Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Bekeuring in Californië /Arizona, vakantie New York?
-
Martin Selten
- Amerika-newbie
Bekeuring in Californië /Arizona, vakantie New York?
Hoi mensen,
Ik heb in 2005 een bekeuring in california gehad van 400 dollar for speeding. Ik vertrok na een stage van 3 maanden, 2 weken daarna naar huis.
Ik wil volgend jaar op vakantie in New York, heb al geboekt zelfs. Maar hoe kom ik erachter of dit problemen oplevert als ik de USA toetreed.
Gr Martin
Ik heb in 2005 een bekeuring in california gehad van 400 dollar for speeding. Ik vertrok na een stage van 3 maanden, 2 weken daarna naar huis.
Ik wil volgend jaar op vakantie in New York, heb al geboekt zelfs. Maar hoe kom ik erachter of dit problemen oplevert als ik de USA toetreed.
Gr Martin
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Re: Bekeuring in Californië /Arizona, vakantie New York?
Werd deze op naam uitgeschreven of niet ?
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
-
gastxyz
Hoezo zijn een betaalde boete uit 2005 problemen moeten opleveren?
Lijkt me van niet.
Lijkt me van niet.
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Waar staat dat ze betaald werd ? Ik vermoed gezien de vraag die gesteld wordt dat ze niet betaald werd.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Als de boete betaald is zou het iig geen problemen moeten opleveren.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Het is ook de vraag of een boete uit 2005 nog in de systemen staat, lijkt me eerlijk gezegt niet, en als het wel zo is dan is het bedrag in ieder geval inmiddels aardig opgelopen. 
- Disney-Golf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 999
Wow, $400 voor speeding is geen kleintje!
Is ze betaald dan moet je je inderdaad geen zorgen maken, maar dat lees ik niet in je post?
Ik vermoed dat je de "slimmerik" hebt uitgehangen en dacht "dat ze het maar komen halen!"
yes, payback is a bitch en weet wel zeker dat ze dat nog wel in hun computer hebben staan...
Nogmaals! Is de boete betaald = geen probleem, is ze niet betaald... Geloof me $400, bijna 10 jaar geleden voor overdreven snelheid, is niet zomaar een "overtredingkje" in de States!
Is ze betaald dan moet je je inderdaad geen zorgen maken, maar dat lees ik niet in je post?
Ik vermoed dat je de "slimmerik" hebt uitgehangen en dacht "dat ze het maar komen halen!"
yes, payback is a bitch en weet wel zeker dat ze dat nog wel in hun computer hebben staan...
Nogmaals! Is de boete betaald = geen probleem, is ze niet betaald... Geloof me $400, bijna 10 jaar geleden voor overdreven snelheid, is niet zomaar een "overtredingkje" in de States!
-
Martin Selten
- Amerika-newbie
Heey,
Ik heb boete niet betaald. Wel daarna voordat ik naar nl ging nog aan de politie doorgegeven dat ik in nl woonde. Ze zouden de boete nasturen. Maar niks meer thuis gekregen. Ook niet meer achteraan gegaan.
Hoe kan ik erachter komen of er nu nog iets open staat. Ik Wil voorkomen dat ik in newyork het vliegtuig uitstap en met iets raars geconfronteerd wordt.
Kan ik iemand of een instantie bellen?
Martin
Ik heb boete niet betaald. Wel daarna voordat ik naar nl ging nog aan de politie doorgegeven dat ik in nl woonde. Ze zouden de boete nasturen. Maar niks meer thuis gekregen. Ook niet meer achteraan gegaan.
Hoe kan ik erachter komen of er nu nog iets open staat. Ik Wil voorkomen dat ik in newyork het vliegtuig uitstap en met iets raars geconfronteerd wordt.
Kan ik iemand of een instantie bellen?
Martin
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Ok, maar heeft de VS dan zo'n landelijk systeem?Harry schreef:Het is ook de vraag of een boete uit 2005 nog in de systemen staat, lijkt me eerlijk gezegt niet, en als het wel zo is dan is het bedrag in ieder geval inmiddels aardig opgelopen.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Heb je nog papieren van die bekeuring? Weet je welke county of district de bekeuring heeft uitgeschreven? Meestal kun je daar online nog wel wat van vinden of bij het desbetreffende courthouse, maar idd of ze het na 10 jaar nog hebben is maar de vraag.
-
Martin Selten
- Amerika-newbie
Hay,
Ik heb de boete niet meer.
Boete was in california of nevada. We waren onderweg met gehuurde auto van San francisco naar Vegas.
Zou ik een ambassade oid kunnen bellen?
Kan ik vooraf iets checken?
Gr martin
Ik heb de boete niet meer.
Boete was in california of nevada. We waren onderweg met gehuurde auto van San francisco naar Vegas.
Zou ik een ambassade oid kunnen bellen?
Kan ik vooraf iets checken?
Gr martin
- Division
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Ik zou als ik jou was de huurmaatschappij bellen, maar ik denk niet dat die nog enige administratie daarvan hebben. Lekker laten gaan en als je er wel over wordt aangesproken, dan merk je dat vanzelf wel.
- Big Al
- Amerika-expert
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
De VS zijn beter te vergelijken met de EU dan met bijv. Canada - all staten zijn in principe onafhankelijk maar er is een federale regering. Met andere woorden, staten = naties. Het is zelfs zo dat staten onderling uitleveringsverdragen hebben voor criminelen. Heel officieel. Rijbewijzen worden ook per staat uitgegeven en de regels (bijv. minimumleeftijd) verschillen zelfs.
Volgens mij is er geen federale registratie van verkeersovertredingen. Het kan zijn dat het verhuurbedrijf nog weet heeft van die boete.
Ju kunt het beste nog even bellen met dat bedrijf en wellicht de "county" waar je de boete hebt gekregen. Houdt nauwkeurig aantekeningen bij (telefoonnummers, namen van mensen met wie je spreekt, datum en tijd, en details over wat ze zeggen). Me dunkt dat ze niets zullen kunnen vinden maar het zou goed zijn als je dat kan 'bewijzen' met aantekeningen mocht het daartoe komen.
De boete was zeer hoog voor de begrippen hier en derhalve is het vermoeden dat het een ernstig vergrijp was. Ernstig is relatief, maar het enige dat telt is of de plaatselijke overheid het een ernstig vergrijp vond. Zo worden snelheidsovertredingen in een "school zone" zeer ernstig gevonden - zelfs als er geen kind te zien was (bijv. op een feestdag).
Volgens mij is er geen federale registratie van verkeersovertredingen. Het kan zijn dat het verhuurbedrijf nog weet heeft van die boete.
Ju kunt het beste nog even bellen met dat bedrijf en wellicht de "county" waar je de boete hebt gekregen. Houdt nauwkeurig aantekeningen bij (telefoonnummers, namen van mensen met wie je spreekt, datum en tijd, en details over wat ze zeggen). Me dunkt dat ze niets zullen kunnen vinden maar het zou goed zijn als je dat kan 'bewijzen' met aantekeningen mocht het daartoe komen.
De boete was zeer hoog voor de begrippen hier en derhalve is het vermoeden dat het een ernstig vergrijp was. Ernstig is relatief, maar het enige dat telt is of de plaatselijke overheid het een ernstig vergrijp vond. Zo worden snelheidsovertredingen in een "school zone" zeer ernstig gevonden - zelfs als er geen kind te zien was (bijv. op een feestdag).
Ik denk dat Martin al lang terug is van vakantie... 
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Haha, hoe kom je op een topic waar al meer dan een jaar niet in is gereageerd 
- Thierry73
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Wat nu als hij niet terug is en is aangehouden wegens een veel te lang openstaande boete

- Big Al
- Amerika-expert
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
Ik dacht dat het nog 2015 was... 
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 2241 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-