Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis GuidoWater: New Mexico, Colorado, Utah, Wyoming, Nevada

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis GuidoWater: New Mexico, Colorado, Utah, Wyoming, Nevada

Bericht door Martin & Marianne »

GuidoWater schreef: Nog nooit eerder had ik iets gezien of gelezen van besti badlands maar dat komt zeker op de planning!
Je hebt toch wel eens op http://www.ontdek-amerika.nl gekeken?

Kijk voor ghosttowns eens op http://www.ghosttowns.com (bovenin kun je de staat ingeven).

Marianne
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Gut Bart, helemaal vergeten dat je daar woonde. In october zijn we nog 4 dagen in Green Valley geweest.... Een dagtrip Tucson-Tombstone-Bisbee-nm9-Las Cruces-Alamogordo zou ik toch echt afraden als je ook nog iets van Tombstone en Bisbee wil zien. Die nm9 loopt langs de Mexicaanse grens. Totaal verlaten en meer borderpatrol autos dan ander verkeer.(we telden 5 politie autos en 5 andere autos op de gehele trip. ) Is echt geen dagtrip te noemen. Wij deden dat van Las Cruces maar dan naar Tucson en omdat we al meerdere keren in Tombstone en Bisbee waren geweest hebben we daar niet gestopt en waren desondanks toch nog het grootste gedeelte van de dag onderweg.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Yeehaw, ik bedoelde dan ook mét overnachting, zie mijn vorige post waarin ik The Shady Dell aanraad. :wink: Dus van Tucson naar Bisbee met onderweg Kartchner Caverns en Tombstone. De volgende dag verder naar Alamogordo.
Ik had in een ander topic gelezen dat je in de buurt was toen, en had er nog gereageerd dat je welkom was, maar ik denk niet dat je dat nog gelezen had.

Alamogordo - Santa Fe was goed te doen maar van SF hebben wij niets gezien omdat wij naar Tent Rocks geweest zijn en nadien een lange rit naar Farmington hadden.
Onderschat de afstanden niet daar, en voor Bisti moet je eigenlijk een ganse dag uittrekken. Het is een zeer groot en uitgebreid gebied, maar wel prachtig.
Persoonlijk zou ik kiezen voor ofwel meer tijd in het zuidwesten met Arizona en New Mexico, ofwel meer tijd besteden in het noorden met Yellowstone, Grand Teton en The Blackhills.
De afstanden die je gaat afleggen op zulke korte periode zijn gigantisch.
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
AngelBiezeman
Amerika-ontdekker

Bericht door AngelBiezeman »

Never mind. :) Ik loop een beetje achter, ging wat zeggen wat al gezegd was.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Sorry helemaal gemist. Jammer.
GuidoWater
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door GuidoWater »

Martin & Marianne schreef:
GuidoWater schreef: Nog nooit eerder had ik iets gezien of gelezen van besti badlands maar dat komt zeker op de planning!
Je hebt toch wel eens op http://www.ontdek-amerika.nl gekeken?

Kijk voor ghosttowns eens op http://www.ghosttowns.com (bovenin kun je de staat ingeven).

Marianne
Om eerlijk te zeggen nee... deze site ben ik nog nooit tegen gekomen.

Maar wat een goede site zeg! Ik heb net al een uur lang allerlei stukjes zitten lezen! En daar ga ik de rest van avond nog wel even aan besteden denk ik haha thnx voor de tip!

De genoemde ghost towns was ik inderdaad ook tegen gekomen. Weet er iemand of er ook ghost towns zoals Bodie te vinden zijn in arrizona, new mexico, Utah of wyoming?

Ik vind het ook niks om voor 2 vervallen huisjes om te rijden. Iemand bekent met Bonanza creek movie ranch?

Niet echt een ghost town maar als er niet gefilmd word lijkt me dit wel een schitterende afgelegen plek voor wat goede western fotos!
Kijk voor ons Amerika reis verslag op http://www.vandewateropreis.nl/! Je vind hier ook reisverslagen van onze andere reizen!
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Geen ghosttown maar wel een leuke setting: Old Tucson : http://oldtucson.com
Prachtig gelegen en hier zijn tal van bekende films opgenomen waaronder Tombstone. Geen echte ghosttown dus en ook erg toeristisch.
Bodie is de grootste en best bewaarde ghosttown van het hele zuidwesten. Van die omvang vind je er bij mijn weten geen andere op de locaties die jij noemt. Ik ben er ook gek van en heb er zitten achter zoeken tijdens het plannen van onze reizen, maar vond er geen echt de moeite om ervoor om te rijden.
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Old Tucson is nog open in mei maar sluit dan tot begin oktober (te warm in de zomer)

Ik vind niet zo snel terug als je al een keuze gemaakt hebt tussen mei en september.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Probeer Steins eó Shakespeare ghosttowns in NM maar Bodie wint het toch. Hachita is een ghosttown in wording. Scheelt al niet veel meer.
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

In de buurt van Lordsburg bezochten wij in 1996 Shakespeare Ghost Town. http://www.shakespeareghostown.com/
Tussen Chiricahua en Lordsburg is er ook
Steins Railroad Ghost Town: blijkbaar enkel nog te bezoeken op afspraak - http://steinsnmrailroadghosttown.webs.com/
Ook Fort Bowie National Historic Site vonden wij zeer de moeite.
Dos Cabezas (14 mijl ten zuiden van Wilcox langs AZ 186) (in 1996 woonden hier nog enkele mensen, dus een town met echte ghosts :lol: )

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
GuidoWater
Amerikafan
Contacteer:

Steins lijkt me wel wat. Inderdaad echte oude vervallen gebouwen en zelfs wat auto's en koetsen!

En daarnaast nog beter... het ligt op de route!

Ik denk dat we onze extra nacht inplannen in tombstone. De volgende dag hebben we dan genoeg tijd voor white sands onderweg naar alamogordo.
En we kunnen onderweg dan stoppen bij Steins ghost town.

De route zoals we hem nu uitgestippeld hebben is :

02 mei : amsterdam -> phoenix
03 mei : phoenix -> goldfield -> Apachie trail -> tucson
04 mei : tucson (saguaro)
05 mei : tucson -> tombstone
06 mei : tombstone -> carlsbad
07 mei : alamongordo -> carlsbad
08 mei : carlsbad -> rosswell -> santa fe
09 mei : santa fe
10 mei : santa fe -> mesa verde -> cortez
11 mei : cortez -> 4 corners -> valley of the gods -> moab
12 mei : moab (canyonlands)
13 mei : moab (arches)
14 mei : moab -> jackson (grand teton)
15 mei : jackson (grand teton)
16 mei : jackson (grand teton) -> yellowstone
17 mei : yellowstone
18 mei : yellowstone
19 mei : Yellowstone -> salt lake city
20 mei : salt lake -> bryce canyon
21 mei : bryce canyon -> las vegas
22 mei : las vegas
23 mei : las vegas -> amsterdam
24 mei : Amsterdam

We weten dat we weinig tot geen tijd hebben voor capitol reef maar we willen niet alleen maar nationaal parken zien onderweg.
En we moeten natuurlijk altijd een reden hebben om ooit terug te gaan.
Onze belangrijkste punten zijn whits sands, arches en yellowstone. Alles wat we daarnaast zien is al meegenomen!

Maar niks staat nog vast dus we kunnen altijd nog van alles wijzigen bij goede ideeën!
Kijk voor ons Amerika reis verslag op http://www.vandewateropreis.nl/! Je vind hier ook reisverslagen van onze andere reizen!
GuidoWater
Amerikafan
Contacteer:

Zo ik heb net op al jullie advies maar vast de overnachtingen in yellowstone vast gelegd.

Kan ze altijd gratis annuleren zoals jullie al zeiden.

De keuze was wel al heel erg beperkt. Uiteindelijk hebben we de volgende accommodaties geboekt :

1 nacht Lake hotel annex room double
2 nachten old faithfull lodge frontier cabin 1 double

Voor de rest was de keuze zo beperkt dat er alleen nog maar hele dure accommodaties waren.

De cabins zijn misschien een beetje behelpen maar dan zitten we wel lekker in het park zelf!
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Ach, dat behelpen valt redelijk mee. Het is niet al te luxe, maar het is ook weer niet zo dat je een armoedzalig hutje slaapt. Je moet maar zo denken, je bent er in principe alleen s'nachts. Ik zou wel wat reserveren in het restaurant. We deden dat niet en konden dus ook niet meer terecht. Wel in het cafetaria, maar het eten dat ze daar serveerden was ronduit walgelijk. Maar dan ook echt smerig.

Wij deden het overigens precies andersom dit jaar: 2 nachten Lake Lodge en 1 nacht Old Faitful, was prima te doen.
Groetjes,
Daniel
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Je kan 's avonds bij old faithful ook nog in relatieve rust rondlopen, dat scheelt ook. En inderdaad het is om te slapen, verder is het weinig bijzonders.
Ook bij OF zeker reserveren als je in het restaurant wilt eten anders vooraf zorgen dat je in Jackson al eten in huis haalt om je Yellowstone tijd mee door te komen.
GuidoWater
Amerikafan
Contacteer:

Goede tip voor de restaurant.

Wanneer reserveren jullie dit dan? Kan ik dit bij aankomst ter plekke regelen of moet ik dit vooraf via internet reserveren?

Weten jullie ook wat oor de kosten ongeveer zijn?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wij hebben in 2008 het restaurant bij Old Faithful gereserveerd vanuit hier, vlak voor vertrek. Vier jaar daarvoor hadden we niet gereserveerd en toen konden we pas heel laat eten in de Inn. We zijn toen naar de Snow Lodge geaan en dat is heel goed bevallen.
Op http://www.yellowstonenationalparklodges.com/ vind je onder dining meer over de restaurants, menu's etc.

Ik heb geen ervaring met de cabins die je hebt gereserveerd, maar ik zou niet weten waarom je je zou moeten behelpen. Je kunt ook kijken of er iets anders vrijkomt, er zijn altijd veel annuleringen. Als je het niet erg vindt om geen eigen badkamer te hebben kun je eens kijken naar een Old House room bij Old Faithful, dat zijn erg mooie kamers en niet duur. Zie daarvoor ons 2008-verslag (laatste nacht Yellowstone).

Marianne
GuidoWater
Amerikafan
Contacteer:

Eigenlijk is de grootste vraag waar we nu mee zitten de volgende :

Is het in mei nodig om vooraf hotels te boeken of kunnen we makkelijk zomaar naar Amerika gaan en daar hotels zoeken?

We hebben yellowstone in elk geval wel gereserveerd dus enige lijn moeten we wel uitzetten natuurlijk.

Stel dat we ergens toch eerder weg willen of langer willen blijven dan is dat wel een lekkere vrijheid natuurlijk.

Maar het moet niet zo zijn dat we uren moeten zoeken naar beschikbare hotels.

Iemand ervaring met reizen zonder te boeken?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wij hebben in 2013 in mei alleen de plaatsen gereserveerd waar weinig accommodatie was of waar we graag in de parken wilden overnachten. En ook rondom Memorial Day hebben we gereserveerd.
Je kunt van te voren kijken wat de beschikbaarheid is. bijvoorbeeld in Moab. Daar is het in die periode waarschijnlijk ook wel redelijk druk. Je zult merken dat de beste opties qua prijs/kwaliteitverhouding het eerste volgeboekt zijn. Je kunt waarschijnlijk altijd wel iets vinden maar wellicht betaal je dan meer dan wanneer je van te voren had geboekt.
Het is ook vaak een persoonlijke voorkeur, vind je het wel of niet prettig om van te voren te weten waar je overnacht. Boeken kan altijd natuurlijk, annuleren kan vrijwel altijd gratis tot 24 uur van te voren. Op die manier blijf je toch flexibel.
Die laatste dagen in Las Vegas zou ik zeker boeken. En je kunt dan altijd kijken of er iets goedkopers komt. Maar het zal wel een duur weekend zijn.

Marianne
GuidoWater
Amerikafan
Contacteer:

Na veel opzoeken en afwegen hebben we toch besloten onze route iets te wijzigen.

De nachten in yellowstone zijn inmiddels gereserveerd (gelukkig want het is bijna uitverkocht).

We hebben besloten om carlsbad caverns uit de route te halen. We hebben al veel grotten gezien en we willen deze tijd liever besteden op plekken die we echt alleen in deze regio kunnen bezoeken.

Het gedeelte tussen santa fe en moab was wat te gehaast in de vorige route maar door carlsbad weg te laten kunnen we hier wat meer de tijd voor nemen.

Dit is het plan op dit moment.

02 mei : amsterdam -> phoenix
03 mei : phoenix -> goldfield -> Apachie trail -> tucson
04 mei : tucson (saguaro)
05 mei : tucson -> Ramsey canyon preserve -> tombstone
06 mei : tombstone -> white sands -> alamongordo
07 mei : alamongordo - trinity site -> santa fe
08 mei : santa fe
09 mei : santa fe -> mesa verde
10 mei : mesa verde -> 4 courners -> canyon de chelly
11 mei : canyon de chelly -> valley of the gods -> moab
12 mei : moab (canyonlands)
13 mei : moab (arches)
14 mei : moab -> jackson
15 mei : jackson (grand teton)
16 mei : jackson (grand teton) -> yellowstone (lake hotel)
17 mei : yellowstone (old faithfull)
18 mei : yellowstone (old faithfull)
19 mei : Yellowstone -> salt lake city
20 mei : salt lake -> bryce canyon
21 mei : bryce canyon -> las vegas
22 mei : las vegas
23 mei : las vegas -> amsterdam
24 mei : Amsterdam

Ik denk dat deze route meer rust brengt en de absolute hoogtepunten langs de route kunnen we allemaal ruimschoots bezoeken.

Mochten jullie ideeën hebben of een andere mening... we zijn benieuwd! :-)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer