Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Van Seattle naar Las Vegas (via Vancouver Island) september 2015

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
plume
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Van Seattle naar Las Vegas (via Vancouver Island) september 2015

Bericht door plume »

In september 2015 willen we weer terug naar de VS. Dit is onze 4e rondreis in deze regio en ik zou graag van jullie weten of ik deze reis logisch heb samengesteld.
Onze route ziet er als volgt uit:

Dag 1:Amsterdam - Seattle (aankomst 13:00, wij willen dan doorrijden naar Bellingham zodat we wat dichter bij Canada zitten).
Dag 2:Bellingham - Vancouver Island, Campbell river
Dag 3: Campbell river
Dag 4: Campbell river
Dag 5: Campbell river - Everet (Noord Seattle)
Dag 6: Everett - richting Glacier (onderweg overnachten Couer d’Alene?)
Dag 7: Couer d’Alene - Glacier (overnachting waar ???)
Dag 8: Glacier
Dag 9: Gacier
Dag 10: Glacier - Bozeman?
Dag 11: Bozeman - West Yellowstone
Dag 12: West Yellowstone - Old Faithful
Dag 13: Old Faithful - Jackson Hole ? (via Grand Teton)
Dag 14: Jackson Hole - richting Arches (ergens overnachten halverwege?)
Dag 15: Onderweg - Arches
Dag 16: Arches
Dag 17: Arches - Zion
Dag 18: Zion
Dag 19: Zion
Dag 20: Zion - Las Vegas
Dag 21: Las Vegas
Dag 22: Las Vegas - Amsterdam

Seattle en Vancouver zijn niet in de reis opgenomen, omdat we deze twee jaar geleden al uitgebreid hebben bezocht.

Op Vancouver Island zijn we twee jaar geleden ook geweest, maar dan aan de west kant. We willen nog een keer terug vanwege de orka's en de beren.

De reis vanaf Seattle naar Glacier is lang. Wanneer we hier twee dagen over doen, zijn er dan nog mooie gebieden om doorheen te rijden of is het alleen maar snelweg? Is er een alternatief mogelijk vanaf Campbell river, misschien door Canada?

Glacier is nieuw voor ons. Iemand tips voor een mooie locatie om te logeren aan de west kant.

Dit is onze tweede keer Yellowstone, ik denk dat we hier aan twee dagen wel genoeg zullen hebben.
De Tetons hebben we ook al uitgebreid bezocht, maar het is wel een heel mooie rit om vanuit Yellowstone naar de Tetons te rijden.

Dan zit ik nog even met het volgende stuk. Van Jackson Hole naar Arches. Volgens de routeplanner is dit ongeveer 8 uur rijden. Is dit in een keer te doen of toch maar onderweg stoppen en waar dan.

Dan heb ik nog een dag over, waar in te plannen? Bryce en Capitol Reef hebben we al uitgebreid bezocht. Arches ook maar ik wil hier graag nog enkele wandelingen maken.

Het is weer een heel verhaal, met een hoop vraagtekens.
Graag jullie advies. Als jullie nog mooie overnachtingsplaatsen weten dan zijn deze ook welkom.

Alvast bedankt,
Marianne
nien1!
Amerikafan

Re: Van Seatle naar Las Vegas (via Vancouver Island) september 2015

Bericht door nien1! »

Ik zou zeggen dat Jackson naar Moab te ver is voor één dag. Je zou onderweg van Jackson naar Moab kunnen overnachten in Dutch John in het Flaming Gorge NRA. Een erg mooi gebied! Wij stonden op de Firefighters Memorial Campground en dat was echt genieten. Ik weet alleen niet of je met de auto of met een camper gaat? Van Dutch John reden wij de volgende dag naar Moab via de 139 (met een kort bezoekje aan Dinosaur NM), daarna de I70 en vervolgens de UT-128. Vooral de UT-128, ons aangeraden door velen op dit forum, is zeer de moeite waard! Een van de mooiste stukjes wegen van onze reis van afgelopen jaar!

Als je in Moab (Arches NP) overnacht, zou je nog Canyonlands NP (Island in the Sky gedeelte) en/of Dead Horse Point SP kunnen bezoeken.
Ook heb je wat weinig tijd voor Yellowstone NP en Grand Teton NP, dus misschien kun je hier die extra dag plannen, alhoewel je zelf aangeeft het met twee dagen af te kunnen. Dat is afhankelijk van wat jullie belangrijk vinden.

Succes met de planning verder!
2001 SF - SLC
2011 SF - Denver
2014 LV-Great Basin-Craters o/t Moon-Yellowstone-Grand Teton-Arches-Canyonlands-Capitol Reef-Zion-LV
2016 LA - LV
2017 SEA - SF
plume
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door plume »

Nien,

Bedankt voor je reactie. Wij vonden het stuk vanaf Jackson ook te ver om in een keer door te rijden, het gaat wel als je alleen maar rijksweg rijdt, maar daarvoor zijn we niet in Amerika, we willen graag de mooie natuur op ons gemak bekijken en de tijd nemen om overal even te stoppen.

Een stop in Flaming Gorge lijkt mij wel wat. Dit is een stuk mooier rijden dan over de rijksweg.
Ik ga eens kijken wat de mogelijkheden zijn om te overnachten in een hotel of motel.

Yellowstone heb ik bewust maar 2 dagen gepland, wij zijn hier drie jaar geleden al een tijd geweest en we willen dit keer geen uitgebreide wandelingen meer maken, maar het geyser gebied nogmaals op ons gemak uitgebreid bezoeken.
Grand Teton hebben wij nu een dag voor (vanaf Yellowstone- Jackson Hole), we hebben dit park ook drie jaar geleden bezocht evenals Canyonlands.
De route die jij opgeeft de 170 en de UT-128 ga ik zeker in onze reis opnemen. Dank je wel voor de tip.

Een dag over is altijd luxe. Zelf denk ik hem ergens in te plannen als we vanaf Vancouver Island naar Glacier rijden. Vandaar mijn vraag of iemand nog een alternatieve route weet. Maar andere suggesties zijn ook welkom.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

In ons topic zijn wat suggesties gedaan voor de route van Seattle naar Glacier en ook voor Glacier zelf. Wij hadden erg veel moeite om daar nog iets in het park te vinden maar in september zal het wellicht wel meevallen. Heb je hier al gekeken voor de mogelijkheden?

Dutch John lijkt me ook een mooie overnachtingsplek. Forumleden Bert en Hanny hebben daar eens in de Red Canyon lodge overnacht. Zie http://www.redcanyonlodge.com/

Marianne
plume
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door plume »

Dank je wel Marianne. Dit zijn inderdaad mooie hotels, ik probeer om dit jaar alles zo snel mogelijk te boeken i.v.m. het snel vol zitten van de hotels bij de NP.
Ik zal jouw topic snel bekijken om de route definitief te gaan maken.

Marianne
plume
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door plume »

Ik heb net uitgebreid de opties van Seattle naar Glacier bekeken via de link van Marianne. Ik denk dat wij voor de route van Inge gaan want in North Cascades zijn wij drie jaar geleden geweest. Dit is wel een geweldig mooi park, maar ik denk dat het veel extra tijd kost om doorheen te rijden.
Wij hebben destijds de route door Washington gereden precies in het midden tussen de twee die je hierboven aangeeft: over H-2 naar het oosten over een prachtige berghighway door de Cascade Range, over de Stevens Pass. Prachtig berglandschap alom, maar het reed wel goed door. Daarna een kaal heuvelachtig landschap met veel fruitboomgaarden. Weer heel anders dan de bergen, maar niet minder mooi. Er volgden nog wat saaie landbouwgebieden voor we een omweg maakten richting de Coulee Dam (H-155). Hier reden we ineens door heel ruig canyonlandschap langs het Banks Lake. Heel onverwacht hier en erg mooi!. We stopten een tijdje bij een een uitkijkpunt over de dam. Het laatste stuk weer langs landbouwgebieden over H-174 en H-2 tot we Interstate-90 bereiken bij Spokane. In plaats van Spokane overnachtten wij in Coeur d'Alene in Idaho. Het was een leuk plaatsje, alleen jammer dat de meeste hotels aan de rand van het stadje liggen en niet in het gezellige centrum.

Op de route van Coeur d'Alene naar Glacier zijn we nog gestopt bij de National Bison Range. Was ook leuk om te doen.
.

We kunnen dan als we vroeg uit Seattle vertrekken op ons gemak rondkijken bij het Banks Lake.

Wat denken jullie hotel reserveren bij Coeur d'Alene, wij zijn hier 17 september, of op de bonnefooi.
K&N
Amerikakenner

Bericht door K&N »

Over de I90 en Ellesburg naar Banks Lake is een goede optie. Een stuk langs de Columbia River misschien even kijken bij Petrified Forest en Dry Falls en dan de Coulee Dam. Een gedeelte van deze route deden wij andersom in 2013. Vooral de Coulee Dam vonden wij indrukwekkend. Met een tour de dam verder bekeken. Overnachten kan natuurlijk ook in Spokane. Mogelijkheden genoeg. Denk trouwens denk dat je hoeft te reserveren in die periode. Verwacht dat er genoeg plek is. Eventueel de ochtend bellen. Dat deden wij ook vaak. Misschien kun je ook iets halen uit onze reisverslagen. In 2009 zijn we in Yellowstone, Arches, Cayonslands geweest en in 2013 Seattle en Glacier NP en Bison Range. Succes met de voorbereiding. Klaas
Afbeelding
Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
plume
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door plume »

Dank je wel.
Allemaal leuke tips om een lange reis wat interessanter te maken.
Waarschijnlijk plannen wij de extra dag in op Vancouver Island. Wij hebben daar twee volle dagen gepland, maar wij denken dat dit toch te weinig is. Ik heb een vraag die ik hierover heb in het andere forum gedeelte gezet http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=8&t=57128.

Nog even hier de reacties afwachten en dan kan ik binnenkort onze reis helemaal rond maken. Vluchten zoeken, auto boeken en hotels reserveren.

Marianne
girliecathy
Amerikakenner

Bericht door girliecathy »

Een bezoek aan Fairhaven wat naast Bellingham ligt is een must. Het is een leuk en gezellig plaatsje.
Wij hadden een kamer in The Coachman Inn een ouder maar schoon motel.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Arches - Zion zou ik dan wel via een klein stukje 70, dan de 24 op voorbij Capitol Reef naar Torrey en dan de 12 richting Bryce om vanaf daar de 89 richting Zion te pakken. Dan ben je wel een flink deel van de dag aan het rijden, maar dit is wel de mooiste route.

Flaming Gorges is overigens een prachtige plek om te overnachten, maar mocht je dit niet ver genoeg vinden (het is de dag erop, evt zonder bezoek aan Dinosaur) nog best een stuk naar Moab, dan zou is er ook niets mis met Vernal. In het dorp zelf misschien niet al te veel te beleven, maar in principe heb je daar wel alles voorhanden natuurlijk.
plume
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door plume »

@PSWally
De rit naar Zion heb ik al ingepland zoals jij beschrijft, deze route hebben we jaren geleden ook al eens gereden en ik ben het met je eens dat het een geweldige route is. We hebben de hele dag de tijd, dus nog tijd genoeg om een en ander te bekijken. Vernal is inderdaad ook een goed alternatief. Ik ga dit weekend een en ander eens goed uitwerken.

@girliecathy
Dat motel ziet er goed uit, het is alleen nog niet te reserveren voor volgend jaar september, maar kan altijd later nog even kijken.
plume
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door plume »

Nog even een update:
Ik ben tot de volgende "definitieve" route gekomen:
Dag 1:Amsterdam – Seattle (Bellingham ca. 1,5 uur rijden)
Dag 2: Bellingham – Campbell River
Dag 3: Campbell River
Dag 4: Campbell River
Dag 5: Campbell River
Dag 6: Campbell River –Everet (1 dag rijden, incl. de ferry)
Dag 7: Everet- Coeur d’Alene (via H-2 naar het oosten over een prachtige berghighway door de Cascade Range, over de Stevens Pass).
Dag 8: Couer d’Alene –West Glacier
Dag 9: West Glacier
Dag10: West Clacier
Dag 11: West Clacier – Bozeman (Hele dag rijden)
Dag 12: Bozeman- West Yellowstone
Dag 13: West Yellowstone
Dag 14: West Yellowstone - Jackson (Via Grand Tetons)
Dag 15: Jackson – Vernal (via Flaming George)
Dag 16: Vernal (Dinosaur Nat. Monument of Fantasy Canyon)
Dag 17: Vernal – Moab (via de 170 en 128, zie opmerking van Nien hieronder)
Dag 18: Arches
Dag 19: Moab – Zion ( via Capitol Reef, hele dag rijden met stops)
Dag 20: Zion
Dag 21: Zion
Dag 22: Zion – Las Vegas
Dag 23: Las Vegas (Valley of Fire of Red Rock Canyon)
Dag 24: Las Vegas – Huis.

We hebben dus 3 1/2 week. Wat denken jullie er zitten wel een aantal lange reisdagen in. Nemen we niet te veel hooi op onze vork en wordt het niet te veel rijden.
Vancouver Island, dit wil mijn man graag en in Glacier zijn we nog nooit geweest.
Yellowstone/Grand Tetons, dit wordt onze tweede keer , Arches en omgeving zijn we al geweest, maar we willen graag nog een keer naar Arches.
Zion hebben we een maal op doorreis bezocht en daar wilde ik graag wat uitgebreider rond kijken.

De totale afstand die wij gaan rijden is ca. 5500 km en dan heb ik de "rondjes" in de parken nog niet eens meegerekend.
We hebben geen hekel aan het rijden in Amerika, dit is meestal heel relaxed en je kunt overal stoppen om gebruik te maken van de mooiste viewpoints. Ik heb de routes dan ook uitgezet via diverse scenic routes, zoals hierboven al geadviseerd.
Het is onze 4e keer in het Zuid-Noord-West gedeelte van Amerika en de meeste "grote" bekende parken zijn we al geweest.
Het wordt nu tijd dat we de knoop definitief gaan doorhakken, want anders zijn de hotels bij de meeste parken al vol.

Tips over een alternatieve route zijn ook altijd van harte welkom. Alleen willen we beginnen op Vancouver Island i.v.m. de orka/grizzly tochten, anders wordt het hier te laat voor.

Iedereen alvast bedankt,

Marianne
plume
Amerikafan
Contacteer:

Re: Van Seattle naar Las Vegas (via Vancouver Island) september 2015

Bericht door plume »

Willen jullie a.u.b. even kijken en commentaar geven, dan kunnen wij de knoop door hakken en de tickets gaan boeken.

Dank,

Marianne
plume
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door plume »

De reis is rond, de vluchten zijn geboekt, we gaan voor de vijfde keer naar Amerika.
Bovenstaande reis is nog wel iets aangepast. We hebben Arches eruit gelaten, ondanks dat ik dit park nog een keertje had willen bezoeken. We hebben nu wat extra dagen in Zion, waar we nog nooit geweest zijn.
Dank jullie allemaal voor de adviezen die ik gehad heb.
Marianne
plume
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door plume »

Vandaag hebben wij de route gereden van Seattle (Monroe) naar Spokane. Via een tip op dit forum van Inge zijn wij over de H2 gereden via de Stevens pass en de Cascade Range, met een omweg via de Coulee dam. Voor iedereen die de afstand van Seattle naar Glacier wil overbruggen, deze weg is een aanrader.
De Stevens Pass is erg mooi en prima om te rijden. De UH2 is een heel rustige weg en rijdt goed door. De omweg naar de Coulee dam is een aanrader, wat een uitzichten heb je daar grandioos gewoon.
frederick1984
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door frederick1984 »

UH2 is inderdaad een zalige weg waar je lekker kan doorcruisen. Praktisch zo goed als continue rechtdoor rijden en eindeloze uitzichten :)
Ik hoop dat de reis jullie bevalt. In 2014 hebben we ook de trip van Seattle naar Las Vegas gedaan. Het was een stuk meer rijden dan onze eerste reis in het Zuidwesten maar het is ons niet tegengevallen. We kregen er nog meer een echt Amerika gevoel door niet enkel de meest toeristische en voordehandliggende plaatsen te bezoeken :)
* 2013: CA, NV, UT, AZ, CA
* 2014: WA, MT, WY, UT, NV
plume
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door plume »

Tot nu toe bevalt de reis ons prima, ondanks dat we al bijna 3000 mijl gereden hebben, we zitten nu in Vernal, heb ik niet het idee dat we continue aan het rijden zijn. Er zijn overal zoveel mooie plaatsen om te kijken en te stoppen. Gewoon vroeg weg dan heb je alle tijd.
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Haha, ik heb precies dezelfde foto van die 'eland'. Wij trapten er op dezelfde wijze in. :lol:
Groetjes,
Daniel
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Die dag met de Grizzlies, zalm en orca's moet ook wel erg speciaal zijn geweest zeg. Jullie bearcount is sowieso enorm hoog :jaloersmode on:
Vervolgens hebben we vanaf de Quarry nog een wandeling gemaakt naar het Visitorcenter, de Fossil Discovery Trail. Dit is een twee kilometer lange tocht door een gebied waar fossielen zijn gevonden. Er wordt met bordjes aangegeven wat er ligt, maar wij konden er niet veel van bakken.
Haha, zo herkenbaar dit. Ik had meer het idee dat het een wandeling was om maar wat meer te kunnen bieden dan de quarry waar men gemiddeld na een half uur het wel voor gezien houdt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer