Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis M&MgoesUSA: eerste keer West-USA in november

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis M&MgoesUSA: eerste keer West-USA in november

Bericht door PSVwally »

Moet zeggen dat we (nu al) enorm veel aan dit forum hebben , auto ophalen ging heel vlot (ondanks een hoop praatjes van de verkoper) en ben heel blij dat we SF>LV rijden en niet SF>SF oid :wink:
Dat proberen ze op elk vliegveld, ook op McCarran.
Bij het inleveren rij je auto naar een plek toe. Dan komt er een mannetje (of vrouwtje) die de achterklep opengooit en de barcode van je auto bliept. Even opletten want ze zijn nogal happig op de tomtoms eruit te halen. Dus als het je eigenste is het in de gaten houden. Dan krijg je een kaartje met allemaal gegevens en is het de bus in naar het vliegveld. Het is net Valet parking maar dan zonder fooi.
M&MgoesUSA
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door M&MgoesUSA »

Gisteren de eerste dag LA gehad, bleek er een filmfestival te zijn!! Zaten we in de zaal tussen oa Tommy Lee Jones en Hillary Swank, zie ons blog ;) (nu bezig met uploaden.. beetje traag)
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Tja, wat kunnen we daar op zeggen. That's america !!!
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
M&MgoesUSA
Amerikafan

Nou zeg dat, en een dag later rijden we door the middle of nowehere in Death Valley (toch gekozen voor de Oost ingang zodat we langs Badwater reden naar Furnace)!! Wat een leegte en stilte. Met name Artist Drive is erg mooi, we reden daar rond zonsondergang.
recidivist
Amerikafan

Bericht door recidivist »

Wij zitten nu in Bryce Canyon. Vandaag heeft het wat gesneeuwd, mooie foto's kunnen maken van de rode rotsen bedekt met een dun laagje sneeuw en blauwe luchten. Dit weekend gaan wij ook naar Vegas. Huo je er rekening mee dat er op de strip een Maraton plaatsvindt? Allerlei activiteiten inclusief een concert van Snoop Dog bij de finishline.
Bezochte staten: AL, AK, AR, AZ, CA, CO, CT, DE, FL, GA, IA, IL, IN, KY, LA, MA, MS, MO, MT, NV, NH, NJ, NM, NC, OR, PA, RI, SC, SD, TN, TX, UT, VA, VT, WV, WY.
Frans H
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Frans H »

Wel even een temperatuur dipje hier. Vanmiddag stond ik aan de US89 bij de Cottonwood Canyon Road maar die bui die in de verte aankwam leek me niks. Vervolgens komt er een personenauto van het type Kia Rio met 4 Aziaten aan die even stoppen kijken op de kaart op het bord en vervolgens doorrijden !!! Ik reed 5 minuten later toch maar door op de US89 en de eerste grote druppels vielen al. Bryce was vanochtend nogal nat en toen ik wegging begon er net wat sneeuw te vallen. Ook in Zion is de temperatuur behoorlijk wat gezakt. Het is er wel heel mooi met bijna alle herfstkleuren aanwezig.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het is druk in het zuidwesten momenteel. :wink:
@M&MgoesUSA: toch jammer dat je niet voor de westelijke ingang hebt gekozen, die route via Badwater had je ook op weg naar Las Vegas kunnen doen. Nog veel plezier verder!

Marianne
recidivist
Amerikafan

Vanmiddag stond ik aan de US89 bij de Cottonwood Canyon Road maar die bui die in de verte aankwam leek me niks.
Goede keuze. We hebben gisteren de Cottonwood Canyon Road wel gereden vanuit Page in de richting van Bryce. We waren vroeg op pad en hadden gezien dat later op de middag regen verwacht werd, dus durfden we het wel aan. Schitterende route en zolang het droog is prima begaanbaar. Toen we bij de Arch foto's stonden te maken begon het te regenen. De laatste 15 mile richting Bryce was niet prettig om te rijden: de banden zitten vrijwel meteen vol met als gevolg dat de auto (4wd SUV) regelmatig 'stuurloos' was. Dan ook nog met de auto door een doorwaadbare plaats waar van het een op andere moment 50cm water staat. Kortom...we hebben ons prima vermaakt maar helemaal veilig kan je het niet noemen. TIjdens de hele 48 km hebben we geteld hoeveel andere auto's we hebben gezien: 4, waarvan 3 van boeren die hun koeien aan het verplaatsen waren. Met andere woorden: kom je vast te zitten, dan kan het ook best even duren voordat je weer los bent.
Bezochte staten: AL, AK, AR, AZ, CA, CO, CT, DE, FL, GA, IA, IL, IN, KY, LA, MA, MS, MO, MT, NV, NH, NJ, NM, NC, OR, PA, RI, SC, SD, TN, TX, UT, VA, VT, WV, WY.
Frans H
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Frans H »

Ik had me voor deze vakantie voorgenomen geen domme dingen te gaan doen. :lol: Ga nog wel even terug want als het droog is en de weg is goed ga ik ook ;-)

Hoe gaat het met M&Mgoes USA ?
M&MgoesUSA
Amerikafan

Wij zitten nu in Las Vegas! Morgen richting Zion/Springdale, ben benieuwd...... Maar eerst de Mustang inwisselen voor een SUV. Cabrio is trouwens echt prachtig, zowel in LA (door de wijken cruisen) als Death Valley echt super leuk gereden, meestal met de kap open. Kustroute was wat koud/mistig.
recidivist
Amerikafan

Wij zitten nu in Las Vegas! Morgen richting Zion/Springdale
Nemen jullie de Valley of Fire nog mee? Wij zijn er gisteren (weer) doorheen gereden en de schitterende rode rotsen blijven ons bekoren. Het is een State Park, dus je National Park pass geldt niet. Toegang is USD 10. Have fun!
M&MgoesUSA
Amerikafan

We zijn pas smiddags weggereden uit Vegas, dus geen stop gemaakt verder. VoF had ik de laatste week in gedachten, vanuit las Vegas nog wat dagtrips doen als we zin hebben.
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Mooi park inderdaad, maar wellicht wat tegenvallend als je net Bryce en Zion hebt gezien. Als dagtripje uit Las Vegas zou het kunnen, je bent er immers zo.
Groetjes,
Daniel
M&MgoesUSA
Amerikafan

Afgelopen dagen in Zion geweest : Wow !! Erg gaaf gisteren Angels landing gedaan en vandaag Observation point. Voor Angels moeten we nog een keer terug, zijn tot de tweede ketting gegaan .. Knap dat sommige dat helemaal uitlopen ! Observation point was best pittig soms, maar erg gaaf ,zie voor foto's ons blog !
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Waarom hebben jullie het laatste stukje niet meer gedaan? Ik vond het overigens ook doodeng.
Groetjes,
Daniel
M&MgoesUSA
Amerikafan

Vonden wij best heftig. Ach een reden om nog eens terug te gaan! Achteraf wel erg spijt dat we niet even zijn doorgelopen..Hoe was dat laatste stuk tov dat eerste stuk met ketting? Dat smalle pad naar de overkant vond ik niet erg, maar daar omhoog?? :?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Mooie foto's! Ik zou ook niet verder gelopen zijn denk ik. :wink: Wij gaan Observation Point proberen volgend jaar.

Marianne
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Mijn vrouw vond het fantastisch, ik stond panisch op mijn benen te trillen. Dat stukje omhoog vond ik dan weer niet enger dan de rest, maar dat kwam wellicht omdat mijn hersens niet meer ten volle functioneerde. Mooie foto's inderdaad, ook wij willen in mei volgend jaar Observation Point gaan doen :)
Groetjes,
Daniel
M&MgoesUSA
Amerikafan

Marianne & Daniel: Observation Point gaan jullie erg mooi vinden, fantastische hike!

Vandaag in Bryce e.o. geweest, geen hike gedaan, maar paard gereden in Red Canyon (erg leuk, maar beetje duur voor wat je krijgt vonden wij - Ruby's Inn sowieso beetje aanfluiting) en 's middags enkele viewpoints gedaan. Na lang bakkelijen een hike voor morgen uitgezocht: Queens garden. Veel hikes zijn nu afgesloten of te lang. Aanraders zijn welkom ;).
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als je niet te veel wilt wandelen is Queens Garden een goede keus. Aan het eind kun je nog bekijken of je dezelfde route terug gaat lopen of dat je de steilere Navajo Loop neemt. Als er sneeuw ligt of als het ijzig zou ik dat niet doen. Zeker niet als je geen goede schoenen hebt. :wink:
Ik neem aan dat je ook het krantje (de Hoodoo) gekregen hebt en bekeken hebt, ik denk dat daar ook wel goede tips in staan.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer