Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Navigatie voor onderweg?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Teebee
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Navigatie voor onderweg?

Bericht door Teebee »

Ik ben toch al blij geweest met de gps in grote steden zoals L.A/Miami. Ik geef je gelijk als je van punt A naar B gaat zoals van Zion -> Bryce.

Maar met de kaarten van de car rental kom je maar zover, en echte kaarten heb ik nog nooit gekocht. :oops:
AfbeeldingAfbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Zoals ik al aangaf ging het me niet om het gebruik van de gps, maar om de vele coördinaten die je blijkbaar nodig denkt te hebben.

Marianne
Teebee
Amerikafan

Bericht door Teebee »

Dus beter ter plaatse een gps kopen en dan proberen om de data te importeren? (Ook voor toekomstige reizen)

Of toch maar iets zoeken op bv. amazon?
AfbeeldingAfbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou dus zeggen: ter plekke kopen. En wat wil je dan allemaal importeren? Ik probeer juist te begrijpen waarom dat nodig is in jullie reis.

Marianne
Teebee
Amerikafan

Bericht door Teebee »

Elk adres van de verblijfplaatsen, eetgelegenheden, Shopping Malls, en dan alle gps coordinaten van viewpoints onderweg. In Los angeles rij ik hopeloos verloren zonder gps. (niet als je op de I-5 zit, maar binnenin)
Je kent onze tour zo'n beetje, dus heel veel zien op zeer korte tijd, dan kan je je geen misstappen veroorloven , als je niets wil missen :D
AfbeeldingAfbeelding
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Teebee schreef:echte kaarten heb ik nog nooit gekocht
God zij dank dat je dan niet in de jaren 90 naar de USA gegaan bent.
Internet - in zijn kinderschoenen
Gsm - was er nog niet
GPS - nog nooit van gehoord
SatNav - euh ???

Wij deden altijd alles met de kaart. Voor de steden kochten we een gedetailleerdere kaart.
En we zijn altijd goed terecht gekomen.

Toen ik in 2009 voor het eerst met mijn zoon naar de USA ging, ook gewoon met de kaart gereisd.
Ik heb er een top co-piloot van gemaakt!

De laatste 2 reizen ook een GPS mee genomen. Voor de gewone wegen niet nodig gehad.
In de steden is het wel gemakkelijk.
Alhoewel wij zowel in SF als LA toen we wegens wegenwerken de voorgestelde route niet konden volgen, steeds terug door de GPS op dezelfde route gezet werden. Toch nog maar de kaart erbij genomen en een tijdje niet meer naar het toestel geluisterd.

Ik zou me niet teveel zorgen maken voor jou route.
Gewoon ginder een GPS kopen en 's avonds de punten voor de volgende dag invoeren.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
petrac
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door petrac »

Wij hebben dit jaar ook voor het eerst een navigatiesysteem gebruikt.
Ter plekke gekocht op de eerste dag van onze vakantie.
Je kunt van tevoren even kijken op een zaak als best buy en dan kiezen welke je wilt hebben.
Kopen als je daar bent en dan kun je snel genoeg je bestemming invoeren.
Succes :thumbup:
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Veel winkels, hotels, attracties e.d. staan er ook al in, dus die heb je snel opgezocht.
Terug in Texas!
Bullyleo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Bullyleo »

Daar kopen bij de eerste de beste vestiging van de Walmart of BestBuy. Heb zelf een Garmin gekocht met lifetime upgrade van de kaarten. Helemaal top. Net even gekeken op de sit van BestBuy, daar hebben ze al een Garmin Nuvi met lifetime maps voor 90 dollar (72 euro) en bij de Walmart 88 dollar.
sanook
Amerika-expert

Bericht door sanook »

Tips voor degene met een (Android) smart phone en/of tablet: Er is nu een gratis app die volledige OFFline navigatie aanbiedt: Nokia Here, te downloaden vanuit de PLAY store. Ik neem aan dat dit er ook is voor Ios maar dat weet ik niet zeker. Je kunt alle gewenste kaarten vanuit de APP downloaden, en als je deze gebruikt dan kost dat je dus geen data.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Link naar de HERE apps voor Android en Windows Phone. Er is nog geen iOS versie..

https://www.here.com/download/?lang=nl-NL
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Dbacks2
Amerikakenner

Bericht door Dbacks2 »

De Tomtom op je telefoon?? Valt zeker onder smartphone opties??
Louise vo
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Louise vo »

Wij hebben onze navigatie in Amerika gekocht bij de WalMart. Het is een Garmin en we zijn er super tevreden over.
Prijs was in Amerika ook aanzienlijk lager als in Nederland en de kaart van heel Amerika stond er al op.
Het was alleen even gelijk met de boodschappen de navigatie kopen en gaan met die banaan.

Thuis al een lijstje gemaakt met alle adressen e.d. dus was alleen een kwestie van overnemen. :D
Afbeelding
2015Camperreis Chicago naar Las Vegas http://janwillemenlouise2015.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2014 Florida
2012 Westen USA http://janwillemenlouise.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Wat doe je dan allemaal met die coordinatiepunten? Je hotels hebben toch gewoon een adres? Restaurants ook? Idem dito voor nationale parken, gewoon de naam van een weg in het park invoeren.

Ik heb het idee dat je het jezelf onnodig ingewikkeld maakt. En van ingewikkeld wordt je leven niet gemakkelijker (kijk maar naar het getwijfel waar je nu mee zit). :wink:

Als je inderdaad naar plekken wilt die helemaal geen adres hebben, kan ik me het nut van coordinatiepunten nog enigszins voorstellen. Alhoewel wij in het verleden ook prima konden volstaan met een beschrijving: eerste afslag rechts na hectormeterpaaltje nummer ...., na 10 minuten zandpad linksaf en dan naar boven lopen :roll:

Begrijp me niet verkeerd, gps is handig en fijn. Tijdens delen van onze reis afgelopen zomer was het een uitkomst, tijdens andere delen hebben we het helemaal niet gebruikt. En coordinatiepunten....ik moet er niet aan denken, tenzij echt noodzakelijk.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Wij hebben ook altijd alle punten in de navigatie staan. Ik vind dat reuze handig, zo hoef je niks meer op gaan te zoeken.
Het gaat dan ook echt om tientallen punten (volgens mij nog wel veel meer :lol: ) Ik zoek gewoon alles op op Google Earth en zet daar dan een pinpoint bij. Michel tovert dit allemaal om naar coördinaten voor de TomTom.
Zo doet iedereen het toch op zijn eigen manier :wink:

Elly
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Misschien alleen tijdens wandelingen door the middle of nowhere inderdaad, maar anders gebruik ik ook gewoon adres of zelfs gewoon een winkelnaam. Maar ieder zn eigen manier of ding zou ik zeggen he haha.
Teebee
Amerikafan

Bericht door Teebee »

Nog nooit eens een adres willen ingeven en bleek dat die straat geen nummers heeft, maar enkel een naam? En wat als deze straat 10-20km lang is, en je een paar punten hebt waar je wil stoppen?

Ik maak een lijst waarop alle namen staan met bijbehorende straatnaam en coordinatiepunten, en geef liefst alles op voorhand in, heb toch nog maanden tijd, en dan kan ik volgend jaar, en hopelijk de komende jaren, op mijn gemak een waypoint/route kiezen en me niet druk maken dat hij bepaalde plaatsen niet vind.
AfbeeldingAfbeelding
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Teebee schreef:Nog nooit eens een adres willen ingeven en bleek dat die straat geen nummers heeft, maar enkel een naam? En wat als deze straat 10-20km lang is, en je een paar punten hebt waar je wil stoppen?
Tja, nee..... Voor mij is vakantie toch wel echt vakantie. Ik bedenk niet vantevoren wat ik waar heel precies wil doen en op welk moment en in welke volgorde. Ik maak een bestandje met plekken die ik graag zou zien/bezoeken per bestemming, leuke restaurantjes en winkeltjes waar ik iets over gelezen heb en wandelingen die ik zou willen maken. En dan kijken we ter plaatse waar we zin in hebben. Het is voor voor mij in ieder geval geen wedloop waarin een heel schema afgewerkt moet worden.

In de Nationale Parken krijg je bij binnenkomst altijd een folder met een kaartje erin en beschrijvingen. Dus ik vind m'n weg altijd perfect. In steden vind ik het ook altijd erg leuk om gewoon lekker op pad te gaan en te zien wat we tegenkomen. Ik zou het ook heel vervelend vinden als de reis naar een bestemming langer duurt dan verwacht om dan in de stress te raken dat je schema niet meer klopt, of onderweg niet spontaan ergens te kunnen stoppen of de route aan te passen.

Met andere woorden, dat is absoluut mijn reisstijl niet. Bovendien vind ik het ook wel een beetje bij vakantie horen, dat dingen soms anders uitpakken dan verwacht. En in elke reis is er weleens een moment dat je het even niet zo naar je zin hebt, of moe bent of helemaal verkeerd rijdt. Ik geniet er altijd van als we daar dan samen om kunnen lachen en lekker kunnen improviseren.
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Je kan het gratis programma Tyre gebruiken om op voorhand je routes te maken en dan te exporteren naar TomTom of Garmin formaat.

Er zijn altijd mensen die een hekel hebben aan op voorhand plannen en die vinden dat wij niet genieten van onze vakantie.
Het is een feit dat navigeren op nummer niveau niet altijd goed gaat. Als ik op voorhand via Google maps & streetview exact zie waar het hotel is, sla ik de plek op in een route bestand. Ik moet dus nooit zoeken naar ons hotel, gewoon route laden en hopla.
Teebee
Amerikafan

Bericht door Teebee »

Mja, ik heb het gevoel dat ik meer van een vakantie kan genieten als ik weet wat ik wil, waar ik naartoe wil, en dat ik direct de juiste gegevens heb om naartoe te rijden.

Als je in NY/L.A. rondrijdt, en ineens zijn er onvoorziene omstandigheden (weg afgesloten, zwaar vervoer waardoor je een bepaalde weg niet kan gebruiken (meegemaakt dit jaar nog in Normandië en Nieuw-Zeeland), dan praat het navigatiesysteem je er op een gemakkelijke manier doorheen, en kan je destemeer genieten van de omgeving ipv te stressen.

Maar dat is mijn persoonlijke mening. De gps durf ik ook uit te zetten hoor, enkel in drukke omgevingen is het o zo gemakkelijk. En je kan er woordwisselingen mee vermijden soms in het heetst van de strijd :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer