinden het heel jammer dat we "maar" 1 dag in yosemite blijven (marianne!!). Vinden jullie het een mogelijkheid om de kustweg in 2 dagen te rijden. Dit omdat we niet hoeven te stoppen bij venice/santa monica omdat we dit al hebben gedaan. Volgens mij is de route naar Pismo wel in een uur of 4 te doen. En dan zijn we daar dus om 12 uur 's middags (volgens mij weinig interessante stopplaatsen). Wellicht kunnen we doorrijden, meer richting Monterey?
Reisdag Dag datum Locatie
1 Do 9 juli Amsterdam/Los Angeles
2 Vr 10 juli LA Universal Studio's
3 Za 11 juli LA (rondkijken, baseball wedstrijd en campervan ophalen)
4 Zo 12 juli LA naar Pismo Beach
5 Ma 13 juli Pismo - Monterey
6 Di 14 juli Monterey naar San Francisco (avond tour Alcatraz)
7 Wo 15 juli San Francisco
8 Do 16 juli San Francisco naar Yosemite
9 Vr 17 juli Yosemite (panorama trail)
10 Za 18 juli Yosemite - Keaugh (via Tioga Pass en Bodie)
11 Zo 19 juli Keaugh naar Las Vegas
12 Ma 20 juli Las Vegas
13 Di 21 juli Las Vegas naar Zion
14 Wo 22 juli Zion (narrows)
15 Do 23 juli Zion (angels landing)
16 Vr 24 juli Zion naar Bryce
17 Za 25 juli Bryce naar Page
18 Zo 26 juli Page (boot huren en horseshoe bend)
19 Ma 27 juli Page naar Grand Canyon
20 Di 28 juli Grand Canyon (afdeling kloof, dagtour)
21 Wo 29 juli Grand Canyon naar Kingman (route 66)
22 Do 30 juli Kingman naar San Diego
23 Vr 31 juli San Diego (sea world)
24 Za 1 augustus San Diego - Lax- amsterdam (vlucht 22.20)
25 Zo 2 augustus Amsterdam
Wij zijn heel blij met al jullie info!
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het ophalen van een camper neemt meestal nogal wat tijd in beslag. Ik heb geen idee hoe dit met een campervan zit eerlijk gezegd. Ik zag wel dat je deze bij LAX op gaat halen. Dus je zou na het ophalen van dat ding naar Venice kunnen rijden. Daar fietsen huren en naar Santa Monica fietsen (en weer terug). Ik zou dan overigens wel hollywood meepakken op de dag dat je ook universal doet.
Ik ben heel eerlijk dat 4u van LA naar Pismo inderdaad kan als je onderweg niets gaat bekijken. Maar je zou kunnen rijden via Malibu, shoppen in de outlet store in Camarillo, tijd doorbrengen in Santa Barbara, stoppen in het deense dorpje Solvang. Wij zijn om 12u vertrokken uit LA, hebben eigenlijk alleen Camarillo en Santa Barbara meegepakt en waren pas tegen 20u in Pismo Beach.
Je zou kunnen doorrijden naar Morro Bay/San Simeon/Cambria, maar vergis je niet in de lengte van deze dag. Maar dan zou je de kustroute in 2 dagen kunnen doen. Maar eigenlijk is dit nou juist een plek waar je heerlijk met je campertje op een strandcamping kunt staan.....
Je zou bv ook dag 13, als je van Vegas naar Zion gaat als Angels Landing kunnen doen en een dag van Zion afsnoepen.
Ik ben heel eerlijk dat 4u van LA naar Pismo inderdaad kan als je onderweg niets gaat bekijken. Maar je zou kunnen rijden via Malibu, shoppen in de outlet store in Camarillo, tijd doorbrengen in Santa Barbara, stoppen in het deense dorpje Solvang. Wij zijn om 12u vertrokken uit LA, hebben eigenlijk alleen Camarillo en Santa Barbara meegepakt en waren pas tegen 20u in Pismo Beach.
Je zou kunnen doorrijden naar Morro Bay/San Simeon/Cambria, maar vergis je niet in de lengte van deze dag. Maar dan zou je de kustroute in 2 dagen kunnen doen. Maar eigenlijk is dit nou juist een plek waar je heerlijk met je campertje op een strandcamping kunt staan.....
Je zou bv ook dag 13, als je van Vegas naar Zion gaat als Angels Landing kunnen doen en een dag van Zion afsnoepen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 40 Reacties
- 12851 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 12 Reacties