Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Planning 4,5 dagen New York
Planning 4,5 dagen New York
In augustus 2015 ga ik met mijn man en 2 tienerkinderen (16 en 14) naar New York.
We landen op vrijdag 31/7 rond 13u op JFK en vliegen op 5/8 in de ochtend door naar Minnepolis (vertrek vanaf La Guardia).
We logeren in West Harlem (http://www.lotusaccommodation.com/), gelegen West 142nd Street (tussen Broadway en Amsterdam Avenue).
Nemen we vanaf JFK het openbaar vervoer of een taxi?
Op onze "To Do List" staat o.a. Statue of Liberty (voorbijvaren, hoeven er niet zo nodig op), Grand Central Terminal, High Line, TOTR, fietstocht (central park of Brooklyn), Wall Street; 9/11 memorial en kayakken op de Hudson. Verder misschien nog een museum (National History of MET) en eventueel een baseballwedstrijd meepikken (NY Yankees en Staten Island Yankees spelen thuis). Er moet ook wat shopping time ingepland worden...
Weet niet of het interessant is om een New York Pass of New York City Pass aan te schaffen?
Verder willen we de stad voelen en de sfeer op te snuiven door veel te wandelen.
Graag had ik van jullie een planning gekregen om de dagen efficiënt in te delen zonder het gevoel te hebben meer "onder de grond" te zitten, dan erboven!
We landen op vrijdag 31/7 rond 13u op JFK en vliegen op 5/8 in de ochtend door naar Minnepolis (vertrek vanaf La Guardia).
We logeren in West Harlem (http://www.lotusaccommodation.com/), gelegen West 142nd Street (tussen Broadway en Amsterdam Avenue).
Nemen we vanaf JFK het openbaar vervoer of een taxi?
Op onze "To Do List" staat o.a. Statue of Liberty (voorbijvaren, hoeven er niet zo nodig op), Grand Central Terminal, High Line, TOTR, fietstocht (central park of Brooklyn), Wall Street; 9/11 memorial en kayakken op de Hudson. Verder misschien nog een museum (National History of MET) en eventueel een baseballwedstrijd meepikken (NY Yankees en Staten Island Yankees spelen thuis). Er moet ook wat shopping time ingepland worden...
Weet niet of het interessant is om een New York Pass of New York City Pass aan te schaffen?
Verder willen we de stad voelen en de sfeer op te snuiven door veel te wandelen.
Graag had ik van jullie een planning gekregen om de dagen efficiënt in te delen zonder het gevoel te hebben meer "onder de grond" te zitten, dan erboven!
Re: Planning 4,5 dagen New York
Met z'n vieren kan je beter taxi nemen van/naar luchthaven. Voor wandelroutes kun je het beste een kaart nemen en daarop alles aankruizen wat je wil zien en doen. Aan de hand daarvan kan je zelf een route indelen zonder al teveel tijd kwijt te zijn aan het reizen tussen bezienswaardigheden.
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Met z'n 4-en en "helemaal" naar Harlem zou ik inderdaad ook voor een taxi kiezen ...
En die passen zou ik lekker laten voor wat ze zijn ....
Sommige musea is 'pay what you wish', bijvoorbeeld het Met en volgens mij ook het AMNH, dus dan zou ik, met z'n 4-en, niet het volle pond gaan betalen. Dat hoeft niet en niemand kijkt je raar aan als je minder betaalt.
En die passen zou ik lekker laten voor wat ze zijn ....
Sommige musea is 'pay what you wish', bijvoorbeeld het Met en volgens mij ook het AMNH, dus dan zou ik, met z'n 4-en, niet het volle pond gaan betalen. Dat hoeft niet en niemand kijkt je raar aan als je minder betaalt.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hebben nog nooit gebruik gemaakt van die passen. Ik denk dat je in de praktijk minder doet dan gepland.
In de zomer kan veel wandelen door de hitte wel tegenvallen, maar zelfs als je veel de metro gebruikt zul je nog aardig wat lopen.
Misschien heb je iets aan ons 2008-verslag voor ons bezoek met onze dochters aan NY in de zomer en ons 2011/2012-verslag voor een bezoek in de winter.
Je kunt langs de Statue of Liberty varen, maar kijk toch eens naar de combi met Ellis Island. Vooral dat laatste vonden wij allemaal indrukwekend.
Marianne
In de zomer kan veel wandelen door de hitte wel tegenvallen, maar zelfs als je veel de metro gebruikt zul je nog aardig wat lopen.
Misschien heb je iets aan ons 2008-verslag voor ons bezoek met onze dochters aan NY in de zomer en ons 2011/2012-verslag voor een bezoek in de winter.
Je kunt langs de Statue of Liberty varen, maar kijk toch eens naar de combi met Ellis Island. Vooral dat laatste vonden wij allemaal indrukwekend.
Marianne
- Bushmaster
- Amerika-expert
Helemaal mee eens, Ellis Island alleen is al de moeite waard.Je kunt langs de Statue of Liberty varen, maar kijk toch eens naar de combi met Ellis Island.
Betaal de 3 dollar extra en bezoek ook de kroon van het vrijheidsbeeld, en je hebt een top uitje.
4,5 dagen NY met tieners en een wishlist met "shoppen" inplannen lijkt me een uitdaging..dat inplannen dan he..shoppen kan n.l. prima en elke dag de hele dag in NY
Maar dat komt vanzelf goed , niet shoppen is lastiger dan wel shoppen denk ik zo. Hoewel elke planning persoonlijk is en idem voor wat nu sfeer is zeg ik met enige stelligheid dat fietsen DE manier in om van NY een onvergetelijke ervaring te maken. Vanaf CP "horizontaal" naar de Hudson, helemaal downtown via Battery Park de Brooklyn Bridge over en dan een stukje Brooklyn (denk aan red Hook) om vervolgens via de Manhattan Bridge weer terug te gaan naar Manhattan is en blijft onze meest geweldige NY ervaring....
Hoe dan ook, tijd genoeg voor meer markt onderzoek...Heel veel plezier alvast!

Hoe dan ook, tijd genoeg voor meer markt onderzoek...Heel veel plezier alvast!
Grote Amerika fan
- miccie
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Misschien is het Moma wat voor jullie? Dat vond ik leuker dan het Met. Verder kan je denken aan de Staten Island Ferry,
da's altijd leuk om te doen. En prachtig uitzicht op de skyline van Manhatten (ook 's avonds).
Wat betreft het indelen van de dagen, is het een idee om op een plattegrond alles aan te kruisen wat je
wilt doen. En aan de hand daarvan de route en dagindeling te maken. (heb ik zo gedaan, en hoefde
daardoor per dag zo min mogelijk te reizen, wat tijd scheelt)
En dan nog: 4,5 dag is eigenlijk veel te kort om echt van de stad te genieten (met 9 dagen alleen had ik nog net
niet alles gedaan wat ik wilde, en ik had lange dagen).
da's altijd leuk om te doen. En prachtig uitzicht op de skyline van Manhatten (ook 's avonds).
Wat betreft het indelen van de dagen, is het een idee om op een plattegrond alles aan te kruisen wat je
wilt doen. En aan de hand daarvan de route en dagindeling te maken. (heb ik zo gedaan, en hoefde
daardoor per dag zo min mogelijk te reizen, wat tijd scheelt)
En dan nog: 4,5 dag is eigenlijk veel te kort om echt van de stad te genieten (met 9 dagen alleen had ik nog net
niet alles gedaan wat ik wilde, en ik had lange dagen).
1988 California | 1997 California | 2009 New York City | 2014 New York City & Washington DC | 2016 New York City | 2018 New York City
Op een collegaforum:
http://www.verenigdestaten.info/new-yor ... d-4-dagen/
http://www.verenigdestaten.info/new-yor ... d-4-dagen/
I know, 4,5 dag is echt weinig, maar we vliegen nadien door naar Minneapolis voor een tour door o.a. Black Hills. Het is onze eerste kennismaking met NY.
Geen pas dus; ik was al aan het twijfelen. Een vriendin had deze wel en was er lyrisch over, maar ze heeft dan ook zowat "alles" bezocht wat je met de pas kan doen. Hier heb ik geen zin in
Allemaal alvast bedankt voor jullie tips, gaan we zeker gebruiken.
Bericht voor tomaat85: hoe lang doe je over de fietstoer? Hoogteverschil?
Geen pas dus; ik was al aan het twijfelen. Een vriendin had deze wel en was er lyrisch over, maar ze heeft dan ook zowat "alles" bezocht wat je met de pas kan doen. Hier heb ik geen zin in

Allemaal alvast bedankt voor jullie tips, gaan we zeker gebruiken.
Bericht voor tomaat85: hoe lang doe je over de fietstoer? Hoogteverschil?
- meyem
- Amerika-expert
hoogteverschil valt wel mee ...
ik doe over zo'n fietstocht gauw de hele dag, er zijn zoveel leuke plekjes om tussendoor even te stoppen
Ik koop tegenwoordig veel fietsgroupons, wil ik later wel eens linken, en dan kun je betaalbaar op stap. Is inderdaad een hele leuke route. De Williamsburg Bridge vind ik ook onwijs leuk om over te fietsen ....
http://tinyurl.com/lkxux3s
ik doe over zo'n fietstocht gauw de hele dag, er zijn zoveel leuke plekjes om tussendoor even te stoppen
Ik koop tegenwoordig veel fietsgroupons, wil ik later wel eens linken, en dan kun je betaalbaar op stap. Is inderdaad een hele leuke route. De Williamsburg Bridge vind ik ook onwijs leuk om over te fietsen ....
Je moet gewoon bekijken wat je écht wilt gaat zien en wat de kosten zijn. Wanneer je dit ongeveer net zo duur is als wat je los voor de attracties zou betalen zou ik het juist wel doen! Op die manier kun je snel overal naar binnen en wanneer je nog ergens een verloren uurtje hebt, kun je altijd nog wat extra's doen.Oommar schreef:Geen pas dus; ik was al aan het twijfelen. Een vriendin had deze wel en was er lyrisch over, maar ze heeft dan ook zowat "alles" bezocht wat je met de pas kan doen. Hier heb ik geen zin in![]()
Als het veel scheelt kun je uiteraard beter gewoon lossen tickets kopen, omdat je anders alleen maar van hot naar her aan het rennen bent vanwege je pass.
Het fietsen gaan we zeker inplannen. Wel een leuke manier om de stad te leren kennen!De fietsgroupons mag je me altijd even linken.meyem schreef:hoogteverschil valt wel mee ...
- meyem
- Amerika-expert
ik heb deze groupons veel gebruikt .... je hoeft de fiets pas tegen 22 uur in te leveren (maar er zit geen licht op)
http://www.groupon.com/deals/sayat-bicycle-1
http://www.groupon.com/deals/sayat-bicycle-1
Het hoogte verschil is er alleen op de bruggen. Maar je krijgt zoveel energie van het uitzicht en de beleving dat je een Tour de france zou kunnen rijden
. Hoe lang je onderweg bent bepaal je zelf. Maar mocht je echt een "rondje" Manhatten gaan doen reserveer dan gewoon je hele dag met stops, lunch etc..wij hebben op 1st Ave lekker in t zonnetje Mexicaans gegeten met een forse frozen Margherita. De fietsen gewoon tegen het hek, wij zaten buiten. Wat Meyem zegt is helemaal waar. Je ziet zoveel op een iets andere manier en krijgt onwijze indrukken, je beleefd NY gewoon maximaal! Wij hebben al meerdere keren in NY gefietst. Ook de 5Boroughs (Leen
) en naar Coney Island. Gewoon om n slot vragen n stoppen bij n leuk restaurantje gaat prima. En bij het typen van mijn reactie worden me ogen wat waterig
ik wil naar NY.

Grote Amerika fan
Heb ondertussen een kaart van New York erbij gehaald en heb in grove lijnen een planning gemaakt; suggesties zijn steeds welkom.
* Vrijdag 31/07:
We landen om 13u in JFK. Waarschijnlijk met taxi naar ons appartementje, omdat dit het snelst is + veel bagage bij omdat we op doorreis zijn. Ik reken dat we rond 15u30 op pad kunnen. Nemen we metro om een wandeling te maken langs:
- Chrysler building
- Grand Central Terminal (hoeveel tijd rekenen we hiervoor?)
- NY Public library
- TOTR (van tevoren kaartjes kopen met uur waarop we deck kunnen bezoeken). Zou graag tegen zonsondergang gaan, omdat we dan nog uitzicht hebben op Central Park en langs de andere kant Empire State Building verlicht kunnen zien.
- Eten Ellen Stardust Dinner
- Times Square by night
* Zaterdag 01/08
- Hele dag fietsen met onderweg stops bij 9/11 memorial (is het museum de moeite waard?), bull of Wall Street, Brooklyn bridge, UN-gebouw.
- Indien we geen kaartjes kunnen bemachtigen voor baseball yankees op dinsdag, willen we 's avonds met staten Island ferry naar de staten Island yankees gaan kijken. Onze fiets leveren we dan af thv ferry terminal.
* Zondag 02/08
- voormiddag Harlem bezoeken + ev. gospel bijwonen
- namiddag roosevelt tramway
- central park wandelen. Bij slecht weer naar American Museum Nat History, MET of MOMA
- 's avonds concert bijwonen "Summerstage" in Central Park
* Maandag 03/08
- Voormiddag Ellis Island + misschien crown vrijheidsbeeld
- ????
- late namiddag kayakken op hudson
- dochter les laten volgen aan trapezeschool (2u)
- avond film bryant park
* Dinsdag 04/08
- West Village
- High Line
- ????
- shoppen
- avond baseball yankees als we kaartjes hebben
* Woensdag 05/08 vertrekken we 's ochtends naar het vliegveld.
* Vrijdag 31/07:
We landen om 13u in JFK. Waarschijnlijk met taxi naar ons appartementje, omdat dit het snelst is + veel bagage bij omdat we op doorreis zijn. Ik reken dat we rond 15u30 op pad kunnen. Nemen we metro om een wandeling te maken langs:
- Chrysler building
- Grand Central Terminal (hoeveel tijd rekenen we hiervoor?)
- NY Public library
- TOTR (van tevoren kaartjes kopen met uur waarop we deck kunnen bezoeken). Zou graag tegen zonsondergang gaan, omdat we dan nog uitzicht hebben op Central Park en langs de andere kant Empire State Building verlicht kunnen zien.
- Eten Ellen Stardust Dinner
- Times Square by night
* Zaterdag 01/08
- Hele dag fietsen met onderweg stops bij 9/11 memorial (is het museum de moeite waard?), bull of Wall Street, Brooklyn bridge, UN-gebouw.
- Indien we geen kaartjes kunnen bemachtigen voor baseball yankees op dinsdag, willen we 's avonds met staten Island ferry naar de staten Island yankees gaan kijken. Onze fiets leveren we dan af thv ferry terminal.
* Zondag 02/08
- voormiddag Harlem bezoeken + ev. gospel bijwonen
- namiddag roosevelt tramway
- central park wandelen. Bij slecht weer naar American Museum Nat History, MET of MOMA
- 's avonds concert bijwonen "Summerstage" in Central Park
* Maandag 03/08
- Voormiddag Ellis Island + misschien crown vrijheidsbeeld
- ????
- late namiddag kayakken op hudson
- dochter les laten volgen aan trapezeschool (2u)
- avond film bryant park
* Dinsdag 04/08
- West Village
- High Line
- ????
- shoppen
- avond baseball yankees als we kaartjes hebben
* Woensdag 05/08 vertrekken we 's ochtends naar het vliegveld.
- meyem
- Amerika-expert
avondfilm in Bryant Park? Jaloers!!!!
ik vind je eerste (aankomst-)dag errug optimistisch ... ik denk niet dat je al om half 4 al de hort op kunt en ik vermoed ook dat jullie niet zoveel zullen doen als je nu op je lijst hebt staan ... die reis gaat zeker ook in de benen zitten ....
advies: wandelen op Times Square, eten, Totr lukt ook nog wel (ik zou niet van tevoren al boeken .... dan zit je zo vast .... de rij is nooit heel erg lang) en misschien langs Bryant Park (dan zie je het Chrysler en ook het empire state building ..... mooi!)

ik vind je eerste (aankomst-)dag errug optimistisch ... ik denk niet dat je al om half 4 al de hort op kunt en ik vermoed ook dat jullie niet zoveel zullen doen als je nu op je lijst hebt staan ... die reis gaat zeker ook in de benen zitten ....
advies: wandelen op Times Square, eten, Totr lukt ook nog wel (ik zou niet van tevoren al boeken .... dan zit je zo vast .... de rij is nooit heel erg lang) en misschien langs Bryant Park (dan zie je het Chrysler en ook het empire state building ..... mooi!)
Ik zou op de dag van aankomst ook niet veel inplannen. Inderdaad mogelijk dat je nog vermoeid bent van de lange vlucht.
- meyem
- Amerika-expert
oh ja, je vroeg ook naar het 9/11 museum, of dat de moeite waard is ... imo: zeer zeker! Allleen lijkt me dit geen goede buurt om met de fiets te doen .... druk en chaotisch .... en waar zou je je fiets dan willen stallen? Ik zou dat een andere dag doen, eerlijk gezegd.
Ik heb zelf ook wat moeite met de eerste dag, misschien moeten we wat schuiven met dag 3.
Dag van aankomst slenteren door central park en 's avonds times square verlicht zien.
Op zondag Harlem in voormiddag en namiddag grand central terminal, chrysler building,...
Dag van aankomst slenteren door central park en 's avonds times square verlicht zien.
Op zondag Harlem in voormiddag en namiddag grand central terminal, chrysler building,...
Op de site van bike and roll stond dat je, mits kleine meerprijs, op de verschillende locaties van bike and roll fiets kan inleveren, iets bezoeken en dan fiets terug kan ophalen op dezelfde of andere locatie. Lijkt me handig, maar weet niet of hier iemand ervaring mee heeft?meyem schreef:oh ja, je vroeg ook naar het 9/11 museum, of dat de moeite waard is ... imo: zeer zeker! Allleen lijkt me dit geen goede buurt om met de fiets te doen .... druk en chaotisch .... en waar zou je je fiets dan willen stallen? Ik zou dat een andere dag doen, eerlijk gezegd.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 2680 Weergaves
-
Laatste bericht door Owensound
-
- 5 Reacties