Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Benzine
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Re: Benzine
Het hangt in dit geval erg af van welke auto je rijd. Als je nieuwe auto hebt met alle moderne technieken dan heeft het echt wel zin om brandstof te tanken met goede additieven, als je een oudere ontwerp auto hebt dan maakt het inderdaad niets uit. Dus in jouw geval Martijn kun je prima het goedkoopste tanken. 
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Kan idd niet goedkoop genoeg zijn voor onze Suzuki Alto met 300.000 op de teller

Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
Vito
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Ik merk echt geen verschil in km 's of ik nu Tango of Shell tank. Ik kies meestal de goedkoopste tank in de buurt. Kan Shell, Tango of Amigo zijn.
- Re1gnman
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Goh, da's knap joh.Njit schreef:Kan idd niet goedkoop genoeg zijn voor onze Suzuki Alto met 300.000 op de teller ;) :lol:
Een Suzuki met zoveel op de teller :clap:
"Patience is something you admire in the driver behind you, but not in the one ahead...."
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Dank je
(en dan zijn wij zelfs nog de eerste eigenaar)
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
De benzineprijs is hier wel degelijk behoorlijk gedaald. Een poos geleden, toen de bezindeprijs op z'n hoogst was, lag de prijs rond de €1,79 per liter. Nu is 'ie rond de €1,59. 20 Cent goedkoper, na een jarenlange stijging, is voor NL begrippen toch een behoorlijke daling.
En die mensen die zo ontzettend mopperen op de NL overheid/belastingsysteem; de prijs ligt, op Luxemburg na, in de ons omringende landen nagenoeg even hoog. België, Duitsland, Frankrijk.....ongeveer gelijk aan onze prijzen.
En die mensen die zo ontzettend mopperen op de NL overheid/belastingsysteem; de prijs ligt, op Luxemburg na, in de ons omringende landen nagenoeg even hoog. België, Duitsland, Frankrijk.....ongeveer gelijk aan onze prijzen.
RiverCola schreef:België,Duitsland, Frankrijk.....ongeveer gelijk aan onze prijzen.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
-
Katja
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Ik tankte gisteren voor het eerst weer sinds we terug van vakantie zijn en betaalde bij de BP €1,50. Schrok me dood toen ik stond te tanken en het bedrag zag want ik dacht even dat ik per ongeluk diesel had gepakt. Maar het was dus een mooie meevaller.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Goedkoopste pomp met 95 super in mijn buurt, iets rond de 1.36 euro, precies toch een aanzienlijk verschil met Nederland.
- Color01
- Amerika-expert
omgerekend in Euro's, de benzine is hier nu 52C per Liter.
-
Bennogr
- Amerika-expert
Lagere benzineprijs betekent meer autogebruik. Dus vuilere lucht en meer veranderingen in het klimaat. Helaas.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Volgens mij gebruiken wij onze auto echt niet meer dan gewoonlijk. Lagere benzineprijzen betekenen ook dat mensen in armere gebieden makkelijker rondkomen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik rijd ook niet meer dan ik normaal rijd. Het is alleen vriendelijker voor de portemonnee. Ik tank meestal bij sams club waar de prijs altijd het laagste is. Vandaag alweer getankt voor $2.34 de gallon. Aangezien mijn auto een aardige slorper is gaat het op een tank toch aardig schelen. Scheelt me toch $20-$25 op een tank en ik rijd toch wel een tankje weg in een week ongemerkt. Toch $100 extra in de portemonnee aanhet eind van de maand.
Diesel blijft wel duur met $3.41 per gallon
Diesel blijft wel duur met $3.41 per gallon
- Bushmaster
- Amerika-expert
Ieder voordeel heb z'n nadeel, of zoiets,Lagere benzineprijs betekent meer autogebruik
Lagere olieprijs betekend minder aardgas-baten voor Nederland, waardoor vriend Rutte binnenkort wel weer met maatregelen komt om de begroting overeind te houden.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Er zijn sowieso al minder aardgas-baten vanwege het zachte weer. Denk niet dat Rutte dáár veel invloed op zal hebben..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- Re1gnman
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Afgelopen jaar hebben wij Nederlanders fors minder gereden, dus benzine/diesel getankt.
Dus, minder inkomsten uit accijns en btw.
Dus....vanaf 1 januari gaan de accijnzen gewoon weer lekker omhoog, zodat prijzen weer gaan
stijgen. Dat heeft niks te maken met de olieprijzen, alleen met de grijpgrage vingertjes van
Rutten en consorten..
En als dan de olieprijs weer gaat stijgen...stijgen de benzineprijzen weer naar een astronomische hoogte.
Dus, minder inkomsten uit accijns en btw.
Dus....vanaf 1 januari gaan de accijnzen gewoon weer lekker omhoog, zodat prijzen weer gaan
stijgen. Dat heeft niks te maken met de olieprijzen, alleen met de grijpgrage vingertjes van
Rutten en consorten..
En als dan de olieprijs weer gaat stijgen...stijgen de benzineprijzen weer naar een astronomische hoogte.
"Patience is something you admire in the driver behind you, but not in the one ahead...."
- Hansi1959
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 23
fors minder gereden? BronRe1gnman schreef:Afgelopen jaar hebben wij Nederlanders fors minder gereden, dus benzine/diesel getankt.
No guts, no glory!
http://www.sciencedirect.com/science/ar ... 8311002040 -> Omdat benzine een inelastisch goed is, zal bij een prijs wijziging het gebruik niet veel toenemen/afnemen.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.