Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Advies over sneeuwkettingen gevraagd
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Advies over sneeuwkettingen gevraagd
Zoals bekend gaan Roland en ik half januari naar Amerika voor een bezoek aan de Amerikaanse moderators en aan Dennis onze webmaster.
Aangezien het dan hartje winter is en ik begrepen heb dat er zo hier en daar in het Noordoosten best een flink pak sneeuw kan liggen, vraag ik me af of we dan ook sneeuwkettingen nodig zijn. In Oostenrijk en bepaalde gebieden in Duitsland bijvoorbeeld, is het verplicht dat je sneeuwkettingen bij je hebt ook al ligt er helemaal geen sneeuw.
Hoe is dit in het Noordoosten van Amerika geregeld? Gelden daar ook zulke verplichtingen? En afgezien daarvan, kun je evt. sneeuwkettingen huren bij je huurauto? Het staat nergens als een optie vermeld. Of kun je misschien voor winterbanden kiezen?
Heeft iemand hier ervaring mee? Misschien kunnen onze Nederamerikanen die in dit gebied wonen ook wel wat meer vertellen welke maatregelen zij in de winter nemen als er een dik pak sneeuw ligt. Ik ben benieuwd.
Gr. Marjan
Aangezien het dan hartje winter is en ik begrepen heb dat er zo hier en daar in het Noordoosten best een flink pak sneeuw kan liggen, vraag ik me af of we dan ook sneeuwkettingen nodig zijn. In Oostenrijk en bepaalde gebieden in Duitsland bijvoorbeeld, is het verplicht dat je sneeuwkettingen bij je hebt ook al ligt er helemaal geen sneeuw.
Hoe is dit in het Noordoosten van Amerika geregeld? Gelden daar ook zulke verplichtingen? En afgezien daarvan, kun je evt. sneeuwkettingen huren bij je huurauto? Het staat nergens als een optie vermeld. Of kun je misschien voor winterbanden kiezen?
Heeft iemand hier ervaring mee? Misschien kunnen onze Nederamerikanen die in dit gebied wonen ook wel wat meer vertellen welke maatregelen zij in de winter nemen als er een dik pak sneeuw ligt. Ik ben benieuwd.
Gr. Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Ik weet niet hoe het zit voor het Noordoosten, maar hier in Montana heeft/gebruikt bijna niemand sneeuwkettingen, ondanks het feit dat we hier strenge winters hebben en hoge bergpassen. Sneeuwkettingen zijn dan ook niet verplicht. Wel hebben we spijkerbanden en/of 4x4 wagens. In de 2 winters die ik hier heb meegemaakt heb ik nog nooit kettingen nodig gehad - en ik rij bijna dagelijks over gladde en besneeuwde wegen/passen.
http://UtahBelg.blogspot.com: Blog van een Belg in Utah
http://amerikabelgen.com: Belgen in Amerika Forum
http://amerikabelgen.com: Belgen in Amerika Forum
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
We hebben bij Hertz een auto uit de cat. D gehuurd (Ford Mustang of gelijkwaardig). Dus geen 4x4.Color01 schreef:ik weet niet wat voor Auto jullie gehuurd hebben voor als jullie in de sneeuw moeten rijden .. maar als je een SUV gehuurd hebt... vraag dan wel even na of het een 4x4 is ... niet alle SUV'S hebben 4X4.
We zijn echter gewoon benieuwd wat wel of niet verplicht is. Staten waar we in ieder geval komen zijn: Ohio, Kentucky, Indiana, Virginia, Maryland, Pennsylvania (en Washington DC).
Als ze in één van deze staten verplicht zijn, zullen we ze dus moeten aanschaffen. We zijn overigens niet van plan om direct bergpassen te gaan berijden.
Roland
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Volgens mij voldoet in de meeste gevallen een 4 WD. De wegen worden vrij snel schoongemaakt en dan beschadigen ze de wegen, dus vaak mogen de kettingen niet eens. Ik weet, dat ze vaak niet mogen, daarom. Als je geen 4WD huurt is het misschien wel beter om de kettingen ook te huren. Maar ik heb nog nooit iemand ze hier zien gebruiken, zelfs niet in de zwaarste sneeuwstormen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik weet niet hoe het is bij de oostelijke staten, maar in Colorado verplichten ze alleen sneeuwkettingen voor vrachtautos. Je hoort/ziet dat dan bij de verkeersinformatie op radio en TV, met een opmeriking in de trant van: "Vail Pass chain law in effect". Maar zoals gezegd, die heeft aleen betrekking op vrachtautos. Personenauto's moeten het zelf maar uitzoeken.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Volgens mij is dat dus in de oostelijke staten ook zo. Wij hebben ze nog maar een keer graag willen hebben en dat was in West-Virginia, toen onze van echt de heuvel niet opkwam (gelukkig uiteindelijk wel gelukt).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Volgens mij gewoon snow chains.
Wij hebben afgelopen maart in Sequoia met (gehuurde) sneeuwkettingen gereden ('t was daar ook wel echt nodig!). Ging zonder problemen. Maar California is daar dan ook erg streng in. Toen wij vorig jaar december naar Niagara Falls gingen heb ik ook geen enkele auto met sneeuwkettingen gezien. Ik heb dus ook wat zitten zoeken naar sneeuwkettingen en ik kan me herinneren dat als je een 4WD hebt, dat het het beste is dat je dan zowel op je voorwielen als je achterwielen sneeuwkettingen bevestigd. Correct me if i'm wrong
Nog een klein punt om rekening mee te houden, bij ons zat toen in de auto niet eens een ijskrabber.
Wij hebben afgelopen maart in Sequoia met (gehuurde) sneeuwkettingen gereden ('t was daar ook wel echt nodig!). Ging zonder problemen. Maar California is daar dan ook erg streng in. Toen wij vorig jaar december naar Niagara Falls gingen heb ik ook geen enkele auto met sneeuwkettingen gezien. Ik heb dus ook wat zitten zoeken naar sneeuwkettingen en ik kan me herinneren dat als je een 4WD hebt, dat het het beste is dat je dan zowel op je voorwielen als je achterwielen sneeuwkettingen bevestigd. Correct me if i'm wrong
Nog een klein punt om rekening mee te houden, bij ons zat toen in de auto niet eens een ijskrabber.
Laatst gewijzigd door Arjen op 09 dec 2006, 10:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Heb nog steeds geen foto's en reisverslag online van maart/april '06 *schaam*
Snow chains 
Ik heb ze alleen op de vrachtwagens die de wegen vegen gezien.
Wij hebben geen 4wheel drive, en ik ben altijd prima door de sneeuw gekomen. Wel dankzij een paar goede sneeuwbanden op de auto. Misschien kun je vragen aan het verhuurbedrijf wat voor banden ze op de auto hebben.
Ik heb ze alleen op de vrachtwagens die de wegen vegen gezien.
Wij hebben geen 4wheel drive, en ik ben altijd prima door de sneeuw gekomen. Wel dankzij een paar goede sneeuwbanden op de auto. Misschien kun je vragen aan het verhuurbedrijf wat voor banden ze op de auto hebben.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Informeer eens bij de verhuurder, misschien kan je ze gewoon huren?
Verder is het ook zo dat ze tegenwoordig een soort van 'sok' hebben die je over je wiel kan trekken. Is stukken makkelijker dan een sneeuwketting (maar wij hebben ons dit jaar voor Zwitserland toch sneeuwkettingen aangeschaft omdat die sokken bv. in Frankrijk en ik geloof ook in Oostenrijk of Duitsland nog niet gebruikt mogen worden).
En we hebben winterbanden laten leggen, dat scheelt ook heel veel.
Verder is het ook zo dat ze tegenwoordig een soort van 'sok' hebben die je over je wiel kan trekken. Is stukken makkelijker dan een sneeuwketting (maar wij hebben ons dit jaar voor Zwitserland toch sneeuwkettingen aangeschaft omdat die sokken bv. in Frankrijk en ik geloof ook in Oostenrijk of Duitsland nog niet gebruikt mogen worden).
En we hebben winterbanden laten leggen, dat scheelt ook heel veel.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Daar zagen wij op onze laatste trip voorbeelden van in het noorden WA, ID en MT daar heb je op de interstate speciale Chain Area waar met de kettingen op kan/moet leggen en afhalen.Loek schreef:Ik weet niet hoe het is bij de oostelijke staten, maar in Colorado verplichten ze alleen sneeuwkettingen voor vrachtautos. Je hoort/ziet dat dan bij de verkeersinformatie op radio en TV, met een opmeriking in de trant van: "Vail Pass chain law in effect". Maar zoals gezegd, die heeft aleen betrekking op vrachtautos. Personenauto's moeten het zelf maar uitzoeken.
Ook daar alleen voor vrachtauto's.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Ik heb al even "rondgeneust" op de site van Hertz.
Op bepaalde locaties hebben ze auto's voor de wintersport: skirekken, winterbanden en ijskrabbers. Bij de 2 locaties waar wij een auto huren (CVG en IAD) staat dat men daar niet over deze voorzieningen beschikt.
Ik zal nog wel even met Marjan overleggen of we er nog een mailtje aan Hertz aan moeten wagen. Ik denk dat het allemaal wel meevalt. T.z.t. kunnen we altijd nog zien wat we doen. Misschien komen ze wel met een aantrekkelijk aanbod voor een 4x4.
Via Google kwam ik erachter dat vooral in het westen nog wel eens sneeuwkettingen worden verplicht.
Bedankt allemaal voor het meedenken. Als iemand nog meer weetjes, ideeën of tips heeft, dan horen we dat graag.
Roland
Op bepaalde locaties hebben ze auto's voor de wintersport: skirekken, winterbanden en ijskrabbers. Bij de 2 locaties waar wij een auto huren (CVG en IAD) staat dat men daar niet over deze voorzieningen beschikt.
Ik zal nog wel even met Marjan overleggen of we er nog een mailtje aan Hertz aan moeten wagen. Ik denk dat het allemaal wel meevalt. T.z.t. kunnen we altijd nog zien wat we doen. Misschien komen ze wel met een aantrekkelijk aanbod voor een 4x4.
Via Google kwam ik erachter dat vooral in het westen nog wel eens sneeuwkettingen worden verplicht.
Bedankt allemaal voor het meedenken. Als iemand nog meer weetjes, ideeën of tips heeft, dan horen we dat graag.
Roland
Zo te zien is alles al gezegt, het komt er dus op neer dat je gewoon goeie banden nodig hebt. Als de Hertz vestiging waar je huurt winterbanden als optie heeft zou ik vragen of ze die er op zetten.
Ik zie hier niemand met kettingen rijden, wel met winterbanden dus, en heel soms met spikes. Ik woon zelf op een heuvel, 2 dagen geleden was er een truck die onze heuvel niet op kwam vanwege de sneeuw, maar ik had geen enkel probleem want ik heb net nieuwe banden op mijn 2-wiel aangedreven auto.
En mocht het nou zo erg gaan sneeuwen dat je niet verder kan rijden blijf je gewoon een dagje langer zitten waar je zit, de wegen worden zodra een storm voorbij is meteen goed schoon gemaakt.
/PeeJay
Ik zie hier niemand met kettingen rijden, wel met winterbanden dus, en heel soms met spikes. Ik woon zelf op een heuvel, 2 dagen geleden was er een truck die onze heuvel niet op kwam vanwege de sneeuw, maar ik had geen enkel probleem want ik heb net nieuwe banden op mijn 2-wiel aangedreven auto.
En mocht het nou zo erg gaan sneeuwen dat je niet verder kan rijden blijf je gewoon een dagje langer zitten waar je zit, de wegen worden zodra een storm voorbij is meteen goed schoon gemaakt.
/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 23 Reacties
- 936 Weergaves
-
Laatste bericht door Corv