Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tips Hiking
Re: Tips Hiking
Is het toegestaan een magnesiumstick in je bagage mee te nemen in het vliegtuig?
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Wij hebben altijd een magnesiumstick bij. Je bedoelt toch in de ruimbagage?
Elly
Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
Afgelopen hike in Yosemite (11 uur durende wandeling 18 miles)
- Camel back met 2 liter water reservoir

- GPS (Puur om mijn track te volgen)
- Trail mix
- Wolle sokken (bij voorbaat smartwool, of ander wol)
- Solar charger voor extra batterijen of als mijn camera de geest gaf (laad 2AA batterijen in 5 uur)
- Regen kleding
- First aid kit afgesteld op wandelingen
- Andere energie snacks
- Camera
Mijn tas zat vol en was leeg aan einde van de dag. Mijn vraag is ook, ik zie de magnesium sticks op de lijstjes staan gaan jullie zo extreem dat je het nodig heb?
En een interessant artikel over bear spray (vond het zelf wel de moeite waard om te lezen) http://www.nps.gov/yell/planyourvisit/b ... script.htm
Beetje off topic van de original post. Voor de gene die met bear spray rond lopen hebben jullie wel eens jullie reactie vermogen getest onder stress om te zien of je snel genoeg zou kunnen reageren uit nieuwschierigheid?

- GPS (Puur om mijn track te volgen)
- Trail mix
- Wolle sokken (bij voorbaat smartwool, of ander wol)
- Solar charger voor extra batterijen of als mijn camera de geest gaf (laad 2AA batterijen in 5 uur)
- Regen kleding
- First aid kit afgesteld op wandelingen
- Andere energie snacks
- Camera
Mijn tas zat vol en was leeg aan einde van de dag. Mijn vraag is ook, ik zie de magnesium sticks op de lijstjes staan gaan jullie zo extreem dat je het nodig heb?
En een interessant artikel over bear spray (vond het zelf wel de moeite waard om te lezen) http://www.nps.gov/yell/planyourvisit/b ... script.htm
- michelly
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij nemen de magnesiumstick niet mee tijdens een hike, we gebruiken hem op de camping.
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
@Big_Mo: lange wandeling! Welke was dat? Wij plannen een aantal wandelingen langs de Tioga Road en ik ben benieuwd of een GPS daar nodig is.
Marianne
Marianne
-
Frans H
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
zo, ik vind 2 liter water op 18 mile wel heel weinig. Als ik het vergelijk met de 11 mile die ik in Zion liep naar the Subway en de 3,5 liter die ik op die tocht gedronken heb ........Big_Mo schreef:Afgelopen hike in Yosemite (11 uur durende wandeling 18 miles)
Beetje off topic van de original post. Voor de gene die met bear spray rond lopen hebben jullie wel eens jullie reactie vermogen getest onder stress om te zien of je snel genoeg zou kunnen reageren uit nieuwschierigheid?
Vwb de bearspray. Ik heb 2x gehad dat ik tijdens een hike alleen was en verse sporen van beren zag en een geluid hoorde en rondkeek met (onbewust) de bus in de hand zonder vergrendeling erop ! Was er eigenlijk zelf verbaast over maar het ging "vanzelf". Nu ging ik ook alleen op pad en ben dan toch ook wel alert
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik moet zeggen dat als ik alleen ga ik ook veel allerter ben dan met meerderen. Vooral op langere afstanden en in bearcountry ben ik veel meer geconcentreerd. Met meer mensen ben je wat meer aan het kletsen en sneller afgeleid. Toch vraag ik me ook wel eens af of ik zo'n bus goed zou gebruiken. Of ik voldoende tijd zou hebben mocht er een aanval komen. En vooral ik het dan goed gebruik en of het nut heeft. Maar ik hoop het in de praktijk echt nooit mee te maken.
Ik vind trouwens 2 liter op een 11 uur durende wandeling ook erg weinig, maar aan de andere kant. Hoeveel ga je meesjouwen?
Ik vind trouwens 2 liter op een 11 uur durende wandeling ook erg weinig, maar aan de andere kant. Hoeveel ga je meesjouwen?
-
gastxyz
Tja, zo'n beer springt je niet meteen in je nek denk ik (zoals een mountain-lion). Je ziet 'm, hij begint je achterna te lopen wanneer hij niet weg te jagen is (door schreeuwen/dingen gooien), etc. Dus je moet niet binnen een seconde beslissen... Als hij inderdaad op je afstormt heb je nog enkele seconden, maar dan heb je hoop ik al die spray in je handen (zoals Frans aangeeft).
Vond dit wel een interessant verhaal van iemand(en) die alles verkeerd deden wat er maar kon. Of juist het goede, ren harder dan degene waar je mee bent:
http://www.theguardian.com/us-news/2014 ... ey-student
Vond dit wel een interessant verhaal van iemand(en) die alles verkeerd deden wat er maar kon. Of juist het goede, ren harder dan degene waar je mee bent:
http://www.theguardian.com/us-news/2014 ... ey-student
-
Frans H
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Ik ga met zo een hike altijd op zeker en neem liever iets teveel mee als teweinig. Teveel dan sjouw je dat dus wel de hele weg mee. Als je genoeg drinkt ( per persoon verschillend hoeveel "genoeg" is ) wordt het gewicht natuurlijk ook minder. Teweinig water mee hebben kan dermate gevaarlijk zijn mbt uitdroging dat ik dat risico toch wil minimaliseren. Overigens is mijn ervaring dat de buitentemperatuur en de moeilijkheidsgraad van de route ook uit maakt. De route naar the Subway is veel zwaarder in vergelijking met de route naar Observation Point bv.PSVwally schreef: Ik vind trouwens 2 liter op een 11 uur durende wandeling ook erg weinig, maar aan de andere kant. Hoeveel ga je meesjouwen?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Oh zeker hoor, ik veroordeel je ook niet. Overigens zijn er ook mensen hier op het forum die een waterzuiveringssetje meenemen...
- michelly
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat nemen wij wel eens mee. Erg handig maar je moet dan natuurlijk wel zeker weten dat je onderweg water tegenkomt.
Elly
Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
Geparkeerd bij Visitor Parking in Yosemite valleyMartin & Marianne schreef:@Big_Mo: lange wandeling! Welke was dat? Wij plannen een aantal wandelingen langs de Tioga Road en ik ben benieuwd of een GPS daar nodig is.
Marianne
Vandaar naar Four Mile trail
Four Mile Trail -> Glacier Point
Glacier Point -> Sentinel Dome

Hier een link naar de .kml file die je in Google Maps kan openen:
" onclick="window.open(this.href);return false;
Begon om 10 voor half 9 en kwam terug bij de auto om 18.00 uur.
De 2 liter water die ik bij me had was meer als voldoende voor mij!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
En weer terug neem ik aan? Wij deden beide wandelingen al eens, maar niet de combinatie. Vorig jaar de 4MT omhoog en weer terug, wel goed om dan nog een stuk te doen.Big_Mo schreef: Geparkeerd bij Visitor Parking in Yosemite valley
Vandaar naar Four Mile trail
Four Mile Trail -> Glacier Point
Glacier Point -> Sentinel Dome
Je kunt bij Glacier Point water krijgen dus ik zou ook niet veel meer meegenomen hebben, zeker als je er niet in de zomer bent,
Marianne
Inderdaad retour gedaan. Er was een 13 mile hike van Glacier point naar Yosemite valley, ik dacht dat mijn zaklamp nog vol zat maar dit was dus niet het geval helaaas. En inderdaad Glacier point had een snack shack, maar dat wist ik niet van te voren haha!
-
dutchie_in_boston
- Amerika-expert
Wij hiken veel, en regelmatig meerdaags - heerlijk met ons tweetjes in de wildernis.
Wat ik hier nog niet zie staan is toilet papier.
Wat ik hier nog niet zie staan is toilet papier.
-
tuti
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Sowieso:
-Eten
-Drinken (leiver te veel dan te weinig)
-Telefoon met GPS
-Cameragear
En afhankelijk van gebied:
-zonnebrand (ik verbrand snel)
-regenjas (in sommige berggebieden kan je in 10 minuten van stralendblauwe lucht naar stortregen gaan)
Bearspray heb ik nog nooit meegenomen. Heb iets te vaak gelezen dat de kans klein is dat het nut heeft, omdat je heel dichtbij moet zijn en ook afhankelijk bent van windrichting. Dan vertrouw ik liever op mijn camera-statief...
-Eten
-Drinken (leiver te veel dan te weinig)
-Telefoon met GPS
-Cameragear
En afhankelijk van gebied:
-zonnebrand (ik verbrand snel)
-regenjas (in sommige berggebieden kan je in 10 minuten van stralendblauwe lucht naar stortregen gaan)
Bearspray heb ik nog nooit meegenomen. Heb iets te vaak gelezen dat de kans klein is dat het nut heeft, omdat je heel dichtbij moet zijn en ook afhankelijk bent van windrichting. Dan vertrouw ik liever op mijn camera-statief...
Reizen USA:
2008 - Roadtrip Oostkust
2009/2010 - Los Angeles <--> Las Vegas
2011 - Roadtrip Westen
2012 - Roadtrip Westen
2013 - Roadtrip Florida
2014 - 6 months USA Roadtrip
marstuti.blogspot.com
2008 - Roadtrip Oostkust
2009/2010 - Los Angeles <--> Las Vegas
2011 - Roadtrip Westen
2012 - Roadtrip Westen