Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Nikderoeck: 1ste keer USA: SF-LA-LV + NYC-BOST

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Nikderoeck
Amerika-ontdekker

Reis Nikderoeck: 1ste keer USA: SF-LA-LV + NYC-BOST

Bericht door Nikderoeck »

Hello iedereen! Ik zal me even voorstellen, ik ben Nik De Roeck en ik ben bezig met een reis te plannen naar Amerika voor in Augustus samen met mijn vriendin Vicky, wij zijn beiden 25jaar.
Wii worden in Boston verwacht voor de trouw van Vicky haar Tante en dachten als we daar dan toch zijn zou het zonde zijn om niet verder door te reizen want we dromen allebei al een tijdje van een roadtrip te doen in Amerika!
Verder hebben we ook gepland om in New York een paar daagjes een vriend van mij te bezoeken die daar ondertussen al een jaar woont (we mogen op zijn appartement logeren dus dat is al lekker meegenomen :thumbup: )
Dan komen we bij de roadtrip aan door California, dit is voor ons het mooiste en leukste gebied!
Nu zit ik al een tijdje op het forum reisverslagen en dergelijke te lezen en ik heb zoveel mogelijk goede tips opgeslorpt!
Maar zou toch nog graag even willen checken of dit volgens jullie oke is??
Ik wil er ook nog wel graag bij zeggen dat we wel kunnen genieten van de natuur en mooie uitzichten maar dat we geen fervente wandelaars zijn :) en dat we de vakantie niet kunnen verlengen, dit is langste dat we vrij kregen vanop werk..
De reis begint op 29/7 en eindigt op 17/8

29: Brussel - SF
30: SF
31: SF - Monterey
1: Monterey - Pismo Beach
2: Pismo Beach - LA
3: LA
4: LA
5: LA - Death Valley
6: Death Valley - LV
7: LV
8: LV
9: LV - NYC
10: NYC
11: NYC
12: NYC
13: NYC - BOST
14: BOST
15: BOST
16: BOST
17: BOST - Brussel

Als we van LA naar Death Valley rijden, kan ik dan via national sequoia park en heb ik dan genoeg tijd? Of zou ik dan een dag van de kustroute moeten afpakken?
Als er nog iets verschoven zou moeten worden hoor ik het graag!
Ik ben heel benieuwd en wil al graag iedereen danken voor de tips :) !!
Grts een enthousiaste Nik en Vicky
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: 1ste keer USA: SF-LA-LV + NYC-BOST

Bericht door PSVwally »

Hallo en welkom het het forum. Een leuke trip in het vooruitzicht.

Ik zou er helemaal niets meer aan veranderen.
Als we van LA naar Death Valley rijden, kan ik dan via national sequoia park en heb ik dan genoeg tijd?
Er zit geen uitgang aan de oostkant van Sequoia NP. Je kan dus niet via dat park naar death valley. Dan moet je weer een stuk terug rijden. Ik zou daar ook geen dag kustroute voor opofferen. Ik zou dat alleen doen als je minimaal 2 dagen wilt opofferen. Dus dan zou er behalve een dag kustroute ook nog een dag van Los Angeles of Las Vegas af moeten. Sequoia NP (en dan reken ik vanaf three rivers) naar Death Valley (furnace creek) is minimaal 5.5u rijden.
K&N
Amerikakenner

Re: Reis Nikderoeck: 1ste keer USA: SF-LA-LV + NYC-BOST

Bericht door K&N »

Welkom op het forum. Van LA naar Sequoia Nat. Forest en dan naar Death Valley red je niet. Dat is al meer dan 8 uur. Dan moet je een dag schrappen van LA. Moeilijk keuzes maken. Misschien je route eens uitzetten met google maps. Let wel op dat het optimistische reistijden zijn. Succes Klaas
Afbeelding
Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nikderoeck
Amerika-ontdekker

En is het mogelijk om van oost naar west door National seqouia park te rijden?
Want dan is het misschien een optie om in LV te beginnen.. In grote lijnen zou het dan LV-( via DV en Nat Seq)SF-LA worden dan.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Nee. Het is onmogelijk om van oost naar west of west naar oost door Sequoia te rijden.

Met deze opzet zie je natuurlijk bitter weinig van het zuidwesten. Persoonlijk zou ik gewoon aan de oostkust blijven. Ook daar is veel te zien zoals Washington DC, Philadelphia en je kan eventueel richting Niagara Falls en Toronto. 9 dagen voor het zuidwesten is echt niets.

Daarbij komt ook nog dat de meest logische richting is om eerst noordoost te doen en dan zuidwest en niet omgekeerd. Door het tijdsverschil verlies je immers terug een dag als je de huidige richting volgt.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Je kan via Sequoia of Yosemite NP als je de kustroute laat vallen.
Voor beiden is er geen tijd.

Of je moet NY weglaten en vanaf LV naar Boston vliegen.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Niet iedereen kan toch altijd eenzelfde reis maken? Dit is gewoon een hele leuke route met vooral veel tijd voor de steden in het Zuid-westen. Met het bezoek aan vrienden in NY en die bruiloft is er (helaas) geen tijd voor de parken ed. Ja ze zouden ook bv een rondje Vegas kunnen doen met Zion-Bryce-Page-MV en de Grand Canyon in 9 dagen of een one way vanaf LA of SF met Yosemite erbij en de kustroute en dan wat minder dagen stad.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Lekker laten zo! Geen kans op een bezoek aan Seki nu. Misschien een dag langer in SF en een dag korter in LV? Trein tussen NY en Boston.
Marcopstal
Amerika-expert

Algemeen is het toch correct dat de beste volgorde is om eerst het oosten te doen en dan het westen. Dat geef ik gewoon mee, sommige mensen staan immers niet stil bij de invloed van het tijdsverschil. Voor de rest geef ik ze aan dat ze op die manier een glimp van het noordoosten en een glimp van het zuidwesten opvangen, maar ook niet echt meer dan dat. Het lijkt mij gewoon veel kwalitatiever om zich nu te concentreren op het noordoosten waar ook best vele te zien en te doen is en een ander keertje het zuidwesten te doen wanneer er wel voldoende tijd voor is.

Ik blijf in ieder geval bij mijn raadgeving, beperk je nu tot het noordoosten.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Als de tickets en de reisperiode nog niet vastliggen zou het omraaien van het NO en ZW aan te raden zijn. Je zou ook kunnen overwegen om in LA te beginnen, dan via de kust naar SF en dan door Yosemite en Death Valley naar Las Vegas. Je zult niet veel van Yosemite zien, maar je hebt wel een prachtige route op die manier. Andersom kan natuurlijk ook.

Marianne
Kurt10
Amerikakenner
Partner van: Elskey
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Kurt10 »

Inderdaad Marianne zo heb je niet veel tijd voor Yosemite maar wel een hele mooie route. Persoonlijk zou ik het ook zo proberen te doen.
http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik mag toch aannemen dat de datum voor die bruiloft in Boston op die data die TS aangeeft vastliggen...Als de data die ze aangeven voor hun vakantie vastliggen lijkt het mij een beetje onmogelijk om ZW en NO om te draaien......
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ja, die dagen in Boston liggen vast. En de lengte van de vakantie. Maar het zou kunnen dat ze ook later kunnen gaan.

Marianne
Nikderoeck
Amerika-ontdekker

Iedereen alvast bedankt voor de reacties en tips!
We hebben het schema een beetje omgegooid en beginnen eerst NO en dan ZW.
Ook hebben hebben we geprobeerd yosemite hier in te passen!
Ik heb het nog niet helemaal uitgespit maar ik zal er ook bij zeggen hoe en wanneer we op bepaalde plekken willen geraken..

13- brussel - boston
14- boston
15 -boston
16- boston
17- boston - NYC
18- NYC
19- NYC
20- NYC-LA
21- LA
22- LA
23- LA - pismo beach
24- pismo beach - monterey
25- monterey - SF
26- SF
27- SF - yosemite (we zouden hier héél vroeg vertrekken om voor 12u in Yosemite te zijn)
28- Yosemite - Death valley of Lone pine( in de namiddag vertrekken naar DV via tioga pass)
29- Lone pine of Death Valley - LV
30- LV
31- LV
1- LV - Brussel

Ik heb zelf een beetje bedenkingen bij yosemite of het praktisch wel te doen is ( we hebben nog nooit een roadtrip gedaan en ook nog nooit nationale parken bezocht of zo..)
En ook heb ik geen idee hoe ik eventuele files zou moeten incalculeren om van SF naar Yosemite te gaan..
Daarom is hier optie 2

25- Monterey - SF (Aankomst SF 12u smiddags)
26- SF - Sonora of Groveland ( aankomst 21u)
27- Yosemite
28- Yosemite- Death valley
29- Death Valley - LV
30- LV
31- LV
1- LV - Brussel

Wat lijkt volgens jullie het meest haalbare/praktische?
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Files SF uit valt allemaal wel mee. Ik zou in jullie geval eerder een dag LA of Las Vegas eruit halen, of de kustroute in 2 dagen doen ipv 3 om een dag meer voor Yosemite te hebben, want daar heb je veel te weinig tijd. Dus tussen SF-Yosemite komt dan een dag Yosemite - Lee Vining/Mammoth Lakes en dan Lee Vining/Mammoth Lakes - Death Valley. Dan zou de keuze vallen op route1
Marcopstal
Amerika-expert

Goed dat je deze aanpassing kan doen.

Ik zou het dan toch op de eerste optie houden. In principe moet je niet veel problemen inzake verkeer verwachten van SF naar Yosemite, maar 100% zeker weet je dat helaas nooit. Steeds ook het nieuws goed opvolgen is de raad. De regio rond Yosemite is bosbrandgevoelig en af en toe is een bepaalde toegangsweg afgesloten.

Als je pas in de namiddag via de Tioga Pass gaat is het wel niet haalbaar om nog tot in Death Valley te gaan. Dan stop je beter in Lone Pine, maar zelfs Bishop is mogelijk, dat geeft je meer tijd. Je zal dan vanuit Bishop via Death Valley naar Vegas pas in de vooravond in Vegas aankomen, maar daar heb je nog twee volle dagen, dus is dat geen probleem.

Waar je eventueel wel een dag kan winnen is in LA ! Tenzij je een dag Universal wil doen. Als je 4 uur rekent van LA tot Pismo Beach dan moet je er in principe zonder probleem geraken, je hebt dan dus die dag nog een halve dag voor bvb Santa Monica en Venice Beach.
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Goed gewijzigd.

Afhankelijk van je plannen in LA zou hier een dag minder kunnen.

Als je zorgt voor een vlucht in de voormiddag vanaf NY, dan heb je mede door het uurverschil, nog een halve dag om al wat in LA rond te kijken.
Daarna zou nog 1 volle dag kunnen volstaan.

Je hebt dan een dag extra voor Yosemite.

SF - Yosemite (probeer nog iets in de vallei te vinden, dat bespaart je veel tijd met op en af rijden, vb tent cabin bij Curry Village)
Yosemite
Yosemite - Bishop of Lone Pine
Bishop of Lone Pine - via Death Valley - Las Vegas

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer