Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

1 jaar naar California

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
KimberlyDeneve
Amerika-newbie

1 jaar naar California

Bericht door KimberlyDeneve »

Hallo

Ik ben Kimberly, 18 jaar.
Ik ben dit jaar aan mijn opleiding Diergeneeskunde begonnen.
Maar eigenlijk heb ik snel in gezien dat 6 jaar lang studeren niets voor mij is! Ik wil de wereld zien. Mijn ouders zijn nog nooit buiten België geweest.. Er is zoveel meer te zien dan België.
Daarom zou ik graag volgend jaar in September 2015 een jaar naar California gaan, of 6 maanden..

Ik zou zelf het laatste middelbaar willen overdoen daar, gewoon voor de sfeer, ..
Of er werken en gewoon California leren kennen en mij amuseren.

Hoe gaat dat in zijn werk voor 1 jaar of 6 maanden naar California te verhuizen? Heeft iemand dit al gedaan?
Wat is de kostprijs?
Ik zou graag een studio huren of bij een gezin wonen.. Maar ik weet echt niet hoe ik daaraan moet beginnen.

Alvast bedankt!
Groetjes Kim
babarage
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: 1 jaar naar California

Bericht door babarage »

Dag Kim,

Welkom op het forum. Er is al veel te vinden op het forum over dit onderwerp in het forum. Zoek er maar eens naar. Heel kort komt het er op neer dat je een visum nodig hebt, de twee beste mogelijkheden in jouw geval lijken me studie of als au pair. Of je nog een jaar high school mag doen is maar de vraag als je al een middelbare school diploma hebt. Je kunt evt wel naar een universiteit / community college maar dit kan kwa prijs aardig in de papieren lopen.

Kies je ervoor als au pair te gaan kijk dan naar een erkende organisatie. Dat scheelt gedoe met het visum en is wel zo veilig. Voor meer info mbt au pair klik hier
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Een jaar high school zal niet lukken denk ik. Je moet je ook afvragen of dat leuk is als je zoveel ouder bent dan de rest en met toch al aardig wat school- en studiebagage. Je kunt eens de google-zoekfunctie op het forum gebruiken voor meer informatie over een jaar high school.
Zoals babarage ook zegt is een jaar college wel een mogelijkheid. Mijn dochter heeft dat gedaan, zie hier voor het blog dat ze dat jaar heeft bijgehouden. Je kunt hier nog meer blogs vinden.

Werken mag niet, dus die optie kun je wel vergeten. Een jaar als au pair kan wel. En vrijwilligerswerk is ook wel mogelijk. Kijk daarvoor eens naar een organisatie als Travelactive.

Marianne
frent
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door frent »

Hi Kimberley,

Ik heb zelf een jaar in Amerika gezeten door een uitwisseling en heb daar mijn laatste jaar opnieuw gedaan (high school). Jammer genoeg zal dat er voor jou niet meer inzitten, er is een maximum leeftijd van 18 en enkele maanden en die zal je tegen dan wel overschreden hebben.

Neem eens een kijkje op http://www.wep.be/ daar staan precies wel dingen tussen voor hoger onderwijs... (heb die zoeker ingevuld)
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Als je toegelaten bent tot Diergeneeskunde zou ik toch goed nadenken voor ik dat opgaf en me begaf in bezigheden als au-pair, vrijwilligen, etc.
Er is maar een korte tijd in je leven dat je de basis kunt leggen voor later en in jouw leven is die tijd NU.
Vergis je niet: hoe je ouder wordt, hoe moeilijker het wordt om te studeren.

Als je op dit moment voor de au-pair constructie gaat is er grote kans is dat dit voor de rest van je leven het niveau is waar je op zult functioneren.
Ik weet dit uit ervaring want een familie lid van mij zat in dezelfde situatie en maakte de keuze die jij nu overdenkt.
Inmiddels is ze al jaren deeltijd-postbode en heeft spijt als haren op haar hoofd detijds niet te hebben doorgezet.

Mocht de US je aantrekken - waar ik woon is een vrij groot aantal dierenartsen werkzaam afkomstig uit (een) buitenland.
Au-pairs zijn 14 per dozijn. Vrijwillgers: idem.
Afgestudeerde veeartsen zijn echter een schaars artikel, en bijna overal zeer welkom.

Waarschijnlijk niet wat je wilde horen. Sorry.
KimberlyDeneve
Amerika-newbie

Hallo

Ja, je hebt deels gelijk..
Maar voor diergeneeskunde is er geen toelatingsexamen.. Ik droom er van kleins al van, maar ik voel dat het nu al te moeilijk wordt. Ook al zou ik het zo graag willen.
Je woorden geven me weer zin om er volledig voor te gaan, maar langs de andere kant. Ik denk nu zelf dat ik het niet volhoudt, en daarom twijfel ik zo hard.
Ik ben aan deze opleiding begonnen, want als ik het niet geprobeerd had zou ik er heel mijn leven spijt van hebben.

Ik twijfel zo haaarrddd !! :-(
Jrabakker
Amerikakenner

Bericht door Jrabakker »

Te moeilijk als in: niveau, of te moelijk omdat je liever leuke dingen wil doen?
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ik dacht dat er voor diergeneeskunde maar een universiteit was, in Utrecht.
En dat daar al jaren een numerus fixus voor geldt.
Laatst gewijzigd door USInsider op 06 nov 2014, 02:29, 1 keer totaal gewijzigd.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

In Belgie mag iedereen die het wil met die studie starten. De slaagpercentages zijn niet denderend. Dat kan dan ook ontmoedigend werken.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Oeps, dat had ik gemist.
KimberlyDeneve
Amerika-newbie

Ja idd!
Want bevoordeeld bij de prof van weefselleer zei die meteen: er slaagt maar 20% voor mijn vak..
Ja, dat helpt echt hoor ><

Maar bedankt voor je informatie. Ik twijfel gewoon nog zoveel. Ik verander letterlijk elk uur van gedachte..
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Tja, het "voordeel" van jong zijn, is dat je soms zoveel kansen hebt en dingen wil dat je de weg kwijtraakt. Ik wilde bijvoorbeeld ook dierenarts worden toen ik 12 was. Maar toen ik een dagje meeliep met een veearts, was het over. Het is 1 ding om te lezen dat een veearts z'n hele arm achterom in een koe steekt (dr. Vlimmen was indertijd populair, een boek over het leven van een veearts) en het is iets heel anders om dat in levende lijve te zien. Ik ben uiteindelijk Engels gaan studeren.

Goede professoren willen gemotiveerde studenten hebben, die zeggen: je kunt het me wel afraden, maar ik wil en ik zal dierenarts worden. Die motivatie is nodig om niet alleen een paar jaar te gaan studeren, maar ook om na je studie de volgende 30/40 jaar elke dag wakker te worden met het idee: ik ga vandaag weer lekker m'n beroep uitoefenen.

Probeer goed bij jezelf te rade te gaan wat je ECHT leuk vindt, praat met een deskundige (hebben ze vast wel bij een universiteit, waarschijnlijk zelfs een hele afdeling) en schiet eens een paar mensen aan die werk doen wat je mogelijk best eens leuk zou kunnen vinden. (Wees niet bang, mensen praten graag over hun werk, vooral als ze hun werk met plezier doen).

Veel succes.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Heeft die prof. weefselleer zulke slechte studenten of is hij/zij zo'n slechte docent ? vraag ik me af.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

USInsider, over het algemeen kan je stellen dat 50% van de studenten niet slaagt in het eerste jaar. In sommige richtingen liggen de slaagkansen iets hoger, in andere richtingen nog lager. Er is in Belgie geen selectie aan de deur, zo lang je maar een getuigschrift of diploma middelbaar onderwijs hebt, kan je aan de universiteit beginnen. Je kiest zelf waar je wilt gaan en welk programma je gaat volgen. Enkel voor geneeskunde moet je een ingangsexamen doen.
Je krijgt dus een instroom van studenten die eigenlijk iets gaan proberen waar ze in de US (of Canada) geen kans toe hebben (tenzij je daar naar een College/University zou gaan met een heel slechte reputatie, maar dan weet je vooraf dat je enkel maar die studie kan doen omdat dat de enige plaats was waar je 'goed genoeg' bevonden werd).
Daarnaast is er een grote kloof tussen het middelbaar onderwijs en de universiteit. De meeste studenten zijn daar niet op voorbereid. Al zie ik die struggle hier ook wel, al kan ik dat niet vergelijken met 'de jeugd van tegenwoordig' in Belgie.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
KimberlyDeneve
Amerika-newbie

Je zou eens onze cursus van weefselleer moeten zien.
het is een zeer goede prof, maar je moet zoveel weten..

Andere studenten dat iets hoger zitten zeiden het ook, hij verwacht heel van de studenten.
Maar ja dat is normaal als je z'n richting kiest.

Maar genoeg over de studies, het ging over Amerika hé :-)
Ik heb gewoon veel te snel een beslissing genomen.

Ik zie wel wat ik ga doen, allemaal bedankt!
beabert
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door beabert »

Wat je kan doen , maar daar hangt een prijskaartje aan is een college jaar doen voor een semester of een jaar . Mijn dochter heeft in Santa barbara gezeten voor een jaar. Dit heeft ze na haar middelbaar onderwijs gedaan .Bbedenk alvast wel op voorhand wat je daarna wil doen en ga ook alvast naar eventuele open dagen . Vanuit de US zijn bepaalde zaken ondanks de technologieen niet altijd goed te regelen( denk maar open dagen en toelatingstesten) en dan kan je dus eenmaal terug alsnog een jaar verliezen ( zoals bij mijn dochter dus). Je bent immers toch in een andere sfeer en dat nadenken over wat je werkelijk wil gaan doen het komende jaar lijkt nog zover weg....... Maar in Belgie heb je waarschijnlijk langer de tijd om je in te schrijven dan in NL voor vervolgstudie denk ik waar je toch veelal met loting zit. Maar desalnietimin is het een leuke ervaring geweest.
Wij hebben alles geregeld via Interlanguage Ten tijde van onze andere dochter was er ook een Belgisch meisje die via Interlanguage een college jaar deed .
Bedenk wel of je over voldoende discipline beschikt om na dat college/fun jaar de draad weer ten volle op te pakken en alsnog je volop voor de toekomstige studie in te zetten.
Estelle
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Estelle »

Ik heb geen informatie over 1 jaar in California werken of studeren maar ik wil vooral benadrukken dat als je dit graag wilt, ga er dan voor!
Iemand waarschuwde al dat je dan misschien nooit meer gaat studeren, dat zou ik inderdaad ook niet aanraden. Maar je kan natuurlijk ook spijt krijgen omdat je nooit California bent gegaan toen je de kans had :wink:

Ik ben zelf ook later aan een studie begonnen! Ook verkeerde studiekeuze en daarna rondgereisd. Deze reis had ik echt voor geen goud willen missen! Je bent nu nog jong, nu heb je de kans om dit soort dingen te doen! Dat is ook een van de redenen dat mijn ouders heel graag wilden dat ik deze reis ging maken, iets waar zij toen ze jong waren nooit de kans voor hebben gekregen. Ik krijg in die periode ook de kans om te ontdekken wat ik nou echt leuk vind, een waardevolle periode dus.

Zolang je er maar voor zorgt dat je daarna weer aan een nieuwe opleiding begint! Voor mij is dat nooit een probleem geweest, niet alleen omdat ik gewoon heel graag een diploma wil, maar ook omdat je in NL je studiefinanciering moet terugbetalen als je niet binnen 10 jaar een diploma behaald. Dus ik zou dan heel veel geld terug moeten betalen, extra motivatie dus :wink:
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

:offtopic:
Bennogr schreef:.koe steekt (dr. Vlimmen was indertijd populair,

Dat ik het nu pas lees.
Dr.Vlimmen.
Wel de tijdgeest Benno, hoe past dat in het huidige politiek correcte gewricht ?
Mooie millieu,tijd,subcultuuur beschrijving.
en daarnaast gewoon de wereld van het platteland.

En dan nu weer On Topic.
Daar is geen figuurtje voor.
Elke gelegenheid die je nu kunt pakken moet je pakken.
Want die geven je iets mee wat geen studie je kan meegeven.
De concequenties van je beste vrienden in Groningen zie je dan wel weer.
Met het inzicht en de positie die je dan hebt !
Studiefinanciering terugbetalen kan met uitstellingen en allerlei wijzen om het acceptabel te maken.
Redenerend uit je huidige positie.
Die verandert,net als de afmetingen van je "Box", als je een jaar naar California gaat !
Go Go

Alle goeds
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer