Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Spullen naar Amerika verschepen??!!

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
MissyG
Amerika-ontdekker

Spullen naar Amerika verschepen??!!

Bericht door MissyG »

Hoi allemaal

Mijn man en ik gaan hopelijk over 6 maanden naar de East Coast van Amerika verhuizen. Wij hebben aardig wat dozen die mee moeten. Graag ook wat meubels maar die zouden eventueel hier verkocht kunnen worden.
Heeft hier iemand recentelijk mee te maken gehad en misschien dan ook advies?
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Spullen naar Amerika verschepen??!!

Bericht door ned in MO »

Over hoeveel dozen heb je het en welke formaten?
MissyG
Amerika-ontdekker

Bericht door MissyG »

Hoi,

Het gaat wel om een goed aantal dozen. En een aantal ingelijste dingen. Wij hebben nog niet alles ingepakt. En weten dus niet het eind totaal. Maar zal wel zo'n 30 of meer zijn.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Dan is een deelcontainer denk ik de beste optie voor je. Ik kan het doen via fedex voor je (50% korting) maar met zoveel dozen is het misschien niet rendabel. Je hebt het dan wel in een paar dagen ipv 6 weken.
MissyG
Amerika-ontdekker

Bericht door MissyG »

Weet jij misschien in Nederland of Amerika een betrouwbaar en niet al te dure shipping company ( voor de deel container)?
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Wij hebben een paar jaar geleden een deelcontainer naar de VS laten verschepen door KHZ. Niet geweldig, ook niet slecht (net als een vorige verhuizing die KHZ voor ons deed), niet goedkoop, maar geen idee of anderen goedkoper zijn. Wij hadden wel wat meer dan 30 dozen, ook wat meubilair en fietsen erbij, ik weet niet of er voor jullie nog andere/goedkopere opties zijn. ik zou gewoon eens googlen naar verschillende aanbieders en offertes gaan opvragen. Elke verhuizing is uniek, dus het is altijd afwachten welk bedrijf/methode het goedkoopst is.
Terug in Texas!
JohannaPA
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door JohannaPA »

Wij hebben afgelopen zomer een internationale verhuizing via groupage gedaan (zo'n 50 dozen, grote meubels, wat fietsen...). Dat was een stuk goedkoper dan via de andere internationale verhuizers. Alles is prima aangekomen (twee krasjes op wat meubels). Dat ging via Allways Transport (Dordrecht meen ik). Zij schakelen dan zelf verhuisfirma's aan beide kanten in die zelf alles in- en uitpakken. Kosten: zo'n 3500 euro voor 15 kuub aan spullen incl verzekering. We hadden wel de volle mep aan inspectiekosten (zo'n 1500 dollar) (dit kan door de groupage zijn gekomen, maar ook tijd van het jaar, of door eerste keer iets versturen). Het kostte een week of 8 in totaal om alles te verschepen. Mogelijk is dit handig voor jullie, maar wellicht zijn er ook andere opties, zoals de FedEx optie.
Blog: http://johannaslot.com
11-2013 J1 > 12-2013 PhD > 01-2014 verhuisd naar PA, USA > 05-2014 huis gekocht > 06-2014 H1B > 10-2014 labor cert. klaar > 11-2014 AOS > 01-2015 biometrics > 02-2015 EAD + i512 > 10-2015 Greencard
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Wij hadden bij de groupage helemaal geen extra controle, dus dat is duidelijk niet standaard. Volgens mij kostte het bij ons via KHZ iets meer, zal een vergelijkbare hoeveelheid zijn geweest.
Terug in Texas!
JohannaPA
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door JohannaPA »

Hemmie - hmm... ik dacht al dat wij pech hadden :-( het duurde ook extra lang in ons geval... We hadden ook alleen maar de x-ray kosten (iets van een paar honderd dollar geloof ik) maar omdat onze spullen extra lang in de opslag hadden gestaan wegens drukte hadden we de volle mep aan opslagkosten. Die kan een verhuizer nooit incalculeren. Dat was een nare verrassing in een toch al hele dure periode.
TS: wij hebben ook een aantal andere offertes opgevraagd, o.a. via Atlas en Champion, maar deze hadden voor dezelfde spullen offertes van 12-14.000 dollar... Het loont echt om te snuffelen.
Blog: http://johannaslot.com
11-2013 J1 > 12-2013 PhD > 01-2014 verhuisd naar PA, USA > 05-2014 huis gekocht > 06-2014 H1B > 10-2014 labor cert. klaar > 11-2014 AOS > 01-2015 biometrics > 02-2015 EAD + i512 > 10-2015 Greencard
Division
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Division »

Heb je ook al een offerte opgevraagd bij een UTS-verhuisbedrijf? Daar hebben wij gebruik van gemaakt toen we onze spullen naar de Nederlandse Antillen wilden verschepen.

Zie http://www.uts.nl
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer