Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Stage CA gezocht!
Stage CA gezocht!
Hallo allemaal!
Als tweedejaars facility management student ben ik al geruime tijd opzoek naar een stage in Californië, helaas heb ik nog niks kunnen vinden.
Nu is mijn vraag of jullie misschien tips hebben met welke bedrijven ik het best contact kan hebben. Of misschien dat iemand een persoon weet/zelf een stage waarmee ik in contact kan komen.
Alle tips zijn welkom!
Het betreft een stage van 20 weken, beginnend in Februari.
Bij voorbaat dank!
Groetjes Monique
Als tweedejaars facility management student ben ik al geruime tijd opzoek naar een stage in Californië, helaas heb ik nog niks kunnen vinden.
Nu is mijn vraag of jullie misschien tips hebben met welke bedrijven ik het best contact kan hebben. Of misschien dat iemand een persoon weet/zelf een stage waarmee ik in contact kan komen.
Alle tips zijn welkom!
Het betreft een stage van 20 weken, beginnend in Februari.
Bij voorbaat dank!
Groetjes Monique
Re: Stage CA gezocht!
Annerieke loopt op het moment stage bij het Hilton in Los Angeles: http://anneriekeoudshoorn.blogspot.nl/2 ... ss_17.html
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Mijn dochter doet ook facility management ( 3 e jaar), maar zij loopt pas in 3 e jaar stage(september/januari) en 4 e jaar . In het 2 e jaar moest zij 10 weken stage lopen . Verder kan ik je niet helpen ,maar misschien toch een bureau inschakelen . Je hebt nl ook nog een visum nodig dus denk dat je ook met je tijd een beetje in de knel komt .
Zij kent ook een aantal studenten die wel een stage lopen in buitenland, maar daar zit geen US tussen . Wil haar wel eens vragen hoe ze eraan gekomen zijn.
Ondertussen zou ik toch ook mijn pijlers richten op een stage in Nl mocht het niet lukken.
Zij kent ook een aantal studenten die wel een stage lopen in buitenland, maar daar zit geen US tussen . Wil haar wel eens vragen hoe ze eraan gekomen zijn.
Ondertussen zou ik toch ook mijn pijlers richten op een stage in Nl mocht het niet lukken.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Waarom niet de vraag ik zoek een stage in de USA?
Heb de blog bekeken. Erg leuk om te lezen! (zelf in hotel stage lopen wordt door mijn school niet goedgekeurd en is dus geen optie helaas)
Het klopt dat de tijd aan het dringen is, zeker met het regelen van een visum. Deze oproep is dan ook mijn laatste hoop op een stage in de US.
Ik heb ook gedacht aan een stagebemiddelingsbureau, maar durfde de gok niet te nemen. Hoor namelijk veel negatieve verhalen.
Bedankt voor de reacties!
Het klopt dat de tijd aan het dringen is, zeker met het regelen van een visum. Deze oproep is dan ook mijn laatste hoop op een stage in de US.
Ik heb ook gedacht aan een stagebemiddelingsbureau, maar durfde de gok niet te nemen. Hoor namelijk veel negatieve verhalen.
Bedankt voor de reacties!
Bij mijn dochter zijn er toch enkele die in een (buitenlands ) hotel stage lopen hoor .
Klopt, een vriendinnetje doet dezelfde opleiding op een andere school en mag wel in een hotel stage lopen.
Hey TS,
Gaat het over HBO FM of MBO FM?
Ik doe ook facility management op ZUYD hogeschool. (nog maar 3 maanden yuy)
Ook ik wou voor mijn 3e leerjaar stage naar het buitenland. Nu kregen we die mooie colleges over stages in het buitenland en zuid Afrika ect en het was allemaal mogelijk!
Ja niet dus....
Als je gaat informeren over een stage in Amerika was dit vrijwel niet mogelijk omdat men er gewoon niets van af wist. Ik werd doorverwezen naar de opleiding international business. Echter bij deze opleiding hebben ze maar enkele plekken in Amerika beschikbaar en deze gaan bij prioriteit uit naar eigen leerlingen en er was zowat 1 1/2 jaar wachttijd op.
Wil je dit dus echt zul het je zelf moeten regelen! wel goed alles bespreken met school ivbm de competenties die je moet aftikken (gelukkig tegenwoordig BBA).
Omdat de stage niet gelukt was dacht ik een minor te gaan volgen op de universiteit van san diego. Hele mooie minor gevonden die aansluit op de opleiding enz enz. Echter ipv 10 weken was 20 weken vereist en een behoorlijk budget. Vergeet neit dat je zelf een TOEFL toets moet doen ect. Geen probleem van mijn kant echter dacht school daar dus anders over....
In mijn geval was school totaal niet toereikend in het proces om mijn Amerika droom waar te maken (liefste naar een uni). Ik ben momenteel aan het afstuderen (maart) dus dan maar buiten school om mijn droom waar maken en misschien een traineeship/internship of minor volgen in Amerika. To be continued.
Gaat het over HBO FM of MBO FM?
Ik doe ook facility management op ZUYD hogeschool. (nog maar 3 maanden yuy)
Ook ik wou voor mijn 3e leerjaar stage naar het buitenland. Nu kregen we die mooie colleges over stages in het buitenland en zuid Afrika ect en het was allemaal mogelijk!
Ja niet dus....
Als je gaat informeren over een stage in Amerika was dit vrijwel niet mogelijk omdat men er gewoon niets van af wist. Ik werd doorverwezen naar de opleiding international business. Echter bij deze opleiding hebben ze maar enkele plekken in Amerika beschikbaar en deze gaan bij prioriteit uit naar eigen leerlingen en er was zowat 1 1/2 jaar wachttijd op.
Wil je dit dus echt zul het je zelf moeten regelen! wel goed alles bespreken met school ivbm de competenties die je moet aftikken (gelukkig tegenwoordig BBA).
Omdat de stage niet gelukt was dacht ik een minor te gaan volgen op de universiteit van san diego. Hele mooie minor gevonden die aansluit op de opleiding enz enz. Echter ipv 10 weken was 20 weken vereist en een behoorlijk budget. Vergeet neit dat je zelf een TOEFL toets moet doen ect. Geen probleem van mijn kant echter dacht school daar dus anders over....
In mijn geval was school totaal niet toereikend in het proces om mijn Amerika droom waar te maken (liefste naar een uni). Ik ben momenteel aan het afstuderen (maart) dus dan maar buiten school om mijn droom waar maken en misschien een traineeship/internship of minor volgen in Amerika. To be continued.
Laatst gewijzigd door Destio op 24 nov 2014, 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat hangt helemaal van je taken,bevoegdheden en verantwoordelijkheden ligt, je stageopdracht en dekt dit de lading. Het moet wel een HBO waardige stage zijn op dat niveau.Bij mijn dochter zijn er toch enkele die in een (buitenlands ) hotel stage lopen hoor .
Je moet opletten dat je bv bij een 4e jaars stage een onderzoekscomponent hebt. Daarbij mag je maar voor maximaal 20% van je tijd meewerken in ''dagelijkse'' taken en 80% moet je spenderen aan je opdracht/uitvoeren van onderzoek/uitvoeren van je project ect. (dit is in ieder geval bij ZUYD het geval)
Je moet er zeker van zijn dat bepaalde (BBA) competenties worden afgetikt anders is je stage van 0 waarde en kun je dus overnieuw beginnen (maar heb je wel een toffe ervaring?).
Je wordt dus niet aangenomen (of je opdracht wordt niet eens goed gekeurd) als je de hele dag bij de balie staat mensen in te checken.
Ik kan me precies vinden in jou reactie Destio. Mijn school helpt ook totaal niet mee voor het vinden van een stage. (het betreft trouwens HBO FM)
Zelf heb ik zo veel mogelijk bedrijven gemaild met de vraag naar een stage. Mijn mening is dat het makkelijker gaat als je iemand kent van het bedrijf, zo heb je al een eerste connectie.
En ik heb dezelfde gedachten, mocht een stage niet lukken dan wil ik mijn minor (toevallig!) in San Diego doen.
Succes met afstuderen & hopelijk maak jij je Amerikaanse droom waar!
Zelf heb ik zo veel mogelijk bedrijven gemaild met de vraag naar een stage. Mijn mening is dat het makkelijker gaat als je iemand kent van het bedrijf, zo heb je al een eerste connectie.
En ik heb dezelfde gedachten, mocht een stage niet lukken dan wil ik mijn minor (toevallig!) in San Diego doen.
Succes met afstuderen & hopelijk maak jij je Amerikaanse droom waar!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht