Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis MiekAnne: 2015

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Miekanne: 2015

Bericht door Martin & Marianne »

Het lijkt me mooi om de route om te draaien. Reserveer bij voorkeur meerdere nachten, het is makkelijker om een nacht te annuleren dan er later nog een bij te boeken.
Ik weet niet hoe laat je de camper op kunt halen, misschien is Mariposa te doen in 1 dag. Dat ligt gunstig als je via de 140 het park binnen wilt rijden. Als je via de 120 rijdt (de snelste route maar met een camper mischein wat langzamer) is Groveland een mogelijkheid. Als je minder ver wilt rijden zou je de omgeving van Manteca kunnen proberen.

Marianne
MiekAnne
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis MiekAnne: 2015

Bericht door MiekAnne »

Hallo.
Het heeft even geduurd, maar ik heb geprobeerd enkele "verzoekjes" van mijn gezinsleden te verwerken in ons reisplan. Ik denk dat het ongeveer zo zal worden.

Dag 1 Amsterdam -New York
Dag 2 New York
Dag 3 New York
Dag 4 New York - San Francisco
Dag 5 San Francisco
Dag 6 San Francisco- camper ophalen San Leandro - Santa Cruz ( HW1) Afhankelijk van de tijd eventueel via Palo Alto/Silicon Valley. Harbour RV Park
Dag 7 Santa Cruz - Monterey (Aquarium) (HW1) Marina Dunes RV park of Monterey County Fair RV
Dag 8 Monterey (Whalewatch in de ochtend) via 17 mile drive - San Simeon ( HW1) Suggestie Campground?
Dag 9 San Simeon - Los Angeles RV LA/Pomona/Fairflex
Dag 10 Los Angeles Sights (citytour met bus vanaf Camping)
Dag 11 Los Angeles - Universal of Warner
Dag 12 LA/Pomona Fairflex - Kingman KOA Camping
Dag 13 Kingman - via route 66 - Grand Canyon Mather Campground
Dag 14 Grand Canyon -( Helivlucht) - via Horseshoe Bend - Page/Lake Powell (via 67 en 89) Wahweap Campground
Dag 15 Page/Lake Powell (Lower Antelope en raften Colorado) Wahweap Campground
Dag 16 Page /Lake Powell - via Monument Valley- Natural Bridges Suggestie Campground?
Dag 17 Natural Bridges - - Capitol Reef (via 261 en 95) Torrey 1000 Lakes of Wonderland RV Park
Dag 18 Capitol Reef - via Escalante/ Petrified Forest - doorrijden door Bryce - Zion Watchman RV Park
Dag 19 Zion (The Narrows - Navajo trail, evt Astronomy Night)
Dag 20 Zion - Las Vegas (via 16) Koa Sam's Town of Koa Circus Circus
Dag 21 Las Vegas
Dag 22 Las Vegas - Mammoth Lake Suggestie Campground? Eventueel Convict Lake?
Dag 23 Mammoth Lake - via Mono lake - Yosemite (via Tioga Road) een van de 3 in park afhankelijk van Geluksfactor ;-)
Dag 24 Yosemite
Dag 25 Yosemite - San Francisco Marin RV of andere suggestie?
Dag 26 Camper inleveren San Leandro - overnachting in San Francisco
Dag 27 San Francisco -Chicago
Dag 28 Chicago - Amsterdam

Hebben jullie suggesties over campgrounds bij San Simeon, Mammoth Lake en in Natural Bridges? Ik heb op de KOA site en Good Sam gekeken. Zijn er misschien nog andere camping organisaties? Via National Parksite kom ik op deze locaties niet ver.

Zitten er volgens jullie nog heel onlogische dingen in?
Volgens mij kan ik de route zo ook omdraaien naar rechtsom, om meer kans te hebben in Yosemite. Of zie ik dingen over het hoofd.
Klopt het ook dat ik met de route rechtsom minder "last " van tijdverlies heb tussen de de staten in?
En dan nog een vraagje over de kustroute. Ik las het ergens op het forum. Als ik de kustroute van Noord naar Zuid rijd, heb ik dan last van de zon?
Is van Zuid naar Noord zoveel beter? Graag lees ik jullie reacties weer.

Hoe meer ik lees hoe meer vragen er boven komen, Ik hoop dat dat minder gaat worden. ;-)

Groet van Annemiek
MiekAnne.
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

De volle dag SF zou ik voor het einde bewaren, kan je rustig bekomen van je rondreis.

Dag 8 : zoals je het nu hebt, kan het niet.
Whale watching neemt zeker een halve dag in beslag (reken maar dat het na 14u zal zijn voor je kan vertrekken)
Je zou een avond whale watch tour kunnen doen op dag 7.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

De kustroute is beide kanten op mooi. De route van zuid naar noord zal misschien iets beter zich hebben omdat je direct langs de kust gaat, maar je zal toch moeten stoppen om er echt van te genieten.
Ik zou overigens de walvistocht en het aquarium echt op dag 7 al doen. Anders heb je misschien serieus tijdgebrek om in het licht in San Simeon te geraken.

Ik ben verder niet bekend met RV parken in Los Angeles, maar deze ligt wel een heel stuk van de echte bezienswaardigheden van Los Angeles, maar ook erg ver van de pretparken. Fingers crossed op weinig files iig.

Ik zit een beetje met dag 16 t/m 19 in je route. Qua rijtijden zal het allemaal wel gaan, maar je hebt erg weinig tijd voor Bryce op dag 18, vooral als je ook nog doorrijd naar Zion die dag.
Op dag 19 heb je de narrows staan welke in Zion NP ligt en daarachter navajo trail en evt. astronomy night. Navajo trail is een hike in bryce canyon en ook de astronomy programs geven ze in Bryce. Dus hier klopt je plan niet helemaal. Maar besluit je hier een nacht toch bij Bryce te overnachten dan heb je eigenlijk weer tijd tekort in Zion.
Een idee zou zijn om de route Grand Canyon - Monument Valley - Page - Bryce - Zion te maken en daar alles uit te halen met voldoende tijd en dan natural bridges en capitol reef voor deze keer te laten vallen....neem die een volgend keer met de parken rond Moab mee bijvoorbeeld.
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Bij Monterey kun je ook op de KOA van Moss Landing gaan staan. Daar vertrekt een Whale watch boot naast de deur. Je kunt daar zo naar het strand lopen, of genieten van de zee otters die daar in de haven zwemmen samen met de zeehonden en zeeleeuwen, en gaan eten bij het visrestaurant waar iedere dag de versgevangen vis zo het restaurant in gaat. Voor Los Angeles kun je ook nog kiezen voor Dockweiler beach rv park, direct aan het strand niet zo heel verl van Santa Monica. Daar kun je dan de camper parkeren en op de hop on hop of bus stappen. Of een fiets huren naast de camping en fietsen naar Venice beach.
Bij Natural Bridges is volgens mij geen campground. Wel kun je iets verder bij Hite gewoon langs de coloradoriver staan. En ligt daar volgens mij ook nog een campground. Er zijn daar in de buurt verschillende plekken waar je gewoon kunt gaan staan met de camper. Wij hebben daar in 2011 gestaan.
Verder kun je kijken of er bij Capitol Reef nog plek is op Fruita campground. En zeker bij Convict Lake gaan staan, prachtige plek, waar 's avonds de hertjes over de campground lopen.
Koen70
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Koen70 »

Ik zou de kust route zeker met een camper niet omdraaien. Met een camper heb je door de overhang bij een C-type niet zoveel last van tegenlicht. Bovendien kun je van noord naar zuid gemakkelijker uitwijken om sneller verkeer te laten passeren (de meeste uitwijkplaatsen / parkings liggen aan de kant van de oceaan).
MiekAnne
Amerika-ontdekker

Bericht door MiekAnne »

Hartelijk bedankt weer voor de tips. Ik ga er mee aan de slag.
En de dagen 16 t/m 19 ...tja, we kunnen niet alles zien, dat weet ik. Dus we hebben een keuze gemaakt. Naar de activiteiten in Zion/Bryce kijk ik ook nog even.

Groetjes van Annemiek
Mariëlle
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Mariëlle »

Wij stonden tussen San Francisco en Moss Landing oo de campsite in Sunset Beach State Park. Een prima camping waar je zo naat het strand kon lopen.

In plaats van Mammoth Lake hebben wij op Keough Campground gestaan. Een leuke camping met een vreemd, oud, thermaal zwembad. Heerlijk!
MiekAnne
Amerika-ontdekker

Bericht door MiekAnne »

Dit moet hem dan gaan worden, denken we zo:

Dag 1 Amsterdam -New York
Dag 2 New York
Dag 3 New York
Dag 4 New York - San Francisco
Dag 5 San Francisco
Dag 6 San Francisco- camper ophalen San Leandro - Santa Cruz ( HW1) Afhankelijk van de tijd eventueel via Palo Alto/Silicon Valley. Harbour RV Park
Dag 7 Santa Cruz - Monterey (Aquarium) (HW1) Marina Dunes RV par /Monterey County Fair RV k /Moss Landing
Dag 8 Monterey (Whalewatch in de ochtend) via 17 mile drive - San Simeon
Dag 9 San Simeon - Los Angeles RV LA/RV Pomona/Fairflex
Dag 10 Los Angeles Sights (citytour met bus vanaf Camping)
Dag 11 Los Angeles - Universal of Warner
Dag 12 LA/Pomona Fairflex - Kingman KOA Camping
Dag 13 Kingman - via route 66 - Grand Canyon Mather Campground
Dag 14 Grand Canyon -( Helivlucht) - - Page/Lake Powell (via 67 en 89) Wahweap Campground
Dag 15 Page/Lake Powell (Lower Antelope en raften Colorado) Wahweap Campground
Dag 16 Page/Lake Powell - via Escalante/Petrified Forrest - naar Bryce
Dag 17 Bryce (Navajo Trail/ evt andere wandeling/ Astronomy night) Bryce
Dag 18 Bryce - Zion (eventueel wandeling, activiteit)
Dag 19 Zion (Narrows)
Dag 20 Zion - Las Vegas (via 16) Koa Sam's Town of Koa Circus Circus
Dag 21 Las Vegas
Dag 22 Las Vegas - Mammoth Lake Campground Eventueel Convict Lake
Dag 23 Mammoth Lake - via Mono lake - Yosemite (via Tioga Road) een van de 3 in park afhankelijk van Geluksfactor ;-)
Dag 24 Yosemite
Dag 25 Yosemite - San Francisco Marin RV of andere suggestie?
Dag 26 Camper inleveren San Leandro - overnachting in San Francisco
Dag 27 San Francisco -Chicago
Dag 28 Chicago - Amsterdam

Maar ook nu houden we ons aanbevolen voor tips en trics.

Fijne kerst namens mij,
Annemiek
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zou de whalewatch echt al op dag 7 doen.
Verder vraag ik me hoe je dag 16 wilt rijden? Volgens mij is er niet rechtstreeks van Page naar Escalante te rijden met de camper (behalve om via MV en Campitol Reef, maar dat is te ver voor 1 dag en ook nog naar Bryce). Dat zijn zandwegen dacht ik.
MiekAnne
Amerika-ontdekker

Bericht door MiekAnne »

De whalewatch gaat op dag 7. We zijn daarnaar aan het kijken.
De optie Escalante gaat dan vervallen. Komt omdat de route eerst nog anders liep.

Bedankt voor de reactie PSVwally.

Groet van Annemiek
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Dag 9 San Simeon - LA is via de kustweg meer dan 5 uur rijden zonder stops, misschien zelfs wel 6 uur met de camper! Dat is eigenlijk wel zonde van die mooie route. Of je moet bij Oxnard al richting Pomona/Fairfax gaan rijden, maar dan mis je Malibu.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Dat is toch geen probleem. Zo heel veel is er nu langs dit stuk van de kustweg ook niet meer te zien en daarbij is het niet langer een zeer bochtige weg langsheen de bergflanken. De 5u15 is overigens tot in Pomona zelf, tot Santa Monica is dat slechts 4 u 15 (reken met de camper op 5 uur).

Het feit dat ze de dag voordien slechts tot San Simeon rijden geeft dan net veel tijd voor het mooiste stuk kustweg.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Als je de whale watch naar dag 7 verhuisd is de route prima te doen.

Op dag 8 dan op tijd opstaan om ook nog de 17 mile drive te kunnen doen en tot San Simeon te rijden.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
MiekAnne
Amerika-ontdekker

Bericht door MiekAnne »

Ik had dat inderdaad zo bedacht, Mark.
Voldoende tijd voor het naar mijn idee mooiste gedeelte.
Het blijft een beetje zoeken allemaal. Het is lastig in te schatten hoe vaak en waar je wilt stoppen.
De whale watch verplaatsen we naar dag 7.

Groet,
Annemiek
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer