Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Emigratie naar Amerika

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
kimmetje
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 9

Emigratie naar Amerika

Bericht door kimmetje »

Hallo allemaal :) Ik heb een paar vraagjes aan jullie en ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.
Ik ben momenteel bezig met de K1 procedure, we zijn aan het wachten op de 2e notification en dat zal denk ik nog wel even duren. Mijn vriend heeft momenteel een baan (parttime) en verdient slechts het minimumloon, over ongeveer een half jaar kan hij meer uren draaien maar dat schiet ook niet op, hij is dus op zoek naar een 2e baan, danwel een baan met perspectief. Maar...momenteel verdient hij lang niet genoeg om mij en zichzelf te kunnen onderhouden..zelfs niet met een sponsor (die we al hebben)..nu mijn vragen:

Kan dit financiële probleem worden opgelost indien ik voldoende spaargeld heb om mijzelf een paar jaar van te kunnen onderhouden?
Maakt het uit indien ik inkomsten vanuit Nederland blijf ontvangen? Ik ben nooit financieel afhankelijk geweest van een man en dat wil ik ook liever niet! Dat zouden ze toch moeten waarderen, of niet dan?

Nou, ik hoop snel wat van jullie te mogen horen, alvast bedankt!:)
Aquell
Amerikakenner

Re: Emigratie naar Amerika

Bericht door Aquell »

Hallo Kimmetje

wat is het finaciele probleem? Is het probleem dat je vriend niet genoeg verdient om aan de finaciele eisen van het K1 visum te voldoen? Of verdient hij niet voldoende om hemzelf en jou te onderhouden wanneer jij in Amerika gaat wonen? Wat ik me kan voorstellen want de finaciele eisen van het K1 visum zijn ronduit laag te noemen. Ik zou daar persoonlijk nooit van kunnen rondkomen. Maar goed dat ben ik.

Als je vraag hoeveel geld je nodig hebt om in Amerika rond te kunnen komen dan zijn daar meerdere antwoorden op mogelijk. Waar in Amerika wil je gaan wonen (zoals bekend is California duurder ivm bijv.Kentucky). Hoe ziet je levensstandaard eruit, zorg verzekering, auto's etc etc.

Ik denk dat je gewoon een ondergrens moet stellen. Bepaald per week wat je nodig denkt te hebben en dan bekijk het per maand/jaar.

Succes.
http://katieaxelinthestates.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lexington, Kentucky
bello
Amerikakenner

Re: Emigratie naar Amerika

Bericht door bello »

Neem je vriend in dienst zolang je in Nederland zelf (blijkbaar) een goedbetaalde baan en/of gevulde spaarrekening hebt - dan heeft hij met die "tweede baan" voldoende inkomsten. Maar goed, dat is misschien wel heel erg out of the box gedacht 8)
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer