Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
kort en bondig - emigratie?
-
memphislover1
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 12
kort en bondig - emigratie?
Dag allemaal,
Ik weet dat ik ongetwijfeld voor de 100e keer dezelfde vraag stel en ik ben al dagen bezig dit hele forum door te pluizen, maar kan iemand me in het kort uitleggen wat de procedure is van het Fiancée Visum?
Ik weet dat mijn vriend het I129F formulier invult en opstuurt. En dan....?
Wat moet ik bij de Amerikaanse ambassade hier in NL nog regelen? Wat zijn de volgende stappen?
Zou iemand zo lief willen zijn dit voor mij in het kort te willen vertellen?
Thanks!!
Ik weet dat ik ongetwijfeld voor de 100e keer dezelfde vraag stel en ik ben al dagen bezig dit hele forum door te pluizen, maar kan iemand me in het kort uitleggen wat de procedure is van het Fiancée Visum?
Ik weet dat mijn vriend het I129F formulier invult en opstuurt. En dan....?
Wat moet ik bij de Amerikaanse ambassade hier in NL nog regelen? Wat zijn de volgende stappen?
Zou iemand zo lief willen zijn dit voor mij in het kort te willen vertellen?
Thanks!!
Re: kort en bondig - emigratie?
Het is geen kort en bondig proces, en als je het zo wilt zien ga je in de problemen komen. Goed inlezen op de juiste amerikaanse overheidssites, en dan specifieke vragen stellen als iets niet duidelijk is.
edit: ok, misschien een beetje kort door de bocht. Maar als je al een paar dagen het forum aan het doorspitten bent, stel dan een stappenlijst op zoals jij denkt dat het proces gaat. Dan kunnen mensen je hier corrigeren indien nodig. Het is uiteindelijk jouw immigratie, en jij bent de verliezer als iets misgaat omdat je dingen verkeerd hebt gedaan. Als je je dan beroept op een summier lijstje dat iemand hier even opstelt, dan heb je jezelf flink de das omgedaan.
edit: ok, misschien een beetje kort door de bocht. Maar als je al een paar dagen het forum aan het doorspitten bent, stel dan een stappenlijst op zoals jij denkt dat het proces gaat. Dan kunnen mensen je hier corrigeren indien nodig. Het is uiteindelijk jouw immigratie, en jij bent de verliezer als iets misgaat omdat je dingen verkeerd hebt gedaan. Als je je dan beroept op een summier lijstje dat iemand hier even opstelt, dan heb je jezelf flink de das omgedaan.
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
-
Simon_Says
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 14
CR-1 Visum in aanvraag
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 17&t=54459
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 17&t=54459
- Gabbyxx
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Het is inderdaad geen kort en bondig proces. Er komt heel wat bij kijken. Maar als je de lijst op de site die Simon_says heeft gepost stap voor stap na loopt, heb je alles wat je nodig hebt.
04-03-14 -> K1 visa goedgekeurd.
19-05-15 -> 2 jaar GC goedgekeurd.
20-03-17 -> Aanvraag I-751 gestart (ROC).
06-10-18 -> 10 jaar GC ontvangen.
31-12-19-> Officieel Amerikaan geworden
19-05-15 -> 2 jaar GC goedgekeurd.
20-03-17 -> Aanvraag I-751 gestart (ROC).
06-10-18 -> 10 jaar GC ontvangen.
31-12-19-> Officieel Amerikaan geworden
-
memphislover1
- Amerika-newbie
Ik zie het proces zelf absoluut niet als kort en bondig. Ik weet dat het heel wat meer in houdt. Het ging mij er meer om van, wat doe ik stap voor stap en dan kan ik die stappen helemaal uitpluizen.
Ik heb al een hoop info gevonden op USCIS en op de site van de Amerikaanse ambassade hier in Amsterdam.
Dank jullie wel voor de reacties, ik zal ZEKER de site van Simon_says bekijken en hier mijn voordeel mee doen.
Er komt een hoop bij kijken en ik ben blij dat er zoveel ervaringsdeskundigen zijn die hun ervaring willen delen!!
Ik heb al een hoop info gevonden op USCIS en op de site van de Amerikaanse ambassade hier in Amsterdam.
Dank jullie wel voor de reacties, ik zal ZEKER de site van Simon_says bekijken en hier mijn voordeel mee doen.
Er komt een hoop bij kijken en ik ben blij dat er zoveel ervaringsdeskundigen zijn die hun ervaring willen delen!!
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Gebruik ook de zoekfunctie op dit forum, of grasduin eens in de voorbije topics in het Emigratie subforum, want veel mensen zijn je de afgelopen jaren al voorgegaan en er is al heel veel over geschreven. Je zal er vast veel antwoorden vinden, en het mogelijk ook leuk vinden om te lezen over anderen die je voorgegaan zijn.
Veel success!
We vinden het ook altijd erg fijn als mensen zich even kort voorstellen: http://forum.allesamerika.com/viewforum.php?f=17
Veel success!
We vinden het ook altijd erg fijn als mensen zich even kort voorstellen: http://forum.allesamerika.com/viewforum.php?f=17
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
-
memphislover1
- Amerika-newbie
Dank jullie wel allemaal.
De site die Simon_says geplaatst had was precies wat ik nodig had; een stappenplan. Dat, met alle info hier op het forum, helpt me nu echt enorm met de stapel papierwerk die we moeten invullen.
Hoop bureaucratie en een hoop geld, maar we weten waar we het voor doen!!!
Fijne feestdagen voor een ieder die dit nog op tijd lees!!
De site die Simon_says geplaatst had was precies wat ik nodig had; een stappenplan. Dat, met alle info hier op het forum, helpt me nu echt enorm met de stapel papierwerk die we moeten invullen.
Hoop bureaucratie en een hoop geld, maar we weten waar we het voor doen!!!
Fijne feestdagen voor een ieder die dit nog op tijd lees!!
-
memphislover1
- Amerika-newbie
Vraag!!
in mijn "letter of intent to marry", zet ik daar alleen het adres voor de US ambassade hier in Amsterdam in, of ook het adres voor de USCIS?
En stuur ik deze ook op naar de ambassade hier?
We proberen het hele pakket in orde te maken maar lopen nu tegen deze vraag aan. Hoop dat iemand hierbij kan/wil helpen.
in mijn "letter of intent to marry", zet ik daar alleen het adres voor de US ambassade hier in Amsterdam in, of ook het adres voor de USCIS?
En stuur ik deze ook op naar de ambassade hier?
We proberen het hele pakket in orde te maken maar lopen nu tegen deze vraag aan. Hoop dat iemand hierbij kan/wil helpen.
-
Jennie J.
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Hoi,
de "letter of intent to marry" is een bijlage bij je USCIS Form I-129F, en dat alles moet worden opgestuurd naar de USCIS. De ambassade in NL komt pas in beeld als je de 1e goedkeuring hebt (NOA, approval) en zij sturen dan je hele dossier naar NL.
En maak je pakket zo uitgebreid mogelijk met alle bewijsmateriaal dat je maar hebt! Wij hadden een erg uitgebreid dossier gemaakt en het was er erg snel doorheen, weet niet of het daardoor kwam, maar het helpt altijd.
de "letter of intent to marry" is een bijlage bij je USCIS Form I-129F, en dat alles moet worden opgestuurd naar de USCIS. De ambassade in NL komt pas in beeld als je de 1e goedkeuring hebt (NOA, approval) en zij sturen dan je hele dossier naar NL.
En maak je pakket zo uitgebreid mogelijk met alle bewijsmateriaal dat je maar hebt! Wij hadden een erg uitgebreid dossier gemaakt en het was er erg snel doorheen, weet niet of het daardoor kwam, maar het helpt altijd.
-
mayke
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Hoi,
Inderdaad alles goed lezen en voorbereiden, dan kun je geen misstappen maken.
Ons I-129F pakket was ook vrij uitgebreid, en was al in zeven dagen goedgekeurd (NOA 2), dus als je een beetje geluk hebt kan het best snel gaan. De snelheid hangt ook wel af van het service center waar je pakket naar toe gestuurd wordt (bij ons was dat Californië).
Succes!!
Inderdaad alles goed lezen en voorbereiden, dan kun je geen misstappen maken.
Ons I-129F pakket was ook vrij uitgebreid, en was al in zeven dagen goedgekeurd (NOA 2), dus als je een beetje geluk hebt kan het best snel gaan. De snelheid hangt ook wel af van het service center waar je pakket naar toe gestuurd wordt (bij ons was dat Californië).
Succes!!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht