Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Pakket versturen vanuit Amerika

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Reismeisjes
Amerika-newbie

Pakket versturen vanuit Amerika

Bericht door Reismeisjes »

Hallo,

Ik ga over 2 weken voor 3 maanden op reis, onder andere een gedeelte door Amerika. Nu ben ik daar van plan wat spullen te kopen die ik voor de rest van de reis eigenlijk niet nodig heb.

Kan iemand mij helpen met informatie over hoe en waar ik een pakketje naar huis kan versturen? En wat de kosten zouden zijn?
bello
Amerikakenner

Re: Pakket versturen vanuit Amerika

Bericht door bello »

Let erop dat alles wat je voor alles wat je vanuit het buitenland naar Nederland opstuurt BTW en invoerrechten betaalt. Dus als je lekker wilde gaan shoppen en je 400 euro aan (nieuwe) kleding en schoenen in een doos doet, betaal je 12% douanerechten en 21% omzetbelasting over de waarde van je spijkerbroeken,

Je kleding van 400 euro kost dan in werkelijkheid ruim 550 euro, plus eventueel inklaringskosten die post.nl rekenent én de oorspronkelijke verzendkosten (die je op bijvoorbeeld http://postcalc.usps.com/ kunt berekenen). Misschien is het dus niet de moeite waard om als toerist spullen die niet *overduidelijk* gebruikt zijn naar huis te sturen.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer