Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis bosmeneer: Oost-Canada vanaf Toronto

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
bosmeneer
Amerikafan

Reis bosmeneer: Oost-Canada vanaf Toronto

Bericht door bosmeneer »

Ca 1,5 jaar geleden op dit forum actief geweest voor een reis naar Amerika (San Francisco, L.A., etc.), maar deze week kwam er een mooie aanbieding voorbij voor Canada. Slechts € 499 voor een retourtje Amsterdam-Toronto. Die heb ik dus maar gekocht en een beetje met data gespeeld en kwam tot een volgend plan.
Handig om te weten misschien; ik reis alleen en zal vooral in de grote steden de hostels aan doen. Daarbuiten is het nog even zoeken naar goede overnachting en hou mij daarvoor van harte aanbevolen :)

Dond 30 april: aankomst 12 uur Toronto, direct naar autohuur. Doorrijden naar Kingston voor 1e overnachting (reistijd 3 uur). Bij tijdig vertrek vanaf het vliegveld zat ik te denken aan een route via Prince Edward. Bijv de ferry bij Glenora vertrekt ieder half uur.
Vrij 1 mei: Kingston - Montreal (reistijd 3 uur), toeristische route langs de rivier via Cornwall?
Zat 2 mei: Montreal
Zon 3 mei: Quebec (reistijd 2,5 uur heen)
Maan 4 mei: Saint Michel-des-Sains of omgeving (reistijd max 2 uur heen)
Dins 5 mei: Montreal - Ottawa (reistijd 2 uur), toeristische route via bijv Mont-Tremblant (1,5 uur extra reistijd)?
Woens 6 mei: Ottawa - Pembroke (reistijd 2 uur)
Dond 7 mei: Pembroke - Algonquin / vlakbij Oxtongue Lake zit een hostel (reistijd 3uur)
Vrij 8 mei: Algonquin - Sudbury (reistijd 4 uur)
Zat 9 mei: Sudbury - ferry South Baymouth/Tobermory - Owen Sound (reistijd: 5 uur, excl 2 uur ferry)
Zon 10 mei: Owen Sound - Niagara Falls (reistijd: 3 uur). Toeristische route via Barrie of Kincardine?
Maan 11 mei: 's ochtends boottrip Niagara Falls, 's middags naar Toronto (reistijd 1,5 uur)
Dins 12 mei: Toronto
Woens 13 mei: Toronto, vertrek 's avonds laat
(Genoemde reistijden zijn de snelste routes via GoogleMaps, stops niet meegerekend.)

Gezien de reistijden van en naar Montreal is het handig dit als 'uitvalsbasis' te gebruiken voor Quebec en Saint-Michel-des-Sains? Dat scheelt een overnachting zoeken en kun je makkelijker wat laat aankomen (je bent immers al ingecheckt en weet waar het ho(s)tel is). Daarnaast kan ik ook de zaterdag en zondag omdraaien, dus zaterdag na 1 nacht Montreal naar Quebec, daar overnachten en zondag t/m dinsdag weer in Montreal (van Kingston rechtstreeks naar Quebec is 5,5 uur rijden - stops niet meegerekend).
Vanaf Pembroke tot Sudbury kan ik nog wat doen, maar wat? Als ik hier een extra vrije (of rustigere) dag plan, wat zijn dan de mogelijkheden? Aangezien ik alleen reis, is hiken niet snel een optie, kanoën/raften weer wel (veelal via groep). Betekent wel dat ik een dag Montreal of Toronto moet laten schieten.
Daarnaast nog wel wat tips nodig voor de toeristische routes. Deze kunnen al snel een half uur extra kosten, maar neem ze erg graag mee in overweging van de plannen.
bosmeneer
Amerikafan

Re: Reis bosmeneer: Oost-Canada vanaf Toronto

Bericht door bosmeneer »

En na veel wikken en wegen, toch de reis in andere richting uitgedacht.

Donderdag 30 april, aankomst Toronto. Na ophalen huurauto richting Owen Sound (Blue Mountains).
Vrijdag 1 mei, ferry van Tobermory, overnachting op Manitoulin Island
Zaterdag 2 mei, richting Algonquin Park, overnachting bij Oxtongue Lake (lange reistijd, maar zou te doen moeten zijn)
Zondag 3 mei, actitiveit in Algonquin Park, overnachting iets oostelijker (max 1 uur rijden)
Maandag 4 mei, richting Ottawa
Dinsdag 5 mei, richting Montréal, evt via omweg
Woensdag 6 mei, Montréal
Donderdag 7 mei, Quebec
Vrijdag 8 mei, richting 1000 Islands, overnachting in Kingston
Zaterdag 9 mei, richting Toronto, via Prince Edward County
Zondag 10 mei, Canada's Wonderland (theme park)
Maandag 11 mei, dagje Niagara Falls
Dinsdag 12 mei, Toronto
Woensdag 13 mei, vertrek naar Amsterdam ('s avonds laat, overdag dus nog te besteden)

Huurauto is geboekt, overnachtingen gereserveerd. Is het al zo ver...?
analogkid
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door analogkid »

Op zich een mooie planning, maar je neemt wel relatif weinig tijd voor de steden Ottawa en Quebec. Het is er heen rijden en de volgende dag al weer veder rijden. Dan blijft er niet zo veel tijd over voor de stad zelf. En heb je je al verdiept in de weersomstandigheden in die tijd? Is er dan nog kans op sneeuw en ijs?
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
bosmeneer
Amerikafan

Bericht door bosmeneer »

analogkid schreef:Op zich een mooie planning, maar je neemt wel relatif weinig tijd voor de steden Ottawa en Quebec. Het is er heen rijden en de volgende dag al weer veder rijden. Dan blijft er niet zo veel tijd over voor de stad zelf. En heb je je al verdiept in de weersomstandigheden in die tijd? Is er dan nog kans op sneeuw en ijs?
De routes naar de steden zijn kort. Als je bijv om uur of 8 vertrekt kun je er voor de lunch zijn. Ik zal geen musea bezoeken en loop graag door (efficiënt reizen, haha).
Montréal is bijv. wel 2 dagen en dan plan ik dus ook een aankomst 's avonds.
Verder wordt Quebec veel als 'Europees' aangeduid en zou dat juist niet een reden moeten zijn om naar Canada te gaan, toch? ;)

Weer is een klein risico, maar het zou wel overal rond 20 graden moeten zijn. Sneeuw zou in april smelten en dan in mei mooi lenteweer zijn.
Hou daar zeker wel rekening mee qua kleding, maar de al gereserveerde Standard SUV zal ook meehelpen evt slechte wegen bereikbaar te maken ;)
bosmeneer
Amerikafan

Bericht door bosmeneer »

De ferry naar Manitoulin is uitgevallen door het ijs. Minder veel reizen, langer in Algonquin Park.

Donderdag 30 april, aankomst Toronto. Na ophalen huurauto richting Owen Sound (Blue Mountains).
Vrijdag 1 mei, richting Algonquin Park, overnachting bij Oxtongue Lake
Zaterdag 2 mei, actitiveiten in Algonquin Park, zelfde locatie voor overnachting
Zondag 3 mei, actitiveiten in Algonquin Park, overnachting iets oostelijker (max 1 uur rijden)
Maandag 4 mei, richting Ottawa
Dinsdag 5 mei, richting Montréal
Woensdag 6 mei, Montréal
Donderdag 7 mei, Quebec
Vrijdag 8 mei, richting 1000 Islands, overnachting in Kingston
Zaterdag 9 mei, richting Toronto, via Prince Edward County
Zondag 10 mei, Canada's Wonderland (theme park)
Maandag 11 mei, dagje Niagara Falls
Dinsdag 12 mei, Toronto
Woensdag 13 mei, vertrek naar Amsterdam ('s avonds laat, overdag dus nog te besteden)
Tinuszke
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Tinuszke »

In het andere thread hebben we het over Algonquin, dus hier maar even over 1000 islands.
Ik neem aan dat je daar ook een boottocht gaat doen? Heb je al een bedrijf hier voor op het oog? Er zijn er zoveel in o.a. Kingston/Gananoque:

http://www.visit1000islands.com/things- ... oat-tours/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik had nu deze bedacht:
http://www.ganboatline.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.tripadvisor.com/Attraction_R ... tario.html" onclick="window.open(this.href);return false;
lastminute
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door lastminute »

Ik ga zaterdag naar Toronto. Ik kom ochtends om 10 uur aan. Wat zouden jullie adviseren, een overnachting in Kingston? En waar kan ik het beste de boot pakken naar thousand islands?
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

1,000 Islands: neem de boot in Gananoque.
http://www.ganboatline.com Neem de 2,5 uur tour, dat is de beste waarbij je echt helemaal door de 1,000 Islands vaart. Laat je niet afschrikken door dat gedoe rond de wrakken van boten, want dat is gewoon een video die ze benedendeks afspelen. Niet echt zo boeiend tenzij je daar echt veel interesse in hebt. Als het weer het toelaat, ga dan bovendeks genieten van het uitzicht.
Mooie foto's kan je ook maken op het dek waar de bar is, aan de buitenkant het dichtste bij de bar (de achterkant). Het is daar overdekt, dus je staat uit de wind/uit de regen.

Waar je best kan overnachten hangt er vanaf waar je uiteindelijk naartoe moet, en hoeveel tijd je daar voor hebt.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer