Misschien toch leuk hier weer eens een update te geven, want de plannen zijn nu concreet
Even mijzelf quoten:
Borneo skippen we sowieso.
Nou, niet dus! Onze route ziet er nu alsvolgt uit:
12 juli Vertrek Amsterdam
13 juli Aankomst Singapore 15.15 hr
14 juli Singapore
15 juli Singapore
16 juli Singapore
17 juli Sing > Kuala Lumpur (Busreis in de ochtend)
18 juli KL ('s avonds richting luchthaven)
19 juli KL > Kuching (Provincie Sarawak
BORNEO - vroege vlucht met Malindo Air - aankomst 8.45 hr)
20 juli Kuching
21 juli Kuching > Bako NP
22 juli Bako NP
23 juli Bako NP > Kuching
24 juli Kuching > Saloma’s Villagestay
25 juli Saloma’s Villagestay
26 juli Saloma’s Villagestay > Kuching
27 juli Terug naar Singapore (ochtendvlucht met Air Asia)
28 juli Sing > Tioman Island
29 juli Tioman Island
30 juli Tioman Island
31 juli Tioman Island
01 aug Tioman > Singapore
02 aug Singapore
03 aug Singapore (Na midnight terugvlucht)
04 aug Aankomst Amsterdam
Voor wie Bako NP niet kent, even google images doen! Is echt geweldig mooi en op korte afstand van de stad Kuching. Dus we zijn daar sowieso 2 volle dagen en wellicht nog een stukje van de derde dag. Kuching schijnt overigens een heel laidback stadje te zijn met nog een wat koloniale sfeer hier en daar. De eerste twee nachten verblijven we daar in een heel leuke, en spotgoedkope lodge. Saloma's Villagestay is ook de moeite van het googlen waard, voor wie ooit die kant eens op wil. Midden in de jungle verblijven we bij een aantal dorpbewoners die ons 2,5 dag mee op sleeptouw gaan nemen. Ik zie er ontzettend naar uit!
Voor het tropische strand-element toch gekozen voor een eiland voor de kust van de peninsula, omdat de eilanden in het noorden van Borneo onbetaalbaar zijn qua accomodatie en de natuur van de eilanden voor de oostkust van de peninsula me meer aanspreekt. We hebben daar voor 4 nachten het Riverview resort @Juara beach geboekt. Heel simpel resortje. We hebben daar een bungalow op het strand geboekt.
Enige waar ik nog aan twijfel is of we niet een dag eerder de bus vanuit Singapore naar Mersing (waar de pier voor de boot naar Tioman is) moeten nemen, zodat we 's ochtends vroeg de ferry al kunnen nemen. Daar ga ik me nog wat over inlezen. En ik twijfel ook nog over ons korte bezoek aan Kuala Lumpur. Omdat we de ochtend van de vlucht erg vroeg op de luchthaven moeten zijn (vlucht vertrekt 7.00 uur

) en het zeker een uur reizen is vanuit de stad, wil ik een airporthotel nemen. Maar dat is ook weer zo'n gedoe, met shuttlebussen die enkel op vaste tijden vertrekken enzo en je bagage gedurende de dag in de stad. Er zijn dus nog een paar kleine dingetjes om aan te puzzelen (en het is nog maar pas maart! hahaha).
Fijn om alles vastgelegd te hebben! Ik heb gemerkt dat in Maleisie veel dingen vrij snel volgeboekt raken, zeker in de goedkopere prijsklassen. Nu hebben we alles kunnen vinden dat én betaalbaar en, in onze ogen, aantrekkelijk is.