Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis GuidoWater: New Mexico, Colorado, Utah, Wyoming, Nevada
-
GuidoWater
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Reis GuidoWater: New Mexico, Colorado, Utah, Wyoming, Nevada
Hallo allemaal,
Sinds we in 2008 in de zuidwestelijke staten van de usa geweest zijn, hebben we het al over een terugkeer.
Volgend jaar moet het er dan eindelijk weer van gaan komen!
We spelen al die tijd al met de wens om een aantal plekken te bezoeken. Dit zijn namelijk White sands national monument, yellowstone en moab.
Omdat we parken als zion, grand canyon, entelope canyon en monument valley al gezien hebben, willen we deze dan ook links laten liggen.
De hele rondreis moet ongeveer 3 weken in beslag nemen.
Dit is het idee dat we nu ongeveer hebben, we zijn benieuwd naar jullie meningen / tips.
dag 1 : amsterdam -> Phoenix
dag 2 : phoenix -> las cruses
dag 3 : las cruses
dag 4 : las cruses -> santa fe
dag 5 : sante fe -> moab
dag 6 : moab
dag 7 : moab
dag 8 : moab -> rocky mountain national park
dag 9 : rocky mountain national park
dag 10 : rocky mountain -> custer
dag 11 : custer
dag 12 : custer
dag 13 : custer -> cody
dag 14 : cody-> yellowstone
dag 15 : yellowstone
dag 16 : yellowstone
dag 17 : yellowstone
dag 18 : yellowstone -> jackson
dag 19 : jackson -> salt lake city
dag 20 : salt lake -> las vegas
dag 21 : las vegas
dag 22 : las vegas
dag 23 : las vegas -> amsterdam
dag 24 : amsterdam
Wij zijn benieuwd!
Sinds we in 2008 in de zuidwestelijke staten van de usa geweest zijn, hebben we het al over een terugkeer.
Volgend jaar moet het er dan eindelijk weer van gaan komen!
We spelen al die tijd al met de wens om een aantal plekken te bezoeken. Dit zijn namelijk White sands national monument, yellowstone en moab.
Omdat we parken als zion, grand canyon, entelope canyon en monument valley al gezien hebben, willen we deze dan ook links laten liggen.
De hele rondreis moet ongeveer 3 weken in beslag nemen.
Dit is het idee dat we nu ongeveer hebben, we zijn benieuwd naar jullie meningen / tips.
dag 1 : amsterdam -> Phoenix
dag 2 : phoenix -> las cruses
dag 3 : las cruses
dag 4 : las cruses -> santa fe
dag 5 : sante fe -> moab
dag 6 : moab
dag 7 : moab
dag 8 : moab -> rocky mountain national park
dag 9 : rocky mountain national park
dag 10 : rocky mountain -> custer
dag 11 : custer
dag 12 : custer
dag 13 : custer -> cody
dag 17 : yellowstone
dag 18 : yellowstone -> jackson
dag 22 : las vegas
dag 23 : las vegas -> amsterdam
dag 24 : amsterdam
Wij zijn benieuwd!
Kijk voor ons Amerika reis verslag op http://www.vandewateropreis.nl/! Je vind hier ook reisverslagen van onze andere reizen!
-
thebruins
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Re: Reis GuidoWater: New Mexico, Colorado, Utah, Wyoming, Nevada
Als ik jou was zou ik het New Mexico gedeelte laten schieten en dat voor een volgende reis bewaren. Je houdt dan meer dagen over voor het noordelijke deel van je reis waar je die dagen zo te zien hard nodig zult hebben.
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Als White Sands, Yellowstone en Moab de plekken zijn die je per sé wilt bezoeken dan kun je misschien de hoek Rocky Mountain NP/Custer overslaan.
Je hebt alles vrij ruim gepland behalve het eerste gedeelte. Je zou dit misschien ook wat rustiger kunnen plannen dan, er is daar bovendien genoeg te zien.
Als je toch je schema aan wilt houden dan zou ik een dag Yellowstone, Las Vegas en Custer schrappen en die in het begin van de route toevoegen.
Elly
Je hebt alles vrij ruim gepland behalve het eerste gedeelte. Je zou dit misschien ook wat rustiger kunnen plannen dan, er is daar bovendien genoeg te zien.
Als je toch je schema aan wilt houden dan zou ik een dag Yellowstone, Las Vegas en Custer schrappen en die in het begin van de route toevoegen.
Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Je wilt naar mijn idee te veel in èèn reis stoppen. Je gaat van het uiterste zuiden helemaal naar het noorden. Dits is echt veel te veel rijden voor drie weken.
Ik zou ook het New Mexico gedeelte eruit halen. Je rijdt heel veel kilometers alleen voor White Sands en voor een paar uurtjes in Santa Fe.
Of, als je dat toch graag wilt zien zou ik Custer eruit halen en vanaf het Rocky Mountain NP direct naar Yellowstone gaan,
Misschien kun je wat ideeën halen uit onze reisverslagen, zie hier
Voor het New Mexico gedeelte ons verslag 2010 en voor de andere gedeeltes de verslagen van 2006, 2008 en 2010
Ik zou ook het New Mexico gedeelte eruit halen. Je rijdt heel veel kilometers alleen voor White Sands en voor een paar uurtjes in Santa Fe.
Of, als je dat toch graag wilt zien zou ik Custer eruit halen en vanaf het Rocky Mountain NP direct naar Yellowstone gaan,
Misschien kun je wat ideeën halen uit onze reisverslagen, zie hier
Voor het New Mexico gedeelte ons verslag 2010 en voor de andere gedeeltes de verslagen van 2006, 2008 en 2010
Laatst gewijzigd door vana op 15 nov 2014, 12:22, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Dommel
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Ook ik denk dat je te weinig tijd neemt voor New Mexico.
White Sands is prachtig maar om daarvoor door NM te racen is wel zonde. Ik zou meer dagen aan het begin plannen of dat deel overslaan en vanuit Denver ofzoiets beginnen.
Wij zijn in 2012 een paar dagen in NM geweest (Carlsbad caverns, White Sands, Santa Fe) en ik zou daar graag nog een keer uitgebreider de tijd voor nemen.
Ik denk echt dat het in drie weken niet goed te combineren is met Yellowstone en al het andere dat je wilt zien.
In welke periode ga je reizen?
Veel plezier met je voorbereiding
Els
White Sands is prachtig maar om daarvoor door NM te racen is wel zonde. Ik zou meer dagen aan het begin plannen of dat deel overslaan en vanuit Denver ofzoiets beginnen.
Wij zijn in 2012 een paar dagen in NM geweest (Carlsbad caverns, White Sands, Santa Fe) en ik zou daar graag nog een keer uitgebreider de tijd voor nemen.
Ik denk echt dat het in drie weken niet goed te combineren is met Yellowstone en al het andere dat je wilt zien.
In welke periode ga je reizen?
Veel plezier met je voorbereiding
Els
Laatst gewijzigd door Dommel op 15 nov 2014, 14:08, 1 keer totaal gewijzigd.
- ingrid14
- Amerika-expert
Jammer genoeg liggen deze wat te ver van elkaar om in een route van 3 weken op te nemen.GuidoWater schreef:Dit zijn namelijk White sands national monument, yellowstone en moab.
Zonder het gedeelte New Mexico kan je een mooie route maken.
Als je echt absoluut White Sands wilt doen, dan zou ik op Albuquerque vliegen (en niet Phoenix)
Vliegen op Phoenix en dan op 1 dag naar Las Cruces geeft je geen tijd voor
Tucson - Saguaro NP - Tombstone - Chiricahua NM - ...
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Wij hebben zo'n reis ook wel eens gemaakt maar hadden wel iets langer. Voor White Sands heb je geen hele dag nodig. Een paar uur is genoeg zodat je na het bezoek al op weg kan in de richting Santa Fe. Het is ook jammer dat je zo weinig tijd besteed aan de andere attracties onderweg en niet aan Carlbad caverns toekomt. Wellicht een andere reis met meer tijd voor ZO Az en NM.
-
GuidoWater
- Amerikafan
- Contacteer:
Hmm ik begrijp jullie kritiek punten en heb er nog eens over nagedacht.
Ik wil new mexico niet meteen opgeven ben eens gaan kijken wat ik zou willen schrappen voor iets anders.
Al snel ben ik eigenlijk tot de conclusie gekomen om Custer te schrappen. De enige echte reden waarom ik hierheen zou gaan is Mount rushmore en om daar nou mogelijk de prachtige natuur van new mexico voor op te geven nee.
Ik ben dus een beetje gaan puzelen hoe ik de route dan zou willen hebben als ik meer dagen ter beschikking zou hebben in new mexico.
Als jullie nog goede ideeen hebben voor stops / overnachtingen dan hoor ik het graag.
Ik heb het nu op deze manier aangepast maar er is nog niks geboekt dus alles is mogelijk!
dag 1 : amsterdam -> Albuquerque
dag 2 : albuquerque -> rosswell -> carlsbad
dag 3 : carlsbad
dag 4 : carlsbad -> las cruses
dag 5 : las cruses -> santa fe
dag 6 : santa fe -> flamington
dag 7 : flamington -> moab
dag 8 : moab
dag 9 : moab
dag 10 : moab -> rocky mountain national park
dag 11 : rocky mountain national park
dag 12 : rocky mountain -> sheridan
dag 13 : sheridan -> cody
dag 17 : yellowstone -> jackson
dag 18 : jackson
dag 22 : las vegas -> amsterdam
dag 23 : Amsterdam
De reis moet trouwens of in mei 2015 of in september 2015 plaatsvinden. Dit is afhankelijk van wanneer we vrij kunnen krijgen.
Ik wil new mexico niet meteen opgeven ben eens gaan kijken wat ik zou willen schrappen voor iets anders.
Al snel ben ik eigenlijk tot de conclusie gekomen om Custer te schrappen. De enige echte reden waarom ik hierheen zou gaan is Mount rushmore en om daar nou mogelijk de prachtige natuur van new mexico voor op te geven nee.
Ik ben dus een beetje gaan puzelen hoe ik de route dan zou willen hebben als ik meer dagen ter beschikking zou hebben in new mexico.
Als jullie nog goede ideeen hebben voor stops / overnachtingen dan hoor ik het graag.
Ik heb het nu op deze manier aangepast maar er is nog niks geboekt dus alles is mogelijk!
dag 1 : amsterdam -> Albuquerque
dag 2 : albuquerque -> rosswell -> carlsbad
dag 3 : carlsbad
dag 4 : carlsbad -> las cruses
dag 5 : las cruses -> santa fe
dag 6 : santa fe -> flamington
dag 7 : flamington -> moab
dag 8 : moab
dag 9 : moab
dag 10 : moab -> rocky mountain national park
dag 11 : rocky mountain national park
dag 12 : rocky mountain -> sheridan
dag 13 : sheridan -> cody
dag 17 : yellowstone -> jackson
dag 18 : jackson
dag 22 : las vegas -> amsterdam
dag 23 : Amsterdam
De reis moet trouwens of in mei 2015 of in september 2015 plaatsvinden. Dit is afhankelijk van wanneer we vrij kunnen krijgen.
Kijk voor ons Amerika reis verslag op http://www.vandewateropreis.nl/! Je vind hier ook reisverslagen van onze andere reizen!
Je hebt dan wel te maken met drop off charges voor de huurauto als je start in ABQ en niet met een start in Phx. Farmington is een onaantrekkelijke provincieplaats. Dan liever overnachten in Durango of Mesa Verde. Ook voor de main cavern in Carlsbad heb je geen hele dag nodig. Halve dag is genoeg. Als je 's morgens CC bezoekt kan je 's middags nog naar Alamogordo rijden. Niet naar Las Cruces. In mei is Trail Ridge Rd in RMNP nog vaak gesloten maar zelfs in september kan dat gebeuren (dit jaar was TRR op 10/9 gesloten.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nu maak je voor alleen RMNP een aardige omweg, dat is ook weer jammer. En in mei te vroeg in het jaar. Voor Yellowstone is mei ook aardig vroeg trouwens maar voor de rest wel weer heel mooi. En als je wel naar RMNP gaat is het jammer om South Dakota over te slaan, je zult daar niet zo snel weer zo dicht in de buurt komen denk ik.
Je kunt in Colorado ook veel meer doen, dat is dan goed te combineren met New Mexico. En Moab. Kijk eens naar ons 2013-verslag voor Colorado en Moab.
Ik weet niet of er eventueel nog een derde keer VS in zit; in dat geval zou je kunnen kijken hoe je de genoemde bezienswaardigheden over twee vakanties kunt spreiden.
Misschien Yellowstone overslaan en dat eens combineren met Glacier NP en het noordwesten?
Marianne
Je kunt in Colorado ook veel meer doen, dat is dan goed te combineren met New Mexico. En Moab. Kijk eens naar ons 2013-verslag voor Colorado en Moab.
Ik weet niet of er eventueel nog een derde keer VS in zit; in dat geval zou je kunnen kijken hoe je de genoemde bezienswaardigheden over twee vakanties kunt spreiden.
Misschien Yellowstone overslaan en dat eens combineren met Glacier NP en het noordwesten?
Marianne
-
GuidoWater
- Amerikafan
- Contacteer:
Ggoede tips weer. We gaan eens even kijken wat we er mee kunnen.
We hebben zelf nog een derde optie in gedachten en dat is om Las Vegas niet te doen. We zijn hier in 2008 ook al geweest en eigenlijk hebben we beide het gevoel dat we hier niet perse terug heen willen.
Deze dagen kunnen we dan misschien beter besteden ergens anders op de route.
Misschien in dat geval dan toch die dagen gebruiken voor South Dakota?
Ja ik weet dat het vroeg in het jaar is maar voor ons is juni / juli / augustus werk technisch erg moeilijk om vrij de krijgen.
We hebben zeker de mogelijkheid om in de toekomst naar noord Amerika terug te gaan. We hebben alleen nog een aantal andere reizen in gedachten hebben (Florida / Alabama / Mississippi / Louisiana) (new york en noordelijke staten) en canada.
We hebben zelf nog een derde optie in gedachten en dat is om Las Vegas niet te doen. We zijn hier in 2008 ook al geweest en eigenlijk hebben we beide het gevoel dat we hier niet perse terug heen willen.
Deze dagen kunnen we dan misschien beter besteden ergens anders op de route.
Misschien in dat geval dan toch die dagen gebruiken voor South Dakota?
Ja ik weet dat het vroeg in het jaar is maar voor ons is juni / juli / augustus werk technisch erg moeilijk om vrij de krijgen.
We hebben zeker de mogelijkheid om in de toekomst naar noord Amerika terug te gaan. We hebben alleen nog een aantal andere reizen in gedachten hebben (Florida / Alabama / Mississippi / Louisiana) (new york en noordelijke staten) en canada.
-
GuidoWater
- Amerikafan
- Contacteer:
Re: Reis GuidoWater: New Mexico, Colorado, Utah, Wyoming
We hebben er even over nagedacht en zijn met een nieuw plan gekomen dat beter in de reis past.
Omdat we eigenlijk allebei niet perse opnieuw naar las vegas wilde kwam er ruimte vrij die we op andere plaatsen beter konden besteden.
Dit gaf ook als bijkomend voordeel dat we toch op één plek kunnen beginnen en eindigen. Dit scheeld aanzienlijk in vlieg en dropoff kosten.
Wij hadden bedacht dat albaquerque de beste start / eind plek is omdat dan rockey mountain national park naar het eind verschuift en de kans dat alle wegen open zijn dan misschien groter is.
We hebben ook meer tijd in new mexico en meer tijd in Colorado wat voor een rustiger reisschema zorgt.
Dit is een beetje het idee zonder las vegas :
02 mei : amsterdam -> Albuquerque
03 mei : albuquerque -> las cruses
04 mei : las cruses -> carlsbad
05 mei : carlsbad
06 mei : carslbad -> rosswell -> santa fe
07 mei : santa fe -> Durango
08 mei : Durango -> moab
09 mei : moab
10 mei : moab
11 mei : moab -> salt lake city
12 mei : Salt lake city -> jackson
13 mei : jackson (grand teton)
14 mei : Jackson -> yellowstone
15 mei : yellowstone
16 mei : yellowstone
17 mei : yellowstone -> sheridan
18 mei : sheridan -> custer
19 mei : custer -> estes park
20 mei : estes park (rocky mountain national park)
21 mei : estes park -> great sand dunes
22 mei : great sand dunes -> albuquerque
23 mei : albuquerque -> amsterdam
24 mei : Amsterdam
We hebben ook custer terug in de route gezet maar hier twijfelen we toch wel enigszins over.
Ideeën zijn welkom
Omdat we eigenlijk allebei niet perse opnieuw naar las vegas wilde kwam er ruimte vrij die we op andere plaatsen beter konden besteden.
Dit gaf ook als bijkomend voordeel dat we toch op één plek kunnen beginnen en eindigen. Dit scheeld aanzienlijk in vlieg en dropoff kosten.
Wij hadden bedacht dat albaquerque de beste start / eind plek is omdat dan rockey mountain national park naar het eind verschuift en de kans dat alle wegen open zijn dan misschien groter is.
We hebben ook meer tijd in new mexico en meer tijd in Colorado wat voor een rustiger reisschema zorgt.
Dit is een beetje het idee zonder las vegas :
02 mei : amsterdam -> Albuquerque
03 mei : albuquerque -> las cruses
04 mei : las cruses -> carlsbad
05 mei : carlsbad
06 mei : carslbad -> rosswell -> santa fe
07 mei : santa fe -> Durango
08 mei : Durango -> moab
09 mei : moab
10 mei : moab
11 mei : moab -> salt lake city
12 mei : Salt lake city -> jackson
13 mei : jackson (grand teton)
14 mei : Jackson -> yellowstone
15 mei : yellowstone
16 mei : yellowstone
17 mei : yellowstone -> sheridan
18 mei : sheridan -> custer
20 mei : estes park (rocky mountain national park)
21 mei : estes park -> great sand dunes
22 mei : great sand dunes -> albuquerque
23 mei : albuquerque -> amsterdam
We hebben ook custer terug in de route gezet maar hier twijfelen we toch wel enigszins over.
Ideeën zijn welkom
- ingrid14
- Amerika-expert
Kijk eens goed naar de geplande openingsdagen van de wegen in Yellowstone. http://www.nps.gov/yell/planyourvisit/parkroads.htm
Let wel, dit zijn geplande data, als er veel sneeuw valt, kan dit altijd wijzigen.
De weg tussen West Thumb en Old Faithful gaat pas terug open op 11 juni, daar zal je dus moeten omrijden.
Ook de weg tussen Tower en Canyon is nog gesloten wanneer jullie er zijn.
De rit Yellowstone - Sheridan kan wel op 1 dag (als er geen hinder meer is door sneeuw - want je gaat over 2 bergkammen)
Misschien Sheridan en Custer laten vallen en voor je naar Yellowstone nog iets toevoegen:
SLC - Twin Falls / Idaho Falls
Twin Falls / Idaho Falls - Craters of the Moon - Idaho Falls (zie mijn blog van 2011 - dag 5)
...
Yellowstone - Cody / Thermopolis
Cody / Thermopolis - Estes Park
Groetjes,
Ingrid
Let wel, dit zijn geplande data, als er veel sneeuw valt, kan dit altijd wijzigen.
De weg tussen West Thumb en Old Faithful gaat pas terug open op 11 juni, daar zal je dus moeten omrijden.
Ook de weg tussen Tower en Canyon is nog gesloten wanneer jullie er zijn.
Verder is het wel ver rijden om enkel maar Mt Rushmore te zien bij Custer.Projected Spring Road Opening Dates
Weather permitting, roads open at 8 am. Changes and delays are always possible.
April 17: Mammoth to Old Faithful;Madison to West Entrance;Norris to Canyon.
May 1: Canyon Junction to Lake;Lake to East Entrance (Sylvan Pass).
May 8: Lake to South Entrance;Tower Junction to Tower Fall.
May 22: Tower Fall to Canyon Junction (Dunraven Pass); Beartooth Highway.
June 11: Old Faithful to West Thumb (Craig Pass).
De rit Yellowstone - Sheridan kan wel op 1 dag (als er geen hinder meer is door sneeuw - want je gaat over 2 bergkammen)
Misschien Sheridan en Custer laten vallen en voor je naar Yellowstone nog iets toevoegen:
SLC - Twin Falls / Idaho Falls
Twin Falls / Idaho Falls - Craters of the Moon - Idaho Falls (zie mijn blog van 2011 - dag 5)
...
Yellowstone - Cody / Thermopolis
Cody / Thermopolis - Estes Park
Groetjes,
Ingrid
-
GuidoWater
- Amerikafan
- Contacteer:
Goede tip met betrekking tot de opening van de wegen.
Dit is inderdaad wel erg zinvol om in de gaten te houden.
Tja het is altijd een overweging wat wel en niet te doen. Craters of the moon kende ik nog niet daar ga ik me eens in verdiepen. Misschien een goed alternatief inderdaad.
Bedankt alvast allemaal. Meer tips altijd welkom
Dit is inderdaad wel erg zinvol om in de gaten te houden.
Tja het is altijd een overweging wat wel en niet te doen. Craters of the moon kende ik nog niet daar ga ik me eens in verdiepen. Misschien een goed alternatief inderdaad.
Bedankt alvast allemaal. Meer tips altijd welkom
Hallo,
Als je graag wandelt of niet, moet je absoluut niet bang zijn van Custer SP. Wij hebben vorig jaar er ons super geamuseerd. Er zijn veel mooie wandelroutes, makkelijk en moeilijker, er is de wildlife loop, the needles highway, mount rushmore, crazy horse, sylvan lake, iron mountain road, een paar typische bikersstadjes...
The black hills zijn echt de moeite hoor, ik denk niet dat je daar spijt van zou krijgen.
Je kan eens gaan kijken op onze site voor een verslag van vorig jaar: http://www.usa4ever.com vanaf dag 35 t/m 39
Lilo
Als je graag wandelt of niet, moet je absoluut niet bang zijn van Custer SP. Wij hebben vorig jaar er ons super geamuseerd. Er zijn veel mooie wandelroutes, makkelijk en moeilijker, er is de wildlife loop, the needles highway, mount rushmore, crazy horse, sylvan lake, iron mountain road, een paar typische bikersstadjes...
The black hills zijn echt de moeite hoor, ik denk niet dat je daar spijt van zou krijgen.
Je kan eens gaan kijken op onze site voor een verslag van vorig jaar: http://www.usa4ever.com vanaf dag 35 t/m 39
Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Op deze manier is Santa fe slechts een stop. Heel weinig tijd en Santa Fe heeft zo veel te bieden net als Taos en ABQ trouwens. Trail Ridge rd gaat trouwens ook niet vaak open voor Memorial Day.
-
GuidoWater
- Amerikafan
- Contacteer:
Ik heb even gekeken welke wegen allemaal geopend zijn in mei en welke niet.
In yellowstone kan dit inderdaad lastig worden maar niet onoverkomelijk. Sommige punten zullen we inderdaad moeten omrijden maar we kunnen er wel gewoon naar toe.
Rocky mountain national park is een ander verhaal. Hier hebben we echt een probleem als de weg gesloten is want dan ga je echt voor niks deze kant op.
Ik ben nou dus een route aan het uitzoeken waarbij rocky mountain national park eruit blijft.
Dit levert ook nog eens 4 dagen op die weg misschien beter ergens anders kunnen gebruiken. Sheridan, custer en espen zullen dan niet bezocht worden.
Tips zijn altijd welkom!
In yellowstone kan dit inderdaad lastig worden maar niet onoverkomelijk. Sommige punten zullen we inderdaad moeten omrijden maar we kunnen er wel gewoon naar toe.
Rocky mountain national park is een ander verhaal. Hier hebben we echt een probleem als de weg gesloten is want dan ga je echt voor niks deze kant op.
Ik ben nou dus een route aan het uitzoeken waarbij rocky mountain national park eruit blijft.
Dit levert ook nog eens 4 dagen op die weg misschien beter ergens anders kunnen gebruiken. Sheridan, custer en espen zullen dan niet bezocht worden.
Tips zijn altijd welkom!
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Op deze manier zou ik het ook laten vallen, dit heeft totaal geen nut. Hier moet je echt minimaal 1 nacht meer in Custer nemen. En er is ook veel meer te doen/zien dan alleen Mt. Rushmore. Ik had wel wat regenachtig weer en later bij Badlands NP gewoon een volle dag dikke regen. Ik ben het met Lilo eens dat, als je er minimaal een dag meer voor uittrekt, je er geen spijt van gaat krijgen.18 mei : sheridan -> custer
Ik was overigens vorig jaar een paar dagen laten in Mei op deze plekken en op een paar plekken in RMNP na was het allemaal goed te doen hoor. Ook Yellowstone was goed te doen, ook al waren er diverse accommodaties nog niet open. In jullie geval zijn er ook nog wat wegen gesloten, maar dat is dan niet anders. Wel was ook de beartooth highway nog helemaal gesloten en lag er boven bij Cooke City ook nog erg veel sneeuw (langs de weg). Het deel tussen Cody en Sheridan was al een paar dagen compleet onzichtbaar door de mist.
In RMNP kon ik de trail ridge road rijden tot Rainbow Curve. Langs de weg lag overigens amper sneeuw iit de weg tussen Grand Tetons en Yellowstone en rond Cooke City. Maar vanaf dat punt was de weg nog helemaal niet schoongemaakt. Bear Lake was goed te bereiken, ook al waren ze met wegwerkzaamheden bezig. Maar om het meer en de wandelpaden daar boven was het een en al sneeuw en ijs. Af en toe kniediep.
-
GuidoWater
- Amerikafan
- Contacteer:
Erg lastig om een goede route te vinden met alles dat wij belangrijk vinden om te zien.
We hebben een groot deel naar ons tevredenheid maar het tussen liggende deel zijn we eigenlijk totaal nog niet uit.
Dit is het idee dat we nu hebben.
Ik ben benieuwd hoe jullie dit zouden invullen.
02 mei : amsterdam -> salt lake
03 mei : salt lake -> bryce canyon
04 mei : bryce canyon -> moab
05 mei : moab
06 mei : moab
07 mei : moab -> farmington
08 mei : farmington -> las cruses
09 mei : las cruses -> carlsbad
10 mei : carlsbad
11 mei : carlsbad -> santa fe
12 mei : santa fe
13 mei : santa fe -> ?
14 mei :
15 mei :
16 mei :
17 mei :
18 mei : ? -> yellowstone
19 mei : yellowstone
20 mei : yellowstone
21 mei : yellowstone -> jackson
22 mei : jackson -> salt lake
23 mei : salt lake -> amsterdam
Het grootste probleem zijn natuurlijk de mogelijk gesloten wegen die het misschien zonde maken om naar rocky mountain national park te gaan.
Ik ben benieuwd wat jullie zouden doen!
We hebben een groot deel naar ons tevredenheid maar het tussen liggende deel zijn we eigenlijk totaal nog niet uit.
Dit is het idee dat we nu hebben.
Ik ben benieuwd hoe jullie dit zouden invullen.
04 mei : bryce canyon -> moab
05 mei : moab
06 mei : moab
07 mei : moab -> farmington
08 mei : farmington -> las cruses
09 mei : las cruses -> carlsbad
10 mei : carlsbad
11 mei : carlsbad -> santa fe
12 mei : santa fe
13 mei : santa fe -> ?
14 mei :
15 mei :
16 mei :
17 mei :
18 mei : ? -> yellowstone
21 mei : yellowstone -> jackson
22 mei : jackson -> salt lake
Het grootste probleem zijn natuurlijk de mogelijk gesloten wegen die het misschien zonde maken om naar rocky mountain national park te gaan.
Ik ben benieuwd wat jullie zouden doen!
- ingrid14
- Amerika-expert
Van Santa Fe via Moab richting Yellowstone is logischer vind ik. Om dan niet 2x dezelfde route te hebben heb ik het begin wat aangepast.
Een volle dag bij Carslbad is niet echt nodig.
Gezien je in Yellowstone hier en daar zal moeten omrijden omdat de wegen nog niet open zijn, ga je veel tijd verliezen.
Ik zou hier dan ook een extra dag voorzien.
04 mei : bryce canyon -> Page
05 mei : Page - Chinle (Canyon de Chelly)
06 mei : Chinle - Albuquerque
07 mei : Albuquerque - Alamogordo
08 mei : Alamogordo - Carlsbad
09 mei : Carlsbad - Santa Fe
10 mei : Santa Fe
11 mei : Santa Fe - Durango
12 mei : Durango - Moab
13 mei : moab
14 mei : moab
15 mei : moab -> Vernal (Dinosaur NM)
16 mei : Vernal - Jackson
17 mei : Jackson / Grand Teton
18 mei : Grand Teton -> yellowstone
21 mei : yellowstone (West Yellowstone)
22 mei : West Yellowstone -> salt lake
Groetjes,
Ingrid
Een volle dag bij Carslbad is niet echt nodig.
Gezien je in Yellowstone hier en daar zal moeten omrijden omdat de wegen nog niet open zijn, ga je veel tijd verliezen.
Ik zou hier dan ook een extra dag voorzien.
04 mei : bryce canyon -> Page
05 mei : Page - Chinle (Canyon de Chelly)
06 mei : Chinle - Albuquerque
07 mei : Albuquerque - Alamogordo
08 mei : Alamogordo - Carlsbad
09 mei : Carlsbad - Santa Fe
10 mei : Santa Fe
11 mei : Santa Fe - Durango
12 mei : Durango - Moab
13 mei : moab
14 mei : moab
15 mei : moab -> Vernal (Dinosaur NM)
16 mei : Vernal - Jackson
17 mei : Jackson / Grand Teton
18 mei : Grand Teton -> yellowstone
21 mei : yellowstone (West Yellowstone)
22 mei : West Yellowstone -> salt lake
Groetjes,
Ingrid
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 2575 Weergaves
-
Laatste bericht door dejong89
-