Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Nog een paar twijfels route west canada

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
prizzle
Amerika-ontdekker

Nog een paar twijfels route west canada

Bericht door prizzle »

Hallo,

In september willen mijn man en ik ongeveer 18 dagen met de auto naar west canada. Nou heb ik denk ik een aardige route samen gesteld, maar ik twijfel over een paar dingen. De route is als volgt:
Dag 1 Ams-Vancouver
Dag 2 Vancouver
Dag 3 vancouver-Victoria
Dag 4 victoria-tofino
Dag 5 tofino
Dag 6 tofino-campbell river
Dag 7 campbell river
Dag 8 campbell river- whistler
Dag 9 whistler-clear water
Dag 10 clear water
Dag 11 clear water-jasper
Dag 12 jasper
Dag 13 jasper-lake louise
Dag 14 lake louise-golden
Dg 15 golden-banff
Dag 16 banff
Dag 17 banff-calgary
Dag 18 calgary-ams

Waar ik over twijfel is vooral Vancouver Island. We willen uiteraard graag orka's spotten. Ik lees verschillende dingen. De een zegt dat het vanuit victoria het beste kan, de ander weer tofino en weer de ander campbell river. Wat is nu de beste en makkelijkste plek? En hoeveel overnachtingen zijn dan handig, is het bijvoorbeeld wel nuttig om uberhaupt naar campbell river te rijden of kunnen we die plek evt skippen?
En dan nog een klein stukje waar ik over twijfel en dat is lake louise en golden. Ik zou nl ook evt twee nachten lake louise kunnen doen of juist twee nachten golden en dan naar de andere plek rijden, zo ver ligt het niet van elkaar.
Hopelijk hebben jullie nog handige tips.

Groetjes priscilla
Jarome
Amerikafan

Re: Nog een paar twijfels route west canada

Bericht door Jarome »

Het is best een heel strak schema. Om het nou ietsje 'losser te maken' zou ik vanaf dag 3 het toch anders indelen:
dag 3: Vancouver - Nanaimo (ferry 1.50U) - Campbell River
dag 4 Campbell River - orca-tour
dag 5 Campbell River - Chemainus (vrijwel helemaal te rijden via de 'oude'snelweg, The Island Highway)
dag 6en7: Pacific Marine Circle Route Vabnaf N.Cowichan, Cowichan Lake, Port Renfrew, Sooke en Victoria)
dag 8 Swartz Bay - Tsawwwassen - Whistler
De beste locatie voor orca-tours zijn noordelijker te vinden ; Alert Bay/Telegraph Cove, maar gezien jullie korte schema is dat niet haalbaar.
Campbell River is een prima alternatief. Je gaat op zoek naar dezelfde groepen orca's, maar moet er wat langer voor varen. Gelukkig is er onderweg ook heel veel moois te zien.
Vanuit Tofino is de kans op orca's (Transients) klein. De tours gaan hier op zoek naar Gray Whales en Humpbackwhales.
The Pacific Marine Circle Route is een werkelijk prachtige route door eeuwenoud regenwoud en net zulke mooie kuststreken als in The Pacific Rim.

http://www.pacificmarinecircleroute.com

http://www.juandefucamarinetrail.com

Tussen Lake Louise en Golden ligt een mooi plaatsje, Field, met heel leuke B&B's en Guesthouses

http://www.field.ca/accommodations/
prizzle
Amerika-ontdekker

Bericht door prizzle »

Dank je wel ik ga me er eens in verdiepen. Ziet er ook goed uit. Best lastig nog hoor keuzes maken :) Als ik 2 overnachtingen Cambell river zou doen en 1 in victoria waar raad je dan aan om tijdens de pacific marine circle route nog te overnachten?
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Ik snap jouw keuze voor Golden niet. Golden ligt totaal uit de route als je van Jasper naar Banff rijdt. Zie onze blogs voor info betreffende deze regio's.

Wij hebben destijds geen orca-trip geboekt toen we op Vancouver Island waren, maar kregen de meest fantastische, gratis, orca-show te zien op de ferry van Victoria naar Vancouver.
Zo zie je maar dat het niet altijd iets hoeft te kosten :wink: .
Jammer genoeg hielden we toen nog geen blog bij, misschien maak ik er daar ooit nog wel eens één van...
prizzle
Amerika-ontdekker

Bericht door prizzle »

Golden was eigenlijk ook een optionele keuze om bijv. naar Glacier te gaan.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

In Glacier is bitter weinig te zien in vergelijking met bvb Yoho NP. En voor dit laatste zit je veel beter in Field.
Jarome
Amerikafan

Bericht door Jarome »

Keuzes maken is onvermijdelijk (helaas).
Ik zou b.v. niet kiezen voor een verblijf in Victoria. Best wel een paar leuke dingen te zien, maar verder geen bijzondere stad.
Langs de Pacific Marine Route, zou ik kiezen voor een verblijf in/bij Port Renfrew. Voor ons zo'n plaats waar je eigenlijk niet meer weg wil.
Heel leuk zijn: Soule Creek Lodge en Handsome Dan's Wild Coast Cottages.
prizzle
Amerika-ontdekker

Bericht door prizzle »

Nou hoor ik toevallig van twee collega's dat zij vanaf victoria juist orka's hebben gespot. Dat zou betekenen dat we campbell river sowieso over kunnen slaan??? In dat geval zou ik dan wel kiezen voor twee nachten Victoria, om in ieder geval een hele dag te hebben voor de orka tour.
Jarome
Amerikafan

Bericht door Jarome »

Ik weet niet of je iets weet over de orca-populatie aldaar, maar ik zal nooit iemand aanraden deze orca-tour te doen.
Het massale toerisme is één van de belangrijkste redenen voor de enorme afname van deze orca-groep. Van ca. 135 in de jaren zeventig tot 76
bij de laatste tellingen. Het af en aan varen van ontelbare boten, bootjes en vaartuigen zorgt voor heel veel onrust en zelfs desoriëntatie onder de orca's.
Geef je iets om de natuur en deze prachtige dieren, dan moet je zo'n toer niet willen maken. Verboden is het natuurlijk(helaas, helaas nog) niet.
prizzle
Amerika-ontdekker

Bericht door prizzle »

He ja daar lees ik inderdaad steeds meer over van de populatie. Dat is echt verschrikkelijk. Ga nog maar eens goed bedenken hoe ik de route ga doen, want neig toch wel echt naar campbell river.
Jarome
Amerikafan

Bericht door Jarome »

:thumbup:
De orca-tours in de Johnstone Strait zijn ook echt veel leuker om mee te maken.

http://www.aboriginaljourneys.com
prizzle
Amerika-ontdekker

Bericht door prizzle »

Na nog heel veel gelezen te hebben en wat aanpassingen heb ik nog een vraag over whistler. De peak to peak gondola lijkt mij heel erg leuk, maar heb je daar een volle dag voor nodig in Whistler of zou dit ook in de middag kunnen?
Alvast bedankt weer.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer