Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Visa aangevraagd - rechtbank documenten
Visa aangevraagd - rechtbank documenten
Eind februari vlieg ik naar Amerika en omdat ik een strafblad (vechtpartij, 80 uur taakstraf) heb, moest ik een Visa aanvragen.
Vorige week ben ik op gesprek geweest op het consulaat en heb ik wederom verteld wat er gebeurd is.
De baliemedewerker heeft me aangemeld voor mijn 'waiver'. (The consulate will apply you for your waiver, there is no further action aquired by you).
Daarnaast moet nog de volgende documenten aanleveren:
- Extract vonnis
- Police clearance
- Court records
Het verslag van de rechtszaak heb ik inmiddels vertaald thuis liggen, maar in Nederland is het niet mogelijk om je strafblad te kopieren en te versturen.
Bij de rechtbank in Nederland zeiden ze dat dit zelfs strafbaar is en dat Amerika dat ook weet.
Het consulaat geeft geen duidelijk antwoord op mijn vraag (het letterlijke antwoord was direct dat ze niks meer konden doen).
Mijn vraag is daarom: welke documenten moet ik nu precies aanleveren om de waiver aanvraag door te zetten?
Vorige week ben ik op gesprek geweest op het consulaat en heb ik wederom verteld wat er gebeurd is.
De baliemedewerker heeft me aangemeld voor mijn 'waiver'. (The consulate will apply you for your waiver, there is no further action aquired by you).
- Extract vonnis
- Police clearance
- Court records
Het verslag van de rechtszaak heb ik inmiddels vertaald thuis liggen, maar in Nederland is het niet mogelijk om je strafblad te kopieren en te versturen.
Bij de rechtbank in Nederland zeiden ze dat dit zelfs strafbaar is en dat Amerika dat ook weet.
Het consulaat geeft geen duidelijk antwoord op mijn vraag (het letterlijke antwoord was direct dat ze niks meer konden doen).
Mijn vraag is daarom: welke documenten moet ik nu precies aanleveren om de waiver aanvraag door te zetten?
-
Simon_Says
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Re: Visa aangevraagd - rechtbank documenten
Contacteer hiervoor je advocaat. Die gaat desnoods via de balie wel een document kunnen aanleveren.
CR-1 Visum in aanvraag
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 17&t=54459
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 17&t=54459
Bedankt voor je antwoord.
Heeft er iemand hier nog meer ervaring met het aanleveren van een strafblad aan het consulaat?
Heeft er iemand hier nog meer ervaring met het aanleveren van een strafblad aan het consulaat?
Bedoel je hiermee te zeggen dat een gekopieerd strafblad strafbaar is?Japie123 schreef: Bij de rechtbank in Nederland zeiden ze dat dit zelfs strafbaar is en dat Amerika dat ook weet.
Ja, sterker nog, het is alleen mogelijk om je strafblad in te zien bij de rechtbank. Het kopiëren hiervan is niet mogelijk.
Japie123 schreef:Eind februari vlieg ik naar Amerika en omdat ik een strafblad (vechtpartij, 80 uur taakstraf) heb, moest ik een Visa aanvragen.
- Extract vonnis
- Police clearance
- Court records
Hey Japie123,
Ben jij er nog uit gekomen? Ik heb nu hetzelfde probleem..
Gr.
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Misschien heb je wat aan dit recente draadje?
viewtopic.php?f=13&t=69119
viewtopic.php?f=13&t=69119
En vooral: bezint eer ge begint. Niet elke veroordeling is een reden om niet meer op het VWP te mogen reizen. Het moet gaan om een serieus feit, waarbij in de amerikaanse wet de term "moral turpitude" wordt gebruikt. Een vechtpartij zal daar over het algemeen niet onder vallen, hier zijn al vele topics hier over geweest. In dat geval dus gewoon een esta aanvragen en nee antwoorden op die vraag.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 29 Reacties
- 16772 Weergaves
-
Laatste bericht door Stan.Gobien
-
- 5 Reacties