Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Lianne: San Francisco - Los Angeles - Las Vegas.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Lianne1989
Amerikafan

Re: Reis Lianne: San Francisco - Los Angeles - Las Vegas.

Bericht door Lianne1989 »

Leuke opties voor de 'saaie' reisdagen! Ik neem het allemaal mee, aan dat soort tips hebben we veel :) En dan maar op zoek naar wandelschoenen haha.

Martin & Marianne; ik denk dat we de extra dag aan de kust plakken. Dat Yosemite afvalt is jammer, het is lastig om keuzes te maken.. Maar ik vind het ook jammer om andere dingen te schrappen. Ik denk dat de reis nu wel in de richting komt van onze wensen. Vind je Death Valley de moeite waard om mee te pakken? Dat zou dan zijn in plaats van Kingman (en stukje old route 66).

Dag 1 Aankomst san francisco
Dag 2 san francisco
Dag 3 San francisco
dag 4 San francisco - Monterey
dag 5 Monterey- Big Sur/Julia Pfeiffer SP/San Simeon - Pismo Beach
dag 6 Pismo Beach - Solvang/Santa Barbara/Camarillo - Los Angeles
dag 7 Los Angeles
dag 8 Los Angeles
dag 9 Los Angeles - Kingman (via Needles, Oatman)
dag 10 Kingman - Grand Canyon (via Hackberry, Seligman)
dag 11 Grand Canyon - Page (Horseshoe bend, Antelope Canyon, Lake Powell)
dag 12 Page - Bryce Canyon
dag 13 Bryce Canyon - Zion National Park
dag 14 Zion National Park
dag 15 Zion - Las Vegas
dag 16 Las Vegas
dag 17 Las Vegas
dag 18 Vertrek Las Vegas

We zijn echt blij met jullie hulp, dat het nog maar even gezegd is!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind DV zeker de moeite waard. Kijk daarvoor eens in mijn 2011-verslag.

Marianne
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Death Valley is prachtig. Maar als je Kingman vervangt voor een bezoek aan Death Valley zul je naar mijn idee wel je route moeten aanpassen. Van LA naar Death Valley is al bijna vijf uur. Van Death Valley naar Grand Canyon is zonder te stoppen al ruim 6 uur. Dat lijkt me geen slim plan.
Groetjes,
Daniel
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Nee, ik zou het ook niet tussen LA en de GC doen. Ik had in mijn voorstel de route omgedraaid, dus van Death Valley naar Zion en zo verder.

Marianne
Lianne1989
Amerikafan

Ja dan is het omdraaien inderdaad een goede optie, dan hou je normale reistijden aan :)

Ik heb je reisverslagen grotendeels al doorgenomen, we gaan zeker gebruik maken van de wandelroutes en plekken die je noemt in de parken. We hebben daar zelf weinig verstand van, dus erg fijn om dat zo mee te kunnen pakken in je verslagen!
Lianne1989
Amerikafan

Superbedankt voor al het meedenken. De route is nu voor ons zo goed als definitief en we zijn nu verder aan het kijken en denken.

Zo vragen we ons af wanneer we het beste vliegtickets kunnen boeken. Normaliter is dat zo vroeg mogelijk, klopt dat? Nu is het natuurlijk even afwachten wat de brandstofprijzen op de vliegtickets gaan doen.. Dus in dubio wat we het beste kunnen doen. Wat is jullie ervaring met vliegtickets?

En gisteren zijn we bij D-reizen geweest. Ze kunnen nu ook in Booking.com en Expedia voor je boeken namelijk. Maar we schrokken wat van de prijzen op bepaalde plekken. Gisterenavond zelf weer gaan zoeken en toen blij eindelijk een redelijke prijs in San Francisco te hebben gevonden (385 euro, 3 nachten, Seaside Inn met onbijt/parkeren). Vandaag naar Expedia gebeld, maar die gaf aan dat ik het wel vast kon boeken ivm gratis annuleren. Maar dat het waarschijnlijk nog veel te vroeg is om te boeken. Hij vond de prijzen verdacht en nog veel te hoog. Hij raadde aan om veel later te gaan kijken naar hotels. Nu zijn wij helaas geen kenners, maar die zitten hier wel veel; Help!

Moeten we nog wachten met het boeken van hotels voor begin september 2015? Waar zouden we eventueel al wel moeten vastleggen?
We overnachten in: San Francisco, Monterey, Pismo Beach, Santa Monica, Kingman, Grand Canyon (Tusuyan), Page, Bryce Canyon, Zion National Park en sluiten af in Las Vegas.
monique57
Amerikafan

Bericht door monique57 »

Wij gaan in september ook een rondreis maken. Vluchten zijn al geboekt en ook alle overnachtingen. Allemaal gratis annuleerbaar dus mocht het goedkoper worden....
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als je nu iets ziet wat redelijk betaalbaar en gratis te annuleren is kun je boeken. Zie je later iets beters dan annuleer je het en boek je iets anders. Ik zou de hotels allemaal zelf boeken, dan kun je altijd weer annuleren.
Voor SF is 385 euro voor 3 nachten niet verkeerd. Maar waar boek je dan? Je betaalt uiteindelijk in dollars, dus hou er rekening mee dat de prijs in euro's anders kan worden. Je kunt ook de auto later ophalen en kijken of je zonder parkeerkosten iets beters kunt vinden.

Waarom wil je voor de GC in Tusayan zitten? Kijk eens op http://www.grandcanyonlodges.com voor iets in het park. Daar zijn heel betaalbare mogelijkheden. Hier zou ik niet te lang wachten met boeken, maar iets vastleggen zodra er wat vrij is voor een goede prijs. Je betaalt wel de eerste nacht, maar dat krijg je terug als je annuleert.
Voor Page, Bryce en Zion zou je ook alvast kunnen kijken. Als je in Bryce in het park wilt overnachten moet je dat heel vroeg reserveren (de prijzen veranderen daar ook niet, wel de beschikbaarheid van de goedkopere kamers of cabins), buiten het park zal het wel meevallen.

Over vliegtickets is echt niets te zeggen. Kijk anders eens in het vervoer-forum of in het reizen-algemeen forum (waarom staat daar eigenlijk ook een topic over ticketprijzen?).
Regelmatig kijken en als je een redelijke prijs ziet dan boeken (en daarna niet meer kijken!).

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

San Francico is gewoon een dure stad. €385 voor 3 nachten is misschien helemaal zo gek nog niet.
Lianne1989
Amerikafan

Oke! Vliegtickets hou ik de komende weken gewoon goed in de gaten en dan toch maar gewoon keer de gok nemen.

Qua hotels gaf de Expedia medewerker aan dat als je bijvoorbeeld kijkt naar een paar maanden verder (dus in mei bijvoorbeeld) en zelfde soort dagen boekt, dan komt er bij dezelfde hotels een prijs voorbij die soms de helft is van de prijs van begin september. Volgens hem was het dan ook nog veel te vroeg om te boeken. Ik dacht eindelijk een goede deal gevonden te hebben met 472 dollar voor hotel Seaside Inn (dus inderdaad afhankelijk van de koers Marianne en Martin).

Voor de Grand Canyon hadden we de Red feather lodge (102 euro 1 nacht) in gedachten. Voor Bryce canyon Best Western Ruby's inn (114 euro 1 nacht) en voor Zion Quality inn & suites Montclair (181 euro 2 nachten). Wat vinden jullie van de hotels en prijzen? Ook bij deze hotels is het goedkoper als je een eerdere datum kiest, maar bij deze lijkt het inderdaad niet heel veel te schelen.

Maar bij bijvoorbeeld Santa Monica en Page bijvoorbeeld wel gigantisch.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Kijk voor de GC eens naar de Maswik Lodge of Bright Angel Lodge. De Maswik Lodge kost 95 dollar (ex tax). Dan zit je op loopafstand van de rim. De bright Angel Lodge ligt aan de rim en ligt in dezelfde prijscategorie.
Ruby's Inn ligt goed voor Bryce. In Springdale vinden wij de Desert Pearl Inn prachtig, maar die is niet goedkoop. Goed gelegen en niet duur is de Canyon Ranch Motel.

Marianne
Lianne1989
Amerikafan

Hoi Martin & Marianne, bedankt voor je reactie. Ik ga even kijken, weet je hoe het zit daar met (gratis) annuleren? Weet je hoeveel procent de tax ongeveer is?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Meestal is de tax iets van 12 %. Het verschilt per staat. Als je de boeking maakt zie je het vanzelf. Annuleren bij Xanterra is gratis tot 48 uur van te voren dacht ik. Dat zie je ook wel op de site die ik gegeven heb. Je betaalt de eerst nacht aan, maar dat geld krijg je bij annuleren teruggestort.

Marianne
Lianne1989
Amerikafan

Oke, Grand Canyon gaan we dan denk ik voor de Maswik lodge. Die is dan uiteindelijk zelfs voordeliger dan de Red Feather Lodge.
Fer80
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Fer80 »

Martin & Marianne schreef:Kijk voor de GC eens naar de Maswik Lodge of Bright Angel Lodge. De Maswik Lodge kost 95 dollar (ex tax). Dan zit je op loopafstand van de rim. De bright Angel Lodge ligt aan de rim en ligt in dezelfde prijscategorie.
Ruby's Inn ligt goed voor Bryce. In Springdale vinden wij de Desert Pearl Inn prachtig, maar die is niet goedkoop. Goed gelegen en niet duur is de Canyon Ranch Motel.

Marianne
Ik had nog nooit bij een hotel geklaagd, maar bij Maswik Lodge heb ik dit gedaan (vorige maand).
Ondanks dat het hotel bijna leeg was werden we in gebouw 5 gestopt. Een oud en vies gebouw. Vaste vloerbedekking in de kamers uit de jaren '80. De televisie was ouder dan ik, met minder kanalen (met veel sneeuw) dan mijn ouders hadden in de jaren 70, al is dat niet ontzettend belangrijk.
Belangrijker vind ik dat ze proberen goede sier te maken met opmerkingen dat ze groen zijn/bewust met het milieu omgaan etc., maar toen we de kamer binnenkwamen stond het (lege) ijskastje op de maximumstand (hoe lang al?). Ook bleek later dat de verwarming automatisch aangaat of zo, want toen we 's avonds terugkwamen was het er bloedheet (terwijl het buiten rond het vriespunt was) en dat ging helaas de hele nacht door. Lekker groen dus.

Ik kreeg de dag erna de helft (ex belastingen) terug toen ik verhaal kwam halen, dus dat wel weer wel netjes opgelost, al had ik liever een goede hotelkamer gehad en een goede nachtrust.
Wellicht bij de reservering aangeven dat je niet in gebouw 5 wil en een kamer aan de Noordzijde wilt?

In Zion vond ik trouwens de Cliffrose Lodge (http://cliffroselodge.com/) een aanrader. Prima ontbijt, aardig personeel en de kamers modern en schoon.
Lianne1989
Amerikafan

Haha misschien dan toch maar geen Maswik. Al zal dat dan wel liggen aan waar je een kamer krijgt. Heeft iemand ervaring met Bright Angel Lodge?
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ja. Qua ligging ideaal. Ik telde iets van 40 stappen vanaf de voordeur tot aan de canyon. Bedden en douche waren goed, maar verder was er toen wij er waren echt helemaal niets te doen. Zowel in de bar als in de lobby als op de kamer niet. Geen tv's, geen wifi en van dat soort zaken. En ik had mijn boek al uit, dus lag er erg vroeg in.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zat in 2011 in september in de Maswik Lodge, was prima, maar het blijft vrij basic. Er was een kachel die we zelf aan en uit konden zetten. Ik geloof niet dat er een tv was. Die is er wel in de Yavapai Lodge.
De Bright Angel Lodge zal niet luxer zijn. Er zijn kamers zonder, maar ook kamer met een eigen badkamer.

Wifi heb je in de cafetaria's, niet op de kamers. Lekker vroeg naar bed en 's morgens vroeg op om de zonsopkomst mee te maken. Er zijn 's avonds ook diavoorstellingen etc, erg leuk. Voor ander vermaak moet je niet naar een nationaal park.

Marianne
Lianne1989
Amerikafan

Volgende vraag haha!

We kunnen of van 30 augustus t/m 16 september op vakantie, maar dan zit het Labour weekend erin. We zouden ook van 13 september t/m 30 september kunnen. Nou zit ik te zoeken op internet hoe het zit met het weer, maar je vindt dan alles per maand dus dan is er weinig over te zeggen of het nadelig is om later te gaan. We willen natuurlijk wel zoveel mogelijk zon meepakken. Weet ook niet of het verschilt qua hoelang het licht is. Heeft iemand ervaring?
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Prachtig weer over het algemeen. En je hebt wat minder kans op monsoon-buien.

Op verschillende sites kan je nakijken hoeveel daglicht het scheelt, zoals: http://www.sunrisesunset.com/

B.v. Los Angeles 30 augustus 2015:
Sunrise: 6:25am
Sunset: 7:23pm

20 September 2015:
Sunrise: 6:39am
Sunset: 6:54pm
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer