Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Enkele dagen over voor een tripje vanuit Kansas

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Alexandra.v
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Enkele dagen over voor een tripje vanuit Kansas

Bericht door Alexandra.v »

Hallo!

Ik plaatste dit berichtje eerder in het Midwest forum, maar eigenlijk betreft mijn vraag ook regio's buiten de Midwest, vandaar plaats ik het nu (wat aangepast) hier... :)

Van 23 juni tot 15 juli ga ik voor de eerste maal naar Amerika. Ik ga er vrienden bezoeken in Topeka, Kansas. Met hen ga ik een klein weekje richting Las Vegas (vanaf 6 juli), om van daaruit de Grand Canyon en eventueel ook andere NP's te bezoeken (afhankelijk van de tijd die we hebben en ons budget mbt autohuur en verblijfplaatsen).

Tussen 25 juni en 4 juli zou ik graag ook nog wat andere dingen gaan bezichtigen. Eventueel zouden andere vrienden die niet meegaan naar Las Vegas mij wel eens een dagje of twee naar Chicago en/of Kansas City kunnen vergezellen, maar daarmee is mijn tijd nog niet gevuld, en ik zou liefst zoveel mogelijk profiteren van mijn verblijf in Amerika om zoveel mogelijk van het land te zien. Ik ben echter als 22-jarige vrouw alleen daar, en heb nog helemaal geen ervaring met Amerika, dus is dit toch wel heel erg spannend voor mij. Ik heb ook nog nooit echt alleen gereisd.

Meer concreet ben ik dus op zoek naar een uitstap van enkele dagen (niet langer dan 5 a 6) die ik kan doen in of vanuit Kansas. Ik ben vooral geïnteresseerd in plaatsen waar veel te bezichtigen is (zowel natuur als cultuur, al boeien musea mij vaak niet echt) en waar ik mij in mijn eentje kan bezighouden en veilig voelen. Hoe ik er geraak maakt mij niet zoveel uit, zolang ik er maar geraak (vliegtuig, trein, bus) voor max 400 euro (heen/terug) en liefst met een reisduur onder 12uur.

Hier enkele dingen waar ik aan gedacht had:
- Enkele dagen San Francisco (dit is mijn eerste keus), aangezien ik op dit forum al enkele malen gezien heb dat dit zeer goed te doen is als vrouw alleen. De vluchten vanuit Kansas zijn echter redelijk duur (tenzij dit nog zal veranderen)...
- Enkele dagen LA, maar heb al enkele malen gelezen dat dit nogal overrated is, en niet zo veilig om alleen te doen.
- Enkele dagen New York, maar zou ook redelijk duur uitkomen, en is misschien gemakkelijker om later eens te doen vanuit België als citytrip met vrienden dan.
- Enkele dagen Florida, maar lijkt mij leuker om met vrienden te doen...
- Mij aansluiten bij een groepsreis in Amerika, maar deze duren vaak te lang volgens de tijd die ik daar heb, of vallen niet op juiste datums. Bovendien gaan deze die mij het meest interesseren vaak via Las Vegas of Grand Canyon, wat ik al ga doen met mijn vrienden (steden bezoeken zijn voor hen geen optie, zij beschrijven zich als echte 'relaxte Kansans' en houden niet zo van de drukte van de steden - Las Vegas sprak hen wel aan door het uitgaansleven en omdat het iets heel speciaal is, en omdat we van daaruit naar de GC kunnen)
- Iets meer in de buurt van Topeka/Kansas City

Ik ben alleen en onder 25, dus een auto huren zie ik niet zitten, en overnachten zou ik liefst doen in een hostel ( --> kost zo laag mogelijk houden, en eventueel andere reizigers ontmoeten)

Leuke ideetjes en tips zijn dus zeker welkom! :)

Alvast heel erg bedankt!
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Enkele dagen over voor een tripje vanuit Kansas

Bericht door PSVwally »

- Enkele dagen San Francisco (dit is mijn eerste keus), aangezien ik op dit forum al enkele malen gezien heb dat dit zeer goed te doen is als vrouw alleen. De vluchten vanuit Kansas zijn echter redelijk duur (tenzij dit nog zal veranderen)...
- Enkele dagen LA, maar heb al enkele malen gelezen dat dit nogal overrated is, en niet zo veilig om alleen te doen.
Het zijn gewoon 2 steden die niets met elkaar gemeen hebben behalve dat ze in California liggen. SF heeft 800000 inwoners, terwijl Los Angeles er bijna 4000000 heeft (en dan tel ik de omgevingen niet mee). SFcounty is 600km2, terwijl LAcounty meer dan 2x zo groot is.

Die eerste optie is waarschijnlijk wel het beste. Je hebt geen auto nodig, alles kan per OV of te voet en het is in principe gewoon een veilige stad ook voor een vrouw alleen. Prachtige bruggen, mooie architektuur, leuke barretjes en genoeg bezienswaardigheden relatief dicht bij elkaar.
Los Angeles overrated vind ik persoonlijk grote onzin. Het is zeker geen onveilige stad en ook alleen kun je er heel veel doen. Nadeel is dat alle bezienswaardigheden over heel de stad verspreid liggen en deze stad geen goed OV systeem heeft. Zonder auto is Los Angeles eigenlijk niet te doen of in ieder geval duurt het langer om op bepaalde bestemmingen te komen. Verwacht bij LA inderdaad geen knusse stad zoals San Francisco, het is huge. Van Hollywood naar Santa Monica kun je zomaar 2u over doen.
Alexandra.v
Amerika-ontdekker

PSVwally,

Bedankt voor de info! Dat deze 2 steden niets met mekaar te maken hebben weet ik hoor, waren gewoon 2 plaatsen die mij interesseerden ;). Maar ik zal LA dus wel al schrappen van mijn lijstje denk ik. Ik wist niet dat de afstanden daar zo groot waren om te overbruggen!

San Francisco blijft voorlopig nog mijn nummer 1, maar de vluchtprijzen spreken mij minder aan... Dus ik ben het nog niet helemaal zeker... Al heb ik wel al goedkope accommodatie gevonden :)

Nog meerdere tips van anderen steeds welkom!
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik wist niet dat de afstanden daar zo groot waren om te overbruggen!
Santa Monica Pier - Disneyland is bv zo'n 70km
Santa Monica Pier - Hollywood walk of fame daar waar de oscars worden uitgereikt zal iets van 25km zijn.
Santa Monica Pier - Griffith observatory is zo'n 30km
Santa Monica Pier - Downtown LA schat ik ook op zo'n 25km.... en dan kun je over die afstanden makkelijk 2u doen :)

Misschien is bv Chicago ook nog iets om te bezoeken?
Alexandra.v
Amerika-ontdekker

Wow, inderdaad grote afstanden!

En inderdaad, Chicago zou ik ook wel willen doen. Maar daar zal ik waarschijnlijk al naartoe gaan met 1 van mijn vrienden daar, als ze vrij zijn :). Indien niet, zal ik het zeker ook overwegen om zelf te gaan doen!
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Tenzij je zoals geschreven in SF enkele dagen gaat rondstruinen zonder auto,
zou Denver, Rocky Mountain NP, Black Hills iets kunnen zijn, maar dan met auto.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Alexandra.v
Amerika-ontdekker

Ja, jammer genoeg ben ik onder 25, en om dan in mijn eentje een auto te huren met die extra kosten zou mij toch iets te duur worden denk ik...
Met auto zou dat waarschijnlijk wel iets geweest zijn dat ik had willen doen, maar zal zijn voor als ik binnen x aantal jaar nog eens terugga waarschijnlijk...
Hans B
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Aan een toeslag zit je vast, maar als je dat een onvergetelijke week kan bezorgen, zou ik het wel doen.
Ik vond onderstaand linkje.
http://millionmilesecrets.com/2013/07/0 ... ar-rental/
Hierin staat dat Hertz $15 per dag extra vraagt, boek een goedkoper motel of ga kamperen met en tent en die $15 is weer terug 'verdiend'.
Wanneer krijg je die kans en kom je er weer.
In 29x
1685
dagen en
151.800

1988 campervan
1998 en 2000 auto

Home is were we park it.
Tucson AZ
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Als je in Kansas City een auto huurt van 26 juni t/m 3 juli, ben je voor rond de 300 euro klaar. Je hebt dan bij (bijvoorbeeld usareisen.de) zeven dagen lang een auto, met alle verplichte verzekeringen, de under 25-optie en een tank benzine. Geeft wel veel vrijheid!
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Vliegen naar New Orleans of Savannah een optie? Beiden steden waar je geen auto nodig hebt om je te vermaken. En wellicht kun je vanuit die steden met de bus nog op andere leuke plekken komen. Charleston is ook nog een optie, maar dat heb ik ervaren als een omgeving waar de auto iets meer noodzaak is (op het downtown gedeelte na).
Alexandra.v
Amerika-ontdekker

Wauw, allemaal wel interessante ideeën!

Dat van die auto zal ik zeker eens overwegen! Is de VS wat veilig qua autorijden? En voldoende parkeeropties telkens?

En New Orleans is zeker een optie, al vraag ik mij wel af wat ik daar als 'niet-persé-muziekliefhebber' te doen zal hebben. De sfeer in het algemeen spreekt mij wel aan, maar ik ben totaal geen muziekkenner of zo, dus buiten de sfeer heb ik geen idee of het mij wel enkele dagen zal kunnen boeien...

Savannah heb ik nog niet echt aan gedacht, is daar veel te beleven voor enkele daagjes?

Bedankt allemaal voor de vele tips! ^^
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Amerika vind ik altijd autorijden voor beginners. Er zijn wel een aantal uitzonderingen maar op de meeste plaatsen is het super relaxed rijden en parkeerplaatsen zijn er in de regel in overvloed.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Buiten de steden helemaal. Superrelaxt rijden. Maar in LA heb ik vaak het idee dat de kleine 16 jarige meisjes in hun oversized SUV meer aan het poederen en bellen of texten zijn dan op de weg aan het letten en in Miami heb ik dan weer regelmatig het idee of ik op een autorace circuit ben. Behalve dat de parkeerplaatsen vaak inderdaad in overvloed aanwezig zijn heb ik ook het idee dat het allemaal wat breder is dan hier. Dus puur qua rijden zou ik me geen zorgen maken.
Hans B
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Je hebt 10 dagen (25 juni - 04 juli).
Natuurlijk kun je je overal 10 dagen vermaken, maar ook in de grote steden is af en toe verplaatsen met eigen auto vind ik een pré.
New Orléans - swamp tour, Avery Island, Antebellum huizen rondom N.O., om maar wat te noemen.
Zonder auto wordt het lastig daar te komen en het boeken van een complete tour met vervoer is weer prijzig.
In 29x
1685
dagen en
151.800

1988 campervan
1998 en 2000 auto

Home is were we park it.
Tucson AZ
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Alexandra.v schreef:
En New Orleans is zeker een optie, al vraag ik mij wel af wat ik daar als 'niet-persé-muziekliefhebber' te doen zal hebben.
Naast dat er in New Orleans een bloeiende muziekcultuur is, is het ook gewoon een stad. Je weet wel, met leuke straatjes, restaurantjes, musea en winkels enzo :lol: En het is bovendien een heel charmante stad met bijzondere architectuur en door de muziek en de eetcultuur is er enorm veel te beleven. Oh, en om van muziek te genieten heb je geen bijzondere kennis nodig. :wink:
Er rijden oude trammetjes door de stad waardoor je vrij gemakkelijk in verschillende wijken kunt komen. Het hele oude centrum met omliggende wijken is bovendien te voet zeer goed te belopen.

Je zou eens uit kunnen zoeken of er vanuit de stad excursies te boeken zijn, bijvoorbeeld naar de swamps en andere attracties. Vaak is dat niet eens heel duur. En misschien is het te doen om met de trein op en neer naar Natchez te gaan. Dat schijnt een heel leuk stadje te zijn (ben er niet geweest helaas).

Savannah is ook bijzonder leuk. Heel mooi en sfeervol (wel een heel stuk kleiner dan New Orleans). Google maar eens. Het licht vlak aan de oostkust, met stranden in de buurt. En er rijden ook treinen tussen Savannah en Charleston, naar het schijnt. Dus daar zou je ook een uitstapje naartoe kunnen maken.
Alexandra.v
Amerika-ontdekker

Het is dan toch maar Chicago geworden!

Heb lang moeten wachten op nieuws van mijn vrienden daar (die net beginnen met hun nieuwe job enz..), en uiteindelijk besloten om gewoon naar Chicago te gaan op mijn eentje, voordat ik helemaal alles misloop! De vluchtprijzen gingen plots heel snel de lucht in, zo dicht bij datum, dus tja...
Ik ga ernaar toe met de Greyhound bus, en keer terug met Amtrak (had geen zin om op de terugweg 's nachts 2 a 3u in een busstation te zitten, en de bussen overdag waren meer dan 15u rijden...). De andere steden zal ik dan maar een andere keer moeten doen :mrgreen:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer